Fitness Seller

Het grote Captains of Crush gripper topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.401
dus toch dat vage dingetje
vind et maar vaag dingetje
close is close dan zit er geen mm meer tussen
en als je goede dag heb kan bij gripper hoger er soms 6 mm tussen zitten en andere dag weer 2
is bij mij niet constant iig

Weet je wat het is, bij een gripper die je kunt closen, is het duidelijk; handles tegenelkaar, klik en dicht.
Bij de grippers die je niet gesloten krijgt is het vaak moeilijk te bepalen of er progressie in zit, het zijn altijd subjectieve waarnemingen.
Met zo'n CoC key kun je echt meten of je dichterbij komt, dat zit er een beetje achter.:)

Het is nu al weer een maand of drie geleden dat ik aan het trainen was met grippers. Toen ben ik niet verder gekomen dan de HG250 voor 2 reps te sluiten: iemand enig idee welke CoC/CoC's ik zou moeten kopen?

Het idee is natuurlijk om op te warmen met de HG150 en daarna middelzware en zware sets te doen met CoC's namelijk ... :D

Ik zou ook eens terug moeten beginnen trainen. Was kort bij de 3 in juli vorig jaar maar heb al 3/4 maanden nauwelijks getraind. Ondertussen ook 30kg lichaamsgewicht verloren. Ben benieuwd welke ik nog sluit.

Goed om te zien dat Sportfood weer CoC verkoopt. Ik zit nu met de CoC 2.5 op 5 herhalingen, maar de 3 wil niet echt lukken, toch maar weer een keer proberen met magnesium.

Echt top dat Sportfood ze weer verkoopt!
Ook echt super service, avond besteld, volgende ochtend binnen! toppie!

• #1.407
Voor de liefhebbers:

Vanaf vandaag hebben we ook de CoC Sport in het assortiment. Ideaal voor de sterke dames, mannen die een warming-up gripper zoeken of herstellend zijn van een blessure.:)

Ik heb als beginner de S, T en 1 aangeschaft (setje eBay). De 1 wil net een paar keer lukken met rechts, met links krijg ik hem wel dicht.

Alleen heb ik een probleem met de maat. Ik heb grote maar vooral "lange" handen. Na verscheidene instructie video's op Youtube bekeken te hebben, zie ik dat de juiste plaatsing anatomisch niet wil! Mijn muis is ook nog eens dun. Ik plaats daarom de CoC iets voor de muis, de pink etc. vallen dan om de andere kant. De enige manier van vasthouden waarmee ik maximale kracht kan geven.

Hebben meer lange/grote mensen hier last van?

Thx.

Ik ga ze weer even handlen. :D

Laatst bewerkt:
Het is nu al weer een maand of drie geleden dat ik aan het trainen was met grippers. Toen ben ik niet verder gekomen dan de HG250 voor 2 reps te sluiten: iemand enig idee welke CoC/CoC's ik zou moeten kopen?

Het idee is natuurlijk om op te warmen met de HG150 en daarna middelzware en zware sets te doen met CoC's namelijk ... :D
HG250 dan denk ik de No. 1.5 of 2.

Ik heb als beginner de S, T en 1 aangeschaft (setje eBay). De 1 wil net een paar keer lukken met rechts, met links krijg ik hem wel dicht.

Alleen heb ik een probleem met de maat. Ik heb grote maar vooral "lange" handen. Na verscheidene instructie video's op Youtube bekeken te hebben, zie ik dat de juiste plaatsing anatomisch niet wil! Mijn muis is ook nog eens dun. Ik plaats daarom de CoC iets voor de muis, de pink etc. vallen dan om de andere kant. De enige manier van vasthouden waarmee ik maximale kracht kan geven.

Hebben meer lange/grote mensen hier last van?

Thx.

Ik ga ze weer even handlen. :D
Hoe grotere handen, hoe makkelijker het zou moeten gaan normaalgesproken

Felix had een setup probleem...de achterste poot van de gripper lag teveel naar achteren in zijn hand en dan krijg je hem niet meer dicht...Dat is ook het verrotte van een no set close, dat je hem niet goed kan positioneren, waardoor hij 9/10 na achter glijd of dat je hem gewoon teveel richting je pols heb liggen

Bedankt voor alle info. Ik begrijp hieruit dat mijn manier zoals ik ze wel dicht krijg goed zijn, omdat ik ze ook niet te ver naar achteren in m'n handen plaats? Het voelt in ieder geval goed. Ben benieuwd wanneer ik de #1 volwaardig kan sluiten met beide handen (niet tegelijk, gegege).

Bedankt voor alle info. Ik begrijp hieruit dat mijn manier zoals ik ze wel dicht krijg goed zijn, omdat ik ze ook niet te ver naar achteren in m'n handen plaats? Het voelt in ieder geval goed. Ben benieuwd wanneer ik de #1 volwaardig kan sluiten met beide handen (niet tegelijk, gegege).

Mag weg, browser trouble.

Laatst bewerkt:
  • #1.417
Voor degenen die op het punt staan om grippers aan te schaffen, nu is de tijd!:D

De hele week namelijk 5% korting op alle grippers en supplementen bij Sportfood! Kortingscode is NB01 en is geldig tot 30 januari.

Alle beetjes helpen zullen we maar denken en...uiteraard geen verzendkosten!;)

Ik ben benieuwd wat nou goede grippers zijn om mee te beginnen. Train sinds kort strongman, en dit er af en toe naast doen lijkt me niet verkeerd voor grip.

Ik ben benieuwd wat nou goede grippers zijn om mee te beginnen. Train sinds kort strongman, en dit er af en toe naast doen lijkt me niet verkeerd voor grip.
Trainer voor warming up, de #1 kun je waarschijnlijk wel dichtkrijgen als je al poosje traint en de #2 kun je gebruiken voor forced reps en dergelijke. En voor als je wat sterker bent natuurlijk.

De #1.5 vind ik persoonlijk beetje onnodig, heb ik in ieder geval niet nodig gehad voor progressie van 1 naar 2

Trainer voor warming up, de #1 kun je waarschijnlijk wel dichtkrijgen als je al poosje traint en de #2 kun je gebruiken voor forced reps en dergelijke. En voor als je wat sterker bent natuurlijk.

De #1.5 vind ik persoonlijk beetje onnodig, heb ik in ieder geval niet nodig gehad voor progressie van 1 naar 2

Bedankt, eens kijken of ik deze 2e hands kan verkrijgen.

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 20:17 ----------

Wat is eigenlijk het voordeel van CoC t.o.v heavygrippers?

Bijvoorbeeld dit pakket: http://www.sportfood.nl/heavy-grips-totaal-pakket/

Zijn CoC's veel zwaarder?

Terug
Naar boven