XXL Nutrition

Het grote cl/elseizoen 2010/2011

Bayern wint de sjampionnen liek dit jaar met Louis.

LOL Bayern blijft thuis voor de finale en Louis bij jou in de kroeg :-)

---------- Toegevoegd om 14:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:37 ----------

der is maar 1 ploeg in't stad

right on antwerp 4ever :-) Zonder Germinal zat Beerschot in derde.

Ga je soms kijken indien ja , ken je de Segers , de rossen , loempia ,en de jakke van de vroegere x-side :-)

Laatst bewerkt:
Goede ingezonden brief in de VI, over Barca.

waar?

Niet 0nline dus.

Pff, baseerde mij mening op een kameraad die het allemaal live heeft gezien.. maar nu ik het terug kijk, was Ribery toch wel een van de betere.

Dit vond ik trouwens op een ander forum, vond het wel een aardig stuk.

FC Barcelona is door naar de kwartfinale van de Champions League. Ontzettend jammer, niet goed voor het voetbal en niet eerlijk. Helaas ben ik de enige voetballiefhebber die er zo over denkt.

Gek word ik ervan; die blinde Barça-verering. Ik heb een vriend die speciaal voor Barcelona een abonnement op Sport1 heeft genomen.

Naar Nederlands voetbal kijkt hij nooit, ‘dat is niveauloos’, maar voor de 'Blaugranas' houdt hij zijn avond vrij.

Ik heb een collega die het liefst vandaag nog zijn koffers pakt om een jaar lang de wonderploeg van Pep Guadiola te volgen. 365 dagen stukjes schrijven over het team dat ‘voetbal speelt van een andere planeet’.

Natte haartjes

Doodmoe word ik van de aankondiging van Jack van Gelder. ‘Deze week weer Champions League bij NOS. FC Barcelona speelt. Gaat u maar lekker met natte haartjes op de bank zitten en geniet’.

Niemand heeft kritiek. Alles aan Barcelona is goed, alles aan Barcelona is mooi. Het is een Dream Team. En het is zoveel beter dan de rest van Europa.

Oliesjeik

AC Milan is een bejaardenhuis. Manchester City een bij elkaar gekocht zooitje dat leeft bij de gratie van een veel te rijke oliesjeik. Bij Chelsea is dat een veel te rijke Rus. En dan is er nog Real Madrid. De club met het verwende sterrenensemble en de miljoenenschuld.

Valt er op Barcelona nog iets aan te merken? Zeker wel. En niet zo’n klein beetje ook. In het verziekte Europese topvoetbal is Barcelona één van de patiënten die er het slechtste aan toe is.

Ibrahimovic

In de jacht naar succes smeet de club de afgelopen jaren met miljoenen aan salarissen, bonussen en vooral transfers.

De Oekraïner Dmitro Tsjigrinski kwam in 2009 voor 25 miljoen euro van Sjachtar Donetsk naar Nou Camp. Een jaar later bewandelde hij voor 15 miljoen de omgekeerde weg.

Ook Zlatan Ibrahimovic werd dat jaar aangekocht. 45 miljoen euro plus Samuel Eto’o betaalde Barcelona aan Internazionale. Afgelopen zomer vertrok hij al weer voor 24 miljoen naar AC Milan.

Ajax

Door het financiële wanbeleid liep de schuld van de club afgelopen zomer op tot 430 miljoen euro. Maar in plaats van te bezuinigen leende Barcelona alleen maar bij. David Villa kwam voor 40 miljoen euro. Hij is de nieuwste pion in het Dream Team.

Ik hoor mensen roepen dat Ajax onder leiding van Cruijff dezelfde weg in moet slaan als Barcelona enkele jaren geleden deed. Yeah right. In Nederland mág je zulk beleid niet eens voeren. Hier zijn de regels strenger en eerlijker. Gelukkig maar. Eén jaar Barcelona-beleid in de Arena en Ajax is failliet.

Zand in de ogen

Wanneer gelden de strengere regels ook voor Barcelona? Waar blijft het Financial Fair Play-programma van de UEFA? Wanneer wordt Barça bestraft voor het leven boven de stand? Voor de oneerlijke concurrentiestrijd die de club al jaren voert.

Het betoverende tikkie-takkie-voetbal heeft de wereld lang genoeg zand in de ogen gestrooid. Stop de Barça-polonaise. Ook Barcelona heeft een kritische blik nodig. De club moet gezond worden.

Want laten we eerlijk zijn; als Barcelona dit jaar de Champions League wint is dat zeker geen overwinning voor het voetbal. Nee, dat wordt de zoveelste overwinning van het grote geld.

Laatst bewerkt door een moderator:

nej, het grootste deel van dat blad komt online maar dit niet, ik typ um wel even over ;)

Barcelona? Ik genoot ook van horst Hrubesch

En ou heb ik er echt genoeg van: die constante bewieroking door heel Nederland van Barcelona. Niet dat ze slecht spelen -integendeel- maar het constante ophemelen van dat team wordt te ergerlijk voor woorden. Zelfs een wissel wordt van de kwalificatie 'fenomenaal' voorzien. Johan Crijff 'heeft dat team opgebouwd' - ja ja. Zo'n 340 miljoen euro schulden opbouwen, met hún inkomsten! - heeft daar niets mee te maken...ook die constante referentie aan dat opleidingskamp - alsof ze niet David Villa, Zlatan Ibrahimovic et cetera voor veel geld gekocht hebben en salarissen betalen waar een paard de hik van krijgt. Het zien (of eigenlijk: beluisteren) van een barca-wedstrijd word al net zo hemeltergend als een wedstrijd van Brazilië. Niet vanwegen het voetbal, maar dat constante geidrein van de commentator, de analisten en eigenlijk iedereen met een microfoon en/of camera voor zo'n giechel: goddelijk, meesterlijk et cetera et cetera. Zelfs een ingooi wordt van die termen voorzien. Een vrije trap in de tribune: een meesterlijke poging. Nou zal het wel aan mij liggen, maar ik hou (ook) van niet-zo-mooi voetbal. Inzet, mentaliteit, en zo. Zo'n team dat against all ods op wilskracht en inzet een positief resultaat weet te halen. Weet je: ik on zelfs (stiekem, dat wel) genieten van iemand als Horst Hrubesch of Vinnie Jones. Niet mooi, maar wel doeltreffend. Dat mag dus niet: het is politiek incorrect geworden (Jan mulder hoor ik nu al brullen en schreeuwen - hoe durf ik?!). Ik ben nu ineens voor real, inter et cetera, maakt niet uit. Als het maar geen Barcelona is. En die commetatoren kunnen me ook echt gestolen worden. Als ik de Barca-fanclub wil horen, kijkik wel naar Barca-tv op YouTube.

Bram Meijer
Middelharni
s

---------- Toegevoegd om 16:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:57 ----------

Pff, baseerde mij mening op een kameraad die het allemaal live heeft gezien.. maar nu ik het terug kijk, was Ribery toch wel een van de betere.

Dit vond ik trouwens op een ander forum, vond het wel een aardig stuk.
ook een goed stuk

• Topic Starter Topic Starter

Ja, en al de andere topclubs zijn gezond zeker :roflol:

---------- Toegevoegd om 17:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:00 ----------

Barcelona? Ik genoot ook van horst Hrubesch

En ou heb ik er echt genoeg van: die constante bewieroking door heel Nederland van Barcelona. Niet dat ze slecht spelen -integendeel- maar het constante ophemelen van dat team wordt te ergerlijk voor woorden. Zelfs een wissel wordt van de kwalificatie 'fenomenaal' voorzien. Johan Crijff 'heeft dat team opgebouwd' - ja ja. Zo'n 340 miljoen euro schulden opbouwen, met hún inkomsten! - heeft daar niets mee te maken...ook die constante referentie aan dat opleidingskamp - alsof ze niet David Villa, Zlatan Ibrahimovic et cetera voor veel geld gekocht hebben en salarissen betalen waar een paard de hik van krijgt. Het zien (of eigenlijk: beluisteren) van een barca-wedstrijd word al net zo hemeltergend als een wedstrijd van Brazilië. Niet vanwegen het voetbal, maar dat constante geidrein van de commentator, de analisten en eigenlijk iedereen met een microfoon en/of camera voor zo'n giechel: goddelijk, meesterlijk et cetera et cetera. Zelfs een ingooi wordt van die termen voorzien. Een vrije trap in de tribune: een meesterlijke poging. Nou zal het wel aan mij liggen, maar ik hou (ook) van niet-zo-mooi voetbal. Inzet, mentaliteit, en zo. Zo'n team dat against all ods op wilskracht en inzet een positief resultaat weet te halen. Weet je: ik on zelfs (stiekem, dat wel) genieten van iemand als Horst Hrubesch of Vinnie Jones. Niet mooi, maar wel doeltreffend. Dat mag dus niet: het is politiek incorrect geworden (Jan mulder hoor ik nu al brullen en schreeuwen - hoe durf ik?!). Ik ben nu ineens voor real, inter et cetera, maakt niet uit. Als het maar geen Barcelona is. En die commetatoren kunnen me ook echt gestolen worden. Als ik de Barca-fanclub wil horen, kijkik wel naar Barca-tv op YouTube.

Bram Meijer
Middelharni
s

Ok bascross, je hebt je punt nu wel duidelijk gemaakt.

Laatst bewerkt:

---------- Toegevoegd om 17:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:00 ----------

Ok bascross, je hebt je punt nu wel duidelijk gemaakt.

:roflol:

Die brief heb ik niet geschreven, maar het is wel een mooi stuk.

---------- Toegevoegd om 17:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:15 ----------

Bayern is bijvoorbeeld wél gezond. Dat is wel de uitzondering in het topvoetbal trouwens.

• Topic Starter Topic Starter
Zeg ik dat? Vind het alleen wel een leuk stuk, aangezien 9 van de 10 mensen roepen dat Real k*t is omdat ze het succes kopen.

Ja, dat is waar, maar ik geniet van het spel van de teams. Kan me niet schelen hoeveel geld ze uitgeven en hoe diep ze in de schulden staan :p

Laatst bewerkt:
Alle grote clubs kopen het succes toch tegenwoordig ?

Maar niet alle clubs spelen zoals Barcelona,dus die text slaat nergens op.

Maarja, dan mag je Real Madrid, Chelsea etc ook niet afzeiken. Wat wel veel Barcelona supporters doen, stelletje debielen.

En de meeste spelers die Barça koopt falen en lopen een jaar later weer de deur uit voor minder geld. Ze sponsoren de rest van het voetbal dus. De beste voetballers leiden ze zelf op. Haters hebben het zo moeilijk dat ze wijzen op het geld dat Barcelona uitgeeft terwijl alle top clubs in alle grote competities meer spelers kopen dan Barcelona. Als een overwinning van Barcelona geen overwinning van het voetbal bij welke club is dat dan wel? Maar ja..

20fp4qw.gif

Ribery is trouwens een zwaar overschatte voetballer waar ze ook in Munchen niet erg blij mee zijn.

Laatst bewerkt:
zo mijn schatje ronaldo aan het werk genieten hoor

Ongelofelijk dat bayern dit nog weggaf zeg! Wat een verschil ook tussen de eerste en tweede helft.

idd met grote verbazing zitten kijken - sneider is toch wel een geweldenaar
+ die eto o was niet van de bal te krijgen ondanks die braziliaanse beer
aan de ene kant jammer - ik vind bayern een leuke ploeg hebben met een ribery die ze gauw moeten verkopen

Terug
Naar boven