XXL Nutrition

Het Vakantietopic

  • Topic starter Vonk
  • Startdatum
  • Reacties 777
  • Weergaven 36K
  • Volgers 63

Onze vakantie kost gemiddeld voor een 10 daags verblijf **,** p.p.

  • € 500,00 of minder

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 750,00

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 1.000,00

    Stemmen: 6 23,1%
  • € 1.500,00

    Stemmen: 9 34,6%
  • € 2.000,00

    Stemmen: 5 19,2%
  • € 2.500,00 of meer

    Stemmen: 2 7,7%

  • Totaal stemmers
    26
  • Deze peiling zal sluiten: .

Bezoekers in dit topic

Maak ik hieruit op dat alle dbb'ers op vakantie eigenlijk alleen zon, zee, strand en uitgaan willen? Klinkt misschien veroordelend maar zo is het niet bedoeld.
Maar ik hoor iedereen over hotels, "all inclusieve", lopen langs boulevard etc.

Voor mij is vakantie eigenlijk vooral kamperen, rondtrekken, veel dingen zien, wandelen in de bergen etc. Ben eigenlijk nooit lang in een grote stad geweest of uitgegaan op vakantie.


vanwege ouders en familie die op de Antillen wonen zou ik elk jaar daar vrij goedkoop een

zon,zee en strand vakantie kunnen houden maar wij kiezen liever voor de bergen in de heimat in

de zomervakantie en in juni naar Tsjechie en als dit goed bevalt eind september weer een paar

dagen naar Tsjechie ,zodra wij de grens overgaan en we zien de eerste heuveltjes begint het al

te kriebelen daar kan geen strand tegenop
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
[Vroegah]De meeste herinneringen heb ik nog aan het k(r)amperen van vroeger. Wakker worden door het natuurlijk licht en de geluiden uit de natuur. Tijdens de regen de druppels horen vallen op het doek van de tent. Binnen een dag vriendjes hebben gemaakt. Vers stokbrood en croissants halen waar je niet van kon afblijven dus alvast van begon te eten. Lekker zwemmen. Waarbij de enige dagelijkse verantwoordelijkheid bestond uit op tijd zijn voor het eten en een wc rol meenemen naar het toilet gebouw. Totdat moeders genoeg van k(r)amperen had en het voortaan een huisje werd.[\Vroegah]
 
[Vroegah]De meeste herinneringen heb ik nog aan het k(r)amperen van vroeger. Wakker worden door het natuurlijk licht en de geluiden uit de natuur. Tijdens de regen de druppels horen vallen op het doek van de tent. Binnen een dag vriendjes hebben gemaakt. Vers stokbrood en croissants halen waar je niet van kon afblijven dus alvast van begon te eten. Lekker zwemmen. Waarbij de enige dagelijkse verantwoordelijkheid bestond uit op tijd zijn voor het eten en een wc rol meenemen naar het toilet gebouw. Totdat moeders genoeg van k(r)amperen had en het voortaan een huisje werd.[\Vroegah]
Heel wat leuke campings gezien inderdaad in Spanje/Kroatië.
 
Ik herinner me de vakanties uit m'n jeugd als tot het laatste moment niet weten waar we naar toe gaan, op het einde alles inpakken, eerste dag in de auto half Europa door, maximaal twee nachten op een camping en wandeltochten maken (in de bergen). Vaak gingen we op het einde van de vakantie omdat we kleine kinderen waren dus twee nachten op de terug reis op een camping staan maar ook dan was het vaak de plaatselijke omgeving bezoeken en niet echt niks doen.
Kan mij er nu dus ook moeilijk iets bij voorstellen wat jullie omschrijven, ik zou denk ik na een dag in zo'n hotel gek worden. Vraag mij s vakantie namelijk zoveel mogelijk zien en actieve dingen doen.

Wel leuk om te zien hoe verschillend mensen dus hiernaar kijken.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
[Vroegah]De meeste herinneringen heb ik nog aan het k(r)amperen van vroeger. Wakker worden door het natuurlijk licht en de geluiden uit de natuur. Tijdens de regen de druppels horen vallen op het doek van de tent. Binnen een dag vriendjes hebben gemaakt. Vers stokbrood en croissants halen waar je niet van kon afblijven dus alvast van begon te eten. Lekker zwemmen. Waarbij de enige dagelijkse verantwoordelijkheid bestond uit op tijd zijn voor het eten en een wc rol meenemen naar het toilet gebouw. Totdat moeders genoeg van k(r)amperen had en het voortaan een huisje werd.[\Vroegah]
Ik word hier helemaal nostalgisch van.
 
Uit zelfbescherming reken ik het naderhand maar niet eens meer uit wat het ons gekost heeft :o

Soms is dat wel beter inderdaad :p Maar het is sowieso al fijn en luxe dat de meeste van ons zich zo'n vakantie kunnen veroorloven, zonder er bij na te hoeven denken of ons in diepe schulden te hoeven steken.

Safari in griekenland? :roflol:

Edit: Heb zelf ook gekeken naar Kos, maar kreeg juist het gevoel dat het wel een beetje een uitgaanseiland was. Ik ben dus nog verder aan het kijken naar andere eilanden. Ga daarbij uit van een 750/1000e pp voor de reis en 100e per dag wat je kwijt bent (2pers.).

Auto huren en beetje rondreiden in de bergen vind ik trouwens wel erg leuk altijd.

:roflol: Ja geitjes kijken :D Nee, ze noemen het safari, maar het is gewoon lekker crossen met een 4x4 jeep over zandweggetjes en langs ravijnen :heart:

Wij hebben ook gekeken naar de uitgaansgelegenheden op de eilanden, maar omdat we nogal verwend zijn met wat er in Nederland te doen is, nemen we niet snel genoegen met van die achterlijke Hollandse cafe's en RnB tentjes. Uitgaan is pas uitgaan voor ons als er een dikke club ergens te vinden is waar ze gewoon house/techno etc. draaien. En dat is een dingetje wat ze op de meeste eilanden wel missen, Kreta is daar wel echt een uitzondering op. Verder zijn het veelal bars met kut muziek overal. Maar we laten ons graag verassen :cool:

Wat raad je aan, Rhodos of Corfu?

Corfu vond ik ontzettend mooi, heel erg groen, doet een beetje tropisch aan op sommige plekjes. Er zijn een aantal hele mooie zandstranden op Corfu, ik vond Santa Barbara erg mooi. Met mooie stijle rotsen tussen het land en strand/zee. Een mooie plek om savonds te BBQen :thumbs: Is overigens ook vlak bij Kavos, 1 van de meest populaire uitgaansgebieden op Corfu, maar het sterft er wel van de Engelsen...

Lastig.

Rhodos ligt helemaal in het oosten. Het is daar warmer, droger en heeft meer Turkse invloeden. Heerlijk eten en lekker warm zeewater.
Corfu ligt in het westen tegenover Italië. Het is hier minder warm (nog steeds warm genoeg), veel groener en meer italiaanse invloeden. De natuur op Corfu is echt prachtig. Ook heerlijk eten en nogsteeds warm zeewater (wel iets minder warm).

Rhodos is wel weer iets goedkoper dan Corfu.

Al bij al zou ik Corfu aanraden. Mooi eiland, prachtige baaien, aardige mensen, heerlijk eten, nogsteeds heel goed geprijsd vergeleken met de rest van Europa en zeker leuk als je met je chick gaat.

Als je naar Corfu gaat heb ik nog een aanrader voor een restaurant. Dit restaurant ligt boven op het topje van een berg/heuvel en is qua omgeving en ligging het mooiste restaurant waar ik ooit geweest ben. Het eten is er subliem en kost daarnaast ook geen drol. De gastheer is zwaar alcoholist en komt tussen elke gang shotjes raki brengen (van het huis) die hij dan zelf ook mee drinkt. Dit doet ie trouwens bij alle gasten, hebben hem avonden achter elkaar tientallen shotjes, tijdens het werk, zien nemen :roflol:. Super aardige vent trouwens.

Dit is trouwens dat restaurant, het heet Archontiko.
archontiko.jpg


Vanaf je tafel heb je uitzicht over het hele eiland en zie je de zon aan de ene kant van het eiland achter de bergen verdwijnen terwijl de maan aan de andere kant vanuit de zee op komt. Bijzonder plekje om een keer te dineren. Ben in 2 weken tijd 5x hier wezen eten. Het staat volgens mij ook op nr 1 van alle restaurants in Corfu. Desondanks was het hier nooit druk toen ik er was.

Qua locatie zou ik ergens aan in het midden van eiland gaan zitten. Wij zaten de eerste helft van de vakantie bij Benitses (oostkust, 20km ofzo onder de hoofdstad). Vandaar kan je met een scootertje makkelijk de rest van het eiland bezoeken.

De andere helft zaten we aan de oostkust net iets boven de hoofstad. Wat dan een aanrader is, is om eind van de middag met een scootertje naar het hoogste punt van het eiland te gaan. Als het dan nacht wordt is hier compleet donker vanwege gebrek aan belichting. Op een heldere nacht kan je op de weg gaan liggen (komt niemand meer, enige wat op die berg staat is een radiomast) op een kleedje met een paar flesjes wijn en dan kan je hier perfect de sterrenhemel zien. Wij konden naast duizenden sterren ook de melkweg duidelijk zien. De terugrit is wel in complete duisternis, maar dat vond ik juist een ervaring op zich.

Kijk dat zijn nog eens tips!! :cool:

Hongarije en Polen staan hier ook

nog op het verlanglijstje

Oostbloklanden staan bij ons ook nog op de verlanglijst voor citytrips. Hoeven niet veel te kosten en een paar dagen er tussenuit voor wat cultuur, winkelen en eten&drinken. Gek genoeg zijn dit wel van die dingen die je steeds voor je uit schuift :dunno:

[Vroegah]De meeste herinneringen heb ik nog aan het k(r)amperen van vroeger. Wakker worden door het natuurlijk licht en de geluiden uit de natuur. Tijdens de regen de druppels horen vallen op het doek van de tent. Binnen een dag vriendjes hebben gemaakt. Vers stokbrood en croissants halen waar je niet van kon afblijven dus alvast van begon te eten. Lekker zwemmen. Waarbij de enige dagelijkse verantwoordelijkheid bestond uit op tijd zijn voor het eten en een wc rol meenemen naar het toilet gebouw. Totdat moeders genoeg van k(r)amperen had en het voortaan een huisje werd.[\Vroegah]

Dem memories :heart:

Heel wat leuke campings gezien inderdaad in Spanje/Kroatië.

Kroatie is een beetje het nieuwe zuid Frankrijk o.i.d. Ik hoor het heel veel om me heen, maar het schijnt dan ook wel echt supermooi te zijn.

Ik herinner me de vakanties uit m'n jeugd als tot het laatste moment niet weten waar we naar toe gaan, op het einde alles inpakken, eerste dag in de auto half Europa door, maximaal twee nachten op een camping en wandeltochten maken (in de bergen). Vaak gingen we op het einde van de vakantie omdat we kleine kinderen waren dus twee nachten op de terug reis op een camping staan maar ook dan was het vaak de plaatselijke omgeving bezoeken en niet echt niks doen.
Kan mij er nu dus ook moeilijk iets bij voorstellen wat jullie omschrijven, ik zou denk ik na een dag in zo'n hotel gek worden. Vraag mij s vakantie namelijk zoveel mogelijk zien en actieve dingen doen.

Wel leuk om te zien hoe verschillend mensen dus hiernaar kijken.

Dat klinkt ook niet echt als vakantie :roflol:

Ik herinner me nog wel de inpakstress van mijn moeder de dagen voor we vertrokken naar zuid Frankrijk, vlakbij Cap d'Agde. In de Deux Chevaux (lelijk eendje) van mijn moeder :roflol: Terwijl mijn moeder voor de honderdste keer hetzelfde liedje draaide op de casette; Randy Crawford - One day I'll fly away.. Krijg altijd kippenvel als ik dat nummer nu hoor :heart: :$
 
Twee keer op corfu geweest. Wat ik vooral kan aanraden is om dicht bij de hoofdstad te zitten. 1 keer heb ik dat niet gedaan en zat ik op een uithoek van het eiland. Wanneer je dan een georganiseerde uitstap van de touroprator wilt meemaken zit je uuuren op de bus.
 
Valt me op dat veel mensen, ook in mijn directe omgeving, vaak de vakanties binnen de Europese grenzen houden.
Vooral met kinderen gaan ze vaak camperen in Frankrijk of Italië, onder het mom dat het 'goedkoper' is?? (No idea, heb (nog) geen kids).

Ikzelf probeer om het jaar in ieder geval een vakantie buiten Europa te doen, en als het kan ieder jaar. Een ticket zuid-oost Azië is zo'n 500 euro. Daarna kun je daar als halve God leven voor 500 euro voor 3 weken en als je echt als god wilt leven 1000 euro(dan ben je toch echt wel buitensporig aan het eten/drinken/tochten/trippen whatever). Bij mij kost een (zomer)vakantie vaak niet meer dan 1500EUR en dat is toch ook wel een beetje een max.

Ik ben net terug uit Australië (4 weken), scheelt dat ik er Familie heb wonen natuurlijk. Dit jaar wordt het (voor het eerst) Thailand of Vietnam, waarschijnlijk begin juni.
Iemand voorkeur Thailand of Vietnam? Of Sri Lanka bijvoorbeeld?>
 
Valt me op dat veel mensen, ook in mijn directe omgeving, vaak de vakanties binnen de Europese grenzen houden.
Vooral met kinderen gaan ze vaak camperen in Frankrijk of Italië, onder het mom dat het 'goedkoper' is?? (No idea, heb (nog) geen kids).

Ikzelf probeer om het jaar in ieder geval een vakantie buiten Europa te doen, en als het kan ieder jaar. Een ticket zuid-oost Azië is zo'n 500 euro. Daarna kun je daar als halve God leven voor 500 euro voor 3 weken en als je echt als god wilt leven 1000 euro(dan ben je toch echt wel buitensporig aan het eten/drinken/tochten/trippen whatever). Bij mij kost een (zomer)vakantie vaak niet meer dan 1500EUR en dat is toch ook wel een beetje een max.

Ik ben net terug uit Australië (4 weken), scheelt dat ik er Familie heb wonen natuurlijk. Dit jaar wordt het (voor het eerst) Thailand of Vietnam, waarschijnlijk begin juni.
Iemand voorkeur Thailand of Vietnam? Of Sri Lanka bijvoorbeeld?>

Het moet je natuurlijk ook wel liggen, zeker Aziatische landen zijn niet voor iedereen weggelegd. Daarnaast komt ook het feit dat reizen buiten Europa veelal lang vliegen betekent, helemaal naar Down Under. Buiten de EU trekt vooral USA me en een roadtrip zoals ik in 2009 aan de westkust heb gedaan zou ik nog weleens door centraal en ook langs de oostkust willen doen. Het gevoel van vrijheid dat je daarmee ervaart is wat mij betreft ongekend. Maar goed, zulke tripjes kosten ook al snel een veelvoud van een weekje of 2 naar de zon binnen de EU.
 
No offence hoor, maar soms snap ik al die mensen niet die zonodig zo ver mogelijk willen om vakantie te vieren terwijl er binnen de Europese grenzen zat mooie en nauwelijks door toeristen ontdekte plekken zijn.

Azië heeft mij persoonlijk echt nooit getrokken en ik ga er nog niet voor niks heen.
Hoor veel prachtige verhalen van kennissen en velen verklaren me voor gek. Buiten dat het vliegen me tegen staat, hou ik gewoon niet van de mentaliteit en trekken de landen me totaal niet.

Als ik dan toch het vliegtuig zou pakken, dan liever naar de US of zuid-Amerika.

Dat niet willen vliegen is soms weleens vervelend hoor. We doen veel zaken in China/Korea en momenteel proberen we voet aan de grond te krijgen in de US.
Tot op heden stuur ik altijd mijn collega en beperk ik me met name tot Europa met, jawel, de auto. :o
 
Het moet je natuurlijk ook wel liggen, zeker Aziatische landen zijn niet voor iedereen weggelegd. Daarnaast komt ook het feit dat reizen buiten Europa veelal lang vliegen betekent, helemaal naar Down Under. Buiten de EU trekt vooral USA me en een roadtrip zoals ik in 2009 aan de westkust heb gedaan zou ik nog weleens door centraal en ook langs de oostkust willen doen. Het gevoel van vrijheid dat je daarmee ervaart is wat mij betreft ongekend. Maar goed, zulke tripjes kosten ook al snel een veelvoud van een weekje of 2 naar de zon binnen de EU.

Het moet je wel liggen inderdaad. Naast de Aziatische landen is er niet echt een plek of gebied in de wereld waar het zo goedkoop is. Vliegen moet je dan ook wel liggen/niet erg vinden. Voor veel mensen begint hun vakantie wanneer ze zijn geland en in hun resort zijn. Bij mij begint het als ik in de trein stap naar Schiphol, ik schakel af en heb vakantie - enjoy the ride zeg maar.
Daar noem je ook wel wat, USA is zo gaaf. Westkust, Oostkust.. maar het is natuurlijk wel Westers en best prijzig, auto huren, accomodatie etc.


No offence hoor, maar soms snap ik al die mensen niet die zonodig zo ver mogelijk willen om vakantie te vieren terwijl er binnen de Europese grenzen zat mooie en nauwelijks door toeristen ontdekte plekken zijn.

Azië heeft mij persoonlijk echt nooit getrokken en ik ga er nog niet voor niks heen.
Hoor veel prachtige verhalen van kennissen en velen verklaren me voor gek. Buiten dat het vliegen me tegen staat, hou ik gewoon niet van de mentaliteit en trekken de landen me totaal niet.

Als ik dan toch het vliegtuig zou pakken, dan liever naar de US of zuid-Amerika.

Dat niet willen vliegen is soms weleens vervelend hoor. We doen veel zaken in China/Korea en momenteel proberen we voet aan de grond te krijgen in de US.
Tot op heden stuur ik altijd mijn collega en beperk ik me met name tot Europa met, jawel, de auto. :o

No offence taken ;-), ik hoef niet zonodig ver om vakantie te vieren, dat is het hele doel niet. Om voor een x-bedrag een degelijk mooie vakantie te hebben, voor wat jij leuk vindt. In mijn geval is dat andere culturen, ander eten en uitgestrekte stranden dan is Azië gewoon de ideale plek. Dat er in Europa mooie plekken zijn, staat buiten kijf. Europa is oud en elk land heeft zijn charmes, ik heb de keuze gemaakt om Europese steden etc, in lange weekenden te bezoeken en mijn lange vakanties vaak buiten Europa te zoeken. Maar zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur.

Als het je niet trekt, dan snap ik dat ook wel dat het je tegenstaat. Waarom dan 10u in het vliegtuig zitten? Maar mensen die zeggen: "ja maar dan ben je zo lang onderweg" is vaak bullshit. De spaanse costa's ben je in 15u(als je weinig verkeer hebt), ik ben eerder in Thailand dan mensen in de auto naar Spanje zijn. Ik heb volledig entertainment(films,series etc) in het vliegtuig, enige wat ik hoef te doen is zitten. Ieder zo z'n keuzes. Misschien dat mijn insteek nog wordt bijgesteld wanneer ik ooit kinderen krijg. Dan zit je in een ander pakket en is een camping met vriendjes wel misschien net zo gezellig ;-)
 
In mijn geval is dat andere culturen, ander eten en uitgestrekte stranden dan is Azië gewoon de ideale plek. Dat er in Europa mooie plekken zijn, staat buiten kijf. Europa is oud en elk land heeft zijn charmes, ik heb de keuze gemaakt om Europese steden etc, in lange weekenden te bezoeken en mijn lange vakanties vaak buiten Europa te zoeken. Maar zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur.
Ja mijn broer doet ook buiten de grote vakanties zo nu en dan steden in EU aan. Verder is hij met zijn gezin, waarvan twee kleine kinderen, de afgelopen zes jaar naar Tanzania (Pemba o.a), Zuid Afrika, Senegal, Galapagos eilanden, Corsica & Sardinië en zuiden van de VS geweest. Die vinden het ook geen probleem om een tijd te vliegen. De kinderen steken er ook een boel van op en maken kennis met culturen. Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.
 
Ja mijn broer doet ook buiten de grote vakanties zo nu en dan steden in EU aan. Verder is hij met zijn gezin, waarvan twee kleine kinderen, de afgelopen zes jaar naar Tanzania (Pemba o.a), Zuid Afrika, Senegal, Galapagos eilanden, Corsica & Sardinië en zuiden van de VS geweest. Die vinden het ook geen probleem om een tijd te vliegen. De kinderen steken er ook een boel van op en maken kennis met culturen. Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.

Is maar net waar je voorkeur ligt. Sommige mensen zijn blij met een camper in de Alpen en lekker wandelen. Dat wandelen vind ik ook erg gaaf, maar dan zou ik bijvoorbeeld voor Rinjani - in Lombok kiezen.
Als ik ooit kinderen krijg, dan zal ik dat net zo doen als jouw broer denk ik. Misschien dat ik ze zelfs een half jaar van school haal, voor een reis. Wat je daarvan meekrijgen is enorm, dat half jaartje school kunnen ze wel missen :)
Ik wil gewoon zoveel mogelijk reizen, nu ik 'jong' ben is dat relatief makkelijker en ga ik verder weg. Met kinderen heb ik dan straks nog genoeg landen in Europa over om te bezoeken toch?
 
een half jaar door de USA touren met een mobilhome lijkt me ook wel super ,van Cuban vibes in Florida tot Italian made man in the Bronx en van Hippie Gaylords in San Francisco naar
Louisiana
 
Laatst bewerkt:
Maar we laten ons graag verassen :cool:

Dan moet je naar Lanzarote! Dat is vulkanisch... :D

Kroatie is een beetje het nieuwe zuid Frankrijk o.i.d. Ik hoor het heel veel om me heen, maar het schijnt dan ook wel echt supermooi te zijn.

Ik heb daar toevallig dit jaar naar gekeken...Kroatië is duur!! Heb wel naar all-inclusive gekeken. Maar hoor er wel hele goede verhalen over, qua natuur en hoe mooi het land is.
 
Valt me trouwens op dat veel mensen hier voor alleen hun reis al 1500euro p.p voor 10 dagen uitgeven. Ik vind dat best een hoop, zeker gezien er op vakantie nog kosten bovenop komen.

Zijn jullie allemaal van die luxe paardjes of hebben jullie de volledige kosten van de vakantie meegenomen in het stemmen?
 
Back
Naar boven