In 2013 voor het laatst op vakantie geweest

Was Kreta toen. Vond de Griekse mensen een stuk vriendelijker dan de Spaanse waar ik het jaar ervoor was.
Spanje kan ik mij niet goed meer herinneren, maar Spanjaarden zijn over het algemeen gezien ontzettende heethoofden. Gek genoeg is in Griekenland alles het tegenovergestelde, "siga siga" (rustig aan, alles op zijn tijd).
Ik kan gelukkig heel goed door drukte en massa heenkijken, dus ik kan eigenlijk overal een chill vakantie van maken

Ja, vermoeider terugkomen van vakantie kan niet de bedoeling zijn hè? Ben benieuwd wat jullie voor (betaalbaar) all-inclusive arrangement in Griekenland kunnen vinden...kan nooit kwaad om wat ideeën op te doen voor later
Het gaat om deze Ruud:
Pelagos Suites Hotel in Kos-Stad | dé VakantieDiscounter Niet echt goedkoop o.i.d., maar betaalbaar en de reviews zijn uitstekend. Het ging ons met name om de fijne gerenoveerde suites (familiesuite gekozen), waarbij het je gewoon niets ontbreekt aan luxe. In Griekenland is het vaak behelpen in de 3 sterren en lager accommodaties

Vorig jaar een cheap ass last minute gedaan, maar dat was wel echt het toppunt qua ruimte (geen) en qua douche (ook geen, nee natuurlijk wel een douche, maar te smal voor een BBer van 100+kg).
Ik kom nooit fit terug van vakantie, maar wat wil je als parttime alcoholist..
Maar zeker ook met lange vluchten kom je zeker niet super uitgerust thuis..
Nee Griekenland is daarmee wel ideaal, zon zeker, niet te ver en vooral ook betaalbaar. Halve liters voor 2,00 en sigaretten voor 4,50

(In 2004 toen ik op Kreta werkte kocht ik sigaretten voor 2,00 per pakje

)
Tja. Heel de dag in het zwembad ravotten met je zoon. Snorkelen, glijbanen, dingen bezichtigen... toch even wat anders dan 2 weken thuis op je bank hangen met een bak bier aan je voeten.
Kinderen
True! Ik kom van all-inclusive vakanties eigenlijk nooit vermoeider thuis, maar ben een paar keer naar de US geweest en dan moest ik op kantoor 3 weken bijkomen
Maak ik hieruit op dat alle dbb'ers op vakantie eigenlijk alleen zon, zee, strand en uitgaan willen? Klinkt misschien veroordelend maar zo is het niet bedoeld.
Maar ik hoor iedereen over hotels, "all inclusieve", lopen langs boulevard etc.
Voor mij is vakantie eigenlijk vooral kamperen, rondtrekken, veel dingen zien, wandelen in de bergen etc. Ben eigenlijk nooit lang in een grote stad geweest of uitgegaan op vakantie.
Zoveel mensen zoveel wensen. Wij houden ook wel van een beetje activiteit, maar vooral gewoon doen waar je zin in hebt en nergens rekening mee houden behalve elkaar
Omdat ik een schurfthekel aan vliegen/vliegvelden heb, gek ben op autorijden en ons gezin 3 vrij grote tieners bevat, kiezen wij in de zomerse schoolvakantie al meer dan 10 jaar voor een 2 weken durende campingvakantie in een mobile home, met daaromheen een week roadtrip via diverse pensionnetjes/hotels. De prijs die we hiervoor betalen loopt uiteindelijk aardig in de papieren (>5k), maar na een jaar hard werken rechtvaardigt dit het wel.
Na jaren Italië en Zuid-Frankrijk onveilig gemaakt te hebben gaan we komende zomer ons geluk eens in Kroatië beproeven, ben benieuwd.
Daarnaast in de meivakantie meestal nog een ruime week richting zuiden (Italië) en als we echt een goed jaar hebben pakken we ook nog weleens de voorjaars- en/of herfstvakantie mee. Onze vakanties staan echt in het teken van de kids, dit jaar grote kans dat het voor onze oudste de laatste x is. En ALLES met de auto dus.
Deden wij vroeger ook altijd, met de auto naar zuid Frankrijk, op de camping, 2-3 weken zon zee etc. Mooie herinneringen aan hoor, maar met een wc rolletje de camping over is niet meer aan mij besteed. En de zogeheten luxe die je krijgt in zo'n mobile home, voor hetzelfde geld boek je iets met echte luxe. Maar gegeven het heeft zo zijn charme als je met de hele familie gaat.
Ik denk dat een vakantie erg persoonlijk is en voor iedereen anders. Dus ja, je zult veelvuldig dbb'ers tegenkomen die lekker willen luieren en uitgaan, maar ook dbb'ers die vanalles willen zien. Maar de gemiddelde mens (niet per se dbb'er) wil toch lekker relaxen en van het mooie weer genieten op vakantie? Wij hebben 10 maanden kutweer in NL, dus dan zoeken we massaal de zon op.
Met nadruk op grijs, grauw, wind, regen..

Nederland is echt een antiweer land geworden

Als seizoensmens vind ik dat soms best wel kut..
En dan gewoon deze reclame in je scherm krijgen...
Illuminatie.. Moet je eens een week naar vakanties zoeken.. Instagram, FB, alle websites die je bezoekt, e-mail ALLES OVERAL VAKANTIE op je BEELD!