AndroidHealthClinic

Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic

Peiling Peiling Heb je ooit via de nieuwsgroepen gedownload?

• Nee nog nooit

Stemmen: 81 31,9%
  • Nee, maar wel ooit iets over gelezen

Stemmen: 63 24,8%
  • Ja, maar vind andere sources fijner

Stemmen: 29 11,4%
  • Ja, ik download iedere dag wel iets

Stemmen: 81 31,9%

• Totaal stemmers
    254
Goed, ik heb FTD geïnstalleerd en heb NewsLeecher gedownload. Ik heb dit hele topic gelezen maar snap nog steeds niet hoe het nu verder moet. Kan iemand me helpen?

Wat snap je precies niet dan? Tot hoever ben je? Ik ben een paar weken geleden begonnen me er in te verdiepen en 't is echt een fluitje van een cent als je het eenmaal doorhebt, net zoals Firestarter al zei.

Kijk anders op Alle uitleg over downloaden uit binaries nieuwsgroepen! | Binaries4all. Daar staat echt een stap-voor-stap dummy uitleg, heeft mij goed geholpen. Het moet jou vast ook lukken :D

De ooit beloofde Newzbin uitleg hoef ik in ieder geval niet meer te geven, indexeerder Newzbin is gesloten en accepteert geen nieuwe leden meer.

sabnzbd best usenet proggie ever :bow:

Ik ben er al redelijk uit, maar toch bedankt!

Ik gebruik nu Grabit en ben nu aan het downloaden, ik weet maar half wat ik doe maar hopelijk kom ik er wel uit. Als ik nog vragen heb hoop ik dat jullie me willen helpen!

Edit: ik ben nu via alt.binaries.boneless aan het downen, wat houdt dat eigenlijk in? Is dat FTD ofzo??

Edit: ik ben nu via alt.binaries.boneless aan het downen, wat houdt dat eigenlijk in? Is dat FTD ofzo??

Nee haha, dat heeft 3x niks met elkaar te maken...:D

alt.binaries.boneless is de naam van een bepaalde nieuwsgroep waarin veel films gepost worden. Zo heb je er nog veel en veel meer, bijv. a.b.dvd ; a.b.nl enz. enz. Al deze duizenden nieuwsgroepen vormen samen het usenet.

FTD is een soort van Usenet browser. Met andere woorden een programma waarmee je te weten kan komen wat er wanneer gepost wordt in welke nieuwsgroep. Met deze info kan je met behulp van je newsreader (in jouw geval GrabIt) deze bestanden opzoeken en downloaden, wat je nu dus waarschijnlijk aan het doen bent. :)

Gebruik je trouwens de nieuwsserver van je internetprovider zelf? Dan heb je namelijk veel kans dat je incomplete bestanden gaat binnenkrijgen. Ik gebruik zelf een payserver (Tweaknews), dat kost me €70,- per jaar (dus nog geen €6,- p/maand) en ze hebben een retentie van 50 dagen. Misschien iets om over na te denken als je serieus wil gaan downloaden...

Succes!

:evil: m'n isp is verbonden met giganews (+70dagen retentie :evil:) zonder caps

^ Nice :D

Nee haha, dat heeft 3x niks met elkaar te maken...:D

alt.binaries.boneless is de naam van een bepaalde nieuwsgroep waarin veel films gepost worden. Zo heb je er nog veel en veel meer, bijv. a.b.dvd ; a.b.nl enz. enz. Al deze duizenden nieuwsgroepen vormen samen het usenet.

FTD is een soort van Usenet browser. Met andere woorden een programma waarmee je te weten kan komen wat er wanneer gepost wordt in welke nieuwsgroep. Met deze info kan je met behulp van je newsreader (in jouw geval GrabIt) deze bestanden opzoeken en downloaden, wat je nu dus waarschijnlijk aan het doen bent. :)

Gebruik je trouwens de nieuwsserver van je internetprovider zelf? Dan heb je namelijk veel kans dat je incomplete bestanden gaat binnenkrijgen. Ik gebruik zelf een payserver (Tweaknews), dat kost me €70,- per jaar (dus nog geen €6,- p/maand) en ze hebben een retentie van 50 dagen. Misschien iets om over na te denken als je serieus wil gaan downloaden...

Succes!

Ok thanx! Een verhelderend antwoord. Alt.binaries.boneless is trouwens ongeveer de grootste nieuwsgroep die ik kon vinden, op de server die ik gebruik tenminste, en dat is inderdaad die van mijn internetproverder (news.speedlinq.nl). Kan dat kloppen? En is speedlinq goed?

Tot nu toe heb ik office 2003 gedownload, maar ik weet niet zeker of die compleet is omdat ik nog een key nodig heb. Ik ga zo nog een film testen.

hoi hoi

Ik heb een vraagie over nederlandse newsservers

Ik woon namelijk in Belgie en download redelijk veel met newsleecher

maar ik kan alleen de groepen alt.bin.dvdrs,ftn enz
maar geen boneles,dvdr,movies,divx natturlijk de betere

ik heb adsl van belgacom

kan ik inloggen via een nederlandse newsserver

gratis dan

Mvg,

freggel

hoi hoi

Ik heb een vraagie over nederlandse newsservers

Ik woon namelijk in Belgie en download redelijk veel met newsleecher

maar ik kan alleen de groepen alt.bin.dvdrs,ftn enz
maar geen boneles,dvdr,movies,divx natturlijk de betere

ik heb adsl van belgacom

kan ik inloggen via een nederlandse newsserver

gratis dan

Mvg,

freggel
kort antwoord: no

betaal voor een payserver (maar met je dl limiet zuigt dat natuurlijk)

Ik heb een limit van 35gig plus dat ik nog volume bijbestel

dus zekers niet slecht

der is zekers een gratis oplossing
en die zal ik vinden

gr,

freggel

Ok thanx! Een verhelderend antwoord. Alt.binaries.boneless is trouwens ongeveer de grootste nieuwsgroep die ik kon vinden, op de server die ik gebruik tenminste, en dat is inderdaad die van mijn internetproverder (news.speedlinq.nl). Kan dat kloppen? En is speedlinq goed?

Speedlinq heeft inderdaad een eigen nieuwsserver, maar die is niet geweldig te noemen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar naar verluidt is de retentie daar slechts 1 à 2 dagen en staan er veel incomplete bestanden op. Beter is dus om een payserver te nemen in combinatie met je speedlinq abonnement.

Speedlinq heeft inderdaad een eigen nieuwsserver, maar die is niet geweldig te noemen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar naar verluidt is de retentie daar slechts 1 à 2 dagen en staan er veel incomplete bestanden op. Beter is dus om een payserver te nemen in combinatie met je speedlinq abonnement.

Hmm ok, ik zal ff kijken hoe het gaat met speedlinq.

Ik heb nu trouwens dus miami vice binnen, en ontbrekende bestanden hersteld met quickpar, en volgens dat programma is hij nu compleet. Ik heb alleen nu een probleem bij het extrackten met winrar: Hij stopt met extrackten bij 4 gigabytes omdat een file niet groter kan zijn dan dat (ligt niet aan schijfruimte iig).

Hoe los ik dat op?

Zeer waarschijnlijk is je harde schijf geformatteerd als "FAT32". Dit bestandssysteem kan niet overweg met hele grote bestanden, zoals bijvoorbeeld hele films op DVD formaat. Je kan controleren of dit bij jou zo is door naar "deze computer" te te gaan en dan te klikken op je harde schijf (eventueel via eigenschappen).

Wat je moet doen is het bestandssysteem omzetten van FAT32 naar NTFS, wat wel overweg kan met grote bestanden. Hoe je dit precies doet weet ik niet, maar via Google is dit volgens mij wel goed te vinden.

Succes!

Thanks, laat maar ff weten als het gelukt is :D

kort antwoord: no

betaal voor een payserver (maar met je dl limiet zuigt dat natuurlijk)

Ik heb een proefabbonement genomen bij tweaknews. Als ik nu dat abo betaal van tweaknews, gelden dan nog altijd die downloadlimieten? Zit namelijk bij ADSL Belgacom en heb maar 10 gig/maand, de rest moet ik bij bestellen aan 1euro per gig.

Terug
Naar boven