MuscleMeat

Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic

Peiling Peiling Heb je ooit via de nieuwsgroepen gedownload?

• Nee nog nooit

Stemmen: 81 31,9%
  • Nee, maar wel ooit iets over gelezen

Stemmen: 63 24,8%
  • Ja, maar vind andere sources fijner

Stemmen: 29 11,4%
  • Ja, ik download iedere dag wel iets

Stemmen: 81 31,9%

• Totaal stemmers
    254
Even een vraagje over zo'n payserver. Mijn maximale download snelheid ligt zo rond de 800kb/sec. Als ik nu een payserver zoals bijvoorbeeld Eweka die 20mbit aanbied, kan ik dan ook met 20mbit downloaden of wordt ik alsnog geremd door mijn eigen internetabbo snelheid?

Altijd, de snelheid van je eigen provider is leidend.

Dan heeft Tele2 geen cap er op zitten of je zwager kijkt naar kilobits/s in plaats van Kilobyte/s.

Dan heeft Tele2 geen cap er op zitten of je zwager kijkt naar kilobits/s in plaats van Kilobyte/s.

Oke, zal wel geen cap zijn dan, want hij weet ook wel genoeg van pc's om die fout niet te maken, en ik heb er zelf bijgestaan om het te zien :) Download een dvd van 4,5GB in ongeveer een uur ;)

Maar goed, dan is het Planet die me naait, dan weet ik dat :D Hoef ik ook niet over te gaan tot een payserver, want de servers van Planet halen ongeveer 350kb/sec, en dan ga ik niet extra betalen voor wat extra snelheid :)

Tnx in ieder geval :)

Dan heeft je zwager ook geen 4 mbit lijn.
Dat heeft niks te maken met cappen of niet, maar je trekt de maximale snelheid uit je verbinding.
Ik heb 20mbit en download rond de 1830 kb/s maar wel met een payserver.
Als ik de log bekijk van wanadoo/orange dan downt die daar met 350kb.

Dat kan wel te maken hebben met cappen, ook al is het wel dom van Tele2 als het zo is. Er zijn meerdere voorvallen bekend van gebruikers die een sneller abbo geleverd krijgen dan ze wat ze op papier afnemen. In principe kan je lijn de max aan van ADSL2 en wordt zo'n goedkopere abbo dus gewoon gecapped.

Gvd, hoe kan dit nu.. Ik gebruik par2 bestanden..
Blocks are missing
Fixed ik het
ALLE files 'completed'
Probeer ik uitpakken met winrar door op eerste rar bestand te klikken met extract here..

Zegt hij dat file corrupt is, niet één keer, maar met alles

Klote nieuwsgroepen, het stroomt binnen, maar heb nog niets kunnne gebruiken

Heb je wel een payserver?
Waarschijnlijk ondersteunt je server de alt.binarie niet waardoor je incomplete bestanden binnentrekt.
Ik ken jongens die zonder payserver tekstbestanden binnenkrijgen :scratch:
En hoe pak je uit?
Selecteer je alle rar files en dan extract...
Of pak je 1 rar en dan extract of dubbelklikken?
Of 1 van deze manieren proberen of iedere keer op cancel drukken tijdens het un-rarren.
Ik heb het ook weleens gehad, maar na het doen van dit deed de file het gewoon.
( ik controleer wel alles voordat ik het wegfik )

payserver is echt niet nodig. Ik gebruik de nieuwsserver van @sloom, zo af en toe gaat er eens een paar GB ongebruikt de prullenbak in, ivm ontbrekende blokken, little price to pay. verder de afgelopen tijd toch een stuk of 15 films gedowned, waarvan de meeste als DVD. En dat over het goedkoopste abbo :D

Zorg iig dat je, als je geen payserver gebruikt, de nieuwste uploads gebruikt. Alles dat ouder is dan 1,5 a 2 dagen, hoef ik sowieso niet te gaan downen.

Blokken moeten gewoon complete zijn, dat geeft hij aan.. Verder unrar is door het eerste rar bestand aan te klikken en dan unrar te doen (zoals ik het altijd al heb gedaan)...
Ik gebruik trouwens de easynews server..

Ik ga wel ff met 7-zip proberen, mss dat die het wel doet

EDIT: Nee dus, file is broken, snap der geen kloot van :X

Gewoon winrar nemen.
Bijna nooit geen problemen mee.
En anders een willekeurig ander rar file pakken uit de rij;)

Ik snap er echt geen reet van, alle bestanden complete, nog werkt het uitpakken niet.. Kan het er mee te maken hebben dat ik via SABnzb download?

payserver is echt niet nodig. Ik gebruik de nieuwsserver van @sloom, zo af en toe gaat er eens een paar GB ongebruikt de prullenbak in, ivm ontbrekende blokken, little price to pay. verder de afgelopen tijd toch een stuk of 15 films gedowned, waarvan de meeste als DVD. En dat over het goedkoopste abbo :D

Zorg iig dat je, als je geen payserver gebruikt, de nieuwste uploads gebruikt. Alles dat ouder is dan 1,5 a 2 dagen, hoef ik sowieso niet te gaan downen.

Nou dan moet je er wel erg bovenop zitten. Dan betaal ik liever 7,50 en dan kan ik na 30 of 40 dagen zelfs nog m'n gang gaan.

Welke snelheden haal je met @sloom?

GVD!!

Heb me net windows opnieuw erop gezet. Ben ik met alles klaar en wil k effe wat handige progies downe, ben k t wachtwoord van ftd vergeten. En hij staat geregisteerd op een verlopen e-mailadres. Das mooi balen want nu moet je dus 48 uur wachten ivm vijligheidsredenen :mad:

Ik snap wat het probleem is.. Hij heeft overal het laatste par bestand niet gedownload, maar in veel gevallen kan hij nu dat laatste bestand niet apart downloaden, omdat alles in één NZB zit... en nu?

Ik had het trouwens ook bij 'Theo Neukt het Systeem', maar daar kan ik telkens een NZB maken, zette hij em in de download lijst, maar kreeg ik hem uiteindelijk niet...

Iemand al eerder dit probleem gehad?..

Probeer het wel ff met newsleecher, mss dat die wel goed download

Laatst bewerkt:
Ik snap wat het probleem is.. Hij heeft overal het laatste par bestand niet gedownload, maar in veel gevallen kan hij nu dat laatste bestand niet apart downloaden, omdat alles in één NZB zit... en nu?

Ik had het trouwens ook bij 'Theo Neukt het Systeem', maar daar kan ik telkens een NZB maken, zette hij em in de download lijst, maar kreeg ik hem uiteindelijk niet...

Iemand al eerder dit probleem gehad?

Noteer de ontbrekende rar/par file.
Binsearch -- Usenet search engine zoek daar naar het bestand en klik view collection.
Zoek in de lijst de missende file, vink hem aan, create nzb.
Voila
Trouwens binsearch heeft er de laatste tijd een handje van dat je via deze stappen pas een nzb kunt maken.

Dat heb ik gedaan ghost.. maar dan pakt hij em niet ofzo, Queed em wel, maar download niet echt.. Anyway, lijkt erop dat het met newsleecher wel werkt, gaan we zo merken... wordt hier onderhand goed ziek van

Gewoon stabiele progjes nemen als grabit of newsleecher

Terug
Naar boven