XXL Nutrition

Het grote Playstation 4 topic

Ik heb een playstation gehaald voor de exclusives.

Uncharted
God of War
Ni no Kuni
Demon Souls
Gran turismo 5
Killzone
Little Big Planet
Metal Gear Solid
Ratchet and Clank
Resistance 3
Starhawk
Valkyria Chronicles
Heavy Rain
Infamous
Twisted Metal

Daar kan Xbox imo nog niet tegenop met Halo, forza en gears of war.

Precies, daarom snapte ik zijn opmerking ook niet dat de PS3 meer voor kinderen zou zijn

Ben geen gamer maar wel benieuwd naar de nieuwe consoles. Snap niet zo goed wat iedereen over de kosten loopt te klagen. Een nex gen console voor 400e, dat is toch geen geld? Iedereen loopt met mobieltjes van 600-800 euro rond. Vindt de prijzen echt wel meevallen. Had liever gezien dat ze een console van 800e hadden gemaakt die betere specs had en meer grafisch geweld had kunnen leveren.

Misschien wel een PS4 halen tegen die tijd en dan de PS3 jailbreaken. Tegenwoordig speel ik eigenlijk alleen op m'n Wii. Vind het echt chill om NES en SNES spellen op de Wii te spelen de laatste tijd.

Ik heb in het verleden de PSX t/m PS3 vrij snel na de release gehaald, tussendoor ook nog de PSP (weggegooid geld zo'n handheld achteraf). Vooral van de PSX en PS2 veel genoten, op de PS3 eigenlijk alleen GTA IV gespeeld en Saints Row, voor de rest als mediacentre gebruikt.

De specs van de PS4 vind ik niet echt spannend. Ze switchen nu wel eindelijk over naar x86. De AMD APU met 8 cores en 8GB GDDR5 RAM? Die volledige 8GB worden voorlopig nog lang niet optimaal benut lijkt me? Op de pc heb je zelfs met 3 schermen in 5760x1080p al genoeg aan 3GB GDDR5. De snelste pc GPU op dit moment heeft 6GB GDDR5, en dat is al extreem.

Ik sla de PS4 denk ik over, ben echt totaal uitgekeken op consoles. En de PS4 exclusives zouden ook geen reden voor mij zijn om speciaal de console aan te schaffen. Gelukkig heb ik het afgelopen jaar een redelijk monster pc gebouwd, en upgraden kan altijd nog :D

Unified geheugen, die 8 Gb is dus niet specifiek voor de GPU bedoeld.

De Jaguar cores van AMD zijn overigens vooral low power cores, minder gericht op perfomance. Op zich niet heel erg omdat vooral de GPU zorgt voor de Eye-candy

Maar 1,84 Tflops van de GPU is vergeleken met de huidige GPU's voor pc's dan weer niet heel erg boeiend. Ongeveer wat een midrange (Raedion 7850 of GTX 660) ook biedt. Tegelijkertijd wel kaarten van rond de € 200 wat een PS 4 ook weer niet heel duur maakt als de introductieprijs rond de 400 a 450 euro komt te liggen.

Vind het eerlijk gezegd qua specs behoorlijk meevallen. Denk dat niemand echt verwacht had dat een PC echt zou overtreffen, dat is gewoon niet te doen. Maar met een 660 of 7850 kan je toch behoorlijk mooie games spelen (alhoewel het na een paar jaar natuurlijk wel weer enorm achterloopt op PC), 8gb RAM is ook erg nice alleen de cpu valt dan beetje tegen... maar toch, ik had iets minder krachtigs verwacht.

Je moet ook geen PC verwachten
een console blijft natuurlijk een gemakshalve ding om op de bank te gaan spelen zonder dingen te vervangen of up te daten om spellen te kunnen spelen zoals bij PC. Ik ben wel benieuwd naar de werkelijke prijs nou, zal ook afhangen van wat Microsoft uit gaat brengen

Zou het veel schelen qua prestaties om de console krachtiger te maken in zulke mate dat de verkoopprijs 100 euro hoger zal worden? Ik vind nogmaals de prijs van 400 euro aan de lage kant. Er zal ongetwijfeld flink over nagedacht zijn, maar ik vraag me af of ze met een 500 a 600 euro kostende console ook veel betere prestaties hadden kunnen leveren.

If so dan lijkt het me niet onverstandig voor microsoft om met de xbox 720 wat hoger in de prijs te gaan zitten en een beter apparaat op de markt te brengen.

Dan hebben ze wel het risico veel omzet te verliezen aan mensen die voor het goedkoopste apparaat kiezen

Maar ik zal ook zo voor de Xbox kiezen als die veel beter in mekaar zit, ik ben dan wel altijd een PS gamer geweest maar ik voel me niet super verbonden aan een merk ofzo (vind dat maar kansloos gedoe altijd die fanboys)

---------- Post toegevoegd Fri 22 Feb 2013 om 13:21 ----------

HzLkrtS.jpg

lol

Ik snap het risico. Maar ik kan me voorstellen als microsoft nu met een console komt die stukken betere prestaties neer zet dan de PS4 tegen bv 125% of zelf 150% van de verkoopprijs ze echt veel hardcore gamers voor zich zullen winnen.

Als de xbox 720 stukken beter is dan de PS4 dan ben je er toch. De WIIU is ook goedkoop. Ze verkopen ook erg veel consoles. Maar het is toch altijd PS vs XBOX omdat dat toch wel de vette consoles zijn.

Damn dat watch dogs ziet er wel uber vet uit.

Ik snap het risico. Maar ik kan me voorstellen als microsoft nu met een console komt die stukken betere prestaties neer zet dan de PS4 tegen bv 125% of zelf 150% van de verkoopprijs ze echt veel hardcore gamers voor zich zullen winnen.

Als de xbox 720 stukken beter is dan de PS4 dan ben je er toch. De WIIU is ook goedkoop. Ze verkopen ook erg veel consoles. Maar het is toch altijd PS vs XBOX omdat dat toch wel de vette consoles zijn.

Specs van de Xbox720 zijn al uitgelekt & Ps4 schijnt in het voordeel te zijn, egene die gelekt heeft schijnt inmiddels ook opgepakt te zijn door de FBI

Specs Durango (xbox) vs Orbis (Ps4)
http://www.eurogamer.net/articles/df-hardware-spec-analysis-durango-vs-Orbis

Lek & FBI
http://www.gamersnet.nl/nieuws/2013...r_uitgelekte_xbox_720_info_opgepakt_door_fbi/

---------- Post toegevoegd Fri 22 Feb 2013 om 13:45 ----------

Edit : schijnen alleen langsgeweest te zijn.

http://www.eurogamer.net/articles/2013-02-21-man-responsible-for-durango-leak-raided-by-the-fbi

Vind het eerlijk gezegd qua specs behoorlijk meevallen. Denk dat niemand echt verwacht had dat een PC echt zou overtreffen, dat is gewoon niet te doen. Maar met een 660 of 7850 kan je toch behoorlijk mooie games spelen (alhoewel het na een paar jaar natuurlijk wel weer enorm achterloopt op PC), 8gb RAM is ook erg nice alleen de cpu valt dan beetje tegen... maar toch, ik had iets minder krachtigs verwacht.

ik vind het wel echt tegenvallen. Ik heb al bijna een jaar een 7950 en tegen de tijd dat die ps4 uitkomt bijna 2 jaar. Dat is dan echt wel oud spul want de 7950 is nu al echt niet meer uber. Ja je kan er nu vrijwel alles maximaal mee spelen, maar over een jaar echt niet meer. Zeker als die ps4 net zolang mee moet gaan als de ps3 dan is het echt ouwe troep de laatste jaren.

Nee ik blijf wel bij de computer, zeker ook omdat ik de besturing van shooters en strategie niet te doen vind op een console.

• Topic Starter Topic Starter

Zullen ze niets mee winnen. De Xbox 360 is ook minder krachtig dan de PS3 en de graphics zien er nagenoeg hetzelfde uit omdat developers gebonden zijn aan beide consoles. Ze kunnen niet een game mooier maken voor de een, en de ander achter laten lopen. Een hogere productieprijs betekent minder winst. De graphics van de games wordt toch bepaald door de minste configuratie van één van de hardcore consoles (waarschijnlijk de 720).

al vanaf de PS2 niks meer gehad maar voor 350 euro laat ik hem niet liggen

ik vind het wel echt tegenvallen. Ik heb al bijna een jaar een 7950 en tegen de tijd dat die ps4 uitkomt bijna 2 jaar. Dat is dan echt wel oud spul want de 7950 is nu al echt niet meer uber. Ja je kan er nu vrijwel alles maximaal mee spelen, maar over een jaar echt niet meer. Zeker als die ps4 net zolang mee moet gaan als de ps3 dan is het echt ouwe troep de laatste jaren.

Nee ik blijf wel bij de computer, zeker ook omdat ik de besturing van shooters en strategie niet te doen vind op een console.

Maar goed wat had je anders verwacht van een console, performance gelijk aan een 900/1000 euro pc is gewoon onrealistisch. Ik had echt niet verwacht dat de ps4 zo goed met huidige PC's mee zou kunnen gaan.

PC blijft superieur natuurlijk, maar goed ik hoop dat betere console hardware misch ook wat betere ports opgaat leveren.

Wat is nou grafisch het beste wat er te zien is? Crysis oid?

Fuuuuaaarrrkkkk nu ik dit filmpje heb gezien weet ik welk spel ik weer ga spelen als ik thuis kom.

Terug
Naar boven