- Waardering
- 2.652
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
AMSTERDAM - PVV-Kamerlid Hero Brinkman probeerde in 2001 een drankcontrole van de politie te ontwijken. Hij reed met hoge snelheid weg en deed zijn lichten uit. Brinkman was op dat moment zelf werkzaam bij de politie.
De politie kwam hierachter en arresteerde hem thuis op verdenking van rijden onder invloed. Brinkman trof uiteindelijk een schikking met de officier van justitie. Hij betaalde hiervoor 200 euro en hoefde dus niet voor de rechter te verschijnen. Ook kreeg hij geen strafblad.
Dit meldt de NOS vanavond. Brinkman heeft de ontdekking bevestigd. 'Ik had wat gedronken na mijn werk en had geen zin in een controle', zo verklaarde hij zijn actie tegen de NOS. Ook gaf hij toe dat dit 'niet zo netjes' was.
Hero Brinkman was deze week het enige Kamerlid dat weigerde te melden of hij een strafblad had of niet. RTL Nieuws had hier alle Kamerleden om gevraagd. Brinkman zei dat hij niets te verbergen had.
PVV-leider Geert Wilders heeft nog niet gereageerd.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686.../25/Hero-Brinkman-ontweek-drankcontrole.dhtml
Het is ook echt gewoon het eerste item op news.google.nl
Ik geef toe, het gaat nu wel iets te ver qua graven. Natuurlijk is het niet netjes om zo'n controle te ontwijken maar waar hebben we het nog over?Guusje ter Horst kan Brinkman in ieder geval de hand schudden en heeft het nog wel een stuk bonter gemaakt.

Wilders had verder kunnen weten dat de media alle shit opgraven en zolang er nog shit gevonden kan worden zal het graven doorgaan.