AndroidHealthClinic

Nieuws Het grote PVV-ers in opspraak-topic

• Topic Starter Topic Starter
Laten we elkaar niets wijsmaken: we liggen elkaar niet. Volgens u ben ik een populist, extreem-rechts, zet ik groepen tegen elkaar op, ben ik stiekem tegen de democratie en eigenlijk deep down inside een fascist. Als er morgen foto’s van mij zouden opduiken in lederhosen en met gestrekte rechterarm, zult u zeggen: „zie je wel, ik heb het altijd geweten. Tokkietuig.”

Het is niet alleen dat u mij niet mag. U misgunt me zelfs mijn baan. Als alleen NRC-abonnees stemrecht zouden hebben (wees eerlijk: daar droomt u toch weleens van), komt mijn partij niet verder dan vier zetels. Met mijn vijfde plaats op de kandidatenlijst van de PVV was ik zo mooi buiten de boot gevallen.

Uw voorkeuren liggen anders: GroenLinks en D66 gunt u 51 zetels. (Met de 37 zetels voor de PvdA brengt u Sint Job fluitend naar het Catshuis.) Dat past helemaal in uw lifestyle: de onbespoten Toyota Prius, het ecohuisje in Toscane, de golfweekendjes bij vrienden in Londen. De islam is voor u geen enkel probleem. Kom op zeg. U bent immers tolerant! Om dat te bewijzen, krijgt de sympathieke Marokkaan die deze krant bij u bezorgt straks een extra fikse kerstfooi. Voor xenofobie is men tenslotte bij u aan het verkeerde adres.

En de kinderen? Stelt u hen bloot aan uw multiculturele idealen en staat u elke ochtend om half negen bij een zwarte school? Zit uw Emma, Anne-Fleur of Mees gezellig in een klas vol met Mohammeds en Ali’s?

Ho, ho. Het moet niet te gek worden natuurlijk. Als het erop aankomt, rijdt u toch liever een extra blokje met die kinderbakfiets. Dat heeft natuurlijk helemaal niets te maken met al die moslims daar. U bent tenslotte geen racist. Nee, het komt door dat computerlokaal of de kleur van het behang. Of zoiets. Uw vrienden van Minerva of de D66-afdeling Oud-Zuid knikken begrijpend. Die doen immers hetzelfde.

Ik ben het zo ongeveer met alles wat u vindt oneens. Het multiculturalisme vind ik verschrikkelijk. Hoofddoekjes en moskeeën zijn mij een gruwel. Ik geloof voor geen meter in de klimaathype en Al Gore vind ik een charlatan. Van Obama gaan mijn stekels recht overeind staan. Het christendom vind ik mooi. Het EU-nationalisme bezie ik als de reïncarnatie van de Sovjet-Unie. Reagan, Solzjenitsyn en Jabotinsky hangen in mijn werkkamer ingelijst aan de muur.

Ik lees liever Hayek en Ayn Rand dan Keynes en Etty. Ik ben vierkant pro-Israël (‘extreem-rechtse kolonistenleiders’ – zoals deze krant hen noemt – zijn voor mij mensen bij wie ik graag over de vloer kom). Mijn lotsverbondenheid geldt de laatste autochtonen in Transvaal of de Tarwewijk, niet de elites die een miljoen moslims op ons dak stuurden. Ik vind helemaal niet dat het ‘de trots van Nederland is dat we hier juist niet de ene cultuur beter vinden dan de andere’. Nederland vindt dat namelijk helemaal niet. Alleen de linkse elites vinden dat.

Ik schrijf het op in mijn boek De Schijn-élite van de Valse Munters: we zijn niet alleen politici, maar ook zendelingen. Vandaar mijn boek, vandaar Fitna, vandaar de frequente reizen van mijn fractieleider over de hele wereld. En vandaar het dissidente geluid dat ik elke drie weken mag laten horen – hier, in het hol van de leeuw.

Ondanks alles geef ik u niet op. U bent ook maar een slachtoffer, van uw opvoeding, uw opleiding en uw omgeving.

Jammer wel van die opzeggingen vanwege mijn column. Maar ja, linkse mensen zijn graag tolerant, tenzij het gaat om mensen met een andere mening. Tallozen verlieten de Volkskrant toen daar de luiken opengingen. Joris Linssen en Kees Driehuis van de staatsomroep klaagden zelfs openlijk over een teveel aan ‘Wilders-stukken’.

Als al deze mensen vervolgens voor NRC Handelsblad hebben gekozen, zullen ze vanwege mij misschien weer migreren. Ik hoop het niet, maar het zij zo. Je zou hun lot bijna vergelijken met al die Nederlanders die steeds wegvluchten als de multiculturele samenleving hun straat of buurt overneemt. Zo krijgt de multikul ons allemaal in beweging.

http://www.nrc.nl/digitaleeditie/NH/20101124___/1_009/article5.html

Niet echt in opspraak maar wat klinkt Bosma gefrustreerd zeg. We wisten het al natuurlijk maar de cabaretachtige speeches van Wilders kunnen ook niet anders dan van Bosma komen.

"linkse mensen zijn graag tolerant, tenzij het gaat om mensen met een andere mening."

Haha hier slaat hij wel de spijker op zijn kop.

Steengoed stuk, zoals we gewend zijn.

Wetgevingsoverleg Sport
Voorzitter,

Een eerste serieuze vraag aan de minister:

Welke mogelijkheden heeft zij om de uitslag Feyenoord-ADO, 2-1 voor de Rotterdammers om te zetten naar Haags voordeel?

Nou goed, ik vergeef het haar als dat niet lukt.

Maar hoe triest was gisteren de aanblik in de Rotterdamse Kuip; bij de wedstrijd van het Westen zaten geen ADO-supporters in het uitvak. De Rotterdamse burgervader wilde maar slechts 650 Haagse supporters toelaten, waar de Residentieclub recht had op 1200 kaarten. De club besloot uit protest dan maar helemaal niet te gaan.

Een typisch voorbeeld hoe goede voetbalminnende supporters leiden onder één halve zool die het vorig jaar nodig vond om bij Feyenoord – ADO een vuurpijl af te steken.

De PVV pleit voor een keiharde aanpak van voetbalhooligans die het feest der feesten, namelijk het voetbal, voor echte voetbaldieren verzieken; maar wil voetbal toegankelijker maken voor de miljoenen Nederlanders die hun club en het voetbal een warm hart toedragen.

Daarom pleit de PVV voor het afschaffen van de Clubcard; deze kaart vormt voor vele Nederlanders en voor toeristen vaak een blokkade om een wedstrijd in het Nederlandse betaalde voetbal bij te wonen; zonder zo’n Clubcard kom je veelal de Nederlandse voetbaltempels niet binnen.

Als je op zondag besluit dat je een wedstrijd wil bijwonen, maar je hebt geen Clubcard (die je vaak onder kantoortijden moet bestellen), dan ben je genoodzaakt Eredivisie Live in te schakelen.

Een ander probleem is dat je als Clubcardhouder van de ene club geen wedstrijden kunt bijwonen van een andere club.

Toen ik 5 was ging ik aan de hand van mijn vader voor het eerst naar ADO. Eerst in het legendarische Zuiderpark, nu en dan niet meer aan vaders hand naar het Forepark. Ik mis geen enkel thuisduel; mijn liefde voor de geelgroenen is enorm, maar als voetbaldier wil voor ik ook wel voor Feyenoord – Utrecht de zure lappen van mijn sponde verlaten. Helaas: Mijn seizoenclubkaart voor ADO maakt het bijwonen van die wedstrijd onmogelijk.

En dat terwijl ik mij, met de meeste andere voetbalsupporters in Nederland, nog nooit schuldig heb gemaakt aan welke vorm van hooliganisme dan ook.

Daarom zal ik in de tweede termijn een motie indien die ervoor moet zorgen dat de Clubcard, als de voetbalwet werkend is, af wordt geschaft.

En juist in die Voetbalwet zitten nog de nodige hiaten.

Bij deskundigen en binnen de politie bestaat grote twijfel of de wet gaat werken. Veel hardere en onconventionele maatregelen zijn volgens hen nodig om de harde kern van een paar honderd voetbalcriminelen te stoppen.

Politietopman Frank Paauw stelt dat de voorgestelde voetbalwet niet ver genoeg gaat. Hij zegt in de uitzending van Een Vandaag op 24 april jongstleden: ‘We moeten niet denken dat we een voetbalwet krijgen zoals ze die in Engeland hebben. Die is vele malen strenger’.

Ook Han Busker van de Nederlandse Politiebond zegt geen wonderen te verwachten. Hij zegt in diezelfde uitzending: ‘Tegen de harde kern van hooligans gaat deze wet niets uithalen’.

Voor wie een stadionverbod of een meldplicht aan zijn laars lapt staat in Nederland maximaal 3 maanden celstraf – in het uiterste geval een jaar. Daar is geen hooligan van onder de indruk.

Vraag aan de minister: Kan zij in overleg treden met alle betrokken partijen om te bezien hoe de voetbalwet helemaal naar Engels model kan?

Voorzitter,

Ik wil u meenemen naar het seizoen 1933 – 1934; naar de competitiewedstrijd Zaandamse Z.F.C – ADO.

De Hagenezen staan met 3-5 voor, als er in de 70ste minuut van de wedstrijd iets gebeurd dat veel stof zal doen opwaaien. ZFC-aanvaller Van den Oever is zonder aanwijsbare reden op de grond gaan liggen en doet alsof hij ernstig geblesseerd is. ADO-doelman Cees Quax geeft de aansteller een schopje om hem ertoe te bewegen op te staan.

Een toevallige aanwezige diender vindt het zijn taak om de Haagse doelman wegens mishandeling aan te houden en per politieauto wordt de ADO-doelman afgevoerd naar het politiebureau.

De straf: Een boete van 30 gulden en een schorsing van 5 jaar waarbij Quax niet deel mag nemen aan welke voetbalwedstrijd dan ook. Na hoger beroep werd dat 3 jaar; einde carrière Quax.

Hoe anders is dat nu voorzitter, de bijtende Suarez, die een voorbeeld moet zijn voor honderdduizenden jonge voetballertjes komt weg met 7 duels schorsing.

Vraag aan de minister: Wilt u in overleg treden met de KNVB om gelijke straffen op te leggen aan amateurs en aan spelers die notabene miljoenen krijgen betaald om hun hobby uit te voeren?

Voorzitter,

Ik ben bijna toe aan de derde helft, veelal de meest gezellige helft van een wedstrijd, maar ik heb nog wat kleine dingen op de pingpong tafel liggen.

Zo heb ik mij als Raadslid van de gemeente Den Haag bijzonder kwaad gemaakt over sportsubsidies die gaan naar bevordering van gescheiden sportdagen.

Zo ging er in 2009 bijna 29.000 euro naar de stichting van de AS Soennah-moskee, u weet wel de beweging van de nationale knuffelhaatbaard Fawaz Jneid, om gescheiden sportdagen voor mannen en vrouwen te organiseren. Niet van deze tijd! Dit druist in tegen de westerse normen en waarden over gelijke rechten voor mannen en vrouwen.

Vraag aan de minister: wil zij ervoor zorgen dat het landelijk beleid wordt om zulke verwerpelijke subsidies onmogelijk te maken?

Tenslotte wil ik de minister verzoeken om in overleg met haar onderwijscollega te bekijken hoe is gesteld met gymnastiek in het onderwijs; wij krijgen berichten dat die gymuren een ondergeschoven kindje zijn en dat kan niet; want een gezonde geest, zit in een gezond lichaam.

http://www.pvv.nl/index.php/compone...3718-spreektekst-wetgevingsoverleg-sport.html

Aldus Richard 'het was gisteren koud dus de aarde warmte niet op' de Mos. Een WTF is wel op zijn plaats, wat is dit debiel gedoe met anekdotes en vragen die een inleiding hebben van een half uur? Dezelfde man die 'Het Groene Hart' het liefst vandaag nog ziet verdwijnen, totaal geen benul van de waarde van dit natuurgebied.

"linkse mensen zijn graag tolerant, tenzij het gaat om mensen met een andere mening."

Haha hier slaat hij wel de spijker op zijn kop.
We zijn intolerant tegen mensen die het niet verdienen om tolerant op te reageren. Vb als iemand een kind verkracht, dan ga ik daar wel iets op zeggen ook al ben 'links'. Als iemand ook even 6 miljoenen Joden vergast,d an ga ikd aar ook iets over zeggen. En last, but not least, als jij een foute mening heb, dat tolereer ik dus ook niet :)

Laatst bewerkt:
We zijn intolerant tegen mensen die het niet verdienen om tolerant op te reageren. Vb als iemand een kind verkracht, dan ga ik daar wel iets op zeggen ook al ben 'links'. Als iemand ook even 6 miljoenen Joden vergast,d an ga ikd aar ook iets over zeggen. En last, but not least, als jij een foute mening heb, dat tolereer ik dus ook niet :)

Wat is een foute mening?

Een mening is subjectief en het lijkt mij dat een mening niet fout kan zijn ???

Keep it real heren, dit gaat nergens over.

-

Laatst bewerkt:
Antifa zijn net zulke debielen als degenen die ze menen te moeten bestrijden. Ook al doen ze bij Kafka wel weer goed werk met het onderzoeken van de antecedenten van bepaalde extreemrechtse debieltjes. Maar eigenlijk zijn die debielen de aandacht niet eens waard. Zo'n Nederlandse Hitlerkloon als Stefan Wijkamp is eerder lachwekkend dan een gevaar.

Terug
Naar boven