AndroidHealthClinic

Het Grote Welk-Nummer-Krijg-je-Niet-uit-je-Hoofd Topic (Oorwurm)

Hardcore is in Rotterdam ontstaat uit de house scene die vanuit Amerika (o.a. Chicago) over is komen waaien. House is ontstaan uit disco.
Dat klopt inderdaad. Harcore/gabber is ontstaan in Nederland. Het nummer dat als eerste hardcorenummer wordt beschouwd is overigens We Have Arrived van Mescalinum United (= Marc Acardipane = een Duitser). Holy Noise was een van de eerste Nederlandse hardcore-acts (met o.a. Paul Elstak, DJ Waxweazle en MC Alee). Rotterdam is wel echt dé hardcorestad. Alleen The Dreamteam kwam uit Amsterdam (DJ Buzz Fuzz, DJ Dano, DJ Gizmo en The Prophet).

New beat is volgens mij in België ontstaan.

Soundtrack van het eerste hardcore-event waar ik was (Nightmare in Rotterdam)

• Topic Starter Topic Starter
Er is elke dag wel iemand die een liedje in zijn hoofd heeft, of je fluit het de hele dag door, of je neuriet het of hij zit gewoon in je kop.

Dit topic moet niet wegzakken in de lagere regio's dus daarom het verzoek aan een ieder om jouw oorwurm hier te plaatsen.

Deel hem maar als je durft! Daar is dit topic voor.

• Like
Waarderingen: K82

• Like
Waarderingen: BB_
Betrapte me er gisteravond op dat dit nummer in mijn hoofd zit, vanmorgen tijdens het tandenpoetsen bleek hij er nog steeds in te zitten.

Lekkere oorwurm, dat wel;

Dream on Dreamer - Don't lose your heart.

Omdat niet iedereen weet wat er met een "oorwurm" bedoeld wordt, heb ik de titel van het topic maar even aangepast.

Sommige nummers wil je niet in je hoofd hebben maar op de één of andere manier is het liedje van Meau - Stukje van Mij in mijn kop gaan zitten.....

Het is technisch gezien een goed nummer, met een ijzersterke boodschap, dat zeker. Maar ik heb liever een andere oorwurm :roflol:

Gisteren de gitaar er even bij gepakt en deze intro na willen spelen, eigenlijk willen leren.
Maar die stijve vingers van me moeten eerst weer een beetje flexibel worden hahaha.

Maar ben wel blij met mijn nieuwe oorwurm....

3 Doors Down - Kryptonite

• Like
Waarderingen: BB_

Succes 😂

• Haha

• Like
Aaaaah, eerst je post wissen... Wat een kapoen ben je toch ook.

• Haha
  • Like
Bedankt, Maarten van Rossem.

Terug
Naar boven