AndroidHealthClinic

Het hart

Het is zelf bewezen dat 1 wijntje (wel rood) gezond is voor je hart en vaten!

geld alleen voor vrouwen 45+

2 wijntjes is ook weer ongezond...

en veel wijn/alcohol is slecht voor je hart want het zorgt ervoor dat cholesterol makkelijker aan je vaten blijft plakken omdat alcohol de binnenkant van je vaten ruwer maakt.

alcohol is dus alleen voor 45 jarige vrouwen, voor de rest van bevolking is het ongezond...

en wijn is echt niet onschuldig, mijn moeder heeft een ernstige levercirrose omdat ze elke dag witte wijn dronk.

Mij is door een sportarts verteld dat cardio een must is bij bodybuilding !
En dan geen low intensity maar echt conditiewerk om je hart zo fit mogelijk te houden.
Na een kuur moet het volgens mij even wennen aan extra massa die het moet voorzien van bloed en ook het extra gewicht die je meedraagt,dus hier is cardio ook wellicht belangrijk

dit is perfect gezegd... volledig mee akkoord... wil je uw hart in ere houden , doe CARDIO ! ook al verlies je er wel massa mee, ofwel gaje voor de serieuze massa ofwel gaje voor de gezondheid...
mensen die akkoord gaan ?

dit is perfect gezegd... volledig mee akkoord... wil je uw hart in ere houden , doe CARDIO ! ook al verlies je er wel massa mee, ofwel gaje voor de serieuze massa ofwel gaje voor de gezondheid...

ik ga akkoord!

sinds kort (3tal maanden) ben ik begonnen met 3 à 4 keer cardio per week.
een half uurtje per keer aan ongeveer 130 à 140 hbpm.

voel me veel beter, en massa heb ik nog niet verloren.

volgens mij is het ook een must!

het is enkel een opoffering om na je KT nog eens een half uurtje cardio te doen. soms is het met tegenzin maar nadien voel je je dubbel zo voldaan.

dit kan het hart en de conditie enkel bevorderen volgens mij.

;)

Laatst bewerkt:

Ja ben ik het mee eens... met cardio train je je binnenkant, je hart en je longen.
We moeten niet alleen maar oog voor de buitenkant hebben.

en veel wijn/alcohol is slecht voor je hart want het zorgt ervoor dat cholesterol makkelijker aan je vaten blijft plakken omdat alcohol de binnenkant van je vaten ruwer maakt.

alcohol is dus alleen voor 45 jarige vrouwen, voor de rest van bevolking is het ongezond...

en wijn is echt niet onschuldig, mijn moeder heeft een ernstige levercirrose omdat ze elke dag witte wijn dronk.

een levercirrose ? oei dat is minder... gisteren nog een lever gezien die cirrose had tijdens EHBO lessen en ik moet je zeggen , is wel serieuse aandoening.

Dat van je hart enzo met cardio is dat alleen voor als je kuurt? Of is dat voor iedereen die traint?

Karma, dit wist ik niet.

heb je hier ook een bron van ?

ja ik heb het ergens gelezen maar ik weet niet meer waar:mad: ben opzoek
heb al wel wat andres interesants gevonden kga nog even veder zoeken

Aritmogene rechter ventrikel dysplasie (ARVD)/

Aritmogene rechter ventrikel cardiomyopathie (ARVC)

Aritmogene rechter ventrikel cardiomyopathie is waarschijnlijk de tweede belangrijke oorzaak van plotse dood bij jonge mensen. Aritmogene rechter ventrikel cardiomyopathie (ARVC) is een erfelijke hartaandoening die bij ongeveer 1 op de 3500 mensen voorkomt. De aandoening komt ongeveer drie keer zo vaak bij vrouwen als bij mannen voor. In der loop der jaren is het inzicht in de ziekte en de diagnostiek verbeterd. In de komende jaren zal waarschijnlijk meer informatie over deze ziekte beschikbaar komen. Bij patienten met ARVC/ARVD worden normale hartcellen in de rechter hartspier vervangen door bindweefsel en vet. Hierdoor gaat de rechterkamer minder goed werken en bestaat een verhoogde kans op ernstige ritmestoornissen en hartfalen

Oorzaken van ARVC/ARVD

De precieze oorzaak van ARVC is onbekend. De ziekte is vaak erfelijk bepaald. Het patroon van deze overerving is autosomaal dominant zodat kinderen van een aangedane ouder 50% kans heeft op het afwijkende gen.

Klachten

De meest voorkomende symptomen van de ziekte zijn ritmestoornissen en zelden plotse dood. Deze ritmestoornissen zijn een zeer snelle hartslag in combinatie met duizeligheid of flauwvallen. In tegenstelling tot andere cardiomyopathien komen pijn op de borst en kortademigheid weinig voor in deze groep patiënten.

Hoe wordt ARDC vast gesteld?

De diagnostiek van ARVD/ARVC kan extreem moeilijk zijn en er is geen gouden standaard (diagnostische methode die de grootste zekerheid geeft over het al dan niet aanwezig zijn van een aandoening). De ziekte wordt gesteld aan de hand van een aantal criteria waaronder karakteristieke ECG afwijkingen, ritmestoornissen en morfologische veranderingen.

Welke behandeling is er mogelijk?

De meeste patiënten met deze aandoening hebben vaak jaren geen klachten. De behandeling van patiënten met een (verdenking) op een ARVC varieert van een afwachtend beleid met regelmatige controles, behandeling met medicijnen tot het implanteren van een ICD (automatische defibrillator).

Back
[Link niet meer beschikbaar]

http://www.ergogenics.org/gezondheid32.html#1

0 6 - 0 6 - 2 0 0 8

Cardiotraining beschermt tegen de factor die krachtsporters doodt (Scand J Med Sci Sports. 2008 Jun;18(3):360-6.)

http://www.ergogenics.org/anabolica155.html
Joggen houdt proviron-muis gezond (Int. J. Exp. Path. (2008), 89, 358–366.) Met een dagelijkse cardiosessie

http://www.ergogenics.org/fol9.html

2 1 - 0 2 - 2 0 0 7

Foliumzuur behoedt bodybuilders voor hartaanval

http://www.ergogenics.org/supplement48.html

Koperrijk dieet houdt overbelast hart gezond (Science Daily March 5, 2007) Krachtsporters hebben vaak een vergroot hart. De conditie is meestal onschuldig, ook als anabolenkuurtjes die verergeren. Combi-kuren van anabolen en groeihormoon zorgen daarentegen voor een hartvergroting die wel degelijk serieus is.

conclusie b11 en koper kunnen je hart beschermen tesamen met cardio

Je kunt je het beste richten op hart en vaat in het algemeen tijdens en na de kuur.
Zorg voor een gezonde verhouding vetzuren o.a. voldoende Omega 3 en olijfolie (onverhit!!). Een dieet hoog in vetten met voldoende gezonde vetten heeft ook een positief effect op je hormoonspiegel, een goed idee dus tijdens je herstelfase.
Belangrijk is om er voor te zorgen dat je homocysteine waardes laag bljiven,
te hoge homocysteine waardes kunnen leiden tot aderverkalking. Je homocysteine waardes kunnen omhoog gaan door steroiden gebruik, een dieet hoog in eiwitten en een te grote spiermassa. Vitamine B6, B12, foliumzuur en TMG leveren hiervoor de juiste methyldonors en zorgen daarmee voor remethylering van homocysteïne. Een soort product als [Link niet meer beschikbaar] is hiervoor een mooie oplossing.
Vitamine K2 wat je in kleine hoeveelheden in kwark en kaas vind draagt ook bij aan het voorkomen van verkalkte bloedvatten. Hoewel vettekaas niet thuis hoort in een bodybuildingdieet, doet kwark dat wel.
Zorg ervoor dat je geen margerine neemt omdat je daarmee kans loopt om teveel linolzuur binnen te krijgen wat hart en vaat ziekten ook weer in de hand werkt.

Het gaat wel om de hoeveelheid, van 2 glaasjes rode wijn krijg je echt geen levercirrose. Tenzei je al een leverafwijking hebt of je lever overmatig belast met medicatie of andere leverbelastende middelen. Witte wijn heeft voor zo ver ik weet zoiezo geen voordelen voor je gezondheid. Erg verevelend voor je moeder, maar dit wil niet zeggen dat je van matig alcohol gebruik lvercirrose krijgt.

Wat ik weet van AAS en het hart is dat het ook de hartspier doet groeien maar naar binnen toe zodat de holte erin kleiner wordt dus minder bloed kan bevatten-> cardiac output lager en bloeddruk hoger.
Daarnaast heeft het een negative invloed op de cholesterolbalans wat ook mee kan helpen aan AAS geinduceerde hart- en vaatklachten.

Het verstenen van cellen is een proces dat mij niet bekend is, en al helemaal niet waarom specifiek deca dat zou doen...kriel enlighten me;) (of iemand anders die t weet)

nee? wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat je een hartvegroting krijgt(vaak naar aanleiding van een hartinfarct, maar dit even terzijde). De wand van de hartkamer is in dikte toegenomen omdat het anders niet meer in staat is om het aangevoerde bloed door het lichaam te pompen. Dit had geloof ik weer te maken met het niet goed sluiten van de hartkleppen(dit kan ik wel eens grondig mis hebben).

wat is gezond wat is ongezond? hoe test je zoiets op een mens? elk mens is toch verschillend en uniek qua fysiek en psych.

Ik ben het opzich met je eens. Wijn is niet onschuldig.. je moeder heeft er ernstige levercirrose aan overgehouden.. maar is het dan de alcohol die het doet, of wat anders?.. ik heb namelijk een overgrootoma (oma van mijn moeder) in servie, is 95 jaar en drinkt elke dag nadat ze net is opgestaan een klein glaasje rakija (+-40 tot 60% alcohol). Zij leeft nog... en is zover ik het weet nog fit als een hoentje...

Misschien zijn het dan ook de leef omstandigheden, het eten, en alles eromheen wat een mens uiteindelijk vormt..

• Topic Starter Topic Starter
Zij leeft nog... en is zover ik het weet nog fit als een hoentje...

Ze is misschien aan het kuren.

Terug
Naar boven