Fitness Seller

Sticky Het Katten Topic

En de dodelijkste kat? De Zwartvoetkat.

Hunting success rate: 60% :evil:

Ter vergelijking:

Leeuwen
Lions are the archetypal apex predator, but their hunting success rate strongly depends on the number of lions involved – a single lion hunting in daylight has a success rate of 17-19 per cent, but this increases for those hunting as a group to 30 per cent. Of 1,300 hunts observed in the Serengeti, nearly half involved only one animal, 20 per cent involved two and the rest a group of (normally) between three and eight individuals.

Tijgers
Based on observations made in Kanha National Park in India, US field biologist George Schaller reckoned tigers were successful only 5 per cent of the time, while tiger conservationist Valmik Thapar estimates 10 per cent. But studies of Amur tigers in Russia’s Far East, reconstructing predation events from tracks in the snow, give kill rates of a 38 per cent when hunting red deer to 54 per cent for wild boar.

Zijn er volwassen katten die niet zwaarder worden dan een kilo of 2 ofzo? Ben nooit zo een kattenconnaisseur geweest. Dat aanloopkatje is nu, denk ik, zo een 2 jaar oud maar is nog steeds een licht katje.

Zijn er volwassen katten die niet zwaarder worden dan een kilo of 2 ofzo? Ben nooit zo een kattenconnaisseur geweest. Dat aanloopkatje is nu, denk ik, zo een 2 jaar oud maar is nog steeds een licht katje.
2kg lijkt me heel erg licht.
Onze nieuwe huisgenote is ongeveer 5 jaar en, door jaren amper tot geen en slechte voeding, erg klein en mager.
Vrijdag naar de dierenarts geweest omdat ze al enige tijd dagelijks braakte. Ze werd toen ook gewogen: Rond de 3-3,5Kg.
En dat is zeker meer dan toen we haar net hadden, want ze is al duidelijk aangekomen :)

Ter zijde: Ze kreeg iets voor haar maag en werd nog eens ontwormd. Sindsdien braakt ze niet meer:) Vanochtend een dode ringworm gevonden in haar stoelgang, dat was dus de boosdoener!

Blij dat ze daar vanaf is :D

IMG-20190626-WA0002.jpg
IMG-20190626-WA0004.jpg

Die zappers liggen erg OCD achtig, nu ik zo naar je afbeelding kijk is het hele plaatje beetje OCD.. Vertel eens @Bubs

Ik dacht er eigenlijk aan om nog een tweede kat te adopteren die dan aan de andere kant van de zappers kan liggen. Om het universum weer in evenwicht te brengen enzo...

Ik wou ook al reageren met wat een OCD kat. Maar dat is een beetje kat eigen met liggen op karton en kleedjes en in dozen. Het is meer het totaalplaatje inderdaad :P

• Like
Waarderingen: Bubs
Het verwonderd me vooral dat alles zo netjes blijft liggen.

• Like
Waarderingen: Bubs
Zoiets bedoel je?

Ik wou ook al reageren met wat een OCD kat. Maar dat is een beetje kat eigen met liggen op karton en kleedjes en in dozen. Het is meer het totaalplaatje inderdaad :P

Licht autistisch met dwangneuroses :o

Het verwonderd me vooral dat alles zo netjes blijft liggen.

Ze kan best wild zijn, maar in het algemeen is ze op dit moment nog braaf. Het feit dat ze al vijf is en een rotleven achter de rug heeft tot nu zal daar ook wel voor iets tussen zitten...
Toch merken we dat er elke dag wel meer ondeugendheid insluipt en ze haar grenzen af begint te tasten :P

Een rol wc papier is ook soms een uitdaging :roflol:
Hier is het meer nagellak en labello onder de bank schuiven, nespresso cups uit de houder wippen, stukmaken en de koffie door het huis verspreiden, suikerzakjes uit de verpakking halen, stukbijten en alle suiker door de woning verspreiden, tampons uit de verpakking halen (die dicht was) en er mee spelen, de tussendeur open maken en ALLES OP ZOLDER OMSMIJTEN, alle speentjes van de baby opeten, het eten van de baby opeten, speelgoed van de baby uit de box pikken, op schoot liggen als je tv kijkt.

Laatst bewerkt:
Rubriek: Oh, Hi Poesje! :wave:

7qm6mmqc8.jpg

Hij gaf me ook nog een paar kattenkusjes

Terug
Naar boven