XXL Nutrition

Sticky Het Katten Topic

Maarja, als je je kat eenmaal dure voeding geeft dan doen ze het niet voor minder.

Precies. Geef mijn poes altijd voer dat 3 euro/1.5kilo kost. Gaat wel 2 weken mee. Dus 6 euro/maand en water. Maar je hebt ook wel voer dat 12 euro/kilo kost. Poes is nu alweer 15 jaar oud. Gekregen toen ze 8 weken was. Prima conditie. Is wel zo dat naarmate die brokjes droger worden, ze die laat staan totdat ze echt honger heeft. Eerlijk is eerlijk, ze krijgt ook wel eens een stukje vis of gehaktbal van het avondeten of andere restjes.

Laatst bewerkt:
@ RobG; hoofdbestandsdeel van vrijwel alle RC brokken is ook mais. Ook niet echt goed voor een poezel....
Wat alleen wel mooi is aan RC is dat ze rekening houden met de zwaktes van een ras (gewrichtsproblemen, tandsteen, snelgroeiende rassen, moeilijkere vacht, noem het allemaal maar op) en daar de brok op aanpassen. Maar bij bijvoorbeeld de Labrador-brok betaal je letterlijk voor lucht hahaha.
Die brokken zijn hol van binnen zodat het lijkt alsof je meer brok geeft, en waardoor de hond rustiger moet eten (brok is groter, dus hap/slik/weg kan niet).
Opzich geniaal bedacht, want het werkt. Heb je geen zin om je in voeding te verdiepen, dan kan het een hele mooie brok zijn vind ik. Maar door een beetje naar voeding (en het dier zelf) te kijken kan je het al snel zelf beter doen :)

---------- Post toegevoegd Wed 15 Aug 2012 om 13:42 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn monster.
Was kaal en zwaar verwaarloosd toen ik hem kreeg. Samen met 26 andere zwaar verwaarloosde en ernstig zieke katten in beslag genomen bij een broodfokker. Een paar daarvan hebben het ook niet gehaald (gevolg van niesziekte of hersenvliesontsteking door ernstige oormijt), maar hij gelukkig wel :)

Mijn monster.
Was kaal en zwaar verwaarloosd toen ik hem kreeg. Samen met 26 andere zwaar verwaarloosde en ernstig zieke katten in beslag genomen bij een broodfokker. Een paar daarvan hebben het ook niet gehaald (gevolg van niesziekte of hersenvliesontsteking door ernstige oormijt), maar hij gelukkig wel :)

Mooie foto, die heeft het goed voor mekaar nu.

Mijn kat suf tussen de planten.

En de poes toen die nog jong was, maar is nu 2.

Hier eentje toen we haar net hadden, ze bleek ook ondervoed te zijn en verder was ze ook slecht verzorgd. Ze is erg klein gebleven, geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben gehad.

Wat een droppie :D

Hahahahaha catnip is leuk :D
Of gedroogde valeriaan/valeriaan thee (reformzaak, €1,50 ofzo). Geweldig áls een kat daarop reageert hahaha

Hey allemaal, was bijna vergeten dat dit forum bestond.

Roos, onze 2e kat, heeft in maart een nestje gehad. Helaas is er een overleden maar de rest heeft inmiddels bij familie en vrienden onderdak gevonden.

257ez9s.jpg

Roos is een Noorse boskat maar ze heeft niet zoveel haar als normaal. We hebben nog een andere en die zit wel goed in het haar:

14n34oy.jpg

Mooie foto, die heeft het goed voor mekaar nu.

Mijn kat suf tussen de planten.
[Link niet meer beschikbaar]

En de poes toen die nog jong was, maar is nu 2.

Hier eentje toen we haar net hadden, ze bleek ook ondervoed te zijn en verder was ze ook slecht verzorgd. Ze is erg klein gebleven, geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben gehad.
MOoi beestje, heb zelf ook het probleem dat mijn kat ook aan de kleine kant blijft (we stoppen hem vol met voeding maar helpt niet )
Hij is nu 1 jaar hopen dat die nog wat groter word:( Want wanneer is een kat nou echt uitgegroeit?

Ocharme mijn kat!! Ligt ergens vanachter in de.tuin te slapen in de schaduw!!

:roflol: nee man! Zal wel een ijsblokje in haar drinkwater doen :D

Hahahha die kat krijgt dan een hartaanval:roflol:

Mijn kat is ook zo dom durft wel door de regen te lopen maar was ik me handen en komen er een paar druppels op hem, rent ie als een hobbelpaard naar boven toe:o

Onze hond is ook zo'n raar beest, vraag je of die mee uit gaat rent ze springend naar de deur.. doe je deur open stapt ze naar buiten, realiseert ze zich dat het regent wil ze weer snel naar binnen :roflol:

Ze rent nu helaas al gelijk weg als je met een emmer naar haar toe loopt of als je een gieter in je hand hebt.. slim beest :mad:

Onze hond is ook zo'n raar beest, vraag je of die mee uit gaat rent ze springend naar de deur.. doe je deur open stapt ze naar buiten, realiseert ze zich dat het regent wil ze weer snel naar binnen :roflol:

Ze rent nu helaas al gelijk weg als je met een emmer naar haar toe loopt of als je een gieter in je hand hebt.. slim beest :mad:
Hé, dit is het KATTEN topic! :mad:

;)

Idd, alleen het woord hond uitspreken is al heiligschennis hier.

Kaart geven dan maar? :dunno:

• Topic Starter Topic Starter
Whaha volgens mij is onze exotic een beetje :gay:, hij kruipt de hele tijd op die naakte en begint hem te rapen :roflol:

Terug
Naar boven