Fitness Seller

Sticky Het Katten Topic

Iets als dit is ideaal:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja dies ook leuk de mijne is echter nog groter op de link hieronder staat ie het is krabpaal raponsje die lijkt me ckrr wel afdoende.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabpaal_krabmeubels/krabpaal_groot/sprookjesbos/1M85931

Maar hoe hou je die katten nu uit die plantenbak het is niet dat ze de grond omploegen ofzo maar het is een grote kubus gevult me verschillende grote planten die nu gewoon vernietigt worden ze vinden het erg leuk om daar met ze tweeen in te spelen.
Ik heb ze er nu al meerdere malen uit gehaalt aan hun nekvel of een corrischerende tik verkocht maar ze zijn erg koppig.

• Topic Starter Topic Starter
Zo'n krabton is ook wel bad-ass!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar hoe hou je die katten nu uit die plantenbak het is niet dat ze de grond omploegen ofzo maar het is een grote kubus gevult me verschillende grote planten die nu gewoon vernietigt worden ze vinden het erg leuk om daar met ze tweeen in te spelen.
Ik heb ze er nu al meerdere malen uit gehaalt aan hun nekvel of een corrischerende tik verkocht maar ze zijn erg koppig.
Wellicht heb je hier wat aan: [Link niet meer beschikbaar]

Tik geven is geen goed idee zien ze jou als boosdoener en ze leren niets (dus anders dan bij honden). Dus ze moeten zelf een onaangename verrassing krijgen als ze wat fout doen, maar niet direct van jou.

Je hebt geloof ik van die afschrik dingen, die lucht blazen als ze in de buurt komen. Schijnt wel te helpen.

Dat beest van mij blijft het behang/ de bank kapot krabben terwijl die ook een krabpaal heeft.

Als die de bank krabt en ik pak hem op zijn nekvel op en zet hem op de krabpaal krabt die 1x en dan loopt ie weer weg...

289j09i.jpg

33cw7s8.jpg

i6a1lk.jpg

2ntk8w0.jpg

Laatst bewerkt:
Weet iemand ergens een plek waar je goedkoop krabpalen kan kopen?
Je kan ze ook zelf maken... Pvc buis, kit en touw (ik haalde het bij de zeilmaker, maar zijn vast meer plekken).

Dat beest van mij blijft het behang/ de bank kapot krabben terwijl die ook een krabpaal heeft.
Zet je krabpaal eens ergens anders neer waar er meer nieuwe luchtjes op kunnen komen. Bijvoorbeeld bij de voordeur

Als die de bank krabt en ik pak hem op zijn nekvel op en zet hem op de krabpaal krabt die 1x en dan loopt ie weer weg...
Een kater pakt een poes ook in het nekvel (bijt dan hard) tijdens het paren... En een moederkat verplaatst zo haar kittens. Ik weet niet wat je het beest duidelijk wil maken, maar ik zou toch eerder voor een plantenspuit gaan.
En net alsof zon dier de krabpaal nog gebruikt als je die erop zet :o

Schattig!
Wel echt totaaaaaal wat anders, maar beiden totaal niet standaard. Waarom juist zon exotic? Ik heb het ras nooit in het echt gezien (ik haal het ook vaak door elkaar met de Somali, terwijl die er in geen enkel opzicht op lijkt). Maar zijn die ogen niet heel kwetsbaar? Problemen met de traanbuis, ogen die eruit ploppen bij stress, ademhalingsproblemen, ect? Of valt dat mee?
Ik ben wel benieuwd wat dat ras (behalve het uiterlijke kenmerk) zo anders maakt :)

Wel geweldig die naakte poezels, zijn heeeerlijk knuffelig toch?

tijgyweed2.jpg

Dit is tijgertje die zijn planten bewaakt :D

Fotos-0089.jpg

Samen met zijn overleden broertje en zijn moeder :)

pukkiephoto3.jpg

En dit is pukkie

Schattig!
Wel echt totaaaaaal wat anders, maar beiden totaal niet standaard. Waarom juist zon exotic? Ik heb het ras nooit in het echt gezien (ik haal het ook vaak door elkaar met de Somali, terwijl die er in geen enkel opzicht op lijkt). Maar zijn die ogen niet heel kwetsbaar? Problemen met de traanbuis, ogen die eruit ploppen bij stress, ademhalingsproblemen, ect? Of valt dat mee?
Ik ben wel benieuwd wat dat ras (behalve het uiterlijke kenmerk) zo anders maakt :)

Wel geweldig die naakte poezels, zijn heeeerlijk knuffelig toch?

We hebben voor de exotic gekozen omdat hij er echt super tof uit ziet imo en natuurlijk vanwege het karakter. Heb veel ervaring met britse kortharen, maar die zijn over het algemeen wat meer op zichzelf en wat minder knuffelig. De exotic is wel even fors gebouwd als de britse korthaar. Dikke kop, korte pootjes, etc.

De ogen zijn niet kwetsbaar en de gezondheidsproblemen zijn er ook niet. Maar we hebben wel gezocht op een goede fokker want idd ze zijn wel gevoelig voor ademhalingsproblemen etc. Eigenlijk is het gewoon een pers met korte haren. Als ze te veel doorgefokt worden krijg je idd de gezondheidsproblemen. Maar deze is kerngezond.

Het leuke aan de exotic is dus dat ze heel aanhankelijk zijn, heel rustig en een beetje allemans vriend. Echt een leuk ras. Die van ons is ook erg mooi imo en was bijna verkocht als showkat. Hij is qua uiterlijk geschikt voor shows. Gelukkig hebben wij hem kunnen overnemen als huiskat.

De sphynx is idd echt een onwijze knuffelaar. Heel erg aanhankelijk. Ze zeggen ook altijd dat het 25% kat is, 25% hond, 25% kind en 25% aap :roflol: Het is echt een onwijs leuk dier maar je moet er wel rekening mee houden dat ze dus erg veel aandacht nodig hebben. Ze kunnen niet alleen zijn en je moet er wel echt iedere dag een tijdje mee spelen etc.

Al met al zijn we er onwijs blij mee. Mijn vriendin is helemaal verliefd op de sphynx, de exotic is een beetje mijn knuffelbeer haha. Maar ik vind ze allebei natuurlijk super tof.

Wel top dat je met de fokker ook naar zulke dingen hebt gekeken. Vaak wordt er bij fokkers toch alleen maar op uiterlijke kenmerken gelet, zeker als er prijzen gewonnen zijn? Mooi dat hij kerngezond is, hopen dat hij dat zo lang mogelijk blijft :)

Hahahahahaha 25% aap. Lijkt me ook erg leuk de Sphynx. Al moet ik zeggen dat ik veel Oosterse kattenrassen geweldig vind qua karakter, mede omdat ze zoveel aandacht vragen (of moet ik zeggen: eisen?). Maar dat is ook gelijk de reden waarom ik het zelf niet neem haha.

Leuk om te lezen van zulke aparte rassen. Beiden zie je toch maar zelden, leuk :)

Mienneke: ze kwam, ze zag de hond en toch bleef ze :P

6r7sqt.jpg

Wij hebben al 8-10j een zwarte kat, heel lief beestje, maar sinds deze zomer begint ze wat ros/roestig te worden. Iemand een idee hoe dit komt?

zx0l8k.jpg

slaapt ze op een harde ondergrond?
Ze was zich aan het wassen ;)

Tijdje geleden was ze geblesseerd (iets aan haar achterste poot) en sliep ze wel op de grond! Uit medelijden had ik maar een kussentje op de grond gelegd :o

30u5r7m.jpg

Nu is ze in de zetel aan het slapen

jb5hrm.jpg

awwww so cute:o:o

Wij hebben al 8-10j een zwarte kat, heel lief beestje, maar sinds deze zomer begint ze wat ros/roestig te worden. Iemand een idee hoe dit komt?
Is het door de foto, of heeft ze echt een rode gloed over haar vacht? Want dan kan een ontvlooiing (advantage of iets anders van de dierenarts, rommel zoals Beafhar en Exil heb je meestal niets aan) ook helpen.
Is de vacht ook plukkerig aan het worden? Dan kan een bloedtest (nierproblemen) verstandig zijn. Eet ze als een gek, heeft ze veel energie, wordt ze magerder dan kan een bloedtest ook handig zijn.

Keertje wassen met shampoo met berkenteer/zwavelteer (stinkt wel) en wat schapenvet/zalmolie/oid door haar voer gooien werkt ook vaak goed voor een donkere doffe vacht (als je haar hebt ontvlooit moet je ff 2 of 3 dagen wachten voordat je gaat wassen)

Is het door de foto, of heeft ze echt een rode gloed over haar vacht? Want dan kan een ontvlooiing (advantage of iets anders van de dierenarts, rommel zoals Beafhar en Exil heb je meestal niets aan) ook helpen.
Is de vacht ook plukkerig aan het worden? Dan kan een bloedtest (nierproblemen) verstandig zijn. Eet ze als een gek, heeft ze veel energie, wordt ze magerder dan kan een bloedtest ook handig zijn.

Keertje wassen met shampoo met berkenteer/zwavelteer (stinkt wel) en wat schapenvet/zalmolie/oid door haar voer gooien werkt ook vaak goed voor een donkere doffe vacht (als je haar hebt ontvlooit moet je ff 2 of 3 dagen wachten voordat je gaat wassen)
Vlooiien heeft ze niet hoor (denk ik toch)
Wat bedoel je met plukkerig? Ze ruift wel redelijk hard de laatste tijd, maar het is warm. Dus dat is normaal denk ik?

Eten en energie is zoals altijd

Terug
Naar boven