MuscleMeat

Sticky Het Katten Topic

Vlooiien heeft ze niet hoor (denk ik toch)
Wat bedoel je met plukkerig? Ze ruift wel redelijk hard de laatste tijd, maar het is warm. Dus dat is normaal denk ik?

Eten en energie is zoals altijd
Denk je? :P Als je haar afgelopen maand geen vlooienmiddel hebt gegeven, dan zou ik dat toch maar geven voor de zekerheid. Gaat snel in deze tijd van het jaar hoor, zelfs als ze niet buiten komt... In de winter niet.

Waar stinkt ze? Bek, oren, vacht?
Kattenbak stinkt toch altijd

30mxzsw.jpg

anj5eu.jpg

!!

2e foto is onduidelijk, ze is niet scheel. :P

Denk je? :P Als je haar afgelopen maand geen vlooienmiddel hebt gegeven, dan zou ik dat toch maar geven voor de zekerheid. Gaat snel in deze tijd van het jaar hoor, zelfs als ze niet buiten komt... In de winter niet.

Waar stinkt ze? Bek, oren, vacht?
Kattenbak stinkt toch altijd
Ik zie haar nooit krabben. Ze krijgt wel een middel tegen teken en vlooien (helpt echt, heeft minder teken)

Tja, als ze net heeft geslapen stinkt ze uit de bek ja :p

Ze heeft een kattenbak, maar gebruikt die zelden (ze gaat altijd buiten, is een bos achter ons huis) dus die stinkt niet

Ik zie haar nooit krabben. Ze krijgt wel een middel tegen teken en vlooien (helpt echt, heeft minder teken)

Tja, als ze net heeft geslapen stinkt ze uit de bek ja :p

Ze heeft een kattenbak, maar gebruikt die zelden (ze gaat altijd buiten, is een bos achter ons huis) dus die stinkt niet
Krabben is ook meer als ze oormijt enzo hebben, met vlooien valt het vaak enorm mee. Maar als je haar ontvlooit zal t wel goed zijn :)

Tandsteen waardoor ze zo stinkt?
Lekker zon bos :)

Krabben is ook meer als ze oormijt enzo hebben, met vlooien valt het vaak enorm mee. Maar als je haar ontvlooit zal t wel goed zijn :)

Tandsteen waardoor ze zo stinkt?
Lekker zon bos :)
Ik denk niet dat ze tandsteen heeft, hoe kan je dat zien?
Dierenarts is 1 maand geleden ofzo nog geweest, dus ik denk niet dat ze iets ergs heeft. Ze is springlevend hoor, alleen die kleur is raar

Ik stink ook uit de bek als ik net wakker ben hoor :o

Ben je dierenarts? :o

Tandsteen ;)
Kan je vaak met je nagel wel een beetje weghalen. En minder blikvoer geven en meer hard voer (brokjes ofzo) scheelt vaak ook een hoop.

Probeer dat wassen + olie dan. Kan echt veel schelen :)

Nope :)

Tandsteen ;)
Kan je vaak met je nagel wel een beetje weghalen. En minder blikvoer geven en meer hard voer (brokjes ofzo) scheelt vaak ook een hoop.

Probeer dat wassen + olie dan. Kan echt veel schelen :)

Nope :)
De kat heeft altijd brokjes staan en krijgt elke avond 1 potje sheba of whiskas oid
Zal straks eens zien of ze tandsteen heeft

Zal dat wassen eens tegen mijn ouders zeggen.
Btw, dat wassen, is dat met water? Mijn kat heeft het niet echt met water :o

Even een vraagje voor mijn kat:

Ik koop tegenwoordig zakjes voer ( vind die lekkerder en is makkelijk voor mij :p )
Maar dat beest vreet serieus 4 zakjes voer weg, en echt goedkoop zijn die zakjes niet ( whiskas enz )

En brokken ongeveer 1 bakje in de 3 dagen.

Bedankt alvast.

Je kan droge voeding uit grote zakken laten leren eten, maar dan van goede kwaliteit (hoog vleesgehalte). Moet dan altijd kommetje water bij. Moet je eens naar vragen bij de dierenwinkel.

Wellicht heb je hier nog iets aan: http://www.abesh.be/rauwvoeding.htm

Je kan droge voeding uit grote zakken laten leren eten, maar dan van goede kwaliteit (hoog vleesgehalte). Moet dan altijd kommetje water bij. Moet je eens naar vragen bij de dierenwinkel.

Wellicht heb je hier nog iets aan: http://www.abesh.be/rauwvoeding.htm
Is goed bedankt ;)

Maar mijn kat is echt een luxebeest want hij vreet geen aldivoer en blikvoer eet die ook veel minder, die zakjes vreet die als water weg, op de doos staat ook achterop 2 zakjes per dag en brokjes is genoeg.

Maar hij wilt altijd veel meer en dik is die ook niet dus ik geef hem altijd maar.

De bekende merken die je in de supermarkt kan kopen (Whiskas, Kitkat, One, ect) zijn allemaal van dezelfde leverancier waarvan Mars/Twix ook is. Kwaliteit is ook vergelijkbaar (lekker, maar slechte voedingswaarden).
Huismerken zoals de Aldi hebben geen stabiele kattenbrok. Als mais dit seizoen goedkoop is, zit er veel mais in. Kunnen ze kippenresten goedkoop opkopen, dan zit dat er veel in. En omdat je veel schommeling daarin hebt, merk je ook snel dat het dier het de ene keer wel lekker vind, en de andere keer niet. Dat zegt ook wel wat over de kwaliteit..

Natvoer/blikvoer heeft een kat helemaal niet nodig (minimaal 80% is vocht, 10% is vaak iets van graan of mais of ander koolhydraat wat slecht is voor een kat, en als je geluk hebt is 5% eiwit gewonnen uit dierlijke producten, dus veren en botten). Is slecht voor het gebit, en ze krijgen er sneller tandsteen door.
En ook daarbij (blikvoer en de bovenstaande merken) geldt weer dat zout een goedkope smaakmaker is. En bij katten is dat ook nog eens nadelig voor blaasgruis en de nieren (problemen die toch veel voorkomen).

De bekende merken die je in de supermarkt kan kopen (Whiskas, Kitkat, One, ect) zijn allemaal van dezelfde leverancier waarvan Mars/Twix ook is. Kwaliteit is ook vergelijkbaar (lekker, maar slechte voedingswaarden).
Huismerken zoals de Aldi hebben geen stabiele kattenbrok. Als mais dit seizoen goedkoop is, zit er veel mais in. Kunnen ze kippenresten goedkoop opkopen, dan zit dat er veel in. En omdat je veel schommeling daarin hebt, merk je ook snel dat het dier het de ene keer wel lekker vind, en de andere keer niet. Dat zegt ook wel wat over de kwaliteit..

Natvoer/blikvoer heeft een kat helemaal niet nodig (minimaal 80% is vocht, 10% is vaak iets van graan of mais of ander koolhydraat wat slecht is voor een kat, en als je geluk hebt is 5% eiwit gewonnen uit dierlijke producten, dus veren en botten). Is slecht voor het gebit, en ze krijgen er sneller tandsteen door.
En ook daarbij (blikvoer en de bovenstaande merken) geldt weer dat zout een goedkope smaakmaker is. En bij katten is dat ook nog eens nadelig voor blaasgruis en de nieren (problemen die toch veel voorkomen).

welke merk(en) raad je aan? merk dat die van ons ook beetje afwisselende taste heeft, maar natte voer vind ie altijd wel ok

Wij geven al bijna 10j hetzelfde en mijn vorige kat kreeg ook hetzelfde. Ik denk niet dat we dan zo erg bezig zijn? :dunno:

(overdag altijd brokjes, 's avonds 1 bakje sheba oid en overdag krijgt ze altijd wat eten van mij :o kipfilet oid)

idd die kipfilet gaat er wel in ja , mijne kent mn vaste tijden dus dan komt ie snel slijmen als ik sta te koken.. de rat

idd die kipfilet gaat er wel in ja , mijne kent mn vaste tijden dus dan komt ie snel slijmen als ik sta te koken.. de rat
Herkenbaar :P Altijd heerlijk om een klauw in je kuit te krijgen als je niets geeft!

---------- Post toegevoegd Wed 15 Aug 2012 om 09:11 ----------

Patricia, is het eigenlijk slecht om rauw vlees aan een kat te geven?

@ Arnodsi; google eens op Barfen. Ik weet daar ook het fijne niet meer van. Omdat mijn kat het toch niet vreet, is het lang terug dat ik daar mee bezig was :P
Kan supergoed zijn, maar zaten wel wat 'regels' aan dacht ik haha

welke merk(en) raad je aan? merk dat die van ons ook beetje afwisselende taste heeft, maar natte voer vind ie altijd wel ok
Vers vlees is in mijn ogen het beste... Maar mijn eigen kat eet dat ook niet (hij haalt zijn neus op voor verse zalm, of andere verse vis of vlees... zucht). Ik geef vaak iets als Acana of Applaws, maar ook dat zijn geen 'perfecte' merken. Van iedere brok valt wel wat te zeggen, al valt er van de ene wel veel meer te zeggen dan de andere.

Laatst bewerkt:
Als mais dit seizoen goedkoop is, zit er veel mais in. Kunnen ze kippenresten goedkoop opkopen, dan zit dat er veel in. En omdat je veel schommeling daarin hebt, merk je ook snel dat het dier het de ene keer wel lekker vind, en de andere keer niet. Dat zegt ook wel wat over de kwaliteit..
Dat merk ik hier inderdaad ook, ene keer vinden ze het wel lekker en de andere keer moeten ze het weer niet.

• Topic Starter Topic Starter
Wij hadden eerst voor de Sphinx Royal Cannin sensible 33. Dat vond hij wel lekker.

De fokster van de Exotic gaf haar kat Pro Plan Delicate:

36695.jpg

Dus dat geven we hem nu ook. Maar die Sphynx begon dus ook direct dat Pro Plan te eten. De royal cannin vreten ze nu niet meer op :roflol: Zelfs niet als we het vermengen met die pro plan. Dus die Royal Cannin hebben we maar aan iemand anders gegeven, nu is het enkel nog Pro Plan.

Pro Plan heeft geen tarwe-eiwitten, dat schijnt niet zo goed te zijn voor je kat.

Maarja, als je je kat eenmaal dure voeding geeft dan doen ze het niet voor minder.

Katten zijn echt kieskeurige beesten kwa voeding! Maar een hele muis eten ze dan wel op ...

Altijd wel handig als je twijfelt of je broodbeleg nog goed is! Als je kat het eet is het good to go! :P

Terug
Naar boven