AndroidHealthClinic

Sticky Het Katten Topic

Zitten er ook nadelen aan het bezitten van een kat?

Ja katten kunnen mensen besmetten met de worm toxocara cati, mensen met name kleine kinderen, besmetten zich met de infectieuze eitjes doordat ze besmet zand of aarde binnen krijgen. De eitjes kunnen zich in de mens niet tot volwassen worm ontwikkelen, maar de larven kunnen wel door het menselijk lichaam zwerven en langzaam organen opvreten.

Wat zijn de mogelijkheden als je allergisch bent?

Ik heb begrepen dat mensen niet allergisch zijn voor haar, maar voor het speeksel wat geproduceerd word waarmee gewassen wordt.

Er is maar 1 ras wat "hypoallergeen" is en dat is een siberische langhaar. Een collega van mij heeft er 1, die heeft als proefje een beetje afgeknipt haar thuis gekregen in een envelope, tijdje bij dr gedragen, nergens last van! Buiten om dat het een typische westerse type is dus lekker rustig, niet te aanwezig.

• Topic Starter Topic Starter
Als je allergisch bent voor kattenhaar lijkt het mij logisch dat je voor de Sphynx gaat. Deze heeft namelijk geen haar hehe. Check foto's in dit topic van onze Sphynx.

Spynx is wel een combo van kat/aap/hond/kind qua karakter en heeft veel aandacht nodig. Je zal er ook rijkelijk voor beloond worden. Bovendien hoef je nooit meer de vaat te doen of je keuken te poetsen. Dat doet de Sphynx voor je, aangezien hij letterlijk alles wat te eten is en niet hermetisch afgesloten is op vreet.

Als je allergisch bent voor kattenhaar lijkt het mij logisch dat je voor de Sphynx gaat. Deze heeft namelijk geen haar hehe. Check foto's in dit topic van onze Sphynx.

Spynx is wel een combo van kat/aap/hond/kind qua karakter en heeft veel aandacht nodig. Je zal er ook rijkelijk voor beloond worden. Bovendien hoef je nooit meer de vaat te doen of je keuken te poetsen. Dat doet de Sphynx voor je, aangezien hij letterlijk alles wat te eten is en niet hermetisch afgesloten is op vreet.

Hahah! Lijkt me echt een geweldig beestje. Hoe merk je de aap/hond/kind in hem?

Kater van mij heeft al ontzettend veel aandacht nodig, rent je overal achterna, maakt daarvoor zelfs deuren open. Kan me voorstellen dat zo'n spynx je echt constant lastig loopt te vallen :D

Hahah! Lijkt me echt een geweldig beestje. Hoe merk je de aap/hond/kind in hem?

Kater van mij heeft al ontzettend veel aandacht nodig, rent je overal achterna, maakt daarvoor zelfs deuren open. Kan me voorstellen dat zo'n spynx je echt constant lastig loopt te vallen :D

Nou het aap gedeelte zit hem in het feit dat het een behoorlijk atletisch beestje is. Hij kan iedere plek van je kamer bereiken. Hoe hoger hoe beter. Hoe hij er ooit komt is mij (en hem ook) een raadsel. Ook zit hij erg graag in je nek terwijl je bezig bent met je dagelijkse activiteiten in en om het huis.

Het hond gedeelte zit hem in het feit dat hij kwispelend in de deuropening staat als je thuis komt en dan ook echt een half uur tot uur al je aandacht opeist. Het liefst zou hij ook met een riempje mee door de straat lopen met je en zou hij graag 3x per dag uitgelaten worden.

Het kind gedeelte zit hem in het feit dat hij hier en daar flink gepamperd moet worden. Ook wil hij het liefst over met je mee naartoe in de kinderwagen.

Het is echt een onwijs tof beest maar je moet er dus wel zeker rekening mee houden dat je een intensief huisdier hebt en geen kat die de hele dag wat op de vensterbank ligt te chillen.

Ik had een jonge zwarte kater maar die is jammer genoeg 2 maand geleden in een val terechtgekomen (wss door jagers gezet die zijn komen jagen in de weide voor ons deur), en na een lange strijd van 10 dagen en veel hoop waren z'n voorpoten toch niet meer te redden. Heb echt nog nooit voor niets of niemand zo gehuild. Was ook verschrikkelijk om te zien hoe z'n poten er aan toe waren, precies of de duivel zelf er mee bezig was geweest. Maar nu verlang ik wel al een tijdje terug naar een nieuwe kat en zou er graag 2 willen, kater en katin. Zou ze btw graag Elio en Elia noemen, maar m'n zus doet nog wat moeilijk.:fluit:

Heb nog een main coon erbij gekocht, kijk hoe lieefff

v7xzfd.jpg

En dit is nog me andere main coon, die is nu 6 maanden, ****ing groot al :roflol:

153uqeg.jpg

Ze heten binkie en bonkie whaha

sweeeet
binkie en bonkie :roflol:

Geen last van haren? (op je kleding of in je eten oid)

Mag ik vragen hoeveel je zo'n beestje betaald? :o

Van onze katten:

Sphynx: 800,-
Exotic shorthair: 900,-

Dan nog castratie en overige huisarts kosten enkele honderden euro's in de eerste maanden.

Duur grapje maar dan heb je ook wat ;)

Dikke prijzen man

Die van mij waren 50eu per stuk :o

Heb eindelijk een nieuw katje, Mila, een schildpadkatje.:cheer:

Ik heb van pick wick slaaplekker thee.
Als mijn kat ruikt aan dat thee zak wordt ze helemaal leip.
Lijkt wel drugs voor die katte. Normaal is het gewoon een rustige poes. Maar als ze snift aan dat zakje, rolt ze heel de keuken door. En gewoon echt 3 minuten lang.

Best cool

Terug
Naar boven