AndroidHealthClinic

Sticky Het Katten Topic

stinkt het bij jullie in huis niet? ik heb vorig jaar 2 weken een kat in huis gehad (bengaal want ik ben ook allergisch) heb haar in die 2 weken binnen gehouden omdat dat aangeraden werd. mijn god wat kan zo'n beest een ranzige lucht verspreiden zeg, me hele huis rook ernaar terwijl de kattenbak in een aparte kamer stond met kattenluikje. elke ochtend als ik dat ding moest leegscheppen ging ik over me nek, en na een week stonk me hele huis ernaar.

ook snap ik dat hele gedoe over dat katten schoon zijn niet. die van mij ging op de kattenbak schijten en ging dan lopen vroeten. daarna liep ie me hele huis door met zijn vieze pootjes en als ze dan zeker wist dat er niks meer afgaf ging ze zich schoonlikken.

ik ben nu trouwens niet op jullie beesten aan het haten oid, ik vertel alleen me eigen ervaring en hoe enorm het mij tegenviel.

• Like
Waarderingen: mat
voor het sproeien is een of andere spray voor te krijgen...kost wel wat, maar werkt wel

stinkt het bij jullie in huis niet? ik heb vorig jaar 2 weken een kat in huis gehad (bengaal want ik ben ook allergisch) heb haar in die 2 weken binnen gehouden omdat dat aangeraden werd. mijn god wat kan zo'n beest een ranzige lucht verspreiden zeg, me hele huis rook ernaar terwijl de kattenbak in een aparte kamer stond met kattenluikje. elke ochtend als ik dat ding moest leegscheppen ging ik over me nek, en na een week stonk me hele huis ernaar.

ook snap ik dat hele gedoe over dat katten schoon zijn niet. die van mij ging op de kattenbak schijten en ging dan lopen vroeten. daarna liep ie me hele huis door met zijn vieze pootjes en als ze dan zeker wist dat er niks meer afgaf ging ze zich schoonlikken.

ik ben nu trouwens niet op jullie beesten aan het haten oid, ik vertel alleen me eigen ervaring en hoe enorm het mij tegenviel.
Soort kattenbakgrind kan wonderen doen. Hoe vaak je de bak ook verschoont, sommige vulling stinkt altijd enorm. Zelfs bepaalde duurdere merken

Welk grind raad je aan?

Ik heb altijd houtkorrels, maar dat is ook niet het meest ideale (als ze daarin plassen dan verpulverd het en dat lopen ze er makkelijker uit dan grint. Maar daarvoor heb ik weer zon soort matje voor de kattenbak liggen die daar speciaal tegen zijn).
Is al lang terug dat ik grint had, maar het ene merk verschilt wel enorm met het andere merk. Sterker, ik dacht dat zelfs bepaalde huismerken onderling nog weer enorm verschil maakte

Leuk een kattentopic :D

@ Kattengrid, maakt enorm veel verschil inderdaad. Ik had hele fijne, maar die toko is failliet gegaan vorig jaar. Nu ben ik steeds andere aan het proberen welke prijstechnisch ook nog eens te doen is. Dus 8-12,- per 30L ofzo.

Ik heb thuis 6 katten waarvan 4 langharige :)

Ik heb altijd houtkorrels, maar dat is ook niet het meest ideale (als ze daarin plassen dan verpulverd het en dat lopen ze er makkelijker uit dan grint. Maar daarvoor heb ik weer zon soort matje voor de kattenbak liggen die daar speciaal tegen zijn).
Is al lang terug dat ik grint had, maar het ene merk verschilt wel enorm met het andere merk. Sterker, ik dacht dat zelfs bepaalde huismerken onderling nog weer enorm verschil maakte

Hmmm ik had wel eens programma gezien op discovery channel en daar vergeleken ze de verschillende types en het grind/ klei kwam echt vooruit het beste eruit.

Deze gebruik ik, heeft wel wat uitloop maar hij klontert echt goed:

2b4kmu.jpg

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter

:roflol:

Die sphynx van ons deed dat in het begin ook. Scheet hij over zijn voet heen en dan daarna heel enthousiast door de kamer heen sprinten. Heb het zelfs gehad dat ik smorgens wakker werd in haast en naar werk moest. Springt dat beest op bed, en zwiept zijn staart tegen mijn bovenlip. Ik denkt, wtf is die natte shit op mijn lip die zo naar schijt stinkt?! Juist. Kattendiarree. Bed onder de shit. Ik alles in haast poetsen, ****ing sacherijnig. Kom ik de kamer weer in heeft de ene kat op de mat zitten kotsen en zat die andere het op te eten. Ik werd gek toen ik dat kotshalzend op stond te ruimen.

Maar waren kittens. Nu echt nooit meer. We hebben dit grit:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling/tigerino

Dat absorbeert direct alle plas en poep. Verder zijn ze wonderbaarlijk schoon en netjes. Nog nooit naast de bak gescheten of gepist. Geen geur problemen.

Die sphynx van ons deed dat in het begin ook. Scheet hij over zijn voet heen en dan daarna heel enthousiast door de kamer heen sprinten. Heb het zelfs gehad dat ik smorgens wakker werd in haast en naar werk moest. Springt dat beest op bed, en zwiept zijn staart tegen mijn bovenlip. Ik denkt, wtf is die natte shit op mijn lip die zo naar schijt stinkt?! Juist. Kattendiarree. Bed onder de shit. Ik alles in haast poetsen, ****ing sacherijnig. Kom ik de kamer weer in heeft de ene kat op de mat zitten kotsen en zat die andere het op te eten. Ik werd gek toen ik dat kotshalzend op stond te ruimen.

Dat absorbeert direct alle plas en poep. Verder zijn ze wonderbaarlijk schoon en netjes. Nog nooit naast de bak gescheten of gepist. Geen geur problemen.

Mijn kat had vroeger ook wel eens diarree, en is langharig. Was ook nooit echt leuk, hele reet onder de schijt. :roflol:

Hahaha :roflol:

Mooie verhalen zijn dat idd! Zo stond mijn kitten een x over me heen te zeiken terwijl ik lag te slapen.. Op de deken weliswaar, ik had dus niks door tot hij er zelf met zijn poot in ging staan en dacht ieww das nat :eek: Toen werd ik wel wakker van het gespetter in mijn gezicht :o

Hij is wel ****ing kieskeurig met de kattenbak. Als ik nieuwe korrels probeer en hij vind het niks dan schijt hij gewoon een meter voor de bak en loopt ie heel de dag klagend door het huis te rennen. Of als je een dag te laat bent met verschonen, dan begint het geklaag ook :rolleyes:

Ik ben vanaf het begin nooit heel nauwkeurig geweest met het leegmaken van de kattenbak dus ze zijn het gewend als er een paar drollen in liggen en dat is maar goed ook lees ik zo :P, anders schijten ze op het kleed

Ik ben vanaf het begin nooit heel nauwkeurig geweest met het leegmaken van de kattenbak dus ze zijn het gewend als er een paar drollen in liggen en dat is maar goed ook lees ik zo :P, anders schijten ze op het kleed

Haha maar die shit gaat stinken man :p
Ligt ook wel aan het grid idd, maar ik heb 2 bakken en 2 katten en 2 weken is echt de max qua luchtjes en gemekker van het mannetje. De poes interesseert het allemaal geen fl**ker, die is nog te lui om haar reet goed te wassen :roflol:

Keuzes keuzes, OF af en toe een vleugje schijt ruiken OF als je een keertje plots een nachtje weg blijft de schijt op de vloer aantreffen :D

Wtf netjes dat je hem hebt laten leven man, op zulke momenten word je wel enorm op de proef gesteld.

Het was gelukkig niet zo dat ik schijtresten zag liggen, maar meer dat ik haar voetafdrukken overal zag staan en me afvroeg hoe dat mogelijk was aangezien ze niet buiten kwam.
Ik had een zak kattengrit van de kennel meegekregen en dat mens zweerde erbij. Het klonterde goed en gaf ook wel een of ander geurtje af, maar ik denk dat dat beest gewoon last had van orgaanrot oid. ze scheet ook wel 6x per dag ofzo.

Keuzes keuzes, OF af en toe een vleugje schijt ruiken OF als je een keertje plots een nachtje weg blijft de schijt op de vloer aantreffen :D

Haha true :p

Enige winnaar in deze situaties is de kat.. Want hem interesseert het allemaal geen reet waar hij zijn drol draait :D

Haha maar die shit gaat stinken man :p
Ligt ook wel aan het grid idd, maar ik heb 2 bakken en 2 katten en 2 weken is echt de max qua luchtjes en gemekker van het mannetje. De poes interesseert het allemaal geen fl**ker, die is nog te lui om haar reet goed te wassen :roflol:

wtf 2 weken? is je bak dan niet 1 grote klont, die stank moet helemaal ondraaglijk zijn voor mensen die het niet gewend zijn lijkt me?

wtf 2 weken? is je bak dan niet 1 grote klont, die stank moet helemaal ondraaglijk zijn voor mensen die het niet gewend zijn lijkt me?

Nee helemaal niet eigenlijk! Ik kan zelf namelijk erg slecht tegen die stank! Kwestie van de juiste korrels, genoeg kranten eronder, kwalitatief goede voeding voor de kat, (bunk stinkt veel harder eenmaal EXIT), oh en je moet ook minimaal 7cm grid erin doen en niet zo'n klein laagje :o

• Topic Starter Topic Starter
Wij hebben 2 katten en 2 bakken. Moet echt wel zeker eens in de 3 dagen de schijt er uit scheppen. Met een lading kattenbak vullen doen we 4-6 weken.

Hier elke week of zelfs vaker. Wel goedkoop grind, maar is niet veel werk om alles in een keer weg te kiepen.

Maar Poes is echt aan t aftakelen :(
Echt superveel kotsen, ben er echt klaar mee. Ze doet t ook pas als je de kamer binnen stapt; schrikt ze wakker waarschijnlijk.

Terug
Naar boven