MuscleMeat

Sticky Het Katten Topic

Helaas heb ik geen plek voor een kat, ik woon veel te klein, vind ik zielig...
katten hebben opzich weinig ruimte nodig hoor.
de kat van me ouders brengt 24 uur per dag door in de woonkamer terwijl er buiten (boerderij) zeeén van ruimte is, maar ze heeft er totaal geen behoefte aan.
niet gek want die beesten doen niks anders dan eten, slapen, en de kattebak bevuilen.
Ze hebben eigenlijk best goeie mentaliteit als bb'er :D
Alleen als ze nog een jonkie zijn dan zijn ze meest actief maar in algemeen hebben ze niet echt veel ruimte nodig zoals vergeleken met een hond.

poptart1red1.gif

• Topic Starter Topic Starter
Main Coon, die zijn toch super groot, niet?

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 22:51 ----------

katten hebben opzich weinig ruimte nodig hoor.
de kat van me ouders brengt 24 uur per dag door in de woonkamer terwijl er buiten (boerderij) zeeén van ruimte is, maar ze heeft er totaal geen behoefte aan.
niet gek want die beesten doen niks anders dan eten, slapen, en de kattebak bevuilen.
Ze hebben eigenlijk best goeie mentaliteit als bb'er :D
Alleen als ze nog een jonkie zijn dan zijn ze meest actief maar in algemeen hebben ze niet echt veel ruimte nodig zoals vergeleken met een hond.

Daarom wil ik ook graag een raskat. Die zijn over het algemeen content met een binnenleven.

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 22:55 ----------

Epic :roflol:

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 22:57 ----------

Deze is ook vet:

http://www.youtube.com/watch?v=L8Sr0Gshxrg

:roflol: is dit nog een kat? xD
Ironhide, is die van u ook zo groot?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hahahaha nee, die van mij is nogal klein uit gevallen al groeien ze wel tot hun 4e/5e levensjaar. Ik had overigens wel een leraar op me opleiding die had ook zulke grote als wat je daar op de foto ziet! :D

Ah gut, Sphinxen zijn zooooo lief. Dacht dat ze vroeger gefokt werden om als kruiken te gebruiken, en dat ze daarom zo aanhankelijk zijn. Ik vind ze zo zo geweldig omdat ze zo lekker aanhankelijk en kroelerig zijn haha. Dacht dat ze niet onder de Oostersen vallen, maar er niet ver vanaf staan. Maar de Oostersen eisen hun aandacht vaak zo op.
Wel lastig dat ze vaak huidproblemen hebben.

Exotic ken ik niet goed. Maar zon ras is vragen om problemen. Amper een neus, dus (net als de pers) vaak problemen met de traanbuisjes, ademhaling, chonische niesziekte, ect.
En dan qua karakter... Het is een kruising van twee hele softe rassen. Als een normale kat k*t in zijn vel zit, merk je dat. Bij dit soort rassen merk je dat meestal amper, waardoor ze helemaal wegkwijnen. Eerlijk gezegd vind ik dat verdomd zielig (bij de Ragoll net zo, al uiten die het soms ook op hele vreemde manieren).
En ik vraag me ook af hoe lang het duurt voordat een aandoening zoals Syringomyelia veel gaat voorkomen bij dat ras. Zeker omdat dit ras ineens populair wordt (mede door dat ene Youtube filmpje).

Ot: heb een Maine Coon. Een stumpertje die op mijn pas kwam omdat hij zwaar verwaarloosd was

Raskatten zijn k*tbeeschten , neem toch een straatkat

Neem gewoon een lynx, mag blijkbaar gewoon in de US ???

Heb er ook een. Is ook meteen de laatste die ik in deze leven ga halen. Als het niet aan mijn vriendin lag had ik hem al lang weg gedaan. Wat kan dat beest stront vervelend zijn. Net een kind van 4 die nog niets heeft gezien en aan alles moet zitten en kapot maken. Snachts en s'ochtends stront vervelend. Eten staat nergens veilig, hij is continue aan het loeren voor eten en bedelen. Soms gaat hij zelfs in protest als je echt iets lekkers zit te eten en hij niets krijgt.

Laatst bewerkt:
De onze echt wel. Schuren constant tegen je been aan om aandacht te vragen :p. En als je een dag weg bent geweest en je komt thuis, blijven ze maar om je been heen cirkelen tot je ze begint te aaien.

Veel aanhankelijker dan de perzische katten die we vroeger hadden.

De onze kunnen dat ook :p. Als je ze even wil opsluiten in de bergkamer om de woonkamer te dweilen, springen ze gewoon naar de klink en krijgen ze na een paar pogingen de deur open :p.

Bij ons moeten we zelfs nu een stoel onder de deur zetten zodat ie niet uit de berging komt, Anders springt ie de deur van de gang open waar de hond ligt en die gaat vervolgens dan op de bank liggen wat niet mag

2im8h78.jpg

Chille baas. Helaas vorig jaar gestorven aan kanker, doet toch meer pijn dan je zou verwachten. Willen wel weer een kitten, de Exotic Shorthair lijkt me wel een mooi beestje!

Ah gut, Sphinxen zijn zooooo lief. Dacht dat ze vroeger gefokt werden om als kruiken te gebruiken, en dat ze daarom zo aanhankelijk zijn. Ik vind ze zo zo geweldig omdat ze zo lekker aanhankelijk en kroelerig zijn haha. Dacht dat ze niet onder de Oostersen vallen, maar er niet ver vanaf staan. Maar de Oostersen eisen hun aandacht vaak zo op.
Wel lastig dat ze vaak huidproblemen hebben.

Exotic ken ik niet goed. Maar zon ras is vragen om problemen. Amper een neus, dus (net als de pers) vaak problemen met de traanbuisjes, ademhaling, chonische niesziekte, ect.
En dan qua karakter... Het is een kruising van twee hele softe rassen. Als een normale kat k*t in zijn vel zit, merk je dat. Bij dit soort rassen merk je dat meestal amper, waardoor ze helemaal wegkwijnen. Eerlijk gezegd vind ik dat verdomd zielig (bij de Ragoll net zo, al uiten die het soms ook op hele vreemde manieren).
En ik vraag me ook af hoe lang het duurt voordat een aandoening zoals Syringomyelia veel gaat voorkomen bij dat ras. Zeker omdat dit ras ineens populair wordt (mede door dat ene Youtube filmpje).

Ot: heb een Maine Coon. Een stumpertje die op mijn pas kwam omdat hij zwaar verwaarloosd was

Ja heb je wel gelijk in. Maar ik vind die perzen en exotic shorthairs wel zo vet haha:

http://www.youtube.com/watch?v=kgCThpsF2I0

http://www.youtube.com/watch?v=i3cHNObcEh8

http://www.youtube.com/watch?v=bzvUyu3zOmE

Laatst bewerkt:
Bij ons moeten we zelfs nu een stoel onder de deur zetten zodat ie niet uit de berging komt, Anders springt ie de deur van de gang open waar de hond ligt en die gaat vervolgens dan op de bank liggen wat niet mag
Je kan ook de deurklink er anders inzetten, zodat deze naar beneden staat. Of er een ronde knop op zetten. Knappe kat die dat nog open krijgt :)

Ja heb je wel gelijk in. Maar ik vind die perzen en exotic shorthairs wel zo vet haha:
No offence... maar hij is vet omdat hij van alles eet wat erg slecht is voor een kat?

Daarom wil ik ook graag een raskat. Die zijn over het algemeen content met een binnenleven.
Dat is echt zon fabeltje. Beste voorbeeld is denk ik de Bengaalse kat. Zou ook een prima binnenkat zijn, maar heeft een dusdanig grote energiebehoefte, dat je dat dan weer wel moet compenseren met 6 uur spelen op een dag.
Heb er ook een. Is ook meteen de laatste die ik in deze leven ga halen. Als het niet aan mijn vriendin lag had ik hem al lang weg gedaan. Wat kan dat beest stront vervelend zijn. Net een kind van 4 die nog niets heeft gezien en aan alles moet zitten en kapot maken. Snachts en s'ochtends stront vervelend. Eten staat nergens veilig, hij is continue aan het loeren voor eten en bedelen. Soms gaat hij zelfs in protest als je echt iets lekkers zit te eten en hij niets krijgt.
Gokje... hij mag niet naar buiten?
Hahahaha nee, die van mij is nogal klein uit gevallen al groeien ze wel tot hun 4e/5e levensjaar. Ik had overigens wel een leraar op me opleiding die had ook zulke grote als wat je daar op de foto ziet! :D
Omdat de MC zon populair ras is, heb je ook verschillende lijnen. Oa in de beharing en het formaat

Oom en tante hebben een Europese korthaar van bijna 1 jaar, altijd even met dat beest spelen.

Mocht ik ooit een kat nemen dan word het een ragamuffin of een toyger.

@patriciaa: een brit of pers zijn toch katten die bij voldoende binnenruimte een good indoor leven kunnen hebben?

En ik vind die oxotics vet omdat ze er gewoon echt tof uit zien imo.

This thread is so gay!

Btw heb een héél klein lief wit straatkatjekatje met grote zwarte vlekken. Wanneer ik tv kijk komt ze op mijn schoot slapen. Kei schattig.

eros.jpg

19mei_009.jpg

mercedes8.jpg

AlleimGarten12-10-08%20046.jpg

DSCN0040.jpg

enkele van mijn katten.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven