MuscleMeat

Sticky Het Katten Topic

Hij is nog zo klein en ik heb hem net 2 dagen vandaar dat ik zo voorzichtig ben, maar ik moet hem 4x per dag drupjes geven dus moet het morgen wel gewoon doen. Zal wel goedkomen.

Ik ga in kleermakerszit zitten en leg hem dan op zijn rug.
Moet je toch ook niet met alle poezebeesten proberen, denk ik. Twee van m'n drie katten zouden serieus flippen :) Ik zet ze gewoon op tafel, klem ze vast en neem tegelijk hun nekvel beet.

Ik heb vanavond een kitten in huis gehaald en nu niest ze regelmatig. Haar vorige baasje zei dat het waarschijnlijk door een kleed kwam. Wil dit perse zeggen dat ze niesziekte heeft?
Ik zou dr wel op rekenen, en dan red je het ook niet alleen met oogdruppels. Gewoon naar je dierenarts en geen genoegen nemen met alleen cavasan zalf of iets in die richting.
Áls het wel niesziekte is, dan wordt het alleen maar lastiger als je er langer mee wacht. En die kleine kans dat het het niet is, zou ik niet eens nemen met zon kleintje

Geen diarree erbij hoop ik?

Als je een kat met zijn kont tegen je aan zet, blijven de meesten wel staan. Katten gaan van nature achteruit lopen, en dat kan dan niet. En oogdruppels een beetje van de zijkant geven (ga maar bij jezelf na; als iets recht op je oog afkomt is het altijd enger dan van de zijkant. Van de zijkant lijkt t langer ver weg.
Niet met zon tube in het oog, gewoon de druppel erin laten vallen

---------- Post toegevoegd 11 July 2013 om 07:30 ----------

Hij is nog zo klein en ik heb hem net 2 dagen vandaar dat ik zo voorzichtig ben, maar ik moet hem 4x per dag drupjes geven dus moet het morgen wel gewoon doen. Zal wel goedkomen.
Hoe heet de zalf? En heb je die van de dierenarts of van die vrouw?

Moet je toch ook niet met alle poezebeesten proberen, denk ik. Twee van m'n drie katten zouden serieus flippen :) Ik zet ze gewoon op tafel, klem ze vast en neem tegelijk hun nekvel beet.

Dat komt omdat ze van jongs af aan niet zijn vast gehouden om dingen als nagels knippen enz te doen. Ook al is het bijna niet nodig als je jong zijn, zou ik toch handelingen die later verricht kunnen worden doen om ze eraan te laten wennen dat het normaal is.

Het kan altijd nog, maar het is wel lastiger dan wanneer je oefent :D. Een kitten is meestal heel makkelijk, zeker als het nog bij haar moeder zit. Dus de fokker zou in principe al het beestje moeten laten wennen aan zulke dingen.

Niezen doen alle katten en wil niet zeggen dat ze gelijk de niesziekte hebben. Als ze niet 8x achter elkaar niezen is het goed.

Qua zalf zal het wel iets als Ophtosan zijn, meestal worden er homeopathische middelen gebruikt door fokkers.

Heb je iemand in huis die je kan helpen met het oog druppelen? Katten zijn inderdaad wat moeilijker qua druppelen dan honden dus geen zorgen als het niet meteen lukt. Geduldig zijn is het enigste wat helpt bij dieren. Niet gelijk opgeven ofc :D.

Dat komt omdat ze van jongs af aan niet zijn vast gehouden om dingen als nagels knippen enz te doen. Ook al is het bijna niet nodig als je jong zijn, zou ik toch handelingen die later verricht kunnen worden doen om ze eraan te laten wennen dat het normaal is.

Het kan altijd nog, maar het is wel lastiger dan wanneer je oefent :D. Een kitten is meestal heel makkelijk, zeker als het nog bij haar moeder zit. Dus de fokker zou in principe al het beestje moeten laten wennen aan zulke dingen.

Niezen doen alle katten en wil niet zeggen dat ze gelijk de niesziekte hebben. Als ze niet 8x achter elkaar niezen is het goed.

Qua zalf zal het wel iets als Ophtosan zijn, meestal worden er homeopathische middelen gebruikt door fokkers.

Heb je iemand in huis die je kan helpen met het oog druppelen? Katten zijn inderdaad wat moeilijker qua druppelen dan honden dus geen zorgen als het niet meteen lukt. Geduldig zijn is het enigste wat helpt bij dieren. Niet gelijk opgeven ofc :D.
Dus als ze 7x niezen is het goed? Jij weet niet dat er meerdere varianten zijn die zich op diverse manieren uiten?

Ik zal het doorgeven. Als ik dan weer een kitten tegenkom die vergroeide oogjes heeft en amper kan ademhalen door de hoeveelheid snot, maar niet niest, dan zal ik zeggen dat het beestje zich aanstelt :)

Ik heb niet gezegd dat als er snot enz uitkomt dat het helemaal bij het beestje hoort. Ik zeg alleen dat het ongewoon is als het beestje 8+x achter elkaar niest zonder enig ander kenmerk van ongewoonheid.
Als dat zo is weet je zelf ook wel dat het niet goed is en volgens mij heeft hij het alleen over niezen en niet over anderen kenmerken zoals jij al beschreef.

Ik ben al naar de dierenarts geweest hoor en deze zei dat het niesziekte was. Hij kreeg een injectie en ik heb pilletjes gekregen die ik elke dag moet geven plus de oogdruppels. Cavasan oogzalf is het.

Het lukte wel om het toe te dienen zonet, alleen heb ik wel het idee dat hij mij haat erna. Gelukkig wil ze even later wel weer op schoot liggen. Nu moet ik nog zien hoe ik die pilletjes kan toedienen.

• Topic Starter Topic Starter

Dit werkt idd niet bij alle katten. Ik heb het idee dat de wat meer dikke lompere katten zich hier wel goed voor lenen (die exotic van ons heel makkelijk). Met die sphynx zal het moeilijker worden. Wat we daarbij doen is hem in een handdoek wikkelen. Het gaat er vooral om dat je laat zien dat jij de baas bent.

Ik ben al naar de dierenarts geweest hoor en deze zei dat het niesziekte was. Hij kreeg een injectie en ik heb pilletjes gekregen die ik elke dag moet geven plus de oogdruppels. Cavasan oogzalf is het.

Het lukte wel om het toe te dienen zonet, alleen heb ik wel het idee dat hij mij haat erna. Gelukkig wil ze even later wel weer op schoot liggen. Nu moet ik nog zien hoe ik die pilletjes kan toedienen.

Balen joh! Maar gelukkig heb je een oplossing.

Qua pilletjes toedienen kan je bij een beetje een hongerige kat het gewoon door het eten doen (onze Pshynx eet echt alles op en die kan ik nog wel een strip ibuprofen leeg laten eten). Als je een kieskeurige kat hebt (bv die exotic van ons) dan kan je bij een kat aan de zijkant van zijn kaken (bij het uiteinde van zijn mond zeg maar) hard drukken, dan gaat zijn mondje open. Het is even zoeken naar de goede plek. Maar dan kan je het dus oppakken (op rug of in handdoek) en zijn mond openen en het tabletje er in laten vallen. Uit reactie eet hij hem wel op meestal.

Je hebt er ook van die speciale pillenschieters voor. Succes.

Ik heb het idee dat mijn kat niet echt veel eet, bakje gaat niet zo snel leeg namelijk. Hij was ook 100gram lichter als zijn broertje. Ik had net het pilletje eindelijk in zijn mond, spuugt hij hem weer uit :( Zometeen maar weer even proberen. Hij zal me nu wel haten, heb hem net 2 dagen en moet al van alles met hem doen.

Stukje kaas, ham etc met een pilletje erin. Op een gegeven moment trappen ze er niet meer in en moet je iets anders proberen qua voedsel :P. Maar zolang zal dat niet duren toch?

10 dagen moet het, 2 halve pilletjes per dag. De eerste is net gelukt door zo op de zijkant te drukken en daarna bekje dicht te houden. Zal straks even van die snoepjes halen want vindt dit toch wel zielig voor zo'n beestje.

Pilletje in z'n bek en met je handen zijn mond dichthouden, hij moet het wel doorslikken dan. Wij hadden ook zon panische aansteller maar wat Rob zegt, die beesten kunnen veel hebben en als je het snel en "hard" doet, is het het snelst over.

Die van ons bleef dan wat flabbergasted en verfrommeld staan om vervolgens weer tot de orde van de dag over te gaan. Niks aan de hand. Ze gaan je er niet om haten ofzo, gebeurt niet zo snel hoor.

Hij komt alweer bij me op schoot dus alles is nog goed haha, bedankt voor de tips.

De kat van mijn buurman had het niet zo op het hondje dat op bezoek was :roflol: . Beest heeft daar ongeveer een minuut gezeten en toen kwam hij zelf weer klimmend naar beneden, niks aan de hand.

2cmkyfs.jpg

2vu093a.jpg

Vorige week een verrassing op de bank. Ik had eerder al een licht vermoeden...
qxp0fn.jpg

2e6hhn5.jpg

De kat van mijn buurman had het niet zo op het hondje dat op bezoek was :roflol: . Beest heeft daar ongeveer een minuut gezeten en toen kwam hij zelf weer klimmend naar beneden, niks aan de hand.

2cmkyfs.jpg

2vu093a.jpg

Wat een held! Kijk die Bertstare ook van hem :roflol:

---------- Post toegevoegd 11 July 2013 om 15:43 ----------

Vorige week een verrassing op de bank. Ik had eerder al een licht vermoeden...
qxp0fn.jpg

2e6hhn5.jpg

:heart:

Wat een snoepje!
Mooiere verassingen bestaan bijna niet!

---------- Post toegevoegd 11 July 2013 om 15:45 ----------

Nee baasje echt, ik ben helemaal niet moe!! :mad:

2 seconden later :roflol:

2cdkbq0.jpg

Ik ben zeker een kattenmens, helaas 2 weken geleden beide katten kort achter elkaar overleden..

@Maniac Gefeliciteerd met je verassing, super leuk!

Hoe zorgen jullie ervoor dat je kat niet steeds op tafel springt? Hij mag van mij overal komen behalve op de tafel. Het lijkt er wel op dat hij gewoon aandacht wil nu en daarom op de tafel springt omdat ik hem er dan afpak. Oplossing is dus gewoon even met hem spelen?

Dit werkt idd niet bij alle katten. Ik heb het idee dat de wat meer dikke lompere katten zich hier wel goed voor lenen (die exotic van ons heel makkelijk). Met die sphynx zal het moeilijker worden. Wat we daarbij doen is hem in een handdoek wikkelen. Het gaat er vooral om dat je laat zien dat jij de baas bent.
Jup, het is net onze tamme speklap die alles met zich laat doen :D
Thx voor de tip met de handdoek. Denk dat er dan wel eerst en vooral een scène uit The Lion King komt...
Ik ben zeker een kattenmens, helaas 2 weken geleden beide katten kort achter elkaar overleden..
Shit man, mag er niet aan denken. Hoe komt het?

Zelf ben ik ook een kattenmens. Kan het momenteel helaas geen leuk leven aanbieden. Mooi om te zien hoe leuk jullie met katten omgaan:)

Terug
Naar boven