XXL Nutrition

Sticky Het Katten Topic

Eerder dropte ik nog wel eens subtiel een leuke kat uit het asiel in dit topic,... Maar sinds Punjab Jillz uit het asiel heeft gehaald, mag ik het niet meer doen :o

Huh dat snap ik niet ??? De kans dat ze een nieuw thuis krijgen is toch alleen maar groter als je hier af en toe wat fotootjes zet :) ?

Mijn kat themba.

hier is hij 9 maand.
2a7towi.jpg
µ

10maand.
33lhttg.jpg

Yup, zijn opa is een serval.

Hmmmzzz servals mogen in Nederland ook worden gehouden. Vroeger mocht je in Belgie meer wilde dieren houden als in Nederland. Zelfs tijgers geloof ik. Is dat nog steeds zo? btw, niet dat ik ervoor pleit want tijgers horen niet in huis.

Hmmmzzz servals mogen in Nederland ook worden gehouden. Vroeger mocht je in Belgie meer wilde dieren houden als in Nederland. Zelfs tijgers geloof ik. Is dat nog steeds zo? btw, niet dat ik ervoor pleit want tijgers horen niet in huis.

Nope mag zeker niet in belgie.
In beide landen heb je ook de nodige papieren nodig nu om een serval te houden.
Zover ik weet zit er in belgie ook geen enkele fokker dat met de serval fokt, wel met lagere generaties Savannah.
In nederland heb je ook maar enkele fokkers die met de serval fokken.

Nu paar maanden terug was er ook een wetsvoorstel geweest om de eerste generatie Savannah te verbieden in nederland. (dus zoon of dochter van serval).
Maar ik heb het niet meer in het oog gehouden hoever ze daar nu mee staan.

Wow! Wat een ongelofelijk mooi beestje. Hoe is het karakter?

Ze staan bekend voor hun enorm energetisch karakter.
Er zit veel meer leven in dan de doorsnee kat.
Normaal doen ze wel veel sneuvelen maar dat valt hier enorm goed mee.

Een schootkat is het wel niet.
In bed of in de sofa komt hij soms wel eens tegen men benen aan slapen, In een paar uitzonderlijke gevallen op men buik.
Wel geniet hij ervan om gestreeld te worden en hij volgt me overal.
Oppakken daar in tegen kan hij niet hebben.
Met andere katten kan hij goed overweg.

Dit is wel zo bij de meeste hoge generatie's savannah, de lagere generaties zijn makkelijker.
Het karakter word wel eens vergeleken met dat van een hond.

Heb je nu een speciale kooi gezet zodat ie buiten kan? Zie ik op de eerste foto omheining als dak?

Toch heb ik mijn twijfels of je zo'n beest wel thuis moet houden. Je zal ongetwijfeld goed zorgen voor dat beest maar er blijft iets van een wild dier in zitten. Was een gewone huispoes niet goed genoeg?

Heb je nu een speciale kooi gezet zodat ie buiten kan? Zie ik op de eerste foto omheining als dak?

ja, hij heeft een groot buienverblijf.
Vanboven zie je inderdaad dat het afgemaakt is met een kattennet.
Hij heeft toch een 200-250 vierkante meter buitenverblijf.
In principe kunnen deze katten nog binnengehouden worden als je huis groot genoeg is.
Het is enkel de serval die sowieso een buienverblijf moet hebben.
Ook al zijn die gecastreerd daarbij kun je het sproeien niet afleren.

---------- Toegevoegd om 12:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:27 ----------

Toch heb ik mijn twijfels of je zo'n beest wel thuis moet houden. Je zal ongetwijfeld goed zorgen voor dat beest maar er blijft iets van een wild dier in zitten. Was een gewone huispoes niet goed genoeg?

Gewone huispoezen heb ik ook.
Ik ben er wel mee eens dat voor vele mensen hoge generatie savannah katten niet geschikt zijn.
In dit geval kan themba het bijna niet beter hebben, en ik heb er ook veel plezier gaan. goede combinatie dus.

Hier een paar meer foto's en met men andere katten erbij op :

7 maanden

31474af.jpg

6ygr41.jpg

6 maanden

2ms4kg8.jpg

2w6xzb6.jpg

hahaha deze is grappig. Waren ze hier aan het spelen met elkaar?

6ygr41.jpg

Wat een prachtig beest zeg!
Zo te zien ook voldoende ruimte bij jou buiten :thumbs:

Van mij mogen ze zo groot zijn,
Maar dit is de mijne niet :D

2i7vjsy.jpg

Trouwens wilde dieren als tijgers horen ook niet in een circus thuis. Ik hoop dat het ooit nog eens wereldwijd verboden wordt om wilde dieren in een circus te houden.

Agreed.

Dit was trouwens niet in een circus of dergelijke.
Het was een grote dierentuin waar alleen tijgers gehouden worden.
De verzorging en de verblijven waren er wel in orde.
In veel dierentuinen zie je de tijgers aan kettingen of in kleine verblijven, dit zou ook verboden moeten worden.
Je ziet wel snel of de beesten tevreden of gestrest zijn.
Als je ze een stressvrij leven kunt bieden zit het goed.

Terug
Naar boven