Hoe doen jullie dat met kammen? Ik kan de mijne elke week maar na 4 keer kammen is mevrouw er klaar mee. Nu hou ik haar gewoon vast totdat de klus geklaard is maar dat gaat gepaard met een hoop gemiauw en gebijt.
Ohja en mevrouw wil steevast om 0630-0700 aandacht, eten is gewoon nog genoeg maar ze wil eventjes aandacht en daarna valt ze me neit meer lastig. Punt is dan wel dat ik al wakker ben.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Daar wordt het borstelen niet gelijk leuker van (sommige vinden het wel lekkerder), maar je krijgt veel meer haar uit de vacht. Ken je dat dat je je kat net goed hebt geborsteld, ze op de bank gaat liggen, en de bank vol met haar is? Die haren krijg je er met een furminator uit.
Voeding speelt ook een grote rol. In bijna alle kattenbrokken zit te weinig vet, en langharige katten hebben net iets meer vet nodig. Beetje olie door het voer scheelt een hele hoop. Niet teveel, dan raken ze aan de diarree. Ergens tussen een theelepel en eetlepel per dag in.
Verder: zorgen dat er iets leuks tegenover staat. Je kan katten van alles leren, maar ze zijn gewoon zo slim om het alleen te doen als het de moeite waard is. Dus ook borstelen (mits je ze geen pijn doet he). Mijn kat gaat zelfs zitten als een hondje in ruil voor een biergisttabletje, dus tjah.
Andere kam/borstel kan voor je kat ook fijner aanvoelen, zeker als je kat niet echt vet is.
Edit: oh ja, als een kat zichzelf niet goed verzorgd, kan het ook nog zijn dat hij een pijnlijk gebit heeft. En alles wat niet verteerbaar is, helpt het kattenlijfje om de haren af te voeren via de ontlasting (zodat ze geen of minder haarballen krijgen). Anti haarbal dingen zijn dan vaak ook heel goedkoop spul wat duur wordt verkocht