MuscleMeat

Sticky Het Katten Topic

Hoe doen jullie dat met kammen? Ik kan de mijne elke week maar na 4 keer kammen is mevrouw er klaar mee. Nu hou ik haar gewoon vast totdat de klus geklaard is maar dat gaat gepaard met een hoop gemiauw en gebijt.
Ohja en mevrouw wil steevast om 0630-0700 aandacht, eten is gewoon nog genoeg maar ze wil eventjes aandacht en daarna valt ze me neit meer lastig. Punt is dan wel dat ik al wakker ben.

Hoe doen jullie dat met kammen? Ik kan de mijne elke week maar na 4 keer kammen is mevrouw er klaar mee. Nu hou ik haar gewoon vast totdat de klus geklaard is maar dat gaat gepaard met een hoop gemiauw en gebijt.

Gewoon met de stofzuiger erover, vind de kat hier nog leuk ook :D

Ohja en mevrouw wil steevast om 0630-0700 aandacht, eten is gewoon nog genoeg maar ze wil eventjes aandacht en daarna valt ze me neit meer lastig. Punt is dan wel dat ik al wakker ben.
Ik zou dan wat snoepjes geven tijdens het kammen en haar veel aaien zodat het zo leuk mogelijk word voor d'r ;)

Ik kam die van mij een aantal keer per week. Vooral mn bengaal/mainecoon klit heel snel in haar oksels.
Ik geef haar altijd een speeltje die ze ondertussen vermoord.. anders kom ik er verminkt van af. Ik houd haar gewoon vast tot ik klaar ben. En na de tijd krijgt ze een snoepje en is ze het wel weer vergeten..

Mijn ragdoll doe ik dagelijks met de stofzuiger, en die vind kammen wel prima, behalve op zn buik, benen, dat lukt me niet kn mn eentje.. Dan is het net een duivel.. haha.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daar wordt het borstelen niet gelijk leuker van (sommige vinden het wel lekkerder), maar je krijgt veel meer haar uit de vacht. Ken je dat dat je je kat net goed hebt geborsteld, ze op de bank gaat liggen, en de bank vol met haar is? Die haren krijg je er met een furminator uit.

Voeding speelt ook een grote rol. In bijna alle kattenbrokken zit te weinig vet, en langharige katten hebben net iets meer vet nodig. Beetje olie door het voer scheelt een hele hoop. Niet teveel, dan raken ze aan de diarree. Ergens tussen een theelepel en eetlepel per dag in.

Verder: zorgen dat er iets leuks tegenover staat. Je kan katten van alles leren, maar ze zijn gewoon zo slim om het alleen te doen als het de moeite waard is. Dus ook borstelen (mits je ze geen pijn doet he). Mijn kat gaat zelfs zitten als een hondje in ruil voor een biergisttabletje, dus tjah.

Andere kam/borstel kan voor je kat ook fijner aanvoelen, zeker als je kat niet echt vet is.

Edit: oh ja, als een kat zichzelf niet goed verzorgd, kan het ook nog zijn dat hij een pijnlijk gebit heeft. En alles wat niet verteerbaar is, helpt het kattenlijfje om de haren af te voeren via de ontlasting (zodat ze geen of minder haarballen krijgen). Anti haarbal dingen zijn dan vaak ook heel goedkoop spul wat duur wordt verkocht

Een furminator werkt inderdaad super goed! (Maar zoals je zegt, het maakt het borstelen er niet leuker op, wel effectiever)

Wat heb ik dan geluk met die beestjes van mij, die vinden het heerlijk om gekamd te worden! Kan uren doorgaan, het is dat ik er op een gegeven moment geen zin meer in heb. Wel heel vervelend, omdat mijn katten enkel in de tuin komen en dus echte binnenkatten zijn, verharen ze het hele jaar door. Ben er inmiddels wel aan gewend, maar voor visite bijvoorbeeld is het minder fijn. Ook kun je beter geen zwarte of donkerblauwe kleding dragen.

Kattenvoer was op ( vergeten te halen )
Dus knakworstjes gegeven ( fijn geprakt ).
Naar nu lees ik net dat varkensvlees gevaarlijk is voor katten?
Maar knakworstjes zijn niet rauw dus maakt niet veel uit lijkt me?

Varkensvlees is volgens mij helemaal uit den boze, zowel rauw als gekookt.

Dat gaat om virus wat ik varkensvlees zit wat potentieel gevaarlijk is voor katten. Het is echter een virus wat in NL niet meer voorkomt en dus alleen in uitheems vlees zit ( veelal buiten Europa/US/UK )
Kans dat je zulk besmet varkensvlees hebt is nogal klein, zeker als het in een knakworst zit. Zou me dus niet zo druk maken, maar er geen gewoonte van maken.

Wij hebben een siberische bos kat. dit is een anti allergie kat en wordt ook wel de honden onder de katten genoemd. ze hebben karakter trekken van honden zoals op de rug slapen en apporteren. ze zijn ook veel relaxter als normale katten en super aanhankelijk. en hij wil altijd over zijn buikje gekrabbt worden wat normale katten meestal niet fijn vinden. kortom een super ras. we hebben er nu 1 maar de 2e komt in februari de boel op stelten zetten.
ze zien er ook erg mooi uit ze hebben wel wat langer haar maar dit valt nooit uit omdat ze dus anti allergie zijn. echt een aanrader!

Wij hebben een siberische bos kat. dit is een anti allergie kat en wordt ook wel de honden onder de katten genoemd. ze hebben karakter trekken van honden zoals op de rug slapen en apporteren. ze zijn ook veel relaxter als normale katten en super aanhankelijk. en hij wil altijd over zijn buikje gekrabbt worden wat normale katten meestal niet fijn vinden. kortom een super ras. we hebben er nu 1 maar de 2e komt in februari de boel op stelten zetten.
ze zien er ook erg mooi uit ze hebben wel wat langer haar maar dit valt nooit uit omdat ze dus anti allergie zijn. echt een aanrader!
Fotootjes erbij dan ;)

Maar weer even een kleine update van mijn monsters..

Hij heeft zo wel een kwartier gezeten.. weirdo.

Sta ik mijn haar te doen.. komt hij me vergezellen.. Op een gegeven moment ging hij er zelfs bij liggen.. :roflol:

wat een baas :roflol:

Haha mijn kat zat ook altijd met een achterpoot stijf in de lucht. Rare beesten :D

Mis dr zo..

Haha, nu je het zegt.. :roflol:

---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:31 ----------

Haha mijn kat zat ook altijd met een achterpoot stijf in de lucht. Rare beesten :D

Mis dr zo..

Can imagine.. :( Heel naar..

Ben je van plan ook om nieuwe kat aan te schaffen?

Paar close ups gemaakt

2ilk4t3.jpg

214wq6s.jpg

ajrp6d.jpg

sl7ji9.jpg

Terug
Naar boven