MuscleMeat

Sticky Het Katten Topic

ons katten , dit zijn onze britten. dan hebben we ook nog 2 gewone katten. deze fotos zijn in de fotostudio genomen mits ik ook aan fotografie doe

sized_fay_zps5df8b09c.jpg

sized_spike_zpse4c622c2.jpg

sized_barruch_zpsaaa3250f.jpg

Mijn relatie van ca. 3 jaar is voorbij. Ik heb samen met mijn ex de legendarische Bertje en Tony gekocht. Zijn al veel foto's en filmpjes van voorbij gekomen in dit topic. Mijn ex woont niet meer bij mij en ik heb de katten gehouden.

Helaas ben ik erg druk. 40 uur werk, 45 minuten reisafstand en 4x per week trainen. Als ik savonds thuis kom zijn de katten helemaal wild voor aandacht. Het zijn de liefste beestjes ooit. Maar ik ben er achter gekomen dat de katten bij mij te weinig aandacht krijgen. Ik heb dan ook het moeilijke besluit genomen een nieuw onderkomen te zoeken voor de Sphynx en de Exotic Shorthair.

Ik ben dan ook op zoek naar een nieuw huisje voor de mannen. Ze zijn allebei ca. 1,5 jaar oud, te lief voor woorden en ontzettend mooi. Mocht er iemand serieuze interesse hebben dan kan je mij een pm sturen. Ik kan je alles vertellen over deze lieve beestjes en heb nog veel mooie foto's. Veel zijn al in dit topic voorbij gekomen.

Het is echt met pijn in mijn hart. Ik heb het ca. 6 maanden geprobeerd maar die lieve jochies verdienen gewoon meer tijd en aandacht. Ik weet zeker dat ze iemand zo ontzettend blij gaan maken, want ze zijn fantastisch. Mocht je iets willen weten, schroom je niet.
Zo te lezen doe je dat absoluut niet voor jezelf, maar puur voor je katten. Ik vind t altijd super als mensen dat doen.

Ik ben ook te weinig thuis voor m'n kat, maar deels daarom gaat hij altijd mee naar het werk. Spelen met de hondjes en slapen naast m'n pc haha. Maarja, kan me voorstellen dat jouw baas dat niet zo'n goed plan vindt als je dat zou doen :p
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik voor zo'n keuze kom te staan. Maar het siert je wel echt dat je in t belang van je beestjes blijft denken vind ik.

Inmiddels hebben ze al een plekje, toch?

---------- Toegevoegd om 08:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:22 ----------

Kan me voorstellen dat je er zo over denkt qua prijs! Prijzen voor raskatten die wat ouder zijn zijn alleen niet zo hoog. Vaak tegen castratieprijs inderdaad. Zou gewoon gaan voor mensen waar je een goed gevoel bij hebt.. Gaat er uiteindelijk toch om dat ze een goed plekje krijgen.. Althans, zo zou ik er in staan!
Gratis oid zou ik ook nooit doen hoor. Katten kosten gewoon geld (je moet ook naar de dierenarts kunnen enzo), dus mag iemand er best wat voor over hebben. Sowieso schrik je daarmee een verkeerde doelgroep af (van geldbeluste mensen tot slangen eigenaren).
En castratie prijzen zitten tussen de 45 en 300, dus dat kan ook best uiteenlopen

En een ex dekkater kan ook heel goed kattenaids oid hebben. Al is mijn beeld van ex dekkkaters misschien te negatief omdat ik tevaak de extreme gevallen zie.

Mijn kat:

ivx25d.jpg

Hij heet Kocio (Pools voor kat, orgineel he :) ) en nee hij knip oogt niet, hij mist een oog haha :D
Aaahhhwwww!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.103
Zo te lezen doe je dat absoluut niet voor jezelf, maar puur voor je katten. Ik vind t altijd super als mensen dat doen.

Ik ben ook te weinig thuis voor m'n kat, maar deels daarom gaat hij altijd mee naar het werk. Spelen met de hondjes en slapen naast m'n pc haha. Maarja, kan me voorstellen dat jouw baas dat niet zo'n goed plan vindt als je dat zou doen :p
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik voor zo'n keuze kom te staan. Maar het siert je wel echt dat je in t belang van je beestjes blijft denken vind ik.

Inmiddels hebben ze al een plekje, toch?

---------- Toegevoegd om 08:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:22 ----------

Gratis oid zou ik ook nooit doen hoor. Katten kosten gewoon geld (je moet ook naar de dierenarts kunnen enzo), dus mag iemand er best wat voor over hebben. Sowieso schrik je daarmee een verkeerde doelgroep af (van geldbeluste mensen tot slangen eigenaren).
En castratie prijzen zitten tussen de 45 en 300, dus dat kan ook best uiteenlopen

En een ex dekkater kan ook heel goed kattenaids oid hebben. Al is mijn beeld van ex dekkkaters misschien te negatief omdat ik tevaak de extreme gevallen zie.

Aaahhhwwww!

Ja het is zowel in het belang van de katten, als dat van mezelf. Omdat ik weinig thuis bent komt het ook gewoon niet meer voor dat de katten gewoon wat liggen te slapen en ik mijn ding kan doen. Zodra ik thuis kom is het gewoon continu miauwen en om me heen lopen. Het benauwd mij ook. Op een gegeven moment gaat het ook niet meer van harte maar is het gewoon verplicht die katten aaien.

Vandaag gaat de Sphynx weg. Voor 150 euro. Aanschaf was 800. Castratie was ook een speciale ivm met gevoelig hartje. Nog wat onderzoeken voor paar honderd euro. Tja.

Het maakt me om het geld niet zo heel veel uit. Maar het irriteerd me dan wel een beetje dat je van die mensen aan de lijn hebt die dan moeilijk gaan doen over prijs. Ik ben zelf ook heel snel van het "fl**ker dan maar op" achtige. Maarja ben nu al meer dan genoeg tijd om het te regelen met de mensen die er te weinig voor willen betalen. Hij gaat wel naar een goed huis. Alleen beetje centenneukers.

wel spijtig dat ze niet samen kunnen verhuizen, nu worden ze van elkaar weggetrokken

Ja het is zowel in het belang van de katten, als dat van mezelf. Omdat ik weinig thuis bent komt het ook gewoon niet meer voor dat de katten gewoon wat liggen te slapen en ik mijn ding kan doen. Zodra ik thuis kom is het gewoon continu miauwen en om me heen lopen. Het benauwd mij ook. Op een gegeven moment gaat het ook niet meer van harte maar is het gewoon verplicht die katten aaien.

Vandaag gaat de Sphynx weg. Voor 150 euro. Aanschaf was 800. Castratie was ook een speciale ivm met gevoelig hartje. Nog wat onderzoeken voor paar honderd euro. Tja.

Het maakt me om het geld niet zo heel veel uit. Maar het irriteerd me dan wel een beetje dat je van die mensen aan de lijn hebt die dan moeilijk gaan doen over prijs. Ik ben zelf ook heel snel van het "fl**ker dan maar op" achtige. Maarja ben nu al meer dan genoeg tijd om het te regelen met de mensen die er te weinig voor willen betalen. Hij gaat wel naar een goed huis. Alleen beetje centenneukers.

Gotver, ik lees dit veel te laat. Had 'm ZO graag gewild :(

Hoop stress weer bij poezen volgende week met al dat vuurwerk.

Prachtig als ze geeuwen :p

6r7tau.jpg

Thanks Christmas.:)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb een topic aangemaakt met een docu over katten, best leuk om te zien :). "Een onderzoeksteam bespiedt een kattengemeenschap om te laten zien wat onze huisdieren uitspoken als ze door het kattenluik naar buiten glippen. In het kader van een baanbrekend experiment worden vijftig katten in het dorpje Shamley Green in het Engelse graafschap Surrey voorzien van een halsband met GPS. Zo kunnen hun bewegingen dag en nacht worden gevolgd, van jagen in tuinen tot schuimen langs schuttingen en heggen."

http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/geheime-leven-kat-bbc-documentaire-2013-a-356483/

En hoe doen jullie katten het met de knallen buiten? De ene hier loopt geïnteresseerd rond met gespitste oren en allemaal naar buiten kijken, de andere ligt onder de bank (haar standaard schuil plek). Eten deden ze allebei gewoon.

167vz2p.jpg

FOCUS:D
w98upz.jpg

Toch wel een beetje bang :p
2ppeyxi.jpg

Laatst bewerkt:
Die van mij slaat alles een beetje gade vanuit haar bastion. Weinig stress maar het is hier ook niet zo erg in de buurt.

kyqaNLR.jpg

Die had ik persoonlijk opgehangen..
Kom op zeg :mad::mad::mad:

Zo ligt mijne erbij:

qzrmzl.jpg

wat zijn Bengaals toch mooi!

Mijn katjes, Spyro en Sky, krijg je stil met natuurprogramma's
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

En deze foto is het allerliefst; allebei bang voor de stofzuiger:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn kat Wiske heeft de nare gewoonte om op het aanrecht te springen, broodzakken te vernielen en dergelijks.
Iemand enig idee waarom ze dat blijft doen? Haar etensbakje is altijd gevuld met verse brokjes & water..

Mijn kat Wiske heeft de nare gewoonte om op het aanrecht te springen, broodzakken te vernielen en dergelijks.
Iemand enig idee waarom ze dat blijft doen? Haar etensbakje is altijd gevuld met verse brokjes & water..
Wat je kunt proberen is wat aluminiumfolie leggen op de plek waar ze op springt, meeste katten houden daar niet van en als je dan niet thuis bent durft ze er niet te komen.

Haar etensbakje is altijd gevuld met verse brokjes & water..

Bedoel je dit letterlijk? Want volgens mij eet een kat beter op bepaalde vaste tijden met het voer vers uit de verpakking (behoud van geur).

Het eten geven een ritueel maken op vaste tijden zou toch het tussendoor opzoeken van voeding moeten verminderen. Eten opbergen in afgesloten kasten en niets laten staan op het aanrecht helpt natuurlijk ook.

Bedoel je dit letterlijk? Want volgens mij eet een kat beter op bepaalde vaste tijden met het voer vers uit de verpakking (behoud van geur).

Het eten geven een ritueel maken op vaste tijden zou toch het tussendoor opzoeken van voeding moeten verminderen. Eten opbergen in afgesloten kasten en niets laten staan op het aanrecht helpt natuurlijk ook.

Brokjes en water zijn bij mij ook altijd gevuld. Nat voer is wel op bepaalde momenten. Een kat is ontzettend eigenwijs wat eten betreft merk ik. Soms geef je het eten en haalt het beestje gewoon zn neus ervoor op :D Katten hebben niet echt een ritueel wat eten betreft (in ieder geval de mijne niet). Daarom staat er altijd eten klaar en kunnen ze zelf kijken wanneer ze willen.

Brokjes en water zijn bij mij ook altijd gevuld. Nat voer is wel op bepaalde momenten. Een kat is ontzettend eigenwijs wat eten betreft merk ik. Soms geef je het eten en haalt het beestje gewoon zn neus ervoor op :D Katten hebben niet echt een ritueel wat eten betreft (in ieder geval de mijne niet). Daarom staat er altijd eten klaar en kunnen ze zelf kijken wanneer ze willen.

Bij onze vorige kat heb ik toch gemerkt dat als je brokjes liet staan, ze deze na een tijd gewoon niet meer wilde omdat ze niet meer geuren (denk ik). Kan me goed voorstellen dat ze daarom wat lekkers gaat zoeken op het aanrecht als het daar te vinden is, maar sommige katten doen dit anders ook wel. Eigenwijs zijn ze zeker :)

Terug
Naar boven