XXL Nutrition

Sticky Het Katten Topic

Dilemma:

Ik heb twee katten. Mijn vriend is heel erg allergisch van de kat die er als laatste bij is gekomen. Inmiddels is hij neusdruppel verslaafd en zijn allergiepillen werken niet echt.
hij vind katten zelf ook leuk, behalve dus de laatste nieuwe, die sinds kort alleen maar op de aanrecht loopt, het eten van je bord eet, altijd in de weg loopt, de prullenbak opent en leeghaalt; hij krijgt zelfs de magnetron open. regelmatig ligt er iets overhoop als ik thuis kom, maar dat zeg ik niet tegen mijn vriend.
Hij is die kat namelijk meer dan zat en zegt; ik ben zo erg allergisch, maar als de katten gewoon lief zin (zoals onze andere kat) vind ik het niet erg, maar als ik er alleen maa rlast van heb wil ik dat hij weg gaat.

Deze kat ligt wel altijd op schoot bij mij en is aand e andere kant ook heel lief.
ik heb vanalles geprobeerd op de aanrecht te smeren: kattenschrik (stinkt vreselijk), keukenrol met terpentine, aluminium, feromonen op andere dingen spuiten, maar niets werkt,
wat moet ik nu:(
want hij is het echt heel erg zat en wil dus die kat weg doen terwijl hij eigenlijk ook wel heel lief is. Vraagt gewoon veel aandacht.

Vriend het huis uit schoppen wat een kneus dat die allergisch is voor een katje. Gewoon excuus om jou te pesten zou ik nie pikken hoor

Dilemma:

Ik heb twee katten. Mijn vriend is heel erg allergisch van de kat die er als laatste bij is gekomen. Inmiddels is hij neusdruppel verslaafd en zijn allergiepillen werken niet echt.
hij vind katten zelf ook leuk, behalve dus de laatste nieuwe, die sinds kort alleen maar op de aanrecht loopt, het eten van je bord eet, altijd in de weg loopt, de prullenbak opent en leeghaalt; hij krijgt zelfs de magnetron open. regelmatig ligt er iets overhoop als ik thuis kom, maar dat zeg ik niet tegen mijn vriend.
Hij is die kat namelijk meer dan zat en zegt; ik ben zo erg allergisch, maar als de katten gewoon lief zin (zoals onze andere kat) vind ik het niet erg, maar als ik er alleen maa rlast van heb wil ik dat hij weg gaat.

Deze kat ligt wel altijd op schoot bij mij en is aand e andere kant ook heel lief.
ik heb vanalles geprobeerd op de aanrecht te smeren: kattenschrik (stinkt vreselijk), keukenrol met terpentine, aluminium, feromonen op andere dingen spuiten, maar niets werkt,
wat moet ik nu:(
want hij is het echt heel erg zat en wil dus die kat weg doen terwijl hij eigenlijk ook wel heel lief is. Vraagt gewoon veel aandacht.

Waarom wil je dat beest houden als hij over je aanrecht loopt en een tyfusbende van je huis maakt? Kun je je vriend niet op andere manieren het bloed onder de nagels vandaan irriteren?

-

Livin' the good life

tp29KrL.jpg

XK4agdf.jpg

wEkCFrI.jpg

I2X9hWY.jpg

Af en toe wel jaloers op het beest:o Trouwens als dat dekentje occupied is dan kijkt ze je echt zo aan van "jij duivel wat doe jij daar met mijn kleedje"

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik lach me altijd kapot om de houdingen die hij aanneemt.. Hij kan gerust uren zo liggen kijken..

En ze kunnen zo lekker slapen...

Het is jammer dat mijn andere kat haat aan foto's heeft. Krijg haar nooit fatsoenlijk op de foto :rolleyes:

whahaha wat een lekker maf beest HillR <3 <3

Ik lach me altijd kapot om de houdingen die hij aanneemt.. Hij kan gerust uren zo liggen kijken..

En ze kunnen zo lekker slapen...

Het is jammer dat mijn andere kat haat aan foto's heeft. Krijg haar nooit fatsoenlijk op de foto :rolleyes:

Leuke foto's :D, alleen die lange haren, erg mooi maar lijkt me echt een ramp om overal die haren op te hebben :(.

Leuke foto's :D, alleen die lange haren, erg mooi maar lijkt me echt een ramp om overal die haren op te hebben :(.

Haha, hou maar op ... Hij verhaart de laatste tijd ook als een malle.. Laat stofzuigen nu net mijn favoriete bezigheid zijn :rolleyes:

Waarom wil je dat beest houden als hij over je aanrecht loopt en een tyfusbende van je huis maakt? Kun je je vriend niet op andere manieren het bloed onder de nagels vandaan irriteren?

-

Rob hij is echt heel allergisch ik heb hem zelfs een test laten doen omdat ik het gooide op hooikoorts maar daar ligt het dus niet aan. En bovendien is hij wel heel gek op onze andere kat

Ovosnovo ik heb al eens eerder een kat weg gedaan omdat het een vreselijk beest was die ook nog eens krauwde. Het enige wat ik leuk vind aan deze kat is dat hij lekker komt kroelen.
Vandaag heeft hij heel de voorraadkast leeg gekauwd aan rijstewafels, pak bloem opengemaakt en pasta gestrooid door het huis. Dus mijn vriend heeft ondanks z'n allergie alles gestofzuigd voor ik thuiskwam.

Dus ik denk dat ik hem toch weg ga doen al vind ik t wel moeilijk.
Maar naar t asiel vind ik ook niks. En om nou op marktplaats te zetten lijkt me ook zo wat, want wie wilt er nou een kat die stout is. Al zijn er vast mensen bij wie hun kat de baas is en mag doen wat hij wilt?

Wat doe je op het moment dat je hem betrapt?

Wij hebben ook redelijk wat last gehad van één van de drie. Duurde echt enkele maanden voor het opgelost was, maar door hem consequent bij z'n nekvel te pakken en enkele minuten in de gang te zetten, kregen we het eruit. Hij doet enkel nog eens lastig als hij echt grote honger heeft, maar doet dan alsof z'n neus bloedt als hij ons ziet :D

Onze katten blijven ook buiten als er niemand thuis is, dan voorkom je zo'n verrassingen.

Hij doet t voornamelijk als we er niet zijn of niet op hem letten want hij weet heel goed dat t niet mag.
Laatst had ik een bordje met ossenworst en filet American op tafel, ik loop naar de brieven bus ik kom terug en alles is weg.
Als ik hem wel betrap pak ik de plantenspuit en pak ik hem in z'n nekvel en zet ik hem in hun katten hok.

Ze kunnen niet naar buiten helaas, al nemen we ze wel mee aan een tuigje soms

Als ik worst op tafel laat liggen en naar buiten ga, zijn ze er alledrie mee weg hoor :p

Zou 'm zelf in een ruimte zetten waar hij niets verkeerd kan doen en een veilig hoekje heeft met speeltjes als ik niet thuis zou zijn. Beetje lastig dat ze niet buiten kunnen, want de onze zijn echt een halve dag op stap en daardoor een stuk rustiger als ze terugkomen. Was wel anders toen we nog op een appartement woonden... Misschien zijn hier mensen die je beter advies kunnen geven.

Duurde bij ons trouwens enkele weken, niet enkele maanden lol.

Rob hij is echt heel allergisch ik heb hem zelfs een test laten doen omdat ik het gooide op hooikoorts maar daar ligt het dus niet aan. En bovendien is hij wel heel gek op onze andere kat

Ovosnovo ik heb al eens eerder een kat weg gedaan omdat het een vreselijk beest was die ook nog eens krauwde. Het enige wat ik leuk vind aan deze kat is dat hij lekker komt kroelen.
Vandaag heeft hij heel de voorraadkast leeg gekauwd aan rijstewafels, pak bloem opengemaakt en pasta gestrooid door het huis. Dus mijn vriend heeft ondanks z'n allergie alles gestofzuigd voor ik thuiskwam.

Maar naar t asiel vind ik ook niks. En om nou op marktplaats te zetten lijkt me ook zo wat, want wie wilt er nou een kat die stout is. Al zijn er vast mensen bij wie hun kat de baas is en mag doen wat hij wilt?

Frappant dat je vriend voor de ene wel allergisch is en niet voor de ander.

Bedenk overigens wel dat je kat het niet doet om jou dwars te zitten of je te pesten. Het heeft een reden dat hij die dingen doet. Verveling zal wel de grootste oorzaak zijn.

En voor wat betreft het eten van de tafel halen als jij weg bent.. Duh. :rolleyes: Wat verwacht je. Het is een enorme verleiding voor die kat. Haal de verleiding weg en je kat kan er niets mee doen. Niet te moeilijk toch om je eten even aan de kant te zetten, of de kat in andere ruimte te doen. Problem solved.

Ik hoef ook niets op tafel te laten staan en vervolgens weg te gaan. Geheid dat er dan niets meer op m'n bord ligt.

Ik zou het nooit over mijn hart kunnen verkrijgen om een kat maar weg te doen, omdat hij me niet aanstaat. Maar jij hebt er al eerder één weggedaan omdat je het een 'vreselijk' beest vond.

Het is maar net hoe je om wilt gaan met dieren.

Ik zou 'm gewoon afstaan aan het asiel. Veel mensen die daar een kat halen om het een tweede kans te geven, en niet te beroerd zijn er voor te betalen.

Er zijn overigens genoeg manieren om je kat iets af te leren als je de moeite er voor wilt doen. Maar volgens mij heb jij je beslissing al lang genomen. Hopelijk krijgt het dier een goed thuis.

Misschien moet je voor je volgende dier lekker naar de Intertoys gaan

Juist als je allergisch bent, kunnen kattten helpen.
Ik ben ook allergisch voor katten en exposure helpt. Ik heb al sinds mijn kleutertijd katten gehad en nu nog steeds twee. Mijn moeder is er ook allergisch voor en ook haar ouders namen toen juist katten in huis omdat blootstelling aan de allergie ervoor zorgt dat je er betere resistentie voor opbouwt.

Enige nadeel aan deze aanpak; als je een tijd zonder katten zit, dan krijg je weer dezelfde klachten. Je moet er dus continu aan blootgesteld zijn. Toen mijn eerste kat overleed en ik toen een jaar zonder kat in huis zat, kreeg ik een hevige reactie toen nummer twee in huis kwam. Dat was na een jaartje weer opgelost.

Enige wat niet kan bij mij, is katten op bed, dan word ik echt ziek. Vind ik wel jammer, want het liefst stop ik ze allemaal onder de dekens :D

---------- Toegevoegd om 10:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:38 ----------

Oh en als je vaker katten wegdoet omdat je ze blijkbaar niet aankan, dan vind ik je wat ongeschikt voor het houden van dieren. Hou daar dan gewoon mee op.

• Like
Waarderingen: mat
Juist als je allergisch bent, kunnen kattten helpen.

---------- Toegevoegd om 10:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:38 ----------

Oh en als je vaker katten wegdoet omdat je ze blijkbaar niet aankan, dan vind ik je wat ongeschikt voor het houden van dieren. Hou daar dan gewoon mee op.

dat wist ik niet, dus het zou kunnen dat het uiteindelijk helemaal over gaat?
Dat hij allergisch is voor de ene kat en niet van de ander, ligt aan het soort eiwit dat hij uitscheidt, heb ik me laten vertellen.

En dat ik mijn besluit al zou hebben opgemaakt is onzin, ik wil hem eigenlijk gewoon heel graag houden, maar ik vraag me af of dat niet egoïstisch is. Juist deze kat komt vaak bij mij en is echt 'mijn katje'

Het feit dat mijn andere kat , een bengaAL, weg moest vond ik ook heel erg, ik heb uitvoerig gesprekken gevoerd met mijn dierenarts en heb zelfs nog een kattenpsycholoog benaderd. Ik heb een berg geld uitgegeven aan speelvoederbakken, feromonen, speeltjes, extra krabpalen, speciaal voer, you name it. Maar hij kon er niet tegen als wij heel de dag weg waren, ookal hadden we er een andere kat bij. Daardoor was hij heel ongelukkig en ging zich dus enorm misdragen. Dus nu is hij bij een huismoeder met 2 kindjes.

En het is niet zo dat ik lekker allemaal eten laat staan en vervolgens de deur uit ga, duh. Het is meer het feit dat als ik mij 1 sec omdraai meneertje al met zijn neus in de pan zit, terwijl hij toch voldoende eten krijgt.

Bovendien zou ik het zo zielig vinden voor mijn andere kat als hij alleen zou overblijven.

Maar goed feit is wel dat mijn vriend er zowat panisch om wordt als er weer iets uit de vooraadkast of keukenkast (bovenste, krijgt hij gewoon open!) is getrokken of als hij op het aanrecht loopt.
Terwijl ik degene bent die alles schoonhoud.
En ik vind t ook irritant als hij heel de dag zn neus ophaalt naast mij

Maar, jullie weten het blijkbaar heel goed hier, wat is DE manier om dit soort stout gedrag af te leren?
Aangezien er werd gezegd dat gedrag meestal veroorzaakt wordt door de baasjes, wat ik wel aannemelijk vind. Ik heb verder zat speeltjes en ik voer hele gesprekken tegen mijn kat, dus gebrek aan aandacht ligt het niet aan.

Ik heb wel een kattenhok, maar ik vind het te klein om ze hele dag in op te sluiten. Bovendien heb ik het idee dat ze dan helemaal chagerijnig worden

Laatst had ik een bordje met ossenworst en filet American op tafel, ik loop naar de brieven bus ik kom terug en alles is weg.

Heb je al eens een bordje erbij gezet met "Afblijven poes!" dat wil vaak ook helpen, en anders als je dit weet gewoon zorgen dat ie de kans niet krijgt om te jatten, die van mij jat ook me vis weg als ik effe niet oplet, daar is het een poes voor.

Lijkt me sterk dat een kat een heel bord in 10 sec leeg eet. Je praat alsof het de duivel is. Een kat is nu eenmaal nieuwsgierig en speels. Doe hem dan weg, als je hem niet meer wilt. En best neem je geen andere dieren meer, want je lijkt me daar niet echt geschikt voor.

En jij kan beter een bril kopen, want je hebt niet goed gelezen wat ik heb geschreven.

Ik vind t alleen maar zielig als je het beestje houdt: hij heeft er niets aan. Halve dag in een klein kamertje, en afgestraft worden voor iets waarvan die niet weet dat t fout is. Verdiep je eens in dieren....

Asiel zielig? Tjah sommige absoluut, maar ze kunnen er ook enorm op vooruit gaan. En je kat gratis op marktplaats zetten is leuk voor mensen met slangen :)

Terug
Naar boven