dat wist ik niet, dus het zou kunnen dat het uiteindelijk helemaal over gaat?
Dat hij allergisch is voor de ene kat en niet van de ander, ligt aan het soort eiwit dat hij uitscheidt, heb ik me laten vertellen.
En dat ik mijn besluit al zou hebben opgemaakt is onzin, ik wil hem eigenlijk gewoon heel graag houden, maar ik vraag me af of dat niet egoïstisch is. Juist deze kat komt vaak bij mij en is echt 'mijn katje'
Het feit dat mijn andere kat , een bengaAL, weg moest vond ik ook heel erg, ik heb uitvoerig gesprekken gevoerd met mijn dierenarts en heb zelfs nog een kattenpsycholoog benaderd. Ik heb een berg geld uitgegeven aan speelvoederbakken, feromonen, speeltjes, extra krabpalen, speciaal voer, you name it. Maar hij kon er niet tegen als wij heel de dag weg waren, ookal hadden we er een andere kat bij. Daardoor was hij heel ongelukkig en ging zich dus enorm misdragen. Dus nu is hij bij een huismoeder met 2 kindjes.
En het is niet zo dat ik lekker allemaal eten laat staan en vervolgens de deur uit ga, duh. Het is meer het feit dat als ik mij 1 sec omdraai meneertje al met zijn neus in de pan zit, terwijl hij toch voldoende eten krijgt.
Bovendien zou ik het zo zielig vinden voor mijn andere kat als hij alleen zou overblijven.
Maar goed feit is wel dat mijn vriend er zowat panisch om wordt als er weer iets uit de vooraadkast of keukenkast (bovenste, krijgt hij gewoon open!) is getrokken of als hij op het aanrecht loopt.
Terwijl ik degene bent die alles schoonhoud.
En ik vind t ook irritant als hij heel de dag zn neus ophaalt naast mij
Maar, jullie weten het blijkbaar heel goed hier, wat is DE manier om dit soort stout gedrag af te leren?
Aangezien er werd gezegd dat gedrag meestal veroorzaakt wordt door de baasjes, wat ik wel aannemelijk vind. Ik heb verder zat speeltjes en ik voer hele gesprekken tegen mijn kat, dus gebrek aan aandacht ligt het niet aan.
Ik heb wel een kattenhok, maar ik vind het te klein om ze hele dag in op te sluiten. Bovendien heb ik het idee dat ze dan helemaal chagerijnig worden