AndroidHealthClinic

Sticky Het Katten Topic

Damn wat klote zeg :(, sterkte. Ik ben wel even benieuwd wat voor voeding je gaf? Een vriendin van me zei namelijk dat bijvoorbeeld kitekat droogvoer best nadelig kan zijn voor de nieren. (kan natuurlijk ook zijn dat het er niks mee te maken heeft maar ik denk zelf wel dat slecht voedsel veel invloed heeft op de gezondheid van zo'n beestje).

De katten krijgen hier altijd premium voer van Hills, en een enkele keer heb ik ter afwisseling Royal Canin gegeven.

De mijne krijgen alle 3 Trovet ASD Struviet voer omdat er 1 zwakke niertjes heeft. Betaal geloof ik 71,- voor 10KG, maar het is vele male voedzamer dan al die troep uit de supermarkt. Dus uiteindelijk scheelt het niet zo heel veel, want ze eten er niet zoveel van als ze van de troep uit de supermarkt doen.

Nu de zon wat meer begint te schijnen denk ik er toch steeds meer aan om ze te laten inenten en naar buiten te laten gaan. Het is trouwens niet zo dat als ik de deur open doe dat ze dan naar buiten ontsnappen, sterker nog; ik kan de deur open laten en rustig naar de wc gaan en dan blijven ze nog binnen. Ze kijken alleen zo graag naar buiten en als ik de kat van de buurman zie rondrennen en jagen vind ik het jammer dat de mijne dat niet kunnen :(

2jdf5gp.jpg

4s0aol.jpg

2ypc51s.jpg

kijk ze daar als tweelingen kijken haha.

heb je trouwens serieus je kast met gaffertape dichtgeplakt???

Pfffff al die mensen die hun dier niet laten castreren. Op t werk regen t meldingen over ongevastreerde dieren die verongelukken (als in: lente in hun bolletje en daardoor geen oog voor t verkeer).

De katten krijgen hier altijd premium voer van Hills, en een enkele keer heb ik ter afwisseling Royal Canin gegeven.
Zit ook een verschil tussen chronisch en acuut nietfalen. Laatste kan je weinig tegen doen, gaat snel, en dat van jou klinkt als t laatste.
Sterkte, is naar!

Ben t trouwens wel met Yogi eens dat KitKat enzo niet t beste is, maar dat geldt voor alle supermarktbrokken. Maar dat staat los van dat van jouw kat

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:18 ----------

De mijne krijgen alle 3 Trovet ASD Struviet voer omdat er 1 zwakke niertjes heeft. Betaal geloof ik 71,- voor 10KG, maar het is vele male voedzamer dan al die troep uit de supermarkt. Dus uiteindelijk scheelt het niet zo heel veel, want ze eten er niet zoveel van als ze van de troep uit de supermarkt doen.
En meestal bespaar je bij betere brokken ook op je kattenbak vulling :)

Het monster weet dat ik op zondag altijd mn bed verschoon, dus dan kruipt hij voorzichtig bij me. Werd ik vanochtend zo wakker (slaap met de handen onder mn hoofd, daarom zit mn arm zo vreemd)

[Afbeelding niet meer beschikbaar][/URL]

Pff krijg bijna een hartverzakking hier. Ik zit in de woonkamer en kat liep ergens door t huis, hoor ik ineens geluiden alsof hij stikt. Dus ik snel zoeken waar die is, gevonden en opgepakt om te zien of er iets opvallends was. Niks te zien en kat houdt ook op met die geluiden. Vervolgens tijdje geaaid terwijl kat languit op de vloer lag. Maakt nu geen rare geluiden meer, alleen wat miauwen. Las al dat het een haarbal ofzo kon zijn.

Even afwachten of het weer gebeurd, maar wat is dat schrikken zeg :s

Het monster weet dat ik op zondag altijd mn bed verschoon, dus dan kruipt hij voorzichtig bij me. Werd ik vanochtend zo wakker (slaap met de handen onder mn hoofd, daarom zit mn arm zo vreemd)

http://www.freebits.nl/images/474foto_2_4_.jpg[/URL]

Aww, wat cute!

Hier hetzelfde, verschoon ook altijd op zondag, en dan mogen ze op ochtend in de slaapkamer.. Gelukkig dat ze dan zijn haha. Dumbbell ligt dan altijd onder de dekens op het voeteneinde tegen m'n voeten aan.

---------- Toegevoegd om 09:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:59 ----------

Pff krijg bijna een hartverzakking hier. Ik zit in de woonkamer en kat liep ergens door t huis, hoor ik ineens geluiden alsof hij stikt. Dus ik snel zoeken waar die is, gevonden en opgepakt om te zien of er iets opvallends was. Niks te zien en kat houdt ook op met die geluiden. Vervolgens tijdje geaaid terwijl kat languit op de vloer lag. Maakt nu geen rare geluiden meer, alleen wat miauwen. Las al dat het een haarbal ofzo kon zijn.

Even afwachten of het weer gebeurd, maar wat is dat schrikken zeg :s

Jeetje, dat is inderdaad schrikken! Kan inderdaad een haarbal zijn. Mijne is dan wel een dag of wat van de kaart even. Gister en eergisteren de hele tijd pogingen tot braken en inderdaad dat stikgeluid.

Gisteravond eindelijk van haar haarbal af. Moet me toch eens wat gaan verdiepen hierin, of er niet iets is wat het proces versneld. De beschikking over kattengras hebben ze al, maar doet ze niets mee.

Hopelijk is het een haarbal en is hij er gauw van af!

http://www.freebits.nl/images/474foto_2_4_.jpg[/URL]

Ahh damnit, me jelly... Zowel op kat als op jou :D

---------- Toegevoegd om 09:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:11 ----------

De oudste van de 3, heeft nog net zulke streken als de jongste :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De mijne doet niets anders dan slapen en af en toe een stapje in de wereld

rjnqq8.jpg

15ev0op.jpg

2vm82ki.jpg

Aww, wat cute!

Hier hetzelfde, verschoon ook altijd op zondag, en dan mogen ze op ochtend in de slaapkamer.. Gelukkig dat ze dan zijn haha. Dumbbell ligt dan altijd onder de dekens op het voeteneinde tegen m'n voeten aan.
!
Wat een geniale naam, dumbell :D

Ahh damnit, me jelly... Zowel op kat als op jou :D

---------- Toegevoegd om 09:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:11 ----------

De oudste van de 3, heeft nog net zulke streken als de jongste :D

http://plaatjesdump.nl/upload/2c4140fbd378f48c395de646abd954bd.jpg

Hahahahahaa!
Mooi dier :P

Dit moet t broertje zijn van die van jou. Volgens mij lijken die twee ook totaal niet op elkaar?

Mijn huisgenoot heeft sinds vandaag een kat :D hij wilde er al tijden 1 en sinds hij dat plan met ons deelde hebben wij lopen pushen dat hij er 1 moet nemen haha.

Een kennis van zijn vader is overleden en die had een kat. Beestje is al 10 jaar ofzo en moest anders naar asiel. Dus hij heeft hem opgehaald :) heb mezelf al als oppas aangeboden haha.

nbqbyh.png

ahh..nu ben je een beetje mamamoess

leuk beestje trouwens!

ahh..nu ben je een beetje mamamoess

leuk beestje trouwens!

Haha ik ben sws al beetje mamamoess Nicky! Maar idd ziet er uit als lief beestje, ben dit weekend niet thuis dus ik merk maandag wel wat voor beestje het is. Iig al goed eigenwijs want het mandje wordt natuurlijk niet gebruikt. Schijnbaar liggen de kleren in de kast beter.

Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar dit kattentopic vind ik ronduit het leukste topic van DBB!

Ik geloof dat mijn poesje zwanger is, ze is ineens zo erg aanhankelijk en eet veel meer, wel leuk een huis vol baby poesjes :):):)

Hier werd ik vanochtend door wakker gemaakt.. :eek:

Terug
Naar boven