XXL Nutrition

Sticky Het Katten Topic

Mm, jouw kat loopt dus gewoon op de reling op het balkon? Ik durf mijn kat niet goed op het balkon te laten maar misschien kan het wel gewoon.

Ja kan prima als ze niet al te motorisch gestoord zijn. Moet wel zeggen dat het mannetje dat ik al 7 jaar heb, dat die wel 1 van de meest ontwikkelde motoriek heeft van alle katten die ik heb gehad. En die kleine, die is nog niet zo heel goed ontwikkeld, laat staan dat ik wist dat ze er dus al overheen aan het dansen was.. :eek:

Maar, ze zouden het niet doen als ze niet zeker van hun zaak zijn. Verder zijn ze zich heel erg bewust van de hoogte. Al heb ik weleens een momenten dat ik mijn hart vast hou hoor :o Ik haal ze er ook altijd af, maar op onbewaakte momentjes...

Let wel op als ze ouder worden.. hebben er hier eentje van 15 jaar oud die regelmatig van de vensterbank af tuimelt.. ging voorheen altijd goed, nu niet meer. Vensterbankje kan nog, balkon is dan einde verhaal.

Die ene van mij heeft echt de motoriek van Lil bub ofzo, ben blij dat ik geen balkon heb anders was ze er al 100x afgemieterd

tumblr_mrhc44DABy1r69a5mo1_500.jpg

Ja kan prima als ze niet al te motorisch gestoord zijn. Moet wel zeggen dat het mannetje dat ik al 7 jaar heb, dat die wel 1 van de meest ontwikkelde motoriek heeft van alle katten die ik heb gehad. En die kleine, die is nog niet zo heel goed ontwikkeld, laat staan dat ik wist dat ze er dus al overheen aan het dansen was.. :eek:

Maar, ze zouden het niet doen als ze niet zeker van hun zaak zijn. Verder zijn ze zich heel erg bewust van de hoogte. Al heb ik weleens een momenten dat ik mijn hart vast hou hoor :o Ik haal ze er ook altijd af, maar op onbewaakte momentjes...

Katten moet je nooit zomaar over een reling laten lopen. Dat het tot nu toe goed is gegaan is je geluk.
1 glibberig stuk of een verkeerde beweging en daar valt je kat. Snap niet dat je er zo vol trots over zit te schrijven ook. Het blijft een beest en als de kat valt kan het een lelijke smak maken.

Katten moet je nooit zomaar over een reling laten lopen. Dat het tot nu toe goed is gegaan is je geluk.
1 glibberig stuk of een verkeerde beweging en daar valt je kat. Snap niet dat je er zo vol trots over zit te schrijven ook. Het blijft een beest en als de kat valt kan het een lelijke smak maken.

Waar schrijf ik trots dan? :o

Ik ben van mening dat je katten ook een beetje kat moet laten zijn.. Mijn katten komen niet buiten verder, dus lopen ook de kans niet om overreden te worden langs een drukke N-weg. Verder haal ik ze er altijd af als ik het zie. Maar ik ga er niet 24/7 bij zitten, net zoals je niet 24/7 je kat kunt volgens als die wel gewoon naar buiten komt.

---------- Toegevoegd om 12:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:30 ----------

Let wel op als ze ouder worden.. hebben er hier eentje van 15 jaar oud die regelmatig van de vensterbank af tuimelt.. ging voorheen altijd goed, nu niet meer. Vensterbankje kan nog, balkon is dan einde verhaal.

Ja sowieso :) Maar voor ze die leeftijd bereiken woon ik als het goed is niet meer 7 hoog! En komen ze alleen in de tuin :cool:

Dat scheelt wel .. sowieso, katten hebben meer lol buiten.. krijg je af en toe ook een muis cadeau

grinnik, één van mijn katten heet Klungel...
en met reden.
Als hij geaaid wordt valt hij nog van de bank af, meneer sprong mis op vensterbanken (toen ik deze nog had) etc...
maar hij klimt wel gewoon een meter of 4/5 een verticale bakstenen muur omhoog....of springt van ons dak naar beneden de tuin in, gek genoeg gaat dat soort zaken dan niet mis.

---------- Post added at 11:41 ---------- Previous post was at 11:40 ----------

Dat scheelt wel .. sowieso, katten hebben meer lol buiten.. krijg je af en toe ook een muis cadeau

af en toe??

hehe met twee katten gemiddeld een muis of 4 per dag. Spitsmuizen, veldmuizen, bosmuizen.
En daarnaast soms een (ziek) vogeltje, wat insecten, een zieke kikker en één keer zelfs een grijze eekhoorn.

Haha :p
Op de bank zijn ze zo op hun gemak dat ze niet alert hoeven te zijn.. Dan zullen ze sneller naar beneden donderen idd! Leuke naam :D

Haha :p
Op de bank zijn ze zo op hun gemak dat ze niet alert hoeven te zijn.. Dan zullen ze sneller naar beneden donderen idd! Leuke naam :D

Dierenarts belde na castratie op:
"mevrouw, het gaat nog niet zo best met uw kat hoor, hij stoot continue overal zijn hoofd aan".
Ik: "ah, dan is hij weer zichzelf, heeft hij zijn naam niet voor niets gekregen. Ik kom hem zo ophalen!"
:D

Zijn Mama heet trouwens Indy....met (naar schatting) een week of 5/6 gevonden in een plas bij een boerderij. Niesziekte, onder de vlooien, op sterven na dood. Inmiddels 12 jaar oude vechtersbazin ;)

Zal eens foto's zoeken: niemand zou geloven dat de een de mama van de ander is.
Indy is een kortharige schildpad, Klungel een zwart-witte halflangharige pluimstaartbastaard.

ik heb een buurvrouw die echt een hele leuke kitten heeft.. echt supper schattig... echt zo jammer dat ik allergisch ben voor katten. na een tijdje begint alles te jeuken en rode ogen...

Sinds dinsdag een katje uit het asiel geadopteerd.
2 à 3 jaar oud en heeft slecht evenwicht, waarschijnlijk door ooit eens een klap gekregen te hebben of aangereden te zijn. Daardoor waggelt ze nogal, en is ze slecht in springen. Het voordeel daarvan is dat ze niet zo snel op kasten en tafels zal springen, dus ik moet de breekbare spullen niet weghalen :p Ze kan enkel op dingen springen waar ze haar voorpoten sowieso al kan opzetten. Zoals een bank of bed.
Ze is in het asiel "Waggelkat" gedoopt, en die naam houd ik ook :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik heb een buurvrouw die echt een hele leuke kitten heeft.. echt supper schattig... echt zo jammer dat ik allergisch ben voor katten. na een tijdje begint alles te jeuken en rode ogen...

Jij bent nog zo verstandig om niet aan een poes te beginnen vanwege je allergie. Je wil niet weten hoe vaak het asiel te horen krijgt dat mensen van de ene op de andere dag allergisch worden van hun dieren.

Jij bent nog zo verstandig om niet aan een poes te beginnen vanwege je allergie. Je wil niet weten hoe vaak het asiel te horen krijgt dat mensen van de ene op de andere dag allergisch worden van hun dieren.

begrijp me niet verkeerd, een kat is de enige poes waar ik allergiesch voor ben :O XD

ja man, ik zou zograag eentje willen... maar kan echt niet... ik wordt helemaal jeukerig van...

Het gebeurt wel hoor. Allergieën kunnen plots vanuit het niets starten.
Heb het daarnet toevallig nog opgezocht, omdat ik nooit last gehad heb van katten, maar deze keer ineens wel last lijk te hebben. Niezen, rode ogen,... Ik kijk nog even of het niet toeval is en ergens anders aan ligt, maar desnoods neem ik er wel pilletjes voor. De kat blijft :D

Het gebeurt wel hoor. Allergieën kunnen plots vanuit het niets starten.
Heb het daarnet toevallig nog opgezocht, omdat ik nooit last gehad heb van katten, maar deze keer ineens wel last lijk te hebben. Niezen, rode ogen,... Ik kijk nog even of het niet toeval is en ergens anders aan ligt, maar desnoods neem ik er wel pilletjes voor. De kat blijft :D

Heel goed. Dat zou toch geen reden zijn om een kat naar het asiel te brengen? Kan me er zo kwaad om maken, vooral in de zomer zie je die asiels uitpuilen van afgedankte dieren! :mad:

best nijs zo je avatar in de katten topic.

Terug
Naar boven