XXL Nutrition

Sticky Het Katten Topic

hahah weet niet wat t is man maar katten zijn fking raar. en dat vind ik wel leuk.

hahah weet niet wat t is man maar katten zijn fking raar. en dat vind ik wel leuk.

Het leuke van poezen zijn die karakters. Iedere poes is weer anders. Die beledigende blik als je te laat thuis komt. Dat eigenwijze, zo van: " ik laat me niets wijs maken ". De staart omhoog terwijl ze tegen je benen aan strelen als ze honger hebben. Daar doe ik het voor :):):)

[Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 11:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:23 ----------

9bkmx4.jpg

• Like
Waarderingen: mat
659033.jpg

De Portugese poes Shakira die op Schiphol werd vermist, is terecht. Medewerkers van Transavia en de dierenambulance vonden haar vanmorgen op het platform bij de pieren. De poes wordt vanavond herenigd met de eigenaars: de Portugese familie Dinho.
De familie vloog deze week met Shakira naar Nederland. De kat mocht niet mee als handbagage en werd in een mandje in het bagageruim gestopt. Bij aankomst op Schiphol bleek ze te zijn verdwenen.
Vermoedelijk is ze uit het mandje ontsnapt en uit het vliegtuig gesprongen toen de toegang tot de bagageruimte openstond.

Bron: http://nos.nl/artikel/659302-shakira-is-terecht.html

---------- Toegevoegd om 10:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:16 ----------

media_xll_2305289.jpg

In het Engelse Bournemouth is de oudste kat ter wereld overleden. Poppy is 24 jaar geworden. Zij had pas in mei haar plekje gekregen in het Guinness Book of Records. Dit heeft de BBC vandaag gemeld. De gemiddelde leeftijd voor katten is 15 jaar. De oudste kat ooit was, voor zover bekend, Creampuff, die in de Amerikaanse staat Texas leefde en 38 werd.
Poppy leefde met haar vrouwtje Jacki West en haar zoons Joe en Toby. Zij werd geboren in februari 1990, de maand dat Nelson Mandela uit de gevangenis werd vrijgelaten. Sindsdien heeft zij vijf Britse premiers meegemaakt, zo merkt de BBC op.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenl...6/11/Oudste-kat-24-ter-wereld-overleden.dhtml

---------- Toegevoegd om 10:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:38 ----------

media_xll_2303369.jpg

Een Duitse rechter heeft een kat opgeroepen in de rechtbank om te laten zien welk baasje het verkiest. 'Lumpele', zoals de grijze vierpoter heet, was weggelopen bij zijn baasje. Een andere vrouw nam hem in huis. Zij wilde de kat niet teruggeven en zei dat het een andere kat was.
Daarom besloot de rechtbank het aan de kat te vragen. In de rechtbank moest Lumpele laten zien op wiens stem hij reageerde, als beide 'eigenaren' haar riepen. Lumpele reageerde op geen van de twee. Vervolgens moest de kat op een parkeerterrein laten zien naar wie hij als eerste toe zou lopen. De kat ging doodleuk onder een auto zitten, om zich lange tijd niet meer te laten zien.

Als laatste liet de rechter de kat in beiden armen zitten, om te zien bij wie hij het meest op zijn gemak was. Lumpele bleek geen voorkeur te hebben. In allebei de armen van de baasjes was het beestje meteen op zijn gemak.

De rechter besloot toen toch maar het eigendomsrecht te laten gelden, in plaats van het zelfverkiezingsrecht van de kat. Foto's gaven volgens de rechter voldoende bewijs dat de kat van de eisende partij was. De vrouw die het beest in huis had genomen, moest de kat teruggeven.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/a...rechtbank-laten-zien-wie-zijn-baasje-is.dhtml

In de rechtbank moest Lumpele laten zien op wiens stem hij reageerde, als beide 'eigenaren' haar riepen. Lumpele reageerde op geen van de twee. Vervolgens moest de kat op een parkeerterrein laten zien naar wie hij als eerste toe zou lopen. De kat ging doodleuk onder een auto zitten, om zich lange tijd niet meer te laten zien.
Katten zijn schitterend :D

Lekker zonnebaden :P

syb58j.jpg

Ik heb zelf 6 katten.
Allemaal geredde katten waarvan 1 bij de dierenarts opgehaald omdat hij maar een spuitje moest krijgen.
Hij mankeerde wat en mevrouw had geen zin om de rekening te betalen :mad:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Like
Waarderingen: Vonk
Ik heb 1 kat en vanmorgen is gebleken dat ik toxoplasmose heb. En dat terwijl ik altijd mijn handen was nadat ik de bak heb schoon gemaakt. :-(

Ik heb 1 kat en vanmorgen is gebleken dat ik toxoplasmose heb. En dat terwijl ik altijd mijn handen was nadat ik de bak heb schoon gemaakt. :-(

Toevallig wezen tuinieren :P?

Toxoplasmose is een ziekte veroorzaakt door een microscopisch kleine, eencellige parasiet, Toxoplasma gondii, die vele dieren aantast maar in katachtigen een coïtusuele voortplantingscyclus heeft. De ziekte wordt daarom wel eens 'kattenziekte' genoemd maar dit is minder gewenst omdat deze naam ook wordt gebruikt voor parvovirose bij katten, een (voor katten) zeer gevaarlijke virusziekte, die niets met toxoplasmose te maken heeft.

Toxoplasma, de naam verwijst naar de boogvorm van de parasiet (toxon = boog). De ontwikkelingscyclus van de parasiet bestaat uit twee delen: seksueelen aseksueel.

Toxoplasmaparasieten komen met name voor in de uitwerpselen van een kat en in vlees van onder meer varkens, geiten en schapen. Men kan met deze parasiet in contact komen door:

De kattenbak te verschonen als daar jonge katten in hebben gepoept. Alle katten raken ermee besmet, maar ze scheiden alleen cysten uit gedurende een paar weken na de eerste besmetting; de cysten worden pas na 48 uur buiten het lichaam te hebben vertoefd infectieus. Normale hygiëne en geregeld verschonen zijn voldoende om besmetting te voorkomen.
Tuinieren.
Rauw of onvoldoende verhit vlees (bijvoorbeeld van de barbecue) te eten.
Ongewassen groenten te eten (risico op besmetting met mest van besmette dieren).
Zandbakken waar ook katten in komen.

bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxoplasmose

''Mensen met toxoplasmose blijken vaker risico's te nemen, hun reactiesnelheid vertraagt en men maakt maar liefst twee keer zoveel kans op een ongeluk in het verkeer.''

Blijf maar uit de buurt aub.

• Like
Toevallig wezen tuinieren :P?

Toxoplasmose is een ziekte veroorzaakt door een microscopisch kleine, eencellige parasiet, Toxoplasma gondii, die vele dieren aantast maar in katachtigen een coïtusuele voortplantingscyclus heeft. De ziekte wordt daarom wel eens 'kattenziekte' genoemd maar dit is minder gewenst omdat deze naam ook wordt gebruikt voor parvovirose bij katten, een (voor katten) zeer gevaarlijke virusziekte, die niets met toxoplasmose te maken heeft.

Toxoplasma, de naam verwijst naar de boogvorm van de parasiet (toxon = boog). De ontwikkelingscyclus van de parasiet bestaat uit twee delen: seksueelen aseksueel.

Toxoplasmaparasieten komen met name voor in de uitwerpselen van een kat en in vlees van onder meer varkens, geiten en schapen. Men kan met deze parasiet in contact komen door:

De kattenbak te verschonen als daar jonge katten in hebben gepoept. Alle katten raken ermee besmet, maar ze scheiden alleen cysten uit gedurende een paar weken na de eerste besmetting; de cysten worden pas na 48 uur buiten het lichaam te hebben vertoefd infectieus. Normale hygiëne en geregeld verschonen zijn voldoende om besmetting te voorkomen.
Tuinieren.
Rauw of onvoldoende verhit vlees (bijvoorbeeld van de barbecue) te eten.
Ongewassen groenten te eten (risico op besmetting met mest van besmette dieren).
Zandbakken waar ook katten in komen.

bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxoplasmose

Ja maar ik denk niet dat het daar vandaan komt. Loop al een half jaar met klachten, en daarnaast ben ik niet zo'n fanatieke tuinierder :). Vermoed eerder dat het door vlees (kippen) kan komen wat misschien niet helemaal goed was doorbakken. Hoewel geen salmonella besmetting.

---------- Toegevoegd om 10:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:41 ----------

''Mensen met toxoplasmose blijken vaker risico's te nemen, hun reactiesnelheid vertraagt en men maakt maar liefst twee keer zoveel kans op een ongeluk in het verkeer.''

Blijf maar uit de buurt aub.

hahaha nog niks van gemerkt. Wel wat verward gedrag af en toe maar in het dagelijks verkeer manoeuvreer ik nog prima. :)

kat was weer in de tuin bij ons! ****ing grappig hoe het boom probeer te klimmen. had tuin deur open terwijl ik voetbal keek, hzat gewoon met ons voetbal te kijken XD hadden we niet door XD

• Like

Ludde en Dumbbell hebben iets nieuws uitgevonden.. de boom.. Ze waren s'avonds doodop van hun avontuur :roflol:

• Like
Hier zijn ze wel even zoet mee :P

2mgvtf.jpg

:)

vnc74x.jpg

Laatst bewerkt:
Ik app met een meid (potentiele chikki, JA JA!) en raad? ze heeft 1 lekkere poes (ok sorry)haar kat is ook echt leuk XD

Maar die kat verhaal is wel een plus punt XD jammer dat ik allergisch ben XD

Terug
Naar boven