XXL Nutrition

Het moeilijke woorden spel

Ja maar wat heb ik eraan

Ga echt niet slimmer worden van een paar boeken lezen toch
Zo optimistisch ben ik daar ook niet over..
:D

Afhankelijk van wat je leest kan het je vermaken of kan je er iets van opsteken of beide.
Iets met aandacht kunnen lezen en begrijpen is ook een goede vaardigheid om een beetje scherp te houden.
Het is beter voor het slapengaan dan doomscrollen, cyberslenteren (of cybersletten) of tv kijken.
Goed voor je woordenschat en beheersing van het Nederlands (de regel met of zonder "-w", bijvoorbeeld).

Als je het echt niet leuk vindt kan je het ook laten, maar de meesten van jouw generatie zijn min of meer functioneel en hebben een uitermate gebrekkige algemene ontwikkeling. Dit is een eenvoudige manier om een voorsprong te hebben op de concurrentie.

Dan heb je straks the body & the brains..., @Schwarzeneggertje zou zeggen ASICS, maar ik zeg Mens Sana in Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam).

Zo optimistisch ben ik daar ook niet over..
:D

Afhankelijk van wat je leest kan het je vermaken of kan je er iets van opsteken of beide.
Iets met aandacht kunnen lezen en begrijpen is ook een goede vaardigheid om een beetje scherp te houden.
Het is beter voor het slapengaan dan doomscrollen, cyberslenteren (of cybersletten) of tv kijken.
Goed voor je woordenschat en beheersing van het Nederlands (de regel met of zonder "-w", bijvoorbeeld).

Als je het echt niet leuk vindt kan je het ook laten, maar de meesten van jouw generatie zijn min of meer functioneel en hebben een uitermate gebrekkige algemene ontwikkeling. Dit is een eenvoudige manier om een voorsprong te hebben op de concurrentie.

Dan heb je straks the body & the brains..., @Schwarzeneggertje zou zeggen ASICS, maar ik zeg Mens Sana in Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam).
Snap ik maar ik heb nog een redelijke goeie algemene ontwikkeling voor iemand van mijn generatie, ik heb daar geen boeken voor nodig en ook al is het niet goed ontwikkeld dan is het maar zo in mijn ogen maar ik snap je punt. Ik weet veel over de tweede wereld oorlog

• Topic Starter Topic Starter
Snap ik maar ik heb nog een redelijke goeie algemene ontwikkeling voor iemand van mijn generatie, ik heb daar geen boeken voor nodig en ook al is het niet goed ontwikkeld dan is het maar zo in mijn ogen maar ik snap je punt. Ik weet veel over de tweede wereld oorlog
Op het internet krijg je vaak de mening over de mening over, enzovoort. Die meningen worden ook nog vaak verkondigd door mensen zonder kennis of inzicht en de oorspronkelijke mening klopt vaak ook niet eens. Als je de boeken of andere publicaties leest van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de oorspronkelijke grote inzichten of daar verfijningen op hebben aangebracht, komt je mening meestal overeen met die van anderen die dat ook hebben gedaan; en verschil je vaak van mening met die internet discussies.

Laatst bewerkt:
Overigens: "Binnen een organisatie waar veel in gebeurt" lijkt me een pleonasme?
Binnen + in is volgens mij een variant op de onjuiste herhaling?

EDIT:
Of het is een tautologie, want hier zijn jet synoniemen?

Laatst bewerkt:
Binnen + in is volgens mij een variant op de onjuiste herhaling.
Maar “binnen in een huis” is dan weer wel correct.

Terug
Naar boven