Zelfoverschatting.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zelfoverschatting.

Ben jij communist? 39 keer dan.
Soms hebben woorden die op elkaar lijken niets met elkaar te maken.
Dat is ook een manier om het woordenspel te spelen, maar dat is niet wat hier wordt bedoeld.
Dat begreep ik uit de tekst! Vandaar ook de grappen in de Engelstalige gemeenschap van Zomba in Malawi, toen c**k van Oosterhout mij wilde komen opzoeken.Dat is ook een manier om het woordenspel te spelen, maar dat is niet wat hier wordt bedoeld.
Het gaat hier om woorden in twee talen die op elkaar lijken en zelfs hetzelfde betekenen, maar etymologisch niet verwant zijn.
scheve grote teen
waren er ook geen false cousins of zo??
O juist, die false cousins betekenen juist iets heel anders maar lijken of klinken hetzelfde. Zoals het afrikaanse 'h**r school', dat niet een opleiding is voor dames van niet al te zware zeden (maar een hoge school).Het gaat hier om woorden in twee talen die op elkaar lijken en zelfs hetzelfde betekenen, maar etymologisch niet verwant zijn.
O juist, die false cousins betekenen juist iets heel anders maar lijken of klinken hetzelfde. Zoals het afrikaanse 'h**r school', dat niet een opleiding is voor dames van niet al te zware zeden (maar een hoge school).
cognates
Ha ha, goed gevonden!
Ik niet

Cognates in verwante talen hebben een zelfde ethymologische stam en kúnnen eenzelfde betekenis hebben zoals straat (NL) en street (EN) maar het hoeft niet zoals tuin (NL) en town (EN) al zijn ze beiden wel een omheind iets.
zo'n ding om sterren te schieten (plaatsbepaling) op een schip?
Een 4 dimensionaal figuur, met volgens mij allemaal gelijke zijden zoals een kubus dat heeft in 3 dimensies.Een woord dat ik voor het eerst als kind in een kinderboek tegenkwam:
tesseract
Ik had het woord stoichiometrie niet genomen omdat ik weet dat jij dat weet.Een 4 dimensionaal figuur, met volgens mij allemaal gelijke zijden zoals een kubus dat heeft in 3 dimensies.
Klopt het trouwens dat het een gelijkzijdig figuur betreft?Ik had het woord stoichiometrie niet genomen omdat ik weet dat jij dat weet.
@Steks Het is misschien leuk als degene die het woord kent een nieuw woord inbrengt?