MuscleMeat

Het moeilijke woorden spel

iets met vermagering toch? Of zit ik nu helemaal fout => nee ..... toch even opgezocht :D
Waarom twee? Waarom niet drie buitenlandse talen?

Of vijf?
Precies, altijd handig om naar de uitgang te kunnen vragen, dankjewel te zeggen of 2 biertjes te kunnen bestellen in een aantal talen :)

Als ik luid, kort en duidelijk Latijn spreek, begrijpt iedereen me. (Quid tu vis, insane; hodie mihi, cras tibi; urbi et orbi; nolens volens; at cum Caesar animadvertit, enz. enz.)
Ego sum idem semper penis. (ik ben ook altijd de lul....)

Ik heb helaas nog steeds geen boek gelezen
Boeken zijn overrated :D

• Topic Starter Topic Starter
@neet61

ja nee
nee
ja
nee

Brevitas was ook de favoriete stijlfiguur van Seneca, de mentor van Nero.

Overigens: "Binnen een organisatie waar veel in gebeurt" lijkt me een pleonasme?
Eerder een tautologie. Een organisatie waar veel in gebeurt is ook wel een contradictio in terminis of op zijn best een paradox.

Een organisatie waar veel in gebeurt is ook wel een contradictio in terminis of op zijn best een paradox.
In de meeste organisaties gebeurt erg veel met schuiven van poppetjes en functies, herindeling, afslanking, uitbreiding. Of er hiernaast ook nuttige zaken gebeuren is natuurlijk een waardeoordeel.

In de meeste organisaties gebeurt erg veel met schuiven van poppetjes en functies, herindeling, afslanking, uitbreiding. Of er hiernaast ook nuttige zaken gebeuren is natuurlijk een waardeoordeel.
Mijn organisatie krijgt weer een nieuwe "visie". Alsof dat vertrouwen wekt. Voorheen de vereniging van mysantropen, tegenwoordig de filantropenbende.

Hoe meer er binnen de organisatie gebeurt, hoe minder er buiten de organisatie iets van te merken is.

Het vierjaarlijkse dansje met de namen van ministeries en de gevolgen voor logo's en briefpapier is een mooi voorbeeld. Met name het ministerie van Justitie en Veiligheid waar men het er na de toevoeging veiligheid maar niet over eens kan worden welk woord eerst moet...

"De wethouder heeft een uitgebreide portefeuille" hoor je wel....
En daar wordt dan geen portemonnee mee bedoeld.

Hoe meer er binnen de organisatie gebeurt, hoe minder er buiten de organisatie iets van te merken is.

Het vierjaarlijkse dansje met de namen van ministeries en de gevolgen voor logo's en briefpapier is een mooi voorbeeld. Met name het ministerie van Justitie en Veiligheid waar men het er na de toevoeging veiligheid maar niet over eens kan worden welk woord eerst moet...
Judge Dredd zal zich daar behoorlijk ongemakkelijk voelen.

lemma

Hyperoniem

Het vierjaarlijkse dansje met de namen van ministeries en de gevolgen voor logo's en briefpapier is een mooi voorbeeld.
En het ministerie voor stikstof is natuurlijk iets zodanig bespottelijks en verbonden aan een bepaalde tijdgeest, dat je daar nooit meer iets van hoort.

Areflexie

onzichtbaarheid
figuurlijk: gebrek aan zelfkennis
Zo had ik er nog niet naar gekeken, ik ken de term medisch (feitelijk het ontbreken van reflex), maar in een andere context zou het inderdaad breder getrokken kunnen worden.

Nog eentje (gezien Latijn hier populair en bekend is):
Digiti

Zo had ik er nog niet naar gekeken, ik ken de term medisch (feitelijk het ontbreken van reflex), maar in een andere context zou het inderdaad breder getrokken kunnen worden.

Nog eentje (gezien Latijn hier populair en bekend is):
Digiti
vingers

Hallux valgus (heb ik zelf ook)

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven