XXL Nutrition

Het moeilijke woorden spel

Het bestaan van obligate (itt tot facultatieve) homoseksualiteit bij mannen (mensen en andere dierensoorten) is misschien wel het grootste intellectuele 'probleem' in de evolutiebiologie. Ook de facultatieve variant (biseksualiteit) is een hersenkraker. Moreel en gevoelsmatig gezien is het voor mij en vele anderen totaal geen probleem, alleen al omdat het bestaat, maar het is een zo algemeen voorkomend verschijnsel in de zin van bij waarschijnlijk 10% van alle mensen oftewel bijna een miljard individuen, dat het op basis van fundamentele natuur'wetten' zoals survival of the fittest, intellectueel volkomen onverklaarbaar lijkt.

Kan het -los van invloed van de complexe sociaal-culturele context- niet gewoon een (onvermijdelijke) standaarddeviatie zijn, binnen de potpourri van genetisch recombinatie als gevolg van geslachtelijke voortplanting?

• Topic Starter Topic Starter
Kan het -los van invloed van de complexe sociaal-culturele context- niet gewoon een (onvermijdelijke) standaarddeviatie zijn, binnen de potpourri van genetisch recombinatie als gevolg van geslachtelijke voortplanting?
Waarschijnlijker is een, in de context van survival of the fittest, functionele verklaring. De bron van de (veronderstelde) alternatieve voortplantingsstrategie kan zijn wat jij noemt. Cultuur kan bij mensen ook een faciliterende rol spelen, naast en ondanks de haat die het meest opvalt. Die haat kan overigens ook (ooit) overlevings waarde (voor het hetero genotype) hebben gehad!

Bij antilopen in het wildpark in Zambia zag ik interessante aanwijzingen voor de 'sneaky fuckers' alternatieve voortplantingsstrategie. Heb dit echter nooit gepubliceerd.

Waarschijnlijker is een, in de context van survival of the fittest, functionele verklaring. De bron van de (veronderstelde) alternatieve voortplantingsstrategie kan zijn wat jij noemt. Cultuur kan bij mensen ook een faciliterende rol spelen, naast en ondanks de haat die het meest opvalt. Die haat kan overigens ook (ooit) overlevings waarde (voor het hetero genotype) hebben gehad!

Bij antilopen in het wildpark in Zambia zag ik interessante aanwijzingen voor de 'sneaky fuckers' alternatieve voortplantingsstrategie. Heb dit echter nooit gepubliceerd.

"Heimelijke Neukers", klinkt best spannend en opwindend als alternatief om je voort te planten :D

...gebrand zijn...

hypercapnie

Ik heb het boek bijna uitgelezen, moet eerlijk toegeven dat het op een aantal vlakken mij behoorlijk geraakt heeft. Bepaalde fases waarin je terecht komt als homoseksuele man en dat je leven toch een beetje anders is dan een heteroseksuele. Bedpartners, open relaties, grote leeftijdsverschillen overal zit een reden achter. Helaas is onder de homoseksuele man ook veel meer kans op depressies, suïcidale gedachtes ect. Gelukkig zijn er ook heel veel positieve en mooie verhalen uit het boek over homoseksualiteit. Het is een heel lang verhaal maar puntje bij paaltje ben ik er ook wijzer van geworden en snap ik waarom ik soms bepaalde keuzes maak of heb gemaakt onder anderen met mannen.

Het boek zelf zou ik echt 5 sterren geven, aangezien ik er heel veel aan heb gehad en aan ga hebben.
Goeie keuze dan. 5 sterren.... kan niet beter :)

@RookworstXL

Een juweeltje uit een ander topic, ben niet zeker of ik de betekenis wel wil weten:

kerklucht

Leuk topic. Goed voor de eloquentie, iets dat nogal ontbreekt bij de huidige jugend.

Anyhows,
What is a 'roundel'?

Moeilijke woorden?

Ik heb al moeite met “de of het” en of het nu dt of zonder de t is.

Gelukkig heb ik wel abs

En jij @RookworstXL heb je al abs en word dit the summer of magic ofwa

Terug
Naar boven