AndroidHealthClinic

Het motor-rijbewijs topic.

• Topic Starter Topic Starter
Ja man ja! Wanneer moet jij? Worf 1 juni..ik blijf het hier volgen hoor, leuk topic!

Kerel, van harte gefeliciteerd man, echt mega trots hiero!!! Ik ben nu aan het werk helaas, kan geen uitgebreide reactie posten maar dat doe ik vanavond laat even als ik thuis ben! Vind het erg vet voor je man!! Te gek!

Ik moet 1 juni 09:50 uur.

gefeliciteerd! teruglopen vanaf de motor naar dat tafeltje is het meest zenuwslopend:P

Moet zeggen dat ik daar vrij gelaten onder was. Kon er toch niets meer aan veranderen.

Gefeliciteerd man, beter. Hoeveel lessen heb je gepakt voor het tweede deel?

Ik heb in totaal 27 lessen gehad Navy. Thanks bro.

Kerel, van harte gefeliciteerd man, echt mega trots hiero!!! Ik ben nu aan het werk helaas, kan geen uitgebreide reactie posten maar dat doe ik vanavond laat even als ik thuis ben! Vind het erg vet voor je man!! Te gek!

Ik moet 1 juni 09:50 uur.

Bedankt man! Werkse, spreek je later.

Ja man helemaal geweldig! :)

Ja haha..hoop dat het legaal net zo leuk is!

Bedankt kerel!

Tank joe!:)

Nou..nog even een impressie hoe het examen verlopen is, ook voor degene die nog op moeten.
Even aan een tafeltje een handtekening zetten en je legitimatie tonen aan de examinator. Handje schudden en uitleg over wat er van je verwacht wordt.
Tonen dat je de motor beheerst, vlot rijden daar waar het kan en zeker ook laten zien dat je veiligheid voorop stelt. Nou...duidelijke opdracht.

Op naar buiten.... nummerbord van afstand lezen en bij de motor antwoorden beantwoorden wat je gaat checken als je een rit gaat maken. Natuurlijk brandstof genoemd(anders doet ie het niet dat is makkelijk:)) bandenspanning en profiel controleren, verlichtingen, olie en koelvloeistof.
So far so good.

Toen ging het echte werk beginnen. Dacht dat het examen 55min zou duren maar dat is minus bovenstaande. Denk dat de rit 25 a 30min bevatte. Voelde bij het wegrijden allemaal goed. Geen zenuwen, gelukkig. Kwam wel een paar alledaagse dingetjes tegen waarvan ik dacht..wil de examinator dat ik op deze of deze manier reageer op de situatie. Gaat het dan wat té vlot of handel ik dan als een treuzelaar. Maar gehandeld wat me goeddunkte.

Zonder de situatie helemaal uit te leggen heb ik wel op het stukje snelweg, van pak 'm beet 5km, wat te dicht op ander verkeer gereden. Hier was hij achteraf not amused over, dit heeft natuurlijk alles met het in hoog vaandel staande veiligheid te maken. Ben de examinator 2x kwijt geraakt, wat achteraf als goed gevonden werd door mijn instructeur. Hij zei daarop dat ik de momenten waarop het kon om vlot te rijden deze goed gepakt/benut had.

Verder goed gekeken in de spiegels. Zeker ook bij het remmen! Naastliggende fietspaden goed gechecked. Op een rustig en bochtig landweggetje lekker vlot de bochten genomen. En toen waren we weer bij het begin punt.

Stoicijnse gezichten..kon er niks uit op maken. Aan het tafeltje toch wat twijfelende hoofdbewegingen van de examinator. Reprimande over de snelweg situatie. En toen het verlossende woord dat het voldoende was!
Holy moly...dat was een fijn momentje!:)

Zo, nu even thuis en je post even goed doorgelezen. Echt helemaal te gek dat je bent geslaagd kerel. Wilde je nog wat vragen gaan stellen over het examen, maar je hebt ze bij voorbaat al allemaal beantwoord in bovenstaand stukje. Zo te horen heb je jezelf druk gemaakt om niks van te voren.. Zat vanochtend in de auto en dacht bij mezelf "die Tremendes is nu vast z'n examen aant rijden", haha.. het hield zelfs mij bezig!

Bro, geniet ervan.. je hebt er hard voor gewerkt, die extra stempel heb je dubbel en dwars verdiend. Volgende week woensdag is het mijn beurt, eerst nog even 2x 2uur lessen te gaan. A.s vrijdag van 09.00 tot 11.00 uur en dan maandag zelfde tijd.. Ik hou je, en iedereen hier, zeker even op de hoogte.

Heb een stenciltje meegekregen van mn instructeur met de dingen die je moet weten over de bandenspanning, olie, koelvloeistof etc.. Zal ik ook nog maar effe doornemen..

Laatst bewerkt:
Ja dat stenciltje gaat over de eerste vragen bij de motor. Wat je dus checked voor een rit.

Tja..druk gemaakt om niks, achteraf wel ja. Maar het dubbeltje had maar zo de andere kant op kunnen vallen. Toch wel wat lastige situaties gehad.

Waaronder ook een doos die van rechtskwam en voorrang had, mij ziet en half op de weg stil ging staan. Ik dacht..jij heb voorrang ik ga niet. Bleef stapvoets rijden en probeerde door naar haar te knikken aan te geven dat ze potverdomme dóór moest rijden. Dit deed ze uiteindelijk.

Mijn instructeur zei later dat ik, door stapvoets en zonder voetje aan de grond op de situatie af ging, had laten zien dat ik controle over de motor had. Maarja..voor hetzelfde geld kies je om er langs te rijden. Ach..en zo waren er nog wat alledaagse dingen. Het zal een optelsom geweest zijn..hier en daar punten gescoord en hier en daar punten laten liggen.:)

Het gaat jou ook vast lukken kerel! Leuk dat je meeleefde en dat doe ik zeker ook met jou. Hou m'n fingers crossed volgende week.

Misschien leuk om een dbb meet met pas geslaagde leden te doen...Allemaal stuntelige grote kerels die net motor rijden hahaha. Just kidding hoor.;)

Maar heb dus alles in 1x gehaald, niet slecht..al zeg ik 't zelf.

Nog een tip...ik heb het rijbewijs met een spoedje aangevraagd dan heb je 'm de volgende dag! Normaal duurt het een week. Kosten zijn bij normale aanvraag 40,-euro en wil je spoed komt er 33,-euro bij. Zal per gemeente wel wat verschil inzitten maar dit kost het bij ons.

Laatst bewerkt:
spoed aanvraag vind ik best wel onzin, je lest dan zolang dan kan je ook wel 3 dagen extra wachten. Rijbewijs kon ik na 3 dagen al ophalen zonder spoedaanvraag.. Maarja snap wel dat je wilt rijden..

Ja dat stenciltje gaat over de eerste vragen bij de motor. Wat je dus checked voor een rit.

Tja..druk gemaakt om niks, achteraf wel ja. Maar het dubbeltje had maar zo de andere kant op kunnen vallen. Toch wel wat lastige situaties gehad.

Waaronder ook een doos die van rechtskwam en voorrang had, mij ziet en half op de weg stil ging staan. Ik dacht..jij heb voorrang ik ga niet. Bleef stapvoets rijden en probeerde door naar haar te knikken aan te geven dat ze potverdomme dóór moest rijden. Dit deed ze uiteindelijk.

Mijn instructeur zei later dat ik, door stapvoets en zonder voetje aan de grond op de situatie af ging, had laten zien dat ik controle over de motor had. Maarja..voor hetzelfde geld kies je om er langs te rijden. Ach..en zo waren er nog wat alledaagse dingen. Het zal een optelsom geweest zijn..hier en daar punten gescoord en hier en daar punten laten liggen.:)

Het gaat jou ook vast lukken kerel! Leuk dat je meeleefde en dat doe ik zeker ook met jou. Hou m'n fingers crossed volgende week.

Misschien leuk om een dbb meet met pas geslaagde leden te doen...Allemaal stuntelige grote kerels die net motor rijden hahaha. Just kidding hoor.;)

Maar heb dus alles in 1x gehaald, niet slecht..al zeg ik 't zelf.

Nog een tip...ik heb het rijbewijs met een spoedje aangevraagd dan heb je 'm de volgende dag! Normaal duurt het een week. Kosten zijn bij normale aanvraag 40,-euro en wil je spoed komt er 33,-euro bij. Zal per gemeente wel wat verschil inzitten maar dit kost het bij ons.

Tsja.. het is wat je zegt.. Het lijkt idd soms wel een roulette met die exames. Maar zo te horen heb jij gewoon laten zien dat je je motor goed onder controle hebt gehad, dik en dwars verdiend!

Wat betreft die meeting, goed plan! Haha, heb alleen nog geen motor helaas..:D

Ik denk dat ik mijn rijbewijs op de normale manier aanvraag, gezien ik toch geen motor heb denk ik dat ik eventueel nog wel drie dagen kan wacht. Kost bij ons €35,55.

spoed aanvraag vind ik best wel onzin, je lest dan zolang dan kan je ook wel 3 dagen extra wachten. Rijbewijs kon ik na 3 dagen al ophalen zonder spoedaanvraag.. Maarja snap wel dat je wilt rijden..

Tsja.. het is wat je zegt.. Het lijkt idd soms wel een roulette met die exames. Maar zo te horen heb jij gewoon laten zien dat je je motor goed onder controle hebt gehad, dik en dwars verdiend!

Wat betreft die meeting, goed plan! Haha, heb alleen nog geen motor helaas..:D

Ik denk dat ik mijn rijbewijs op de normale manier aanvraag, gezien ik toch geen motor heb denk ik dat ik eventueel nog wel drie dagen kan wacht. Kost bij ons €35,55.

Ja ach...wat betreft dat spoedje. Tuurlijk kan je die paar dagen nog wel wachten. En daarnaast rijd ik toch wel, zoals jullie weten. Vond het gewoon makkelijk wist dat ik vandaag even tijd had om langs het gemeentehuis te gaan en volgende week heb ik een strakke planning qua werkzaamheden.

Gefeliciteerd tremendes! Ik moet de 23e, mn instructeur moest zo nodig 2weken op vakantie tussendoor helaas!

Gefeliciteerd tremendes! Ik moet de 23e, mn instructeur moest zo nodig 2weken op vakantie tussendoor helaas!

Thanks..Balen dat je 2wkn stil ligt met lessen.

Misschien een idee voor iedereen die aan het lessen is even door te geven wanneer hij/zij examens doet kan ik(of worf die dit topic gestart is) het in de eerste post plaatsen van dit topic. Want ik ben nu helemaal kwijt wie nog moet en wanneer. Is denk ik leuk en overzichtelijk.

Edit...zie dat worf het van hemzelf al gedaan heeft. Ik zal die van mij er ook alvast bij zetten. Excusses aan ts Worf als die het geen goed plan vind, is immers zijn topic. Dan haal ik het wel weer weg.

Laatst bewerkt:
Nog gefelici tremendes! :D Dat moet toch wel een goed gevoel geven om nu ook legaal de weg op te mogen! ;) Eerste keer ook geslaagd, erg netjes! Karma krijg je nog als ik weer kan geven (doe er weinig mee..)

Wat betreft de 1e post in het topic, leuk idee!

Voor mezelf:
Theorie: gehaald
AVB: gehaald
AVD: datum nog onbekend

Ik moet 7 juni op voor m'n theorie, mag ik bij het lijstje?:D Ik houd jullie op de hoogte.

Kijk! Nog 2 op de lijst! Zit nu op de iPhone maar zal later, en anders worf even, jullie erbij plaatsen. Ok?

Kijk! Nog 2 op de lijst! Zit nu op de iPhone maar zal later, en anders worf even, jullie erbij plaatsen. Ok?

Goed idee kerel, daar kunnen we de openingspost wel voor gebruiken.

Excusses aan ts Worf als die het geen goed plan vind, is immers zijn topic. Dan haal ik het wel weer weg.

Haha, nergens voor nodig bro, ik ben niet zo moeilijk :)

Heb nu even geen tijd om de openingspost aan te passen, moet namelijk nu van 9 tot 11 gaan lessen, de ena laatste lesuren..

HB89
Theorie-examen: V
AVB: V
AVD: 7 juni

Weake Teake
Theorie: Gehaald
AVB: Gisteren gehaald :rocknana:
AVD: Moet nog gepland worden

Jezus, wat was ik gisteren blij met het halen van mijn AVB bij de eerste keer :D. Het is op het moment zo druk dat ik anders pas eind juni/begin juli opnieuw had gekund, plus dat ik wel schoon genoeg had van het week in/ week uit diezelfde oefeningen te doen.

Ik had 5 van de 7 voldoende, Uitwijkoefening onvoldoende (was de eerste oefening en wss door de zenuwen te vroeg het gas dicht gegooid) en noodstop onvoldoende (motor schoot beide keren in de ABS, dat had ik tijdens het lessen nog nooit meegemaakt, maar door de zenuwen te hard de rem ingeknepen denk ik. Ik had de stopproef gelukkig al gehaald). Ik heb de hele dag met een glimlach rond gelopen :D.

Congratz Weake Teake! One to go! Voor zover bekent is het rijtje in de eerste post weer up to date.

Congratz Weake Teake! One to go! Voor zover bekent is het rijtje in de eerste post weer up to date.

Bedankt man! Jij ook nog gefeliciteerd met het behalen van je complete rijbewijs ;). Je hebt nu lekker alle vrijheid om je eigen ding te doen. Daar kijk ik ook echt naar uit. Ik wens je veel rijplezier toe!

Gister 2 uur les gehad van 9 tot 11. Mijn instructeur had het idee om een 'simulatie examen' te doen waarbij hij mij zou gaan aftoetsen. Dus hij ditmaal met de auto erachter aanwijzingen geven maar niet meer zeggen wat goed of fout was.

Nou, tijdens een half uurtje rijden ben ik dus 2x bijna voor m'n sodemieter gereden ??? en het was niet eens mijn schuld.

De eerste keer was bij een onoverzichtelijke T-splitsing. Ik moest afslaan naar links. Ik rem keurig af tot stapvoets aangezien door bossages het zicht aan beide kanten heel slecht was. Links en rechts goed gekeken en langzaam weer optrekken linksafslaant. Ik heb mijn bocht dus al bijna voltooit komt er een scooter met een gangetje van 80km ongeveer aangescheurt, totaal niet afremment voor een weg van rechts (ik dus). Pas toen hij mij zag kleunde hij vol in de ankers, het is dat ik nog snel kon uitwijken naar rechts, de ****ing berm in, anders had hij me gewoon aangereden terwijl ik dus voorrang had.

Drie straten verder, nog navloekend van hiervoor, zie ik in de verte een oud kevertje op de bushalte staan die iemand afzet en uit de auto laat. Ik bewust wat snelheid eruit halen en goed kijken. Ondertussen is er iemand bezig om uit te stappen en word er géén richting aangegeven door de auto om weer weg te rijden. Dus ik besluit omgewoon normaal door te rijden. Je raad het al.. zomaar uit het niets, zonder richting aan te geven, smijt de bestuurder zijn achterlijk lelijke k*tkever op de weg en vergeet daarbij ook nog even eerst te kijken. Ik vol in de ankers en de andere rijbaan op omdat ik anders onder de auto lag denk ik..

Godvr wat was ik over de zeik zeg.. Gelukkig waren we toen al bijna klaar met het rondje. Gelukkig nam mijn instructeur me niks van hierboven kwalijk en zei eigenlijk dat ik gewoon goed geanticipeerd had. Hij zag een echte motorrijder die lekker vlot doorreed, maar soms wel erg te hard reed (+20) en zo af en toe laks was door maar 1 spiegel te kijken ipv 2.. Er zat nog ruimte voor verbetering in zeg maar..

Maandag nog 2 uur lessen en woensdag nog 1 uurtje voor t examen!

Laatst bewerkt:
Pfff..lekker hé? Je bent zó kwetsbaar op zo'n ding en is eigenlijk zo'n gevaarlijke hobby. Vandaar dat eigen veiligheid hoog in het vandaal staat met het examen.

Ik heb nu al 2x op een rotonde géén voorrang gekregen. Het is dat ik het aan zag komen anders in die 40km dat ik m'n rijbewijs heb al 2 ongelukken. Denk dat ervaren motorrijders er boeken over vol kunnen schrijven.

Denk aan die spiegels Worf! Erg belangrijk tijdens het examen, heb het al eerder gepost, zeker ook bij het remmen! Niet vergeten bro.

Maar klinkt al met al netjes. Tja dat +20km laat je heus wel op het examen, dat komt wel goed.

Terug
Naar boven