Ja man helemaal geweldig!
Ja haha..hoop dat het legaal net zo leuk is!
Bedankt kerel!
Tank joe!
Nou..nog even een impressie hoe het examen verlopen is, ook voor degene die nog op moeten.
Even aan een tafeltje een handtekening zetten en je legitimatie tonen aan de examinator. Handje schudden en uitleg over wat er van je verwacht wordt.
Tonen dat je de motor beheerst, vlot rijden daar waar het kan en zeker ook laten zien dat je veiligheid voorop stelt. Nou...duidelijke opdracht.
Op naar buiten.... nummerbord van afstand lezen en bij de motor antwoorden beantwoorden wat je gaat checken als je een rit gaat maken. Natuurlijk brandstof genoemd(anders doet ie het niet dat is makkelijk

) bandenspanning en profiel controleren, verlichtingen, olie en koelvloeistof.
So far so good.
Toen ging het echte werk beginnen. Dacht dat het examen 55min zou duren maar dat is minus bovenstaande. Denk dat de rit 25 a 30min bevatte. Voelde bij het wegrijden allemaal goed. Geen zenuwen, gelukkig. Kwam wel een paar alledaagse dingetjes tegen waarvan ik dacht..wil de examinator dat ik op deze of deze manier reageer op de situatie. Gaat het dan wat té vlot of handel ik dan als een treuzelaar. Maar gehandeld wat me goeddunkte.
Zonder de situatie helemaal uit te leggen heb ik wel op het stukje snelweg, van pak 'm beet 5km, wat te dicht op ander verkeer gereden. Hier was hij achteraf not amused over, dit heeft natuurlijk alles met het in hoog vaandel staande veiligheid te maken. Ben de examinator 2x kwijt geraakt, wat achteraf als goed gevonden werd door mijn instructeur. Hij zei daarop dat ik de momenten waarop het kon om vlot te rijden deze goed gepakt/benut had.
Verder goed gekeken in de spiegels. Zeker ook bij het remmen! Naastliggende fietspaden goed gechecked. Op een rustig en bochtig landweggetje lekker vlot de bochten genomen. En toen waren we weer bij het begin punt.
Stoicijnse gezichten..kon er niks uit op maken. Aan het tafeltje toch wat twijfelende hoofdbewegingen van de examinator. Reprimande over de snelweg situatie. En toen het verlossende woord dat het voldoende was!
Holy moly...dat was een fijn momentje!