Fitness Seller

Het motor-rijbewijs topic.

ik moest ook snel weg voordat ie zich zou bedenken:p

je moet gewoon een beetje spontaan doen, of je bedreigt hem, met mijn postuur is dat niet zo indrukwekkend maar met de jouwe wel, gewoon ff pipa naar die auto richten als je voor het stoplicht staat.

:roflol:

Je moet gewoon beetje gelijk hebben inderdaad, al heb je chille vent en kom je chill over. Gewoon relaxed over komen, laten zien dat je kijkt en weet wat motorrijden inhoud. Oh en zeker niet twijfelen over fouten die je net hebt gemaakt.

Fouten maken kan, als je maar weet hoe je het goed moet oplossen!

Succes morgen Tremendes! Wellicht de eerste die we minder in dit topic, maar meer in het motor-topic gaan zien! ;) :D

• Topic Starter Topic Starter
Ja wat voor punten...het werd een beetje een discussie, ik had bv op de snelweg een auto die een stuk harder aan kwam rijden dan dat ik reed voor laten gaan. Daarna haalde ik de auto voor mij in. Ik heb tenslotte geen haast op dat moment. Deed daar ook niemand kwaad mee want ik reed netjes 120km/pu. Beetje dat werk.. Toen gaf ik aan dat als er dit soort discussie punten zijn, het slagen een soort van roulette is en dat het ook een ervaringskwestie is. Maar volgens hem kan/moet iedereen die nu een rijbewijs haald fantastisch kunnen rijden. Nou dat bestrijd ik..vraag iedereen of hij nu na 20 jaar een rijbewijs te hebben of hij beter rijd dan toen hij net geslaagd was en iedereen zal daar ja op antwoorden. Volgens hem was dat niet zo. Toen ik daarop vroeg waarom hij dan nog allerlei vervolg opleidingen geeft terwijl iedereen al zo fantastisch kan rijden, moest hij het antwoord daarop schuldig blijven.
Daarnaast kan het imo niet zo slecht zijn en kan het onmogelijk zo zijn dat de ervaring die ik op de weg heb(20jaar 50 a 60.000 jaarlijkse auto km) niet te zien is.
Nouja...we zullen het morgen zien.

Mocht ik morgen niet slagen dan vraag ik het gelijk weer aan en neem ik geen enkele les meer. Ben klaar met lessen. Je moet op het examen immers ook geluk hebben dat je geen discutabele situaties tegen komt.

Tuurlijk rijd je beter na 20 jaar ervaring dan als je net je rijbewijs hebt. Beetje vreemd dat een instructeur nota bene dat ontkent.

Ik ken een jongen die gelijk op z'n 18e jaar met zijn motorrijbewijs begon, zonder enige auto ervaring, en het lukte hem maar moeilijk. Ik aan de andere kant rijd nu 10 jaar auto en ik 'vlieg' er doorheen om het maar zo te zeggen. Het verkeersinzicht alleen al zorgt ervoor dat je een betere bestuurder bent.. Maargoed, ieder zijn mening toch? Anders moet je aan hem vragen of hij nu ook nog net zo doet als z'n eerste keer :D ?

Anyway, ik weet niet hoelaat je moet afrijden kerel maar ik wens je alle succes van de wereld en ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen! Doe zoals je weet hoe het moet! Ik zal voor je duimen!!

Laatst bewerkt:
Tuurlijk rijd je beter na 20 jaar ervaring dan als je net je rijbewijs hebt. Beetje vreemd dat een instructeur nota bene dat ontkent.

Ik ken een jongen die gelijk op z'n 18e jaar met zijn motorrijbewijs begon, zonder enige auto ervaring, en het lukte hem maar moeilijk. Ik aan de andere kant rijd nu 10 jaar auto en ik 'vlieg' er doorheen om het maar zo te zeggen. Het verkeersinzicht alleen al zorgt ervoor dat je een betere bestuurder bent.. Maargoed, ieder zijn mening toch? Anders moet je aan hem vragen of hij nu ook nog net zo doet als z'n eerste keer :D ?
Anyway, ik weet niet hoelaat je moet afrijden kerel maar ik wens je alle succes van de wereld en ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen! Doe zoals je weet hoe het moet! Ik zal voor je duimen!!

Thanks mate! Ik moet om 10.50u(net voor jou post gepost). Heb er zelf ook vertrouwen in maar damn...er zijn zoveel k*t situaties denkbaar. Hoop op een beetje geluk erbij.
Ik houd jullie op de hoogte, ook bij een slechte uitslag. Dan zit ik welliswaar eerst een poosje te huilen, maar daarna laat ik het weten.:D

Thanks mate! Ik moet om 10.50u(net voor jou post gepost). Heb er zelf ook vertrouwen in maar damn...er zijn zoveel k*t situaties denkbaar. Hoop op een beetje geluk erbij.
Ik houd jullie op de hoogte, ook bij een slechte uitslag. Dan zit ik welliswaar eerst een poosje te huilen, maar daarna laat ik het weten.:D

Damn, zelfs ik ben zenuwachtig voor jouw examen! :zweet:

Nou ben benieuwd kerel!! Succes nog, al ben je al klaar nu denk.

Ik haat wachten. Hij moet de uitslag nu al weten.. :bang:

En, en, en?

Vertel het ons!

Hahaha..super leuk dat jullie zo meeleven, top! Maar.....Geslaaaaaaagd! :hedbang:
Pjoeeee..enorm happy natuurlijk. Zal later nog wel even een verslagje doen hoe het allemaal is verlopen het examen. Nu snel pasfototje laten maken en een spoedje maken bij het gemeentehuis om het rijbewijs te regelen. Met een spoedje kan ik 'm met 1 a 2 dgn hebben anders duurt het een week.
Is alleen even de vraag of het al in het systeem zit.
Tjonge ik heb 'm gewoon!:)

Heerlijk dat gevoel dat je hem hebt he!

Geen lessen meer en gewoon genieten van het rijden, feli tremendes!

Nu mag je legaal rondscheuren. Top man, gefeliciteerd!

Hahaha..super leuk dat jullie zo meeleven, top! Maar.....Geslaaaaaaagd! :hedbang:
Pjoeeee..enorm happy natuurlijk. Zal later nog wel even een verslagje doen hoe het allemaal is verlopen het examen. Nu snel pasfototje laten maken en een spoedje maken bij het gemeentehuis om het rijbewijs te regelen. Met een spoedje kan ik 'm met 1 a 2 dgn hebben anders duurt het een week.
Is alleen even de vraag of het al in het systeem zit.
Tjonge ik heb 'm gewoon!:)

Gefeliciteerd man!

Gefeliciteerd tremendes!

Heerlijk dat gevoel dat je hem hebt he!

Geen lessen meer en gewoon genieten van het rijden, feli tremendes!

Ja man helemaal geweldig! :)

Nu mag je legaal rondscheuren. Top man, gefeliciteerd!

Ja haha..hoop dat het legaal net zo leuk is!

Bedankt kerel!

Tank joe!:)

Nou..nog even een impressie hoe het examen verlopen is, ook voor degene die nog op moeten.
Even aan een tafeltje een handtekening zetten en je legitimatie tonen aan de examinator. Handje schudden en uitleg over wat er van je verwacht wordt.
Tonen dat je de motor beheerst, vlot rijden daar waar het kan en zeker ook laten zien dat je veiligheid voorop stelt. Nou...duidelijke opdracht.

Op naar buiten.... nummerbord van afstand lezen en bij de motor antwoorden beantwoorden wat je gaat checken als je een rit gaat maken. Natuurlijk brandstof genoemd(anders doet ie het niet dat is makkelijk:)) bandenspanning en profiel controleren, verlichtingen, olie en koelvloeistof.
So far so good.

Toen ging het echte werk beginnen. Dacht dat het examen 55min zou duren maar dat is minus bovenstaande. Denk dat de rit 25 a 30min bevatte. Voelde bij het wegrijden allemaal goed. Geen zenuwen, gelukkig. Kwam wel een paar alledaagse dingetjes tegen waarvan ik dacht..wil de examinator dat ik op deze of deze manier reageer op de situatie. Gaat het dan wat té vlot of handel ik dan als een treuzelaar. Maar gehandeld wat me goeddunkte.

Zonder de situatie helemaal uit te leggen heb ik wel op het stukje snelweg, van pak 'm beet 5km, wat te dicht op ander verkeer gereden. Hier was hij achteraf not amused over, dit heeft natuurlijk alles met het in hoog vaandel staande veiligheid te maken. Ben de examinator 2x kwijt geraakt, wat achteraf als goed gevonden werd door mijn instructeur. Hij zei daarop dat ik de momenten waarop het kon om vlot te rijden deze goed gepakt/benut had.

Verder goed gekeken in de spiegels. Zeker ook bij het remmen! Naastliggende fietspaden goed gechecked. Op een rustig en bochtig landweggetje lekker vlot de bochten genomen. En toen waren we weer bij het begin punt.

Stoicijnse gezichten..kon er niks uit op maken. Aan het tafeltje toch wat twijfelende hoofdbewegingen van de examinator. Reprimande over de snelweg situatie. En toen het verlossende woord dat het voldoende was!
Holy moly...dat was een fijn momentje!:)

Gefeliciteerd kerel!!

Ik mag binnenkort ook... hopen dat ik hem nu wel haal..

Nu lekker rijden en niet wachten op je oortje waar je heen moet!

Gefeliciteerd kerel!!

Ik mag binnenkort ook... hopen dat ik hem nu wel haal..

Nu lekker rijden en niet wachten op je oortje waar je heen moet!

Ja man ja! Wanneer moet jij? Worf 1 juni..ik blijf het hier volgen hoor, leuk topic!

gefeliciteerd! teruglopen vanaf de motor naar dat tafeltje is het meest zenuwslopend:P

Terug
Naar boven