XXL Nutrition

Het motor-rijbewijs topic.

Heb net ook nog een lesje gehad, weer was minder maar dat mocht de pret niet drukken.
Op de terug weg rijden we altijd zelfde terug, heerlijke bochtige weg van 80km/h met scherpe bochten erin. Doen we altijd even flink gassen daar maar de lesser achter mij reed als een vaatdoek dus was ze binnen een tel al kwijt.. Heb ze terug thuis weer gezien....
Heeeerlijk ook in de regen blijft het genieten!

PS worf, ik sta nog niet in de OP ;)

Hahahaha :cool:

• Topic Starter Topic Starter
Pfff..lekker hé? Je bent zó kwetsbaar op zo'n ding en is eigenlijk zo'n gevaarlijke hobby. Vandaar dat eigen veiligheid hoog in het vandaal staat met het examen.

Ik heb nu al 2x op een rotonde géén voorrang gekregen. Het is dat ik het aan zag komen anders in die 40km dat ik m'n rijbewijs heb al 2 ongelukken. Denk dat ervaren motorrijders er boeken over vol kunnen schrijven.

Denk aan die spiegels Worf! Erg belangrijk tijdens het examen, heb het al eerder gepost, zeker ook bij het remmen! Niet vergeten bro.

Maar klinkt al met al netjes. Tja dat +20km laat je heus wel op het examen, dat komt wel goed.

En dat is precies het tegenstrijdige op het examen vind ik; als je niet vlot genoeg doorrijd dan kunnen ze je laten zakken omdat je je niet als een motorrijden gedraagt, maar aan de andere kant moet alles zo voorzichtig en defensief mogelijk omdat je heel erg kwetsbaar bent.

Om jouw legendarische woorden maar te herhalen, het blijft een roulette vind ik. Als de examinator zijn dag niet heeft kan je t schudden..

Naar mijn ervaring vindt de examinator dat te hard rijden niet zo erg, beter te hard dan te zacht i.i.g. Veel beter is gewoon goed de motor beheersen en veilig rijden... Ik reed op een gegeven moment ff 140 waar je 90 mocht (wegwerkzaamheden op A1 bij h'sum) en de examinator zei alleen maar dat ik soms iets te vlot reed maar voor de rest had ie geen opmerkingen.

Naar mijn ervaring vindt de examinator dat te hard rijden niet zo erg, beter te hard dan te zacht i.i.g. Veel beter is gewoon goed de motor beheersen en veilig rijden... Ik reed op een gegeven moment ff 140 waar je 90 mocht (wegwerkzaamheden op A1 bij h'sum) en de examinator zei alleen maar dat ik soms iets te vlot reed maar voor de rest had ie geen opmerkingen.

+1

Was neem ik aan niet tijdens je examen? 'ff' 50km te hard bij werkzaamheden vond een examinator denk niet grappig :D

vandaag mijn AVB gehad en was maar 7 minuten bezig en ben geslaagd ervoor

ik kreeg langzame slalom,uitwijkoefening,stapvoets rijden,lopen met de motor, remproef,noodstop,snelle slalom

alles in 1 keer goed

nu op naar AVD, moet alleen nog ff op voor theorie,daar zie ik het meeste tegenop

• Like
Waarderingen: HB89

ik kreeg langzame slalom,uitwijkoefening,stapvoets rijden,lopen met de motor, remproef,noodstop,snelle slalom

alles in 1 keer goed

nu op naar AVD, moet alleen nog ff op voor theorie,daar zie ik het meeste tegenop
Gefeliciteerd! Ik moet er ook even flink voor gaan leren... heb nog een week.

• Like
Waarderingen: HB89

alles in 1 keer goed

Congratz! Theorie...elke avond even 1 of 2 hoofdstukken doornemen en de studievragen maken en dan heb je met 2wkn de theorie in je bovenkamer zitten. Even doorpakken!

Wat ook kan helpen is de examen dvd/cd;)
En gefeliciteerd!

thnx
voor theorie moet ik over anderhalve week al op en als ik dat haal kan ik over 3 weken op voor avd

Morgen D-day Worf! Vandaag je laatste les als ik het goed heb. Wel klote weer vandaag maar des te makkelijker is het morgen dan is het mooi droog.

Morgen D-day Worf! Vandaag je laatste les als ik het goed heb. Wel klote weer vandaag maar des te makkelijker is het morgen dan is het mooi droog.

Gisterochtend nog gelest, ging prima naar mijn mening. Beetje het in- en uitvoegen op de snelweg behandeld, plaats op de weg bij het invoegen en kijkgedrag enzo.. Pfff, begin nu wel te kriebelen.. Nog 24u en dan weet ik of ik eindelijk mijn A'tje heb!

patricks80 zei:

alles in 1 keer goed

Ik heb op bol.com toendetijd deze DVD besteld: http://www.bol.com/nl/p/computer/mo...aining-7-0-deluxe/1003004009990961/index.html

Elke dag één hoofdtuk en één examen gedaan 14 dagen lang en het zat enorm goed in mijn hoofd. Had 1 foutje.

Pfff, begin nu wel te kriebelen.. Nog 24u en dan weet ik of ik eindelijk mijn A'tje heb!

Nou..het begint bij mij ook al te kriebelen! Je hebt mekaar toch gevolgd afgelopen tijd en automatisch leef je dan mee.. Potverdikkeme maak me morgen trots kerel! Heel veel succes morgen! Gaat je lukken man!

Nog 1 week... dan mag ik ook t*ring!!

En worf, dat gaat je zeker lukken! Rij alsof het jouw rit is, denk niet aan de auto die je volgt. Als jij harder moet om jezelf in veiligheid te krijgen doen!!

Nou..het begint bij mij ook al te kriebelen! Je hebt mekaar toch gevolgd afgelopen tijd en automatisch leef je dan mee.. Potverdikkeme maak me morgen trots kerel! Heel veel succes morgen! Gaat je lukken man!

Te gek dat je zo meeleeft kerel, echt te gek! En wat je zegt, we leven hier zeker met elkaar mee, dat schept een band :D..

HB89 zei:
Nog 1 week... dan mag ik ook t*ring!!

En worf, dat gaat je zeker lukken! Rij alsof het jouw rit is, denk niet aan de auto die je volgt. Als jij harder moet om jezelf in veiligheid te krijgen doen!!

Mooi man, eerst Tremendes, een week later ik en weer een week later jij! Laten we ze 3 uit 3 geven verdomme!!

Aaaghh.. ik ben normaal geen zenuwachtig persoon maar nu heb ik t te pakken.. Straks maar ff lekker gaan trainen..

Ik heb nu 6 lessen gehad, het rijden is heerlijk. Maar de bijzondere verrichtingen... pff dat is nog even stoeien!

De strakke bochten binnen de pilonnen maken, en de 8. Maar die heb ik pas een keer gedaan.
Ik kijk teveel naar de grond, en rommel teveel met mn gas in plaats van met mn voetrem.
De langzame slalom en het uitwijken gaat best goed.

Terug
Naar boven