MuscleMeat

Het motor-rijbewijs topic.

• Topic Starter Topic Starter
Klinkt bekend in de oren hoor. Je moet die motor durven 'omgooien' zeg maar om netjes die acht te kunnen maken binnen de lijnen.

Proberen je gas op 2000 toeren te houden, voetrem slepend, motor omgooien met trekkende motor en kijken waar je naartoe wilt. Komt goed, blijven rijden en oefenen!

Het zal inderdaad wel gewoon gewenning zijn, ik merk dat ik voor loop om mijn mede cursisten qua weg ervaring. Maar dat ik in de bijzondere verrichtingen nog wel moet wennen.

---------- Toegevoegd om 22:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:26 ----------

Bedankt voor de tip trouwens ';)

Geen probleem kerel, daar is het topic voor toch? Je moet elkaar wel een beetje helpen!

Wat bij mij ook heeft geholpen is dat ik na iedere oefening die ik gedaan had, tijdens het terugrijden, even deed straatje keren. In het begin waren het bochten met bekant rechte lijnen, maar uiteindelijk nam ik de weg in een keer en keerde ik hem zo al rijdend om. Iedere keer doen, zo deed ik tijdens een les van 2 uur al snel 30x een straatje keren, en steeds meer en meer durfde ik de motor te laten insturen!

Succes man, hou ons op de hoogte!

ik had ook moeite met straatje keren maar nadat ik een keer bijna op mijn plaat ging,en de motor weer terug recht trok en gas gaf, en zo me redde
had ik zoiets van zo schuin kan ik hem houden zonder op mijn plaat te gaan en de volgende draaide ik zo,met het achtje net eender,zoek anders twee vaste punten bij het achtje draaien op zo,n hoogte van 1 a 1,5 meter eerst moet je je dwingen maar na een paar keer gaat het vanzelf.
voor het gas kan je je wijsvinger bovenop de gashendel leggen op een vast punt,dan heb je een vast gegeven voor die 2000 toeren
dat zal je ook helpen met de langzame slalom
bij de slalom moet je niet naar de pionnen kijken want waar je naar kijkt ga je naartoe.
en insturen als je voorwiel bij de pion is.je kan ook tellen bij stapvoets rijden heb je bij elke tel een pion.dus bij 1 naar links sturen en bij 2 naar rechts en 3 naar links.dan heb je ook een vast ritme

Nou jongens, daar gaan we dan. Nu lekker aan een bord havermoutpap en zo de kleine naar school brengen. Dan nog een uurtje 'warmlessen' en dan om 09.50u is het zover!!

Best zenuwachtig moet ik zeggen!

Nou jongens, daar gaan we dan. Nu lekker aan een bord havermoutpap en zo de kleine naar school brengen. Dan nog een uurtje 'warmlessen' en dan om 09.50u is het zover!!

Niet dat je dit nog leest, maar toch succes! Hopelijk kom je terug met goed nieuws! :)

Succes Worf!!! Gaat goed komen jongen. Heb hier ook de kriebels. Tis D-day. Time to shine!

Succes! Gaat je lukken man!

Worf zal nu ongeveer aan het tafeltje zitten en de uitslag horen. Wachten duurt lang pffff.

Nou Worf, vertel op, mag je 'm binnenkort ophalen?!

Zenuwslopend dit!

Nog steeds niks?

Het is iig heerlijk weer! Ben benieuwd!

YES!! GESLAAGD BROEDERS!!!!

Sorry dat het wat langer duurde, maar ik ben gelijk foto's gaan maken en naar het stadhuis gegaan om alles te regelen! En ik moest gelijk mijn auto wegbrengen dus had het even druk! Het spijt me dat ik je met een hartverzakking liet zitten Tremmie. En idd omstreeks jouw post zat ik aan het tafeltje ja, haha

Wat een makkelijke rit, ik kan er niks anders van maken. Een goede 10 minuten vanuit het examencentrum door de stad gereden, de bekende dingen zoals rotondes, verkeerslichten, afslaan etc.. Hierna zeker 20 minuten door de polder gereden. Veel on-overzichtelijke weggetjes, maar ook wel ruimte om even gas te geven! Veel snelle bochten gehad hier. Hierna weer ongeveer 10 minuten door drukke centrum gereden richting het examencentrum! Het was een heerlijke rit, de zenuwen waren helemaal weg en ik genoot er zelfs van! Had duidelijk de opdracht meegekregen om gebruik te maken van het feit dat je een motorrijder bent, dus vlot en snel, maar wel veilig en met respect voor de regels en mede-weggebruikers.

In het lesuurtje voor het examen scheet ik hem nog in mijn broek, ik vergat te kijken, liet mijn knippertje aan en weet ik veel wat voor gekkigheid allemaal, maar zodra het examen begon was het een heerlijke rit!

Als aandachtspunt kreeg ik mee dat ik vaak té hard (maar wel veilig) reed. Op sommige stukken +20 wat ik dan al snel corrigeerde naar +10. Ik anticipeerde en keek goed vooruit, hij vond me een echte motorrijder.

Ik scoorde punten door een groep kuikentjes stapvoets te passeren en netjes voorrang te verlenen aan een man op een zebrapad :D

Helaas door de feestdagen morgen en het feit dat het gemeentehuis vrijdag dicht is kan ik hem pas volgende week vrijdag ophalen, maar who cares.. IK HEB EM!!

Laatst bewerkt:
Congratz kerel!! super!!

• Like
Waarderingen: Worf
haha lekker man! congratz!

• Like
Waarderingen: Worf
Perfecte rit zo te horen, nice man! Feli!

Bedankt bro's, dit topic is echt geweldig. Motorrijden verbroederd :)

Voor de geinteresseerden, Ik heb totaal 26 lesuren gehad. Ik had mijn eerste les 30 maart gehad, ik ben dus 2 maanden en een paar dagen bezig geweest.

Als ik één tip mag geven aan mensen die ook willen gaan lessen: Les vaak en veel! 1x per week een uurtje lessen gaat er voor zorgen dat je laaang bezig bent. Ik heb in het begin elke maandag en donderdag 2 uur gelest. Op deze manier gaat het heel snel met de ervaring en durf je ook heel snel veel meer.. Ik stoof mensen voorbij die zo is 1x per week, of soms zelfs 1x per twee weken leste..

En nu wacht ik met smart op een reactie van Tremendes.. :D

Laatst bewerkt:
Ja Worf heb je gelijk in, ik ben dus wel zoon 1 keer per week lesser door tijd gebrek.
Duurt erg lang inderdaad alleen qua durf zit het wel goed, soms bijna overmoedig haha!

Ik ben al lang bezig door sneeuwstop, pijnlijke knie waardoor niet kunnen rijden en vakantie van mijn instructeur...

Zit ook op ongeveer 26 uur les (zaterdag laatste les)

Terug
Naar boven