Fitness Seller

Het motor-rijbewijs topic.

gaat de goede kant op

vandaag mijn theorie gehad en gehaald met 6 foutjes:D
wel een paar domme foutjes gemaakt omdat ik te laat was met verbeteren

maar ik heb het gehaald
op naar AVD en dan naar het gemeentehuis om een nieuw pasje op te halen

Gefeliciteerd man! AVB heb je al?

Edit..heb jou ook in de openingspost gezet, dus houd ons op de hoogte van je verdere examens, ok?

Laatst bewerkt:
ja avb heb ik op 30 mei gehaald

zal jullie zeker op de hoogte houden.

Wat ik me afvraag wat doen ze bij het rijklaar maken. Een motor moet gewoon direct te rijden zijn. En wat je soms in advertenties ziet, kosten rijklaar maken: 200 euro ofzo, wtf
Olie verversen, remschijven, etc etc.

Kost me trouwens niks, zit bij de prijs inbegrepen.

ik ga binnenkort ook aan een rijoplijding voor rijbewijs a beginnen, maar moet eerst het theorie certificaat nog halen. ik ben daar nu voor aan het leren maar op een vraag kan ik geen duidelijk antwoord vinden. misschien weet een van jullie dat.

wanneer is het een misdrijf om onder invloed van alcohol te rijden en wanneer is het een overtreding?

Laatst bewerkt:
het is altijd een misdrijf. (mits teveel natuurlijk)

dat leek mij ook het meest logische antwoord. maar ik was aan het oefenen met een examen cdrom en toen ik had deze vraag volgens de software fout. en daar stond toen bij de toelichting dat het een overtreding was.

ok, bedankt man! dan is dat ook weer opgeklaard.

• Topic Starter Topic Starter
Gistermorgen eindelijk mijn roze pasje opgehaald bij het gemeentehuis :) . Wat een fijn gevoel zeg. Vorige week woensdag na mijn examen gelijk geregeld maar helaas door de twee feestdagen pas gister op kunnen halen.

Voelt goed, erg goed om dat ding met het A stempeltje nu vast te hebben :D

Gistermorgen eindelijk mijn roze pasje opgehaald bij het gemeentehuis :) . Wat een fijn gevoel zeg. Vorige week woensdag na mijn examen gelijk geregeld maar helaas door de twee feestdagen pas gister op kunnen halen.

Voelt goed, erg goed om dat ding met het A stempeltje nu vast te hebben :D

Mooi kerel!:)

lijkt me ook lekker om dat pasje te halen met de toevoeging A erbij

gefeliciteerd man

Wat is de boete voor rijden zonder demper? :D

Wat is de boete voor rijden zonder demper? :D

2x doen en je rijbewijs kwijt. Is een milieu delict.

Gaat om decibels en niet om je demper oid. Moet zeggen dat ik er weinig last van heb, en dat ding van mij maakt een t*ring herrie. Slechts 1x staande gehouden in jaar tijd. Zeer toffe agent en geen enkele boete gehad.

2x doen en je rijbewijs kwijt. Is een milieu delict.

Gaat om decibels en niet om je demper oid. Moet zeggen dat ik er weinig last van heb, en dat ding van mij maakt een t*ring herrie. Slechts 1x staande gehouden in jaar tijd. Zeer toffe agent en geen enkele boete gehad.
Het valt tog onder geluidsoverlast omdat je teveel DB's maakt?

Het valt tog onder geluidsoverlast omdat je teveel DB's maakt?

Als je helemaal zonder demper rijdt dan is waarschijnlijk ook de katalysator niet meer aanwezig en dat is een milieudelict. Je kunt ook met demper rijden en de wol eruit halen voor een leukere sound. Maar ik snap het sowieso niet ik heb altijd gehoorbescherming in op de motor. Als ze je staande houden bestaat de kans dat ze je kentekenbewijs invorderen, niet je rijbewijs.

Gister weer een lesje gehad. Wel een beetje jammer dat ik samen met een oudere vrouw moest rijden die overal 10km/u langzamer moest rijden dan de maximum snelheid, dus ik moest me constant inhouden. Op het einde van de les ben ik haar en de instructeur dan ook kwijtgeraakt en kon ik heerlijk op eigen gelegenheid terug naar de rijschool rijden (het mooiste stukje van de hele les :D).

Op de weg gaat me goed af moet ik zeggen. Het spiegelen moest wel weer aangeleerd worden, want in de auto gebruik ik ze nauwelijks nog. Nog 3 lessen van 2 uur te gaan om de puntjes op de i te zetten voor het examen. Wanneer zich geen gekke dingen gaan voordoen op het examen dan moet het AVD ook wel in één keer lukken.

ik heb dat ook wel eens gehad dat ik mijn instructeur kwijtreed samen met de andere leerling
was op de snelweg.ik reed voorop en reed zo'n beetje 130 toen maar ff lekker doorgetourd tot de eerste benzinepomp ff gewacht en toen weer aangesloten
instructeur was ff verbaasd dat ik ineens achter ze zat

weet je al een datum voor je AVD

Het was gewoon een kwestie van tijd dat ik ze zou kwijt raken, want de ruimtes werden steeds groter doordat die vrouw zo langzaam reed. Na een paar stoplichten was het dan ook raak. Maar dat gaf mij de gelegenheid om eens in alle vrijheid te gaan rijden en me niet te hoeven aanpassen aan anderen. Een heerlijke 10 minuten waren dat :D. Ik kan niet wachten tot ik die vrijheid altijd heb.

Mijn AVD staat gepland op 5 juli, dus nog een dikke twee week te gaan. Hoever ben jij?

Laatst bewerkt:
mijn AVD staat gepland op 11 juli
hoop voor je dat je het gelijk haalt en ik hoop het voor mij ook

Terug
Naar boven