MuscleMeat

Het motor-rijbewijs topic.

weet iemand nog een leuke beginnersmotor dus of 25kw of officieel te begrenzen op 25 kw?
Kzat zelf te denken aan een zx6r uit 98 of misschien een ninja 250r.
Nou vroeg ik me af of die 250'jes een beetje vooruit komen of dat het net niets is?

vriendin van me heeft een ninja 250 gehad.

leuk fietsje, maar klinkt echt als een opgevoerde brommer.

en boven de 100 km/h is het echt niet meer vooruit te branden hoor.

collega had een cbr600f af laten voeren, die liep nog behoorlijk lekker en vlot voor een 25kw :thumbs:

dat is dus waar ik al bang voor was. Het geluid en de banden van een brommer.
Kheb zelf ook al gekeken naar de cbr 600f sport maar dit is dan weer net een injectie waardoor het officieel terugvoeren gruwelijk duur wordt.

Ninja lijkt op de honda cbr 125cc.
Die z'tjes zien der wel nog tof uit.

---------- Post toegevoegd Sat 16 Jul 2011 om 13:36 ----------

collega had een cbr600f af laten voeren, die liep nog behoorlijk lekker en vlot voor een 25kw :thumbs:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik neem aan dat dit de orginele pot is, vind er niets aan.
Voor de rest een heel mooi stalen ros.

Zo, ik kom me even melden in dit topic :D

Gister eerste motorrijles gehad! Vond het geweldig! Schakelen en alles ging lekker vlot, heb de motor al even door getrokken (alhoewel, in verhouding tot wat die kan is dat helemaal niks natuurlijk!), kreeg echt een kick ervan! Ik les op een Honda CBF500, en mag natuurlijk gelijk zwaar examen doen aangezien ik 22jaar ben, ben ik erg blij mee!

Gelijk pakket genomen, krijg er een gratis helm bij, altijd mooi meegenomen! Nu eerst op vakantie voor 2 weekjes, dan vanaf 16 augustus lessen minstens 2x pw! Theorie zsm regelen dan heb ik geen belemmeringen voor praktijkexamen!

Zal af en toe even een update erin gooien!

Edit: theorie-examen gereserveerd voor donderdag 1 september 11.30u in Leusden!

Laatst bewerkt:
Zo, weinig activiteit hier maar toch kom ik even posten! Vandaag 2e les gehad, ging gelijk een stuk over de weg naar een terrein om bijzondere verrichtingen te oefenen. Op de weg was even wennen, heb namelijk alleen auto ervaring daar, maar dat ging uiteindelijk prima! Daar maak ik me ook niet al te veel zorgen over!

Bijzondere verrichtingen vandaag waren snelle & langzame slalom, halve bocht links/rechts. Ging niet zo lekker als ik het wou, maar goed ik weet niet wat 'goed' of 'slecht' is voor een eerste keer. Snelle slalom ging voor mijn gevoel aardig, is even wennen maar daarna goed te doen! Langzame slalom bij vlagen goed, zit alleen nog even te kloten met die koppeling en balans soms, lastig! Voetrem ging na verloop van tijd wel beter! Toen de halve draai links/rechts gedaan, dat is wel lastig ook met 2000 toeren en dan met de voetrem! Motor omgooien moet ik veel beter doen, en ook het kijken! Nog heel veel te verbeteren ofcourse, maar ik ga ervan uit dat het helemaal goed komt ;)

Misschien dat iemand nog tips heeft om je gas gelijkmatig te houden? Ik merk dat ik toch snel wat gas terug neem of bij geef bij de bijzondere verrichtingen!

Iemand anders nog druk bezig met motorles atm?

he mind hoe bevalt het met de motor rijlessen?

Waar wordt er veel opgelet?

Naja heb dus net 2 lessen achter de rug, waar veel op wordt gelet kan ik dus niet vertellen, dat zul je aan de anderen moeten vragen die in dit topic veel gepost hebben! Ik heb alle pagina's hier door gelezen en dan krijg je een aardig beeld van hoe het er aan toe gaat!

Tot nu toe bevalt het me zeer zeker, vooral het gevoel van op de weg rijden vind ik heerlijk! De bijzondere verrichtingen zijn lastig (vind ik), maar ik vind het aan de andere kant wel uitdagend om het goed onder de knie te krijgen!

@ iedereen die hier de afgelopen tijd het rijbewijs heeft gehaald; hoe bevalt het rijden in de zomer so far? Veel gereden al of valt dat tegen vanwege het weer?

Misschien dat iemand nog tips heeft om je gas gelijkmatig te houden? Ik merk dat ik toch snel wat gas terug neem of bij geef bij de bijzondere verrichtingen!
Veel motoren hebben aan de buitenkant van de gashendel nog een stukje stuur/ijzer zitten, je hand half op het gas, half op dit stukje(mits het er zit) houden helpt bij veel mensen het gas constanter te bedienden;).

he mind hoe bevalt het met de motor rijlessen?

Waar wordt er veel opgelet?

vooral kijken, bij elk kruispunt weer links, rechts, en als je eroverheen bent weer in de spiegels kijken. Ook moet je een beetje vlot rijden maar dat komt vanzelf wel

@ iedereen die hier de afgelopen tijd het rijbewijs heeft gehaald; hoe bevalt het rijden in de zomer so far? Veel gereden al of valt dat tegen vanwege het weer?

ik ben een weekend naar luxemburg geweest, daar kan je echt supergoed rijden, 4 dagen droog gehad. We gingen met z´n 11´en en een deel, waaronder ik, ging elke dag een km of 2-300 rijden, supermooie bochten daar, je zit zo in duitsland.

Richting het hotel zaten 2 wegen die beide zo´n 10km lang waren, alleen maar haarspeldbochten etc. met hoogteverschillen ook, dus altijd bij thuiskomst nog effe een paar keer op een neer met wat van die gasten die meewaren, echt tof man.

hier in de buurt rijd ik ook af en toe gewoon een rondje maar zit je altijd met ander verkeer, opletten voor da police als je een beetje hard wil etc.

Ik ga zoiezo nog een keer spontaan naar luxemburg of duitsland om gewoon een weekendje te knallen, ook een keer nurburgring een rondje doen:D

Ik heb voor praktijkexamen 4 keer opgemoeten. Voor theorie 7 keer. De laatste keer kreeg ik een speciaal theorieexamen. Word nogal snel zenuwachtig. Krijg het al als ik het woord 'examen' hoor. ****ing irritant, want ik kon het goed genoeg, maar verdoete het steeds met de examens. Heeft me teringveel geld gekost. Heb ook iets van 70 lessen ofzo gehad. Ben gestopt met tellen. Heb er ongeveer 2 jaar over gedaan. Periodes dat ik maar 1 keer in de twee weken leste, dan weer 1 keer per week, dan weer meerdere keren per week. Had het ooit eens uitgerekend, dat alles bij elkaar, dus het behalen van mijn motorrijbewijs, motor zelf, en kleding etc me 5000 euro ongeveer had gekost.

8.jpg

@euphorea, thanks for the tip! Zal eens even kijken morgen, heb om 4u weer rijles!

@gasgitaartje, klinkt erg goed dat rijden in Luxemburg! Lijkt me geweldig om lekker te touren ergens met gebergte, prachtige bochten, snelheid en langzamere bochten afgewisseld etc. Voor herhaling vatbaar zo te horen inderdaad haha!

@lievehont, poeh dat is wel duur geweest dan zeg! Behoorlijk klote dat je steeds zo zenuwachtig werd/wordt bij examens! Maar je hebt het in ieder geval gehaald haha!

Even een update voor diegenen die het wellicht interesseert :D

Gisteren mn 4e lesuur gehad, ging erg lekker! Heb ondertussen alle bijzondere verrichtingen al een keer uitgevoerd en dat gaat me goed af! Gisteren de langzame oefeningen geoefend! In volgorde van uitvoering dit gedaan: Snelle slalom, langzame slalom, wegrijden uit parkeervak, 8je draaien.

Moet zeggen, ging erg goed! Ik zag tegen de langzame slalom en de 8 wel op, aangezien ik de langzame slalom vorige keer echt niet lekker onder controle kreeg. De halve draai toen ook niet, waardoor ik wel wat op zag tegen de 8. Maar gisteren ging het uitstekend! Alle oefeningen gingen erg lekker, en ook de 8 ging vanaf de eerste poging gelijk goed, valt me echt erg mee! Begin goed te wennen aan de motor en heb er ook echt plezier in als ik mag rijden!

AVB staat al gepland op 15 september in Zwolle! Can't wait! Heb van te voren nog circa 7u les (1x 1u en 3x 2u) dus dat moet goed komen! Theorie heb ik 1 september en ook daar verwacht ik niet al te veel bijzondere dingen!

De vrouw moet dinsdag voor haar AVB op.
eind september haar laatste praktijk.
Ben benieuwd:D

mindfields succes man, avb moet je lukken, toen ik op mijn beurt stond te wachten was een meisje 2x gevallen en alsnog heeft ze hem gehaald, je kan echt relatief veel fout doen bij dat examen.

mindfields succes man, avb moet je lukken, toen ik op mijn beurt stond te wachten was een meisje 2x gevallen en alsnog heeft ze hem gehaald, je kan echt relatief veel fout doen bij dat examen.

Thanks! Ik verwacht zelf niet zoveel problemen aangezien het nu al lekker gaat en ik nog wel wat uurtjes heb om te oefenen voordat ik op moet voor die avb. Ga er toch niet te nonchalant over doen ;) Aanstaande donderdag ook theorie, damn ik zat vandaag te denken; ooh, 1 september das nog wel ff. Vervolgens kijk ik op mn horloge en denk t*fus, het is al de 26e! :D Maar goed, van het weekend goed leren en dan volgende week 's avonds nog dan komt dat ook goed!

Instructeur is trouwens echt een hele relaxte kerel! Laat je behoorlijk op je gemak voelen en als je iets verkeerd doet dan laat hij je het ook echt wel weten hehe, daar hou ik wel van.

vorige week donderdga in 1x geslaagd:d alles in 1x, dus nu opzoek naar ene leuke brommert

Ik ook :D
Heeft ze al een verlanglijstje qua motor die er dan moet komen?

Haha, accepteren wat de man kiest:D
Kawasaki is een must. Model is even afwachten. Maar heb nog niet de centjes. Uitgave patroon ligt even wat te hoog om nu een motor te kopen. Maar met het papiertje dadelijk op zak is het makkelijker als we ergens tegen aanlopen.

Zit zelf aan een Z750 te denken. Kwa vermogen zal dat even omschakelen zijn voor mij (gelukkig al lang niet meer echt gereden). Maar met dat vermogen moet ik een naked rijden en geen sporten met net boven 100 pk.
Voordeel: betaalbaar, toch veel fun, en ik pas er redelijk op.

29september AVB afrijden. Ben er eigenlijk nu ook wel klaar voor, maar kan niet eerder:(.

Terug
Naar boven