AndroidHealthClinic

Het nieuwe Metallica album

Metallica is gewoon over hun top heen, dat gaat nu eenmaal zo met bands die al langer dan 20 jaar actief zijn.

fail.

Welke dan?

EDIT: Rolling Stones en dergelijke zeker? Dan mis je m'n punt.

zucht... weer een ontgoocheling rijker...
had er al geen grote verwachtingen over en nadat ik ze vorige maand op pukkelpop 'Cyanide' had horen spelen deed dit mijn vermoeden dat dit album niet veel soeps ging worden alleen maar groter worden.

samengevat :

de sound is ok

stem James is gewoon te braafjes, veel te soft geworden voor het genre...
waar is het vuur en de passie gebleven ? ergens verloren na '...and justice for all' ? voor mij wel...

de nummers hangen met haken en ogen aaneen, hier een riffje, daar een saaie-niet-bij-de-gitaarlijn-passende solo (sorry Kirk, je kan 100 keer beter), een basslijntje ertussen... maar niets dat echt vloeiend klinkt...
het is allemaal maar in stukken en brokken aan elkaar gespeeld.
er zit gewoon niks van vlotte flow in, je wordt nooit echt meegesleurd in een nummer... ja, soms wel ja... voor een paar seconden en dan komt er een ander stukje op volgen dat er nauwelijks bij past...
waar zijn de spitsvondige en aanstekelijke melodietjes uit het verleden gebleven ? nu hoor ik enkel een band die nog keihard probeert om goed te zijn, maar jammergenoeg faalt... het is van willen, maar niet kunnen.

op St. Anger had ik nog een stuk of vier liedjes die ik best wel goed vond, maar denk niet dat ik dat van deze schijf ga kunnen zeggen...
2 nummers die m'n aandacht trokken :

in 'All Nightmare Long' zitten leuke en wat hardere stukjes, maar zoals eerder gezegd is ook dit nummer maar bedenkelijk in elkaar gepuzzeld.
wie was de producer van deze plaat eigenlijk ? terug Bob Rock of iemand anders ? die gast is iig in slaap gevallen tijdens de opnames.

'The Day That Never Comes' lijkt mooi te beginnen, maar dan slaat het nummer een richting uit in een soort van kakafonie die kant noch wal raakt... hier klinkt James' stem in het begin wel passend, die vent kan wel degelijk zingen (alleen is brullen als vanouds er niet meer bij).

de rest vind ik gewoon bitter triest. veel energie, wilskracht en pogingen tot... maar weinig resultaat, zo kan ik het nog het best omschrijven. had dit de debuutplaat geweest van een beginnend bandje, dan zou er zelf geen kat aandacht aan besteed hebben. nee, er bestaan op dit moment kwalitief véél betere bands dan met wat Metallica nu op de proppen komt, hier word ik totaal niet wild van. dit is toch maar huilen met de pet op voor een band met zo'n verleden. ze hebben de rebelse vibes van in het begin niet meer. is zeker geen verwijt, enkel een jammere vaststelling. mja, mensen worden nu éénmaal een dagje ouder en schijnen mettertijd wel eens te veranderen.
dit album is mij een 2 op 10 waard... voor de tijd en moeite die ze erin gestoken hebben.

bedankt Metallica, jullie blijven nog steeds mijn helden, maar ik ga enkel naar jullie 4 eerste plaatjes blijven luisteren... meesterwerkjes die muziekgeschiedenis geschreven hebben.

Grotendeels ben ik het wel met je eens :)

dank je :)

nee, de ontgoocheling knaagt wel een beetje nu
'k wou dat ik een positiever oordeel kon vellen over mijn idolen, maar dat is nu niet zo... doodjammer

Volgens mij is ie hier vanaf megaupload te downloaden; www.megaupload.com/?d=gxv1kihw
Pass: giometallica

Als 't goed is dan.. Ben hem nu aan het downloaden, ik test 't dan gelijk. :)

dank je :)

nee, de ontgoocheling knaagt wel een beetje nu
'k wou dat ik een positiever oordeel kon vellen over mijn idolen, maar dat is nu niet zo... doodjammer
Wat ik positief aan het album vind is dat ze naar hun fans luisteren en na Load, Reload en St. Anger weer proberen hun oude sT te evenaren.

Helaas niet gelukt. De creativiteit (lees alcohol) ontbreekt. Cliff Burton was de enige bandlid met een muzikale opleiding en dat was terug te horen. Ook voor ... And Justice For All heeft hij veel riffs geschreven. Na zijn dood is Metallica bergafwaarts gegaan.

• Topic Starter Topic Starter
Het heeft idd absoluut niet de rauwheid en agressie die ze vroeger hadden en klinkt misschien ietwat geforceerd, maar een teleurstelling wil ik zeker niet noemen. Het kan alleen een teleurstelling zijn als je echt denkt dat ze weer met een Ride of Master komen en dat is een absurde gedachte. Na alle bagger die ze sinds de jaren 90 hebben uitgebracht, vind ik dit toch 30x meer draaibaar.

Het heeft idd absoluut niet de rauwheid en agressie die ze vroeger hadden en klinkt misschien ietwat geforceerd, maar een teleurstelling wil ik zeker niet noemen. Het kan alleen een teleurstelling zijn als je echt denkt dat ze weer met een Ride of Master komen en dat is een absurde gedachte. Na alle bagger die ze sinds de jaren 90 hebben uitgebracht, vind ik dit toch 30x meer draaibaar.

een album als MOP, daar verwachtte ik me zeker niet meer aan.
maar ik luister nog liever naar softere nummers zoals 'until it sleeps' of een 'bleeding me' waar nog iets of wat van melodie in zit dan hetgeen waar ze nu mee voor de dag komen. ze proberen hard te klinken, maar eigenlijk gaan ze volledig de mist... bij sommige nummers lijkt het alsof ze plots midden in de song niet meer weten welke kant ze uitmoeten en breien er dan zomaar volledig koersloos een stuk aan. Hetfield gaf bij St.Anger al aan volledig inspiratieloos te zijn en die trend zet zich gewoon verder... wat wil je ook: hij is millionair, heeft vrouw en kinderen, leuke melodietjes bedenken zou dan bij mij ook wel het laatste zijn dat in m'n hoofd opkomt.
'my apocalypse' (waar ik een beetje een soort 'dyers eve' meen in te herkennen) is bijv. leuk geprobeerd, maar erg boeiend klinkt het toch allemaal niet... precies alsof ze zichzelf proberen te heruitvinden.
dit album had gewoon beter 'fail' geheetten :D
nee, alle gekheid op een stokje : ik ga niet veel naar dit album luisteren, het leven is te kort om naar mindere muziek te luisteren, er is veel betere muziek voorhanden.

vanavond ga ik nog eens 'garage inc.' opleggen, was ook nog een goed plakje van de tallicatzzz :)

De plaat is toch wel beter geworden dan ik had gedacht. Na de voorgaande 3 platen is dit een aangename afwisseling, meer had je ook echt niet hoeven verwachten.

Ben nu The Unforgiven III aan het luisteren, maar ik denk dat ik nu al kan zeggen dat ik het wel eens ben met powerjunkie... Ik kom er nog op terug mocht dat anders zijn. :D

had m gisternacht gedownload, prettay good :hedbang:

Staind en Slipknot hebbe ook een nieuw-ish album

linkies voor wie t wat mag vinden

[Link niet meer beschikbaar]

(Staind klinkt nergens naar vind ik)

had m gisternacht gedownload, prettay good :hedbang:

Staind en Slipknot hebbe ook een nieuw-ish album

linkies voor wie t wat mag vinden

(Staind klinkt nergens naar vind ik)
Vallen ook beide tegen :D

een album als MOP, daar verwachtte ik me zeker niet meer aan.
maar ik luister nog liever naar softere nummers zoals 'until it sleeps' of een 'bleeding me' waar nog iets of wat van melodie in zit dan hetgeen waar ze nu mee voor de dag komen. ze proberen hard te klinken, maar eigenlijk gaan ze volledig de mist... bij sommige nummers lijkt het alsof ze plots midden in de song niet meer weten welke kant ze uitmoeten en breien er dan zomaar volledig koersloos een stuk aan. Hetfield gaf bij St.Anger al aan volledig inspiratieloos te zijn en die trend zet zich gewoon verder... wat wil je ook: hij is millionair, heeft vrouw en kinderen, leuke melodietjes bedenken zou dan bij mij ook wel het laatste zijn dat in m'n hoofd opkomt.
'my apocalypse' (waar ik een beetje een soort 'dyers eve' meen in te herkennen) is bijv. leuk geprobeerd, maar erg boeiend klinkt het toch allemaal niet... precies alsof ze zichzelf proberen te heruitvinden.
dit album had gewoon beter 'fail' geheetten :D
nee, alle gekheid op een stokje : ik ga niet veel naar dit album luisteren, het leven is te kort om naar mindere muziek te luisteren, er is veel betere muziek voorhanden.

vanavond ga ik nog eens 'garage inc.' opleggen, was ook nog een goed plakje van de tallicatzzz :)
Zoals ik al zei denk ik dat het ook grotendeels met de dood van Cliff Burton en het ontbreken van alcohol te maken heeft ipv geld, vrouwen enz.

Terug
Naar boven