XXL Nutrition

Het nieuwe Metallica album

ja jaren 80 begin jaren 90 was het beter
luister nog veel naar werk van toen
van o.a Megadeath, Metallica, Slayer...

De hedendaagse Slayer SUCKT!!! Voilà, het is eruit. Hetzelfde met Morbid Angel. Die andere bands (Megadeth, etc) heb ik nooit aandacht voor gehad, dus dat zou ik niet weten.

ha, dat klopt idd wel :D
voor de rest blijven het wel metal-iconen en hebben ze tenminste nooit hun ziel verkocht aan de commerce... liever Slayer (en Megadeth) dan Metallica...

Metallica, Slayer, Anthrax en Megadeth zijn toch wel de bands die thrash metal groot hebben gemaakt.

Beste album alle tijden is natuurlijk REIGN IN BLOOD....:rocker:

Ik vind dat er wel een paar gruwelijke nummers op die nieuwe cd staan.

Toch vind ik dat Megadeth NOOIT het (oude) niveau van Metallica heeft gehaald.
Hetfield kan niet zingen, maar die Mustaine al helemaal niet....
(Tom Araya trouwens ook niet) :D

Gaan er trouwens nog DBB'ers naar Slayer in de HMH ?

Klopt.

Wat grappig is is dat Dave Mustaine, voormalig lid van Metallica het nummer The Four Horsemen had geschreven. Na zijn ontslag ging hij met Megadeth verder en nam het nummer Mechanix op.

En wat lijken die twee toch veel op elkaar :D

http://nl.youtube.com/watch?v=Y04dUO0hzsc

idd, 'kill 'em all' werd opgenomen net nadat ze er Mustaine hadden uitgekickt.
wel hoedje af voor MegaMustie dat hij in zo'n korte tijdsspanne daarna zelf een volledig nieuwe band & plaat uit zijn mouw schudde...
'the four horsemen' is in mijn ogen één van de beste metalnummers ooit en Mustaine mag van mijn part daarvoor met alle eer gaan lopen. vind zijn versie van de 'mechanix' wel net iets minder klinken (wel sneller) dan de 'tallicaversie. daar is het geluid/opnamesound 100 keer beter, het album 'killing is my business' is precies in een heel goedkope studio opgenomen... echt baggere kwaliteit, wel jammer.
is later wel eens volledig opnieuw opgenomen en heruitgebracht.

Toch vind ik dat Megadeth NOOIT het (oude) niveau van Metallica heeft gehaald.
Hetfield kan niet zingen, maar die Mustaine al helemaal niet....
(Tom Araya trouwens ook niet) :D

Gaan er trouwens nog DBB'ers naar Slayer in de HMH ?

mja, denk dat Dave zijn povere stemkwaliteit daarvan aan de basis ligt. Hetfield kan (/kon :P) imo zowel brullen als normaal zingen, Mustaine daarentegen klinkt soms meer als jankende coyote. kan me voorstellen dat dit niet zo direct in de smaak valt bij het grote publiek, maar ik vind het wel iets hebben dat venijnige stemmetje... ben iig megafan :D
Araya kan alleen maar schreeuwen, volgens mij strooien de andere bandleden als extra motivatie net voor elk optreden wat jeukpoeder & witte peper in zijn onderbroek :yell:

als ik verlof krijg zou ik ze wel durven gaan zien, maar dan wel in A'pen :devil:

haha, herinner me nog altijd mijn eerste Slayer-concert : had zodanig hard meegebruld dat ik nadien 1 volledige maand :eek2: mijn stem ben kwijtgeweest... no shit ! :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Mustaine daarentegen klinkt soms meer als jankende coyote. kan me voorstellen dat dit niet zo direct in de smaak valt bij het grote publiek, maar ik vind het wel iets hebben dat venijnige stemmetje... ben iig megafan

Moet je voor de grap Diamond Head - Lighting To The Nations eens downloaden. Staan een aantal nummers op die op Garage Inc zijn gecovered en je weet gelijk waar Mustaine z'n vocaalsT vandaan heeft gehaald.

Moet je voor de grap Diamond Head - Lighting To The Nations eens downloaden. Staan een aantal nummers op die op Garage Inc zijn gecovered en je weet gelijk waar Mustaine z'n vocaalsT vandaan heeft gehaald.

??? Garage Days Inc is toch met Hetfield ?

Overigens hoezo vroeg erbij? :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Er zit ook een riff in Sucking my love (een nummer op dat album) die de inspiratie is geweest voor de riff in Seek & Destroy. Je hoort 't meteen.

vind zijn versie van de 'mechanix' wel net iets minder klinken (wel sneller) dan de 'tallicaversie. daar is het geluid/opnamesound 100 keer beter, het album 'killing is my business' is precies in een heel goedkope studio opgenomen... echt baggere kwaliteit, wel jammer.
is later wel eens volledig opnieuw opgenomen en heruitgebracht.
Komt omdat Mustaine bijna zijn gehele budget er doorheen heeft gejaagd door drugs en alcohol te kopen.

Jammer dat 'tallica deze bijna nooit live (heeft mogen ?) speelt(en)
Net als overigens andere songs met een 'Mustaine'-smetje ;) (bv ride the lightning of Metal Militia)

nee hoor, zit zelf regelmatig in hun setlist.
heb het ze zelf al 3 maal live horen spelen, waaronder vorig jaar nog :)
ride the lightning spelen ze idd zoveel niet meer, ook nog maar 1 keer live gehoord en 'metal militia' moeten ze van mij niet meer live spelen, is wel leuk maar vind het één van hun mindere nummers.

ga ik eens doen.
idd, in 'sucking my love' zit duidelijk iets van een 'seek & destroy'.
het beste om daarachter te komen is de gitaarpartituren naast elkaar leggen.
ik zit ook soms nieuwe riffjes op deuntjes van metallica op m'n gitaar te zoeken, laatst had ik nog leuke variant gevonden op het 'no remorse'-riffje :P

ben jij dat op die bobbejaan-foto ? :D

Komt omdat Mustaine bijna zijn gehele budget er doorheen heeft gejaagd door drugs en alcohol te kopen.

ik herken een kleine DM in mij :D
ja en nu heeft hij spijt dat ie toen niet slimmer geweest was en nu niet bij 'tallica zit voor de grote roem.
ahja... Megadeth : meer dan 15 miljoen albums verkocht en Metallica : meer dan 90 miljoen... toch een klein verschilletje :)

nee hoor, zit zelf regelmatig in hun setlist.
heb het ze zelf al 3 maal live horen spelen, waaronder vorig jaar nog :)
ride the lightning spelen ze idd zoveel niet meer, ook nog maar 1 keer live gehoord en 'metal militia' moeten ze van mij niet meer live spelen, is wel leuk maar vind het één van hun mindere nummers.:)

okey.. ik heb ze 4 keer mogen zien (jaren '90) en nog nooit live 4-horsemen gehoord... helaas....

Terug
Naar boven