MuscleMeat

Sticky Het Serotonine-Dopamine-GABA evenwicht

• Topic Starter Topic Starter
Klote, door mn avpd kon ik niet door mn "sociale angst" geraken, maar sta beken om mn optimisme en wist altijd dat ik ga geraken waar ik wil geraken, ik begon met het gebruiken van XTC, de dag erna bleef ik vrij ik van social angst en kon ik mn confidence verbeteren over de weken wanneer ik elke zondag met met mn maten rondhing, niet erg nuttig zonder medicatie dat werkt voor mn negatives maar het opbouwen van confidence is cruciaal als je iets zoals sociale angst wilt wegnemen, medicatie kan dit niet allen doen.

Ben altijd dankbaar nu dat ik hier doorging aangezien ik nu een expert ben als het gaat over mentale ziektes, en veel verschillende doorbraken gezorgd heb voor de behandelijk hiervan, en de behandeling van drugsverslavling.

Heb nooit last gehad van depressie in mn leven omdat ik altijd wist dat ik het leven zal hebben dat ik wil hebben, had vroeger veel mensen waar ik mee in contact was die ik helpte met het mentale issues, medicatie en dergelijke.

Ik vergat mn ergste klacht, anhedonie sinds ik shizo triggerde wat mental torture is, that said ik heb nooit periodes gehad dat ik zonder vriendin zat of dergelijke, alleen klote dat ik niet sociaal kon functioneren rond degene waar ik juist sociaal mee wilde zijn.

Hoe waren je ouders? Vraag ik uit werkelijke interesse en om bepaalde factoren uit te sluiten.

Mn jeugd thuis was schitterened, wel door mn grrotouders opgebracht, wel waren er issues met mn initiele connectie met mn moeder na mn geboorte wat een risicofactor is voor shizophrenia, iets dat je trouwens alleen kan triggeren als je riskgenes hebt. Mn ma heef bipolaire stoornis wat dezelfde riskgenes heeft.

Mn jeugd thuis was schitterened, wel door mn grrotouders opgebracht, wel waren er issues met mn initiele connectie met mn moeder na mn geboorte wat een risicofactor is voor shizophrenia, iets dat je trouwens alleen kan triggeren als je riskgenes hebt. Mn ma heef bipolaire stoornis wat dezelfde riskgenes heeft.

Connectie met moeder na geboorte is zeer belangrijk. Oxytocine aanmaak wordt bv. gestimuleerd hierdoor en nog een hoop andere hormonen die handig zijn die een effect hebben op de 'mentale ontwikkeling'.

Maar zoals ik zei zijn de hersenen plastische en onderhevig aan verandering door interne en externe factoren.

En hoe was de band met je grootouders? Contact met je moeder was er nog? En vader?

Waarschijnlijk wel ja :P Het is geen simpele materie de keuze hierin en nog volop in ontwikkeling.
Up for discussion? yes volop in ontwikkelijk daarom hebben we rcs tot onze beschikking, je moet risicos nemen als je van shizo wil recoveren, Ik nam ENORM verschrikkelijk grote risicos in het verleden.

Gwn de aangewezen behandelingen aanbevelen is hetzelfde als iemand traag in een r*tard laten veranderen, als ik kijk naar de mensen ik in een belguim shizo ward zag, hoe gevaarlijk ook alle mogenlijke behandelingsopties moeten gepresenteerd worden met de pros en cons voor iedereen die een bepaalde stoornis heeft

Connectie met moeder na geboorte is zeer belangrijk. Oxytocine aanmaak wordt bv. gestimuleerd hierdoor en nog een hoop andere hormonen die handig zijn die een effect hebben op de 'mentale ontwikkeling'.

Maar zoals ik zei zijn de hersenen plastische en onderhevig aan verandering door interne en externe factoren.

En hoe was de band met je grootouders? Contact met je moeder was er nog? En vader?
Waarom vraag je dit allemaal man, je bent een wannabee me op andere fora nu, ik ben hier een expert op, wat is je punt? dat indien dingen beter waren ik nooit shizo triggerde? kan zijn aangezien de meeste het niet triggeren, of ontwikkelen na in de predromal phase te gaan, that said iedereen met risico factoren reageerd op dezelfde behandelingsmetoden, zoals amphetamine met memantine voor sociale angst in constrast tot therapie of gabaergeics voor anderen.

Ik zag mn pa elke avond bij mn grootouders wanneer hij kwam eten, mn ma elke 2 weken zaterdags

Waarom vraag je dit allemaal man, je bent een wannabee me op andere fora nu, ik ben hier een expert op, wat is je punt? dat indien dingen beter waren ik nooit shizo triggerde? kan zijn aangezien de meeste het niet triggeren, of ontwikkelen na in de predromal phase te gaan, that said iedereen met risico factoren reageerd op dezelfde behandelingsmetoden, zoals amphetamine met memantine voor sociale angst in constrast tot therapie of gabaergeics voor anderen.

Ik zag mn pa elke avond bij mn grootouders wanneer hij kwam eten, mn ma elke 2 weken zaterdags

Omdat ik een sociale factor bij je opmerk wat te maken heeft met je jeugd/opgroei. Verwaarlozing, verlatingsangst, hechtingsproblemen en hieruit verder sociale angsten.

Soms is het makkelijker om de focus volledig op medicatie te leggen, maar bij psychische aandoeningen mag je de psyche niet vergeten. Medicatie ondersteund, maar lost je oorzaak niet op (los van aanleg).

Omdat ik een sociale factor bij je opmerk wat te maken heeft met je jeugd/opgroei. Verwaarlozing, verlatingsangst, hechtingsproblemen en hieruit verder sociale angsten.
Niet indien het gaat om AVPD wat een negatief symptioon is van shizoprenie en totall niets met jeugs, opgroei of dergelijke te maken heeft, is in de meeste gevallen een van de eerste symptionen dat verschijnt in de predromale phase.

Ik heb geen sociale angsten, ik kan gwn niet functioneren onder andere mensen, is like torture zonder medicatie, moeilijk uit te leggen voor iemand dat het zelf niet heeft.

Niet indien het gaat om AVPD wat een negatief symptioon is van shizoprenie en totall niets met jeugs, opgroei of dergelijke te maken heeft, is in de meeste gevallen een van de eerste symptionen dat verschijnt in de predromale phase.

Ben je niet kwaad op je moeder en/of vader?

Nope, pa moest opstaan op 4 uur in de ochten en mn ma heeft bipolaire stoornis dus ze konden mij beide niet opbrengen, ben ze dankbaar dat ze mij in een goeie omgeving gezet hebben.

Nope, pa moest opstaan op 4 uur in de ochten en mn ma heeft bipolaire stoornis dus ze konden mij beide niet opbrengen, ben ze dankbaar dat ze mij in een goeie omgeving gezet hebben.

Toch voel ik er wat anders doorheen. Een kind kan dit toch niet begrijpen en wil een moeder en vader als deze bekend zijn?

Ik zou zelf kwaad zijn, zoals meeste mensen. En zou dit moeten verwerken, maar jij niet?

Is alsof je ineens in een situatie zonder zuurstof zit, je kan gwn niet functioneren, stimulanten zijn voor mij die zuurstof, that said zoals ik voorheen vertelde heb ik mn confidence over maanden opgebouwt weken de dag na xtc gebruik, het is een complex issue, jaren terug zou ik me ook op dex ongemakkelijk gevoeld hebbben.

Toch voel ik er wat anders doorheen. Een kind kan dit toch niet begrijpen en wil een moeder en vader als deze bekend zijn?

Ik zou zelf kwaad zijn, zoals meeste mensen. En zou dit moeten verwerken, maar jij niet?
Zoals ik al gezegd heb voorheen sta ik bekend voor mn optimisme, en altijd knowing that at one day ill be allright, ik ben vrij uniek haha, ik ga niet kwaad op iemand zijn wanneer ik die tijd kan gebruiken om mensen te helpen die enorm veel gratutode tonen voor mn help, dat is mn enige driveforce.

Is alsof je ineens in een situatie zonder zuurstof zit, je kan gwn niet functioneren, stimulanten zijn voor mij die zuurstof, that said zoals ik voorheen vertelde heb ik mn confidence over maanden opgebouwt weken de dag na xtc gebruik, het is een complex issue, jaren terug zou ik me ook op dex ongemakkelijk gevoeld hebbben.

Dus een ontbreken van hormonale hersenstimulansen, die stimulansen zijn normaal voor een 'normaal' persoon maar als dat onvoldoende is dan is het idd zoals jij beschrijft.

Heb je ook de psychologische factoren allemaal bekeken? Je jeugd is een grote bepaler hoe je er later uitkomt los van aanleg tot bepaalde dingen. Je kan veel aanleg hebben maar er zijn soms triggers nodig.

Zoals ik al gezegd heb voorheen sta ik bekend voor mn optimisme, en altijd knowing that at one day ill be allright, ik ben vrij uniek haha, ik ga niet kwaad op iemand zijn wanneer ik die tijd kan gebruiken om mensen te helpen die enorm veel gratutode tonen voor mn help, dat is mn enige driveforce.

Klopt, maar je ontwijkt mijn vragen daardoor. Zelfbesef en realisatie is een grote stap in verdere transformatie.

Zover ik kan zien via een forum zit je met veel interne, onderdrukte pijn dat je probeert te compenseren.

Waar moet ik naar kijken? ben voor het meeste in mn remissie en alleen reward problemen in shizophrenia zijn lastig op te lossen, zoals hoe goet eten proeft, satisfactie erna, time dilation etc, het is alleemaal naar de klote en erg lastig op te lossen.

Waar moet ik naar kijken? ben voor het meeste in mn remissie en alleen reward problemen in shizophrenia zijn lastig op te lossen, zoals hoe goet eten proeft, satisfactie erna, time dilation etc, het is alleemaal naar de klote en erg lastig op te lossen.

Ik heb het niet over het heden, maar je verleden. En je gevoelens (op een niet gay manier).

Klopt, maar je ontwijkt mijn vragen daardoor. Zelfbesef en realisatie is een grote stap in verdere transformatie.

Zover ik kan zien via een forum zit je met veel interne, onderdrukte pijn dat je probeert te compenseren.
Ik ben me van geen onderdrukte pijn bewust, waarom heb je die indruk? ik weet wel waarom, mn drastische interventies en dat ik de laatste jaren een drugsverslaving had, toch voordat ik shizo triggerede was ik happy drinking redbulls posting on fora, dus ik had geen last vaan een vorm van interne pijn tot test mn predromale shizo triggerde.

Terug
Naar boven