Fitness Seller

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

• Topic Starter Topic Starter
Zal mijn ogen open houden Jan. Ook nog een bepaalde minimale dikte van het materiaal. Laten we zeggen minimaal 3mm dikte en 63.5 buitenmaat

Ik heb een probleem. Mijn carcircle is ietsje te groot, ik kan op het pleintje voor mijn garage net de draai niet maken. Ik kan de bestaande buis dus iets afzagen, maar doe dat liever niet, want die lengte wil ik voor wedstrijden liever zo houden. Dus ging ik vandaag naar mijn vaste ijzerboer een stukje stalen buis halen van 63,5 mm rond (buitenmaat). Dat had hij echter niet. Blijkt dat het een niet veel gebruikte maat is. Ik moet echt die maat hebben, met 60 mm zit er te veel speling in. De buis moet namelijk weer passen in het laatste stuk waar het handvat en de gewichten op worden geschoven.

Heb ook al zitten googlen op internet, maar kwam alleen 60 mm en 76 mm buis tegen. Wie kan mij helpen, hetzij dat je nog ergens een stuk van 220 cm heb liggen, hetzij dat je me helpt aan een adresje waar ik 63,5 mm buis kan kopen.

Voor Gijs: jij kan vaak aan gebruikt staal komen. Kan jij niet eens kijken bij jouw ijzerboer of die geen 63,5 mm stalen buis heeft?

Jan, ik dat alles zelf maak, materiaal om een hele wedstrijd mee te vullen... en je vraagt mij niks !? FOEI.

Het zou heel goed kunnen dat 630 geen standaard maat is en dat je die speciaal op maat moet laten maken.
Wat je kan doen is door een lasser er simpelweg enkele ruggen erop laten lassen. Een rug is een "streep" las zonder dat je er een ander stuk ijzer oplast, begrijp je. Hierdoor word je buis op bepaalde plaatsen dikker. Als je bvb 4 a 5 ruggen op je bestaande buis last (in de lengterichting) en daarna met een slijpschijf de ruggen mooi "glad" en op de juist maat slijpt zal je buis perfect in het andere stuk buis passen. Ik wil je daar gerust ook mee helpen maar dan ga je met je materiaal wel eens naar hier moeten komen en ik veronderstel dat dat niet zo eenvoudig is.

andere oplossing: ervoor zorgen dat je de buis dieper in het handvat kan schuiven.

Een oplossing heb ik zeker voor jou, alleen zou ik wel je carcircle eens moeten zien. Kan je geen foto plaatsen of doorsturen naar mijn emailadres?

Ik heb toevallig met een redelijk grote staal leverancier zaken gedaan van de week voor een nieuwbouw project. Maar die had ook alleen 60 mm op voorraad.

Ik heb ondertussen in ieder geval één leverancier gevonden die voor mij stalen buis 63,5 mm op voorraad heeft. Het gaat om Buchner Kassen uit Oud-Alblas, http://www.buchner-kassen.nl. Zij adverteerden met gebruikte kasverwarmingsbuizen op marktplaats en zij hebben me gemaild dat zij de 63,5 mm op voorraad in huis hebben. Dus dat wordt binnenkort even een ritje naar Oud-Alblas.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!

Nader: vandaag geslaagd voor m'n buis en in principe vlak om de hoek. Ik dacht kasverwarmingsbuizen? Daar zitten hier ook wel een paar bedrijven die in gebruikte kassenbouwmaterialen handelen. En inderdaad, bij de tweede zaak waar ik kwam was het raak. Hoeveel meter ik wilde hebben? Eh, nou eigenlijk maar 220 cm. Ok, geen probleem en voor 10 euro had ik m'n stukje buis!

Laatst bewerkt:
Even een nieuwe box gefixed. 2x14cm ook te gebruiken als blokken voor DL, denk dat ik nog wel wat plakken bijhaal van underlayment om mooi de hoogte te kunnen bepalen.

Nu samen dus 28cm wat een flink stukje onder par oplevert. 60 bij 60 zodat je niet bang hoeft te zijn dat je de box mist.

Afb064.jpg

nice, een box voor mensen met massive glutes :D

Ik heb ondertussen in ieder geval één leverancier gevonden die voor mij stalen buis 63,5 mm op voorraad heeft. Het gaat om Buchner Kassen uit Oud-Alblas, http://www.buchner-kassen.nl. Zij adverteerden met gebruikte kasverwarmingsbuizen op marktplaats en zij hebben me gemaild dat zij de 63,5 mm op voorraad in huis hebben. Dus dat wordt binnenkort even een ritje naar Oud-Alblas.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!

Nader: vandaag geslaagd voor m'n buis en in principe vlak om de hoek. Ik dacht kasverwarmingsbuizen? Daar zitten hier ook wel een paar bedrijven die in gebruikte kassenbouwmaterialen handelen. En inderdaad, bij de tweede zaak waar ik kwam was het raak. Hoeveel meter ik wilde hebben? Eh, nou eigenlijk maar 220 cm. Ok, geen probleem en voor 10 euro had ik m'n stukje buis!

Haha, hoe simpel kan het zijn!

:roflol: wat moet je hier nou mee ?:P

Op die dummbell is maar omdat het zo even uitkwam he :p ik kan ze evengoed op mijn barbell steken, dan zijn ze al wat nuttiger ;)

oke oke.. ik dacht dat je hier serieus mee wilde gaan trainen als dumbbell terwijl je hem al easy muscle snatched vandaar... ben je niet bang dat het fout gaat met die tape ?

Kan wel wat verdragen. Voor alle duidelijkheid, dat wiel zit niet aan de bar getaped he. Er zit enkel een shitload aan tape aan de binnenkant van die wielen om de opening gepast te maken voor een 50mm bar. Zie dus niet meteen wat er fout kan gaan :) Met wat pech verslijt de tape na een aantal keer, maar dan plak ik er gewoon nieuwe in :p

Ik raad je toch gewoon aan een 2.5kg schijfje gaten in te boren en met bouten vast te zetten op je autowiel.

dat was ook zn bedoeling dacht ik,maar om een of andere reden lukte het niet:p

Lukt wel, maar duurt wel even voor ik die besteld en ontvangen heb, en voor ik daar dan die gaten in heb ;) Dit is een tijdelijke oplossing en voorlopig lijkt ze mij eigenlijk evengoed (ik heb al een paar vorige wielen met schijfjes opgelost).

Vandaag even een monolift gemaakt die op en af het powerrack kan. 90% klaar. Poten verstelbaar.

Afb065.jpg

Afb068.jpg

Ziet er goed uit

goed bezig gijs

Terug
Naar boven