- Waardering
- 7.031
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 105kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zal mijn ogen open houden Jan. Ook nog een bepaalde minimale dikte van het materiaal. Laten we zeggen minimaal 3mm dikte en 63.5 buitenmaat
Ik heb een probleem. Mijn carcircle is ietsje te groot, ik kan op het pleintje voor mijn garage net de draai niet maken. Ik kan de bestaande buis dus iets afzagen, maar doe dat liever niet, want die lengte wil ik voor wedstrijden liever zo houden. Dus ging ik vandaag naar mijn vaste ijzerboer een stukje stalen buis halen van 63,5 mm rond (buitenmaat). Dat had hij echter niet. Blijkt dat het een niet veel gebruikte maat is. Ik moet echt die maat hebben, met 60 mm zit er te veel speling in. De buis moet namelijk weer passen in het laatste stuk waar het handvat en de gewichten op worden geschoven.
Heb ook al zitten googlen op internet, maar kwam alleen 60 mm en 76 mm buis tegen. Wie kan mij helpen, hetzij dat je nog ergens een stuk van 220 cm heb liggen, hetzij dat je me helpt aan een adresje waar ik 63,5 mm buis kan kopen.
Voor Gijs: jij kan vaak aan gebruikt staal komen. Kan jij niet eens kijken bij jouw ijzerboer of die geen 63,5 mm stalen buis heeft?
Ik heb ondertussen in ieder geval één leverancier gevonden die voor mij stalen buis 63,5 mm op voorraad heeft. Het gaat om Buchner Kassen uit Oud-Alblas, http://www.buchner-kassen.nl. Zij adverteerden met gebruikte kasverwarmingsbuizen op marktplaats en zij hebben me gemaild dat zij de 63,5 mm op voorraad in huis hebben. Dus dat wordt binnenkort even een ritje naar Oud-Alblas.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!
Nader: vandaag geslaagd voor m'n buis en in principe vlak om de hoek. Ik dacht kasverwarmingsbuizen? Daar zitten hier ook wel een paar bedrijven die in gebruikte kassenbouwmaterialen handelen. En inderdaad, bij de tweede zaak waar ik kwam was het raak. Hoeveel meter ik wilde hebben? Eh, nou eigenlijk maar 220 cm. Ok, geen probleem en voor 10 euro had ik m'n stukje buis!
Met wat pech verslijt de tape na een aantal keer, maar dan plak ik er gewoon nieuwe in 
Ik raad je toch gewoon aan een 2.5kg schijfje gaten in te boren en met bouten vast te zetten op je autowiel.