XXL Nutrition

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

• Topic Starter Topic Starter
Fat db 50 en 55kg, +60 komt er nog aan.
Afb081.jpg

Platform stones
Afb083.jpg

handig bedacht zo om de pallets gewoon rechtop te zetten! Moet zeker stevig genoeg zijn!

Inderdaad, simpel, maar je moet het maar bedenken :D

Brute dumbbells!

in nu nog iets fixen dat de stenen niet naar de klote gaan Gijs :P

Gijs, als je kon kiezen voor je fat dumbbells, zou je dan een grip erop laten frezen of zou je de stang gewoon glad laten?

Gijs, als je kon kiezen voor je fat dumbbells, zou je dan een grip erop laten frezen of zou je de stang gewoon glad laten?

Ach als het kon Jan, maar ja zitten er weer kosten aan verbonden enzo. Maar ja ik doe er gewoon dadelijk wat sporttape omheen. Ik heb de dumbbells gekregen en zelf aangepast. Kosten een halve spuitbus en wat elektroden. Zo heb je nog eens wat voor weinig toch.

Ga je ook dumbbells creeren dan?

---------- Toegevoegd om 21:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:51 ----------

handig bedacht zo om de pallets gewoon rechtop te zetten! Moet zeker stevig genoeg zijn!

Inderdaad, simpel, maar je moet het maar bedenken :D

Ik vogel dat soort dingen altijd uit in mijn slaap. Dan sta ik naast mijn bed in de morgen en dan denk ik: Zo ga ik het doen!

Ja, ik ga inderdaad een paar fat dumbbells maken. Mijn bedoeling is om een 60 mm massief staal aan twee kanten af te laten draaien tot 30 mm, want ik heb een hele berg dumbbell schijven die ik kan gebruiken. En degene die dat voor me wil doen kan er zonder problemen ook grip op frezen. Alleen weet ik niet of dat lekker aanvoelt of juist niet. De meeste dumbbells hebben volgens mij gewoon een gladde stang?

Ik heb idd nog nooit een fat db gezien met een grip erop. Dus ja...........

Enne als ik je nog eens moeten leren lassen... Ik heb stones nodig!

**** wat een almachtige Dumbbells!

nice dumbbells man!Die wil ik wel es komen proberen!

Jij bent zeker altijd welkom Wietse dat weet je. Maar ik weet wat voor een pokke eind het is.

Niet perse strongman, maar wel gerelateerd:

we trainen hier nu al een tijd in de schuur, maar elke woensdag bij het deadliften maken we weer tegels kapot en verzakt de grond weer een beetje. Het zag er echt uit als een maanlandschap ondertussen dus we besloten dat het tijd was een platform te maken. Dit besluit werd natuurlijk al een maand terug gemaakt jullie weten hoe dat gaat. Nou was het dinsdag en ik werd helemaal gek bij de gedachte vandaag weer op die vertieft schuine grond te deadliften. Dus eindelijk naar de gamma gegaan!

3 platen betontriplex van 18mm dik op maat laten zagen,
eerste van 2m25 bij 1 m onderop, daarom 2 platen van de helft, daarop aan de zijkanten 2 cm rubber matten en in het midden nog een plaat betontriplex.

's Avonds nog in elkaar gezet (lijmen en schroeven) en hier zie je het resultaat met de gewichten erop voor de lijm (waarschijnlijk niet nodig maar zal ook niet geschaad hebben):

2wpnfwj.jpg

De volgende dag de tegels eruit gehaald en de grond gladgestreken:

zo7ptg.jpg

Niet perfect waterpas maar toch behoorlijk close!

Toen plastic zeil onder gelegd omdat de schuur soms vrij vochtig is:

qqpu9u.jpg

En dan natuurlijk het eindresultaat:

mu7ck4.jpg

Net op gedeadlift en works like a charm.

Nu maar hopen dat het niet stuk gaat want dat hout is echt hoerig duur.

Hoeveel heb je betaalt voor dat platform?

ziet er mooi uit. nu hopen dat het inderdaad heel blijft en veel plezier en gains brengt.

Nice platform!

Ik heb in mn tuin een betonnen platform gemaakt, foto's volgen nog :D

Betontriplex is wel vies duur! Wat heeft de hele zaak gekost?

Terug
Naar boven