MuscleMeat

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

Ben met stone platforms bezig en hoop dat ze stevig genoeg zijn. Heb twee balken onder de bovenplaat geplaatst om de krachten af te dragen naar de staanders. Zou de onderste balk zo stevig genoeg vast zitten of nog extra hoekstukjes (balken koppelen) aanbrengen?

u69t0.jpg

21ee2yd.jpg
33mvpk2.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit is waarschijnlijk al sterk genoeg. Je kan de join nog sterker maken door lange schroeven schuin in te draaien, of.. maar dan moet je wel de boel uit elkaar halen, een inkeping maken en die goed lijmen en schroeven.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.205
dat ziet er prima uit!

mooi gedaan,maar kan steviger,want als je daar 200kg aanhangt scheurt het boeltje.
door het gewicht aan de loadpins gaan de balken naar binnen gegaan.
beter had je de voet massiever gemaakt en daar 2 loadpins aangemaakt per voet.
en zoals porter zegt,extra steunen op de dwarsbalk.

• #1.210
mwa ligt aan de dikte van het materiaal. Met een vergelijkbare yoke al 350 gelopen was geen probleem. Maar ik ben het met je eens dat 2 pins per voet beter is.

tnx, ja ik had zelf ook al mijn twijfels of het wel stevig genoeg zou zijn, ik maak er 2 hoekijzers tussen ( bij de gele ronde stang) en dan zien we het wel, of hoe kan ik het nu nog steviger maken?

een extra buis boven degene die je in je nek draagt? heb ik ook al eens op yokes gezien,

• #1.214
gewoon hoekjes bij de bovenbuis en je verder geen zorgen maken de komende tijd. Als je boven de 300 komt dan zie je wel weer verder of de loadingpins het houden zo. Als je 3mm materiaal hebt gebruikt voor de staanders hoef je je ook echt geen zorgen te maken dat die verbuigen. Stel de yoke weegt 50 leeg dan is 350 kg op de yoke alsnog maar 150kg belasting voor de paal. Een paal van 5x5 3mm dik houdt dat makkelijk.

gewoon hoekjes bij de bovenbuis en je verder geen zorgen maken de komende tijd. Als je boven de 300 komt dan zie je wel weer verder of de loadingpins het houden zo. Als je 3mm materiaal hebt gebruikt voor de staanders hoef je je ook echt geen zorgen te maken dat die verbuigen. Stel de yoke weegt 50 leeg dan is 350 kg op de yoke alsnog maar 150kg belasting voor de paal. Een paal van 5x5 3mm dik houdt dat makkelijk.

bedankt, kom er vanzelf wel achter als er iets verbuigt/afbreekt, maar dat zal idd wel meevallen

weet iemand hoe ik die ringen voor op een fat dumbbell kan maken? , heb nu een 50mm buis al op lengte gemaakt alleen ik moet nu 2 ringen eromheen lassen om schijven tegen te houden,.

• #1.217
kunt van alles doen. Van simpel naar minder simpel

1. 2 bouten erop lassen als stop
2 gat boren bout erdoor en vastlassen
3 buis die iets groter is ring afslijpen en erop lassen
4 Oude klem stuk afsluiten en eroplassen
5 ringen bestellen

Ik heb ze allen al gedaan

tnx gijs zal er eens 1 van proberen

Een manier die minder goed werkt, is proberen om schijven aan de dumbbellstang vast te lijmen. Ik weet uit ervaring dat dat lastig is :(

Terug
Naar boven