AndroidHealthClinic

Het sterven van een moeder in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oorlog blijft k*t :(

Eentje voor bij de verzameling van rotten en ogrish :) (ja... ik ben gestoord)

Oeps misschien toch fraude :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

beirutwoman2.jpg

Gelijkenis is vrij treffend lijkt me en deze vrouw wordt dus meerdere malen in gezet voor propaganda doeleiden als je de link doorleest op :

Drinking From Home: Extreme Makeover - Beirut Edition

En

Reuters Photo Fraud

Haar hoofddoek heeft hetzelfde motief, hier klopt geen kant van. Overigens staat deze vergelijking niet op die sites, die heb ik net zelf zo onder elkaar gezet. Tevens gemeld bij de eigenaar van die tweede pagina.

Hehe je was me voor :D Ik wou het net op gaan zoeken en die foto gaan plaatsen, herkende d'r gelijk.

gelukkig weten we nu dat deze fotos dus nep zijn

als iemand de link van eric tenminste ook gelezen heeft

Ach, misschien had het mens wel suïcidale neigingen en heeft ze net het groot lot gewonnen...

Sommige mensen moeten zo hard hun best doen om gekilled te worden en anderen krijgen het for free... life's just not fair

Je moet het eens van een ander perspectief bekijken hé :) you never know...

En is idd een reactie op de uitspraken hier van: "zelfmoord is laf" etc... maar ben topic nog aan't zoeken...

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet dit echt even kwijt. Ik heb met stijgende verbazing de berichten van EricR gelezen. Jij baseert je op het feit dat de vrouw een soortgelijke hoofddoek (zwart) heeft en dat ze meerdere malen is gefotografeerd (de vrouw in je link). De vrouw in je link lijkt in het verste niet op de moeder van die jongen.... Je gaat wel secuur te werk met je hoofddoekenverhaal. Doet me denken aan een persoon die een overval pleegt en vlucht met een auto. Als ik jouw logica doortrek dan zou jouw conclusie zijn; alle mensen met een auto zijn in principe verdacht.

Er is ook een filmpje van een isralier die in een tv-programma glashard beweert dat de verwoeste gebouwen in libanon niet het gevolg zijn van bombardementen van het israelische leger maar te wijten zijn aan de slechte constructie van die gebouwen.

Sorry... maar ik vind dit te triest voor woorden. Meer heb ik er niet over te zeggen.

Hafid, kerel die vrouw staat er om bekend dat ze overal opduikt. Kijk nou eens objectief naar haar gezicht en de sites die ik heb gepresenteerd. Het is toch duidelijk te zien dat ze op elkaar lijken, maar als je het niet wil zien dan zie je het ook niet.

• Topic Starter Topic Starter
Hafid, kerel die vrouw staat er om bekend dat ze overal opduikt. Kijk nou eens objectief naar haar gezicht en de sites die ik heb gepresenteerd. Het is toch duidelijk te zien dat ze op elkaar lijken, maar als je het niet wil zien dan zie je het ook niet.

Dat ze op elkaar lijken is blijkbaar voor jou voldoende om de foto's als nep af te doen? Ik vraag me af of jij ook moeite hebt met het uit elkaar houden van aziaten, chinezen bijvoorbeeld.

Ik heb de tekst op die site doorgelezen. Wat ik zie is een vrouw die haar frustraties uit op verschillende lokaties (met gebouwen op de achtergrond). Er wordt in de tekst onder de foto gesuggereerd dat ze twee keer in een week haar huis heeft verloren. Wie zegt me dat het haar woningen zijn waar ze voor staat?? Waarom worden alle beelden die uit libanon komen in twijfel getrokken?

Omdat er overduidelijk al een aantal keren is gemanipuleerd. Lees die site nou eens rustig door en de links naar andere sites.

Reuters heeft zelf toegegeven dat er is gefraudeerd met een andere fotoset en in dit geval lijkt er ook fraude in het spel :

Reuters withdraws all photos by freelancer - Yahoo! News

En je kan insinueren dat ik moeite heb met het uit elkaar houden van andere volkeren, maar ik ben zeker niet blind. Het viel niet alleen mij op, ook Homer17 had dezelfde gedacht er bij toen hij deze foto's zag. Zou Homer17 ook al toen zijn aan een mooie stok met rode strepen en een Golden Retriever?

Wat ik trouwens nog meer zie is een zeer discutabele bron, Expliciet.nl. Of moet ik die 'ware weg' site zien als vredelievende non-extremistische site die vooral de waarheid predikt? Beetje eenzijdig dan wel, het is allemaal Zionisme dit en Zionisme dat op die site :

[Link niet meer beschikbaar]23/08 [Link niet meer beschikbaar]23/08 [Link niet meer beschikbaar]23/08 [Link niet meer beschikbaar]23/08 [Link niet meer beschikbaar]23/08 [Link niet meer beschikbaar]22/08 [Link niet meer beschikbaar]22/08 [Link niet meer beschikbaar]22/08 [Link niet meer beschikbaar]22/08 [Link niet meer beschikbaar]

Lekker gekleurd dus, weinig betrouwbaar en gelet op wat er aan frauduleuze foto's in de wereld wordt gestuurd doet Expliciet.nl gezellig mee.

Op zulke sites bestaat objectieve berichtgeving gewoon niet.
ik zeg niet dat wij het hier beter doen 'in het westen' maar zij dikken het altijd wel flink aan.

Hmz... als je je alles moet gaan aantrekken... Dan wordt je zoals die n*ger in The Green Mile...

Als jij elke dag geconfronteerd word met mindere plezante dingen dan ga je je ook afsluiten voor zulke "ver van mijn bed" dingen. En voor sommige beroepen is het zelfs noodzakelijk dat je dit kunt doen.

Wat is er beter? een dag happy door het leven gaan en gewoon het schijt hebben aan alles? Of ergens in de krant lezen dat er een gewelddadige verkrachting gebeurd is en de rest van de dag jezelf afvragen waarom je geen privé militie begint?

Sommige mensen hebben nu eenmaal meer empathie voor onbekenden en anderen hebben enkel empathie voor bekenden (who can blame them?) You can't save the entire world...

klopt wat je zegt, maar ik heb in elk geval een teringhekel aan dat kleinburgerlijk cynisme hier. Een beetje op internet verkondigen dat het je geen ruk kan schelen, maar zelf alle kansen van de wereld gekregen hebben om een redelijk gelukkig leven op te bouwen, maar wegkijken van de miljoenen creperende lichamen die duizenden kilometers verder liggen wegtekwijnen van de pijn, wanhoop en vernedering.
Het is dat gebrek aan idealisme dat ons verwend klootjesvolk de das om gaat doet. Hier en daar komen er nog wel wat marginale krakertypes op straat, maar de gemiddelde mens wordt liever gebrainwasht door de hele dag naar "the fabulous life of celebreties" te kijken, of desnoods wat status op te bouwen door z'n kloten aftedraaien als 1 of andere sales manager of blablabla.
Ziek wordt ik van dat bekrompen gedoe soms, en het zou ons niet misstaan om af en toe eens rechttestaan en wat meer geëngageerd te worden en de band met je medemens niet te verliezen (of je hem nu kent of niet, elk mens kan lachen en huilen, en dat is voor mij al een reden genoeg) .
Alstublieft mensen zet geen oogkleppen op.

imo is het gewoon fake .

natuurlijk vreselijk voor de slachtoffers maar het zijn altijd de burgers die sterven en de rijken die lachen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven