- Waardering
- 6.769
- Lengte
- 1m74
Nu ben ik helemaal overtuigd

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

). We waren met een groep van 8 en verbleven in een mooi huis. We zaten er rond de kerst en het huis was idyllisch gelegen en mooi ingericht met kerstboom en versieringen, alles erop en eraan. Het plaatsje waar we zaten had zo'n 150 inwoners.We gingen een dag wandelen op sneeuwschoenen in de middle of nowhere. Heel de dag welgeteld 0 mensen of auto's tegengekomen. De enige sporen in de verse sneeuw die ik heb gezien waren van herten. 's Avonds kwamen we aan bij de tipi's, tenten met een houtkachel (wat wel fijn was bij -20 tot -25°C). Er stond enkel een sneeuwscooter vanuit de organisatie voor noodgevallen en met een sneeuwscooter werd eten/drinken gebracht vanuit de organisatie. Geen stroom / geen licht / geen stromend water. Het grappige was dat wel gewoon 4G hadden, dus dat ik gewoon even het forum en mijn mail kon checken ondanks de primitieve omstandigheden. Een kampvuur gemaakt (er was hier een plek voor ingericht waar je op dierenhuiden rondom een ketel boven een vuur kon zitten en we hadden steelpannetjes) en pannenkoeken met spek en jam en stroop gebakken. Een prachtige ervaring. Eén nacht daar overnacht en de dag erna weer teruggewandeld en vervolgens opgepikt met een busje. Water koken was een kwestie van sneeuw in de ketel scheppen (don't eat the yellow snow). We waren met een groep van 8 en verbleven in een mooi huis. We zaten er rond de kerst en het huis was idyllisch gelegen en mooi ingericht met kerstboom en versieringen, alles erop en eraan. Het plaatsje waar we zaten had zo'n 150 inwoners.
De sledetocht met husky's was ook leuk, net als langlaufen, skieën, ijskarten en sneeuwscooteren, maar de wandeling en overnachting in de tipi waren toch het mooist. Onder een prachtige sterrenhemel en zonder verkeer en andere mensen in een omtrek van vele kilometers. Elke ochtend liep ik in de vroegte een rondje hard in het donker, waarbij de weg goed zichtbaar was door het witte landschap eromheen.

Lijkt me schitterend. Ben m'n wederhelft al een 5-tal jaar aan het kneden om zoiets te doen, maar voorlopig plooit hij nog niet![]()
De kou. Vroeg of laat plooit ie wel.
doet wonderenIk ben in Hongarije geweest, zowel aan het Balatonmeer als in Boedapest. Aan het meer ben ik wezen kamperen. Balatonfüred en Ciófok zijn de twee bekendste toeristische plaatsen aan het meer, een beetje het Chersonissos of Salou van Hongarije zeg maar, veel jongeren, uitgaan, zuipen etc. Ik zat daar niet, want ben niet zo van het massatoerisme en het stappen. Ik zat in een klein plaatsje met minder toeristen en ook veel Hongaren zelf. Erg mooi en erg goedkoop. Buiten het toeristische gebied heb je in een restaurant voor 50 cent een karaf wijn op tafel. Er wordt superveel wijn in Hongarije gemaakt en veel restaurants e.d. hebben ook een eigen wijnkelder. Ook goeie wijnen. Hongaren zelf zuipen veel, m.n. sterke drank.iemand hier met reiservaringen in Hongarije ,specifieker Boedapest en het Balatonmeer en Slowakije ,Bratislava
planning voor volgend jaar zomer word :
Hongarije - Balatonmeer en Boedapest (1 week)
Slowakije - Bratislava (dagtrip)
Tsjechie - Dobronice ,Tabor en Praag (1 week)
Oostenrijk -Linz en Wenen (dagtrips)
Hongarije was 15 jaar terug al erg toeristisch. Mooie dingen te zien maar ben zelf meer van T minder toeristische.iemand hier met reiservaringen in Hongarije ,specifieker Boedapest en het Balatonmeer en Slowakije ,Bratislava
We gingen een dag wandelen op sneeuwschoenen in de middle of nowhere. Heel de dag welgeteld 0 mensen of auto's tegengekomen. De enige sporen in de verse sneeuw die ik heb gezien waren van herten. 's Avonds kwamen we aan bij de tipi's, tenten met een houtkachel (wat wel fijn was bij -20 tot -25°C). Er stond enkel een sneeuwscooter vanuit de organisatie voor noodgevallen en met een sneeuwscooter werd eten/drinken gebracht vanuit de organisatie. Geen stroom / geen licht / geen stromend water. Het grappige was dat wel gewoon 4G hadden, dus dat ik gewoon even het forum en mijn mail kon checken ondanks de primitieve omstandigheden. Een kampvuur gemaakt (er was hier een plek voor ingericht waar je op dierenhuiden rondom een ketel boven een vuur kon zitten en we hadden steelpannetjes) en pannenkoeken met spek en jam en stroop gebakken. Een prachtige ervaring. Eén nacht daar overnacht en de dag erna weer teruggewandeld en vervolgens opgepikt met een busje. Water koken was een kwestie van sneeuw in de ketel scheppen (don't eat the yellow snow). We waren met een groep van 8 en verbleven in een mooi huis. We zaten er rond de kerst en het huis was idyllisch gelegen en mooi ingericht met kerstboom en versieringen, alles erop en eraan. Het plaatsje waar we zaten had zo'n 150 inwoners.
De sledetocht met husky's was ook leuk, net als langlaufen, skieën, ijskarten en sneeuwscooteren, maar de wandeling en overnachting in de tipi waren toch het mooist. Onder een prachtige sterrenhemel en zonder verkeer en andere mensen in een omtrek van vele kilometers. Elke ochtend liep ik in de vroegte een rondje hard in het donker, waarbij de weg goed zichtbaar was door het witte landschap eromheen.
Vliegtuig op Oslo, vanaf daar met busje. Klein plaatsje genaamd Likenäs.Super gaaf! In welk gedeelte van zweden zat je? Met het vliegtuig gegaan of met de boot?
Ik ben in Hongarije geweest, zowel aan het Balatonmeer als in Boedapest. Aan het meer ben ik wezen kamperen. Balatonfüred en Ciófok zijn de twee bekendste toeristische plaatsen aan het meer, een beetje het Chersonissos of Salou van Hongarije zeg maar, veel jongeren, uitgaan, zuipen etc. Ik zat daar niet, want ben niet zo van het massatoerisme en het stappen. Ik zat in een klein plaatsje met minder toeristen en ook veel Hongaren zelf. Erg mooi en erg goedkoop. Buiten het toeristische gebied heb je in een restaurant voor 50 cent een karaf wijn op tafel. Er wordt superveel wijn in Hongarije gemaakt en veel restaurants e.d. hebben ook een eigen wijnkelder. Ook goeie wijnen. Hongaren zelf zuipen veel, m.n. sterke drank.
Boedapest is een mooie en grote stad en er is erg veel te zien, dus trek daar zeker een paar dagen voor uit. De prijzen liggen wat hoger dan in het binnenland, maar nog steeds goedkoop (behalve luxe producten). Supermarkten zijn niet eens zo goedkoop (relatief duur), maar uit eten gaan is spotgoedkoop. Ga wel naar de plaatsen waar de locals eten (grootmoeders keuken zeg maar) en niet naar de toeristeneetgelegenheden in de hoofdstraten.
Trainen deed ik bij Life 1, prima equipment en ook voeding en supps. (Ik ging naar Life1 Nyugati, omdat dat in de buurt zat, maar er zijn meerdere vestigingen.)
@kardemompeul woont volgens mij in Hongarije (Boedapest), dus zal vast wel meer tips hebben.

iemand hier met reiservaringen in Hongarije ,specifieker Boedapest en het Balatonmeer en Slowakije ,Bratislava
Ik ben afgelopen juli in Thailand geweest.Iemand ervaring met Thailand in de maanden mei-juni-juli-augustus? Ben aan het plannen waar we heen willen, maar voor zover mij bekend is dan het regenseizoen en hierdoor is Vietnam, Thailand, Laos en Cambodja (landen die op de lijst staan mogelijk te bezoeken) minder leuk dan in het hoogseizoen. Voornamelijk Thailand staat op 1 om te bezoeken.
Vind de verhalen erg gemengd: het kan heel warm en benauwd zijn en het kan lang en heel hard regenen, maar het kan ook zijn dat het de hele dag gewoon droog is. Daarbij lees ik ook dat de zee dan minder begaanbaar en ook minder blauw oogt.
Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft in deze maanden, en of het het bezoeken waard is.
Ik ben afgelopen juli in Thailand geweest.
Verwacht veel regen en bewolkte dagen. De adaman sea (phuket, krabi, poh phi phi, koh lanta) zal het veel regen. Het noorden (Chiang Mai, Chiang Rai, Pai) van het land zal het waarschijnlijk ook veel regenen. Het beste weer zal je vinden in het zuiden aan de golf van Thailand (Koh Samui, Koh Pha Ngan en Koh Tao).
Het blijft natuurlijk kansberekenen. De kans op slecht weer is groter in juli, maar misschien heb je mazzel en heb je een maand prachtig weer. Wij hadden toevallig net geen mazzel en het regenseizoen begon eerder en heftiger.
Het is wel de moeite waard om het land te bezoeken, maar indien je veel wilt snorkelen en/of duiken dan zou ik in een andere periode reizen. Het onstuimige weer zorg voor meer wind -> meer golven -> troebele zee en dus veel minder zicht tijdens het snorkelen/duiken.
Iemand ervaring met Thailand in de maanden mei-juni-juli-augustus? Ben aan het plannen waar we heen willen, maar voor zover mij bekend is dan het regenseizoen en hierdoor is Vietnam, Thailand, Laos en Cambodja (landen die op de lijst staan mogelijk te bezoeken) minder leuk dan in het hoogseizoen. Voornamelijk Thailand staat op 1 om te bezoeken.
Vind de verhalen erg gemengd: het kan heel warm en benauwd zijn en het kan lang en heel hard regenen, maar het kan ook zijn dat het de hele dag gewoon droog is. Daarbij lees ik ook dat de zee dan minder begaanbaar en ook minder blauw oogt.
Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft in deze maanden, en of het het bezoeken waard is.
Juni. Idd bewolkt, warm, klam en regen. Ik zou overigens niet te lang in Bangkok blijven hangen. Is echt maar leuk voor twee dagen.