AndroidHealthClinic

Het Vakantietopic

Peiling Peiling Onze vakantie kost gemiddeld voor een 10 daags verblijf **,** p.p.

• € 500,00 of minder

Stemmen: 2 7,7%
  • € 750,00

• € 1.000,00

Stemmen: 6 23,1%
  • € 1.500,00

Stemmen: 9 34,6%
  • € 2.000,00

Stemmen: 5 19,2%
  • € 2.500,00 of meer

• Totaal stemmers
    26
  • Deze peiling zal sluiten: .
Waarom zou je 3000km verderop op vakantie gaan, om vervolgens op een resort tussen de Nederlanders te zitten :dunno: Ons volk heeft ook nog eens 1 van de slechtste reputaties qua gedrag op vakantie. Nee niet echt mijn ideaalbeeld van een heerlijke vakantie, opgeteld met de eerder genoemde redenen. Maar zoals ik zei, ieder zijn ding he ;)
Helemaal mee eens! (Ik dacht overigens dat jij ook wel van de all-in strandvakanties was.)
Daarom zei ik ook dat Turkije heel wat meer te bieden heeft, echter weten de meeste Nederlanders dat niet. Bijvoorbeeld Cappadocië (UNESCO-werelderfgoed), Instanbul, Pamukkale, Efeze, Hagia Sophia, Ölüdeniz etc.

Autoritarisme, genocide ontkenning, schending van mensenrechten en de islam lijkt me genoeg reden om niet naar Turkije te gaan.

11ranpz.gif

Dit is wat ik denk van hun werelderfgoed:

giphy.gif

Autoritarisme, genocide ontkenning, schending van mensenrechten en de islam lijkt me genoeg reden om niet naar Turkije te gaan.

11ranpz.gif
V.w.b. de eerste drie punten heb je zeker een punt, echter vraag ik mij wel af wat je er mee bereikt dat land daarom te mijden. Als je jezelf daar gewoon afzijdig van wil houden, snap ik best, maar ik denk dat je er als toerist niet heel veel van merkt en dat degenen die te lijden hebben onder de afname van toerisme zelf niet verantwoordelijk zijn voor de door jouw genoemde punten, eerder slachtoffer.

V.w.b. islam vind ik echt BS. Ik snap best dat je het er niet mee eens bent hoe sommige moslims invulling geven aan de uiting / het volgen van het geloof, maar er zijn ook genoeg moslims die op een rationele manier het geloof interpreteren. De islam bevat punten waar ik denk dat wij westerlingen nog een hoop van kunnen leren, maar dat is slechts mijn opinie.

Inderdaad, die 2 postieve moslims die ergens op de wereld moeten zijn (nog even zoeken), mogen we niet vergeten. Foei Arminius!

V.w.b. de eerste drie punten heb je zeker een punt, echter vraag ik mij wel af wat je er mee bereikt dat land daarom te mijden. Als je jezelf daar gewoon afzijdig van wil houden, snap ik best, maar ik denk dat je er als toerist niet heel veel van merkt en dat degenen die te lijden hebben onder de afname van toerisme zelf niet verantwoordelijk zijn voor de door jouw genoemde punten, eerder slachtoffer.

V.w.b. islam vind ik echt BS. Ik snap best dat je het er niet mee eens bent hoe sommige moslims invulling geven aan de uiting / het volgen van het geloof, maar er zijn ook genoeg moslims die op een rationele manier het geloof interpreteren. De islam bevat punten waar ik denk dat wij westerlingen nog een hoop van kunnen leren, maar dat is slechts mijn opinie.

Ik ga je zeggen, ik zweer, wollah.

Zo kan ie wel weer.

• Like
Waarderingen: mat
  • Topic Starter Topic Starter
Ja wat had je verwacht dan Bertus? :roflol:

Ik begrijp de reacties wel. Ik heb echter een Islamitische collega die het wel snapt en mijn kijk wel wat heeft doen veranderen en meer begrip bij mij heeft gekweekt.
De boodschap lijkt mij dat als iedereen elkaars geloof respecteert en niet alles wat geschreven is letterlijk interpreteert, dit een hoop bloedvergieten en onenigheid bespaart. En zich natuurlijk aanpast naar de normen en waarden van het land waar hij/zij woont, dat voor sommigen helaas lastig. Dan denk ik: "je hoeft hier niet te blijven hoor". Dit heeft trouwens niets te maken met op vakantie gaan naar Turkije. :P

Ik begrijp de reacties wel. Ik heb echter een Islamitische collega die het wel snapt en mijn kijk wel wat heeft doen veranderen en meer begrip bij mij heeft gekweekt.
De boodschap lijkt mij dat als iedereen elkaars geloof respecteert en niet alles wat geschreven is letterlijk interpreteert, dit een hoop bloedvergieten en onenigheid bespaart. En zich natuurlijk aanpast naar de normen en waarden van het land waar hij/zij woont, dat voor sommigen helaas lastig. Dan denk ik: "je hoeft hier niet te blijven hoor". Dit heeft trouwens niets te maken met op vakantie gaan naar Turkije. :P

Dat heb ik vaker gedacht. Om vervolgens na jaren vriendschap (beste maatjes) aan de kant te worden gezet. Waarom? Meneer ging trouwen en uiteraard ben ik de ongelovige geen onderdeel meer van zijn leven aangezien dit niet meer past in zijn weet ik veel wat. En dat is niet de eerste keer.

is altijd zo grappig wanneer mensen denken dat gelovigen zo aardig en respectvol zijn ,dit is slechts een hele dunne laag chroom ,

alleen de een kan het mooier verpakken dan de andere ,laat anders maar eens een keer heel subtiel vallen dat je het allemaal grote onzin vind ……..

Maar goed he.. De komende weken wordt het natuurlijk weer vakantie boek tijd, waar gaat de reis naartoe? Wij zullen waarschijnlijk wel weer ergens op een Grieks eiland terecht komen, staan open voor tips :cool:

Ameland? :roflol:

Maar goed he.. De komende weken wordt het natuurlijk weer vakantie boek tijd, waar gaat de reis naartoe? Wij zullen waarschijnlijk wel weer ergens op een Grieks eiland terecht komen, staan open voor tips :cool:

Wat zijn de vereiste? Warm/zonnig, binnen 4u te vliegen, geen islamitische landen? Dan blijft voornamelijk zuid europa over ;-) mallorco, malta misschien een van de italiaanse eilanden (sardegna, sicilië) of gewoon lekker in Griekenland blijven als dat goed bevalt natuurlijk.

Wij gaan dit jaar 2-3 weken rondrijden in Italië, de wijngaarden en het lekkere eten proberen. Maar daar moet je van houden.

Wat zijn de vereiste? Warm/zonnig, binnen 4u te vliegen, geen islamitische landen? Dan blijft voornamelijk zuid europa over ;-) mallorco, malta misschien een van de italiaanse eilanden (sardegna, sicilië) of gewoon lekker in Griekenland blijven als dat goed bevalt natuurlijk.

Wij gaan dit jaar 2-3 weken rondrijden in Italië, de wijngaarden en het lekkere eten proberen. Maar daar moet je van houden.

Eten, drinken en ook het land Italie zijn geweldig :) Alleen de mensen daar :o Wat een kut volk (mening, don't shoot).

De Spaanse eilanden roepen bij mij nog steeds beelden uit mijn jongere jaren op waarbij er een overvloed aan kakkerlakken aanwezig was op deze eilanden. Blijft toch lastig he, vakantie uitzoeken terwijl we zo kritisch zijn :o

Terug
Naar boven