MuscleMeat

Het verhaal van haaii

Heb je ervaring dat dit in zo'n situatie werkt en goed afloopt?
Helaas wel :p
Ga nu mijn hele leven niet gaan vertellen. Maar heb ook al wat "minder positieve" dingen meegemaakt die me naar beneden trokken. Mijn "symptomen" waren dan nogal gelijkaardig aan wat Haaii nu voor heeft. Heb 2 jaar lang diep gezeten.
Dan gewoon op bepaald moment er vol tegen in gaan, wetende dat het zo echt niet verder kon. Gewoon accepteren dat niet alles altijd perfect is en je verzetten tegen al het slechte.
Heb nu soms nog af en toe een dipje waarin ik me dan weer extra vermoeid voel, gewicht in trainingen omlaag gaat en gewrichtspijn krijg. Dan weer opnieuw tegen verzetten en gewichten bij het trainen gaan dan meteen ook weer omhoog :). Gewoon volhouden en niets toegeven, niet op vlak van training en niet op vlak van voeding (noch iets anders) eventueel juist zelfs extra doen. Verder nog die dingen die ik eerder zei.

Ik ken Haaii niet dus ik weet absoluut niet hoe alles exact bij hem is maar ik denk dat hij beetje heeft wat ik vroeger had. Alleen zocht ik het vroeger niet bij andere dingen als ziektes en tekorten. Ik wist dat het bij mezelf lag en het accepteren dat het aan jezelf ligt is denk ik ook belangrijk om het te overwinnen.

• Topic Starter Topic Starter
Heb gisteren mijn ck's opnieuw moeten laten testen, dokter belde mij weeral zelf op. creatinekinase is gestegen naar 20k. ben direct naar de spoed moeten rijden. Typ dit nu vanuit het ziekenhuis vandaag shitload aan onderzoeken ondergaan en weet niet wanneer ik terug naar huis kan. Moeten nog een paar tests gebeuren. Voel mij ook misselijk, maar dat heeft niks met mijn ck's te maken denk ik. hoogstwaarschijnlijk te weinig slaap gehad. Groetjes.

De meting van creatinekinase (CK) in bloed wordt gedaan om spierschade of een verhoogde spierafbraak vast te stellen of uit te sluiten.

Je hebt of ontzettend hard aan je pik lopen raggen of je bent serieus katabool? :o

Btw, pics van lekkere zusters als ze langs komen. :roflol:

Btw, pics van lekkere zusters als ze langs komen. :roflol:
3011599969_11be3e72ca.jpg

Wat heb je toch?

lolwat?

klinkt allemaal zwaar ****ed up haaii

kan je alleen met geen mogelijkheid verder helpen

Hoe gaat het nu haai? Ben je weer uit het ziekenhuis?

Ja net uit het ziekenhuis. Vandaag kwam er een nierdokter met mij praten om te vertellen wat er met mij gaat gebeuren. Niet veel van onthouden, mentaal KO door weinig nachtrust. Bovendien werd ik afgeleid door de stagiaire die bij hem was. Knap ding. Andere nefroloog had ook een jonge stagiare, ook een knap ding. Je zou bijna van die gevaarlijke eiwit supplementen gebruiken die 'zeer belastend zijn voor de nieren' om zo weer bij hen terecht te komen. Zal één van deze dagen een update erover maken. Ik ga eerst mijn geaccumuleerde testosteron levels reduceren tot een zodanig laag niveau dat het niet meer schoon is. En genieten van mijn eigen bed.

Laatst bewerkt:
Waar zijn de tet*en?

Vandaag eeg test gehad samen met een MRI. Wordt op een consultatie met de neuroloog besproken die zich plaatsvindt op 18 september.

Denkt iemand dat mijn klachten zouden kunnen komen door een te traag werkende schildklier? Heb immers gelezen dat dit niet altijd vindbaar is via het bloed. Ik ben aanvankelijk hier al op getest geweest maar dat was door middel van een bloedonderzoek.

Laatst bewerkt:
Vandaag eeg test gehad samen met een MRI. Wordt op een consultatie met de neuroloog besproken die zich plaatsvindt op 18 september.

Denkt iemand dat mijn klachten zouden kunnen komen door een te traag werkende schildklier? Heb immers gelezen dat dit niet altijd vindbaar is via het bloed. Ik ben aanvankelijk hier al op getest maar dat was door middel van een bloedonderzoek.

Traag werkende schildklier kom je zo achter door te kijken hoeveel je eet, hoeveel je beweegt en als je veel minder eet dan je zou moeten eten maar niet afvalt zou het een mogelijkheid zijn.

Verbruik je dan zoveel minder wanneer alleen je schildklier wat trager werk? Zal eens wat opzoeken. Eet niet bijzonder weinig voor mijn gewicht/activiteit.

Verbruik je dan zoveel minder wanneer alleen je schildklier wat trager werk? Zal eens wat opzoeken. Eet niet bijzonder weinig voor mijn gewicht/activiteit.

Ja, mijn zusje had een overactieve waardoor ze extreem veel afviel terwijl ze wel ontzettend veel at. Nu heeft ze er medicijnen voor en ze moet nu op haar eten letten want ze zwelt al aardig op vergeleken met eerst :o

Maar goed, ik weet eigenlijk niet of het andersom ook werkt.. langzame schildklier -> langzame stofwisseling.

Net mijn bloedresultaten binnengekregen. (die van dat doktersbezoek waar mijn ck's over 9000 waren)

Zal ze subiet toevoegen aan OP. Ze zijn op zen minst interessant te noemen.

Wel grappig om zo'n bloedwaarde test in te zien, wat mij als leek zijnde opvalt is dat je bij een aantal dingen echt vlak bij het minimum of er zelfs net onder zit en bij andere dingen weer vlak bij het maximum of er net boven zit.

Gaven de artsen nog iets mee nadat deze resultaten bekend waren?

Wel grappig om zo'n bloedwaarde test in te zien, wat mij als leek zijnde opvalt is dat je bij een aantal dingen echt vlak bij het minimum of er zelfs net onder zit en bij andere dingen weer vlak bij het maximum of er net boven zit.

Gaven de artsen nog iets mee nadat deze resultaten bekend waren?
Heb je het over die in mijn OP?

Het enige doorslaggevende tot nu toe was mijn verlaagde 25 vitamine D (calcidiol)waarop de arts mij dit voorschreef. (hoewel je er geen voorschrift voor nodig hebt). Voor de rest nog nooit iets (buiten mijn ck's een jaar geleden) gevonden wat mijn klachten onrechtstreeks dan wel rechtstreeks kan verklaren.

Ik heb mijn calcitriol(vit. D3) op aanvraag laten testen, volgens het labo was het vreemd omdat dit een nietszeggende waarde is, stfu labo. Maar goed dat ik dit heb laten testen. een verlaging van het metaboliet vitamine D-hydroxide (25-OH) wilt niet perse zeggen dat ik calcidiol tekort heb. Eerder dat er iets niet pluis is met mijn vitamine D metabolisme. Om deze redenen heb ik mijn 1.25D dihydroxy (calcitriol) laten bepalen. En maar goed ook, want jawel lieve kindertjes, ze waren verhoogd. ik citeer:

Bij een te hoog 1,25D gehalte regelt het lichaam de 25D waarde naar een lage waarde. Een lage 25D waarde betekent niet automatisch een Vit.D tekort. Meer een signaal dat er iets aan de hand is in je lichaam die afwijkt van een normaal situatie.

en

Wanneer de arts wordt geconfronteerd met een patiënt met voor hem of haar tal van ‘vage klachten’ en de 25D waarde blijkt laag te zijn. Is gelet op de huidige aanpassing c.q. opwaarderen ondergrens van de Vit.D3 (25 - OH) ref. waarde niet ondenkbaar dat uw arts Vit.D gebruik adviseert, dan wel voorschrijft voor een Vit.D gebrek.

en

"Bij tal van zieke mensen met een chronische (auto-immuun) aandoening (inclusief diverse B12 patiënten) kan het Vit.D metabolisme ontregeld zijn en dit regulerings proces verloopt dan dus niet normaal. Een ontregeld Vit.D metabolisme -- lage 25D waarde met een te hoge 1,25D waarde -- kenmerkt zich door productie van te veel actieve Vit.D oftewel calcitriol in de macrofagen door een falend immuun systeem. De hoeveelheid calcitriol wat wordt geproduceerd vindt extra renal (buiten de nieren om) plaats en laat zich gelden in de 1,25D bloedwaarde."
intradesting huh?

Laatst bewerkt:
Ja, ik had het over die van jouw in de OP.

Dus nu je dit weet, wat gaat er gebeuren?

Waarom staat er "medische log van haaii"? Dat moet toch "terminaal log van haaii" zijn???:scratch:Niet?

Terug
Naar boven