AndroidHealthClinic

Het verhaal van haaii

• Topic Starter Topic Starter
Ja, ik had het over die van jouw in de OP.

Dus nu je dit weet, wat gaat er gebeuren?

Aangezien mijn dokter hierover duidelijk niet over de nodige kennis beschikt is enige zelfstudie, helaas weeral, een must. Ben hier zelf nog maar pas nieuw in en heb me nog niet genoeg verdiept om je te vertellen wat ik precies moet doen bij vit D intoxicatie (waarschijnlijk vit D consumptie zo veel als mogelijk reduceren dan wel beperken en blootstelling aan de zon vermijden). Wat ik wel al kan zeggen is dat ik sowieso over een half jaar mijn arts weer moet overtuigen dit opnieuw te bepalen. Dan kan ik na evaluatie bezien worden of mijn beide metabolieten nog altijd een ontregeld vitamine D metabolisme indiceren.

Waarom staat er "medische log van haaii"? Dat moet toch "terminaal log van haaii" zijn???:scratch:Niet?

Eigenlijk wel, maar je kent mij hé. heel bescheiden, nooit de dramaqueen uithangende en altijd optimistische persoonlijkheid:)

Laatst bewerkt:
**deleted**

Laatst bewerkt:
trouwens...

als je stikt terwijl je masturbeert krijg je toch een geweldig orgasme?

b12 fungeert oa voor de aanmaak van kwalitatieve rode bloedcellen. Rode bloedcellen hebben als functie allerlei shizzle vervoeren waaronder zuurstof.

Dit zou verklaren waarom ik de laatste tijd, ondanks ik 2 keer per dag aan mijn pretstok zit, zo'n intense en lange orgasmes ervaar.

trouwens...

als je stikt terwijl je masturbeert krijg je toch een geweldig orgasme?

b12 fungeert oa voor de aanmaak van kwalitatieve rode bloedcellen. Rode bloedcellen hebben als functie allerlei shizzle vervoeren waaronder zuurstof.

Dit zou verklaren waarom ik de laatste tijd, ondanks ik 2 keer per dag aan mijn pretstok zit, zo'n intense en lange orgasmes ervaar.
Is het dan die ziekte dat je hebt waarbij je misvormde rode bloedcellen krijgt?

Ken ik niet. Maar ik doelde erop dat er voor de aanmaak van gedegen rode bloedcellen er voldoende b12 moet zijn op cellulair niveau. Bij intercellulaire deficientie van cobalaminen kan ik zonder een deficiëntie van rode bloedcellen toch dezelfde verschijnselen krijgen en veel meer zelfs omdat b12 meer functies heeft dan alleen het helpen bij de aanmaak van rode bloedcellen.

Laatst bewerkt:
Hoe zit het dan met b12 en 'de laatste tijd'? Je hebt wat met b12 gedaan toch? En sinds dat gestopt is, is alles weer k*t?

Herstellen van b12 deficiëntie duurt te lang om nu al te zeggen of het baat heeft. Ben even gestopt vanwege mijn ziekenhuisopname en mag nu geen intramusculaire injecties toedienen omdat dat mijn creatinekinase verhoogt. Na donderdag mag ik die draad weer oppakken. Maar heb nog altijd niet de moeite genomen om met mijn luie reet een bestelling uit duitsland aan te vragen. Ga ik vandaag doen! goed dat je het zegt!

Gaat nog 5 dagen duren vooraleer ik via internet online bankverrichtingen kan verrichten. Misschien eens mijn mama lief aankijken subiet.

edit, het is nu al zaterdag, ik ga wachten tot maandag, dan is het minder warm en loop ik niet het risico in aanmerking te komen met ampullen die blootgesteld zijn aan een temperatuur hoger dan 25graden.

Laatst bewerkt:
**deleted**

Laatst bewerkt:
Al meer duidelijkheid?

haaiihaaiihaaiihaaiihaaiihaaiihaaiihaaiihaaiihaaiihaaii :banana:

Jullie kunnen zien dat ik ondertussen al 19 jaar ben geworden, man man, wat voel ik mij oud. Mijn verjaardag leek wel een vrijstelling van mijn klachten. Ik had stukken meer energie dan in mijn doorsnee dagen, was mentaal scherper en had geen spraakproblemen(afasie). Ik zat ook helemaal niet in mijn hoofd zoals vaak het geval is en kon genieten. Bij dit soort coïncidenties vraag ik mij af of er geen dieper liggende betekenis achter zit. Ja, dan word ik wel eens bijgelovig, hoe rationeel ik ook probeer te zijn. Het is sterker dan mezelf. En dan is het niet zo dat ik erachter zoek en overal een link mee zie. Integendeel, ik probeer het juist te relativeren. Maar het is al met al toch ontzettend straf dat ik precies met mijn verjaardag een, wat de laatste paar maanden aangaat, ongeëvenaarde hoeveelheid energie had. Of lag mijn dubbele dosis geïnjecteerde b12 hier ten grondslag aan? We weten ondertussen wel dat het herstellen van een b12 deficiëntie een langzaam proces is, maar op één bepaald moment moet je toch het verschil gaan merken van de baat die de behandeling heeft. Als je het mij vraagt is dit een plausibele verklaring. Helaas moet ik omwille van een doelloze 'voorarmtest' mijn injecties staken. Tot maandag weliswaar. Zonde, net nu ik mijn hydroxocobalamine ampullen heb binnengekregen. Hoop dat die test snel achter de rug is want zeggen dat mijn creatinekinase zo hoog is door hard aan mijn piet te snokken, daar zal ik niet mee wegkomen. De neuroloog weet immers dat ik b12 intramusculair heb ingebracht, en dus wat mijn verhoogde ck's heeft geïnduceerd. Toch wou hij mij deze inspanningstest laten afleggen. In het kort houdt dit onderzoek in dat mijn bloed om de zoveel tijd gecontroleerd wordt op een abnormale stijging van ofwel lactaat, ck's of ammoniak of een combinatie. Hij zag er desondanks dat er een verklaring is voor mijn toren hoge creatinekinase waarde toch het nut van in, ik denk er het mijne van. Maar laat ik het nu even niet hebben over mijn recente consultaties, dat is mij momenteel toch net iets te vermoeiend:)
Ook heeft mijn psycholoog, of beter gezegd zijn secretaresse, alweer afgebeld voor een afspraak die zich pas plaatsvond op 3 oktober met als rede nog een maand ziekteverlof. Ik zou bijna overwegen een nieuwe psycholoog te zoeken maar ik blijf mij vastklampen aan deze man. Hij heeft namelijk al impliciet aan mij duidelijk gemaakt dat ik psychologisch niets mankeer. En dat is nu net het soort erkenning dat ik op dit moment kan gebruiken.

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd pik :p

Wacht maar tot je 20 bent, dan voel je je pas oud :roflol:

Maar goed, hopen dat er wat uit die tests komt..

Gefeliciteerd pik :p

Wacht maar tot je 20 bent, dan voel je je pas oud :roflol:

Maar goed, hopen dat er wat uit die tests komt..
't Is juist te hopen van niet. Voor de eerste keer in deze 'loopbaan' hoop ik uit de grond van mijn hart dat de test negatief zal zijn. Indien dit niet zo is, dan moet ik het injecteren nog langer uitstellen. Terwijl de richting waar 'we' nu zoeken niks gaat opleveren. In het spectrum van myopathische aandoeningen is er geen één spierziekte die bij mijn differentiaaldiagnose past. Heb liever voor één keer nog een keer geen resultaat.

Maar als er wel wat uit komt dat je weet waar je het moet zoeken zou het toch fijn zijn? Voor het zelfde geld heb je geen tekort aan b12

Nu ik er nog eens over denk, de volgende stap zou geweest zijn een spierbiopsie, daarvoor moet ik mijn ck waarde helemaal niet sparen. En een spoor is beter dan zonder antwoorden rond te lopen. Daar zit inderdaad wel wat in, maar dan nog, ik acht het erg onwaarschijnlijk dat het een spierziekte is. Dus raak ik nog altijd niet veel verder met een positief resultaat.

edit; even verduidelijken. Een positief resultaat wilt hier niet zeggen dat ik een spierziekte heb, maar dat er geen sprake is van een normale situatie. En verder onderzoek naar spieraandoeningen dus gewenst is. Moest ik een abnormale stijging hebben in mijn bloedwaarden van 'iets', dan is dat hoogstwaarschijnlijk niet het gevolg van een spierziekte. Omdat er geen één spierziekte is die al mijn klachten kan verklaren. Dat bedoel ik met 'met een positief resultaat raak ik nog niet veel verder'.

Laatst bewerkt:
Haha, zelfs al zou het een spierziekte zijn dan zijn de meeste vrij lastig te genezen dacht ik..

Hopelijk is het iets heel kleins en zit je over een tijdje weer lekker te knallen in de gym

Hele verhaal gelezen helaas niet de medische kennis om je te helpen:( keep your head up!
Hoop dat het ooit beter met je komt..

???
Waar zijn die beloofde tet*en?

:mad: :fuu:

Vrij stil hierzo! waar zit je haai?

Terug
Naar boven