Fitness Seller

Het verhaal van haaii

Eigenlijk wel, maar je kent mij hé. heel bescheiden, nooit de dramaqueen uithangende en altijd optimistische persoonlijkheid:)

Haha nice.

En volgens mij lijkt me de kans wel vrij groot dat de oorzaak een psychologisch mechanisme is. Het doet me precies wat denken aan een bepaald geval in de serie House MD.

waar zijn de tet*en?

Heb je je nu al eens laten testen op coeliakie?

• Topic Starter Topic Starter
Zoals in mijn verhaal reeds ter sprake is gekomen heb ik naast een onbetrouwbare bloedtest op antistoffen ook een glutenvrij dieet gevolgd. Maar in mijn ogen is het nooit waterdicht uitgesloten. Ook grappig dat je ernaar vraagt. Want een lotgenoot op een medisch forum heeft eindelijk zijn antwoord gekregen voor zijn leed. En die blijkt nu coeliakie te hebben. Zijn eerste bericht als reactie op mijn verhaal was, en ik citeer: 'Wat een herkenbaar verhaal, het zou uit mijn toetsenbord gekomen kunnen zijn.'

Ben de voorbije dagen ziek geweest en hoewel ik nu beter ben heb ik desondanks niet de energie jullie op de hoogte te brengen over wat er nu gaande is. Wel wil ik al verklappen dat ik over een klein maandje mijn beide vit.D metabolieten wederom kan laten testen, wat tegen dan 5 maand geleden is. Ik ga bovendien vragen achter een doorverwijzing naar een internist. 't Is dan nog maar de vraag of hij/zij wel grondig op coeliakie wilt testen.

Hoe gaat het nu Haaii?

Maandag staat er een bezoekje aan mijn huisarts opt programma. Met als rede een doorverwijzing naar een internist en een bloedtest waar mijn 2 vit.D metabolieten centraal staan. Ook heb ik ontzettende jeuk overal op mijn lijf wanneer ik zweet, misschien dat hij daar wel wat op weet. Ik heb ook veel ance vanwege mijn b12 injecties, maar dat heb ik ervoor over. En tenslotte wat wratten op mijn poep wat verwijderd moet worden, alle moeten, ik heb er eigenlijk geen. Maar wil wel een dikke scheet in diens gezicht laten.:)
Wanneer daar nieuws over is zal ik jullie eens inlichten over wat er gaande is en hoe mijn toekomstperspectief eruit ziet.

Verder wou ik ook nog een artikeltje schrijven helemaal onderbouwd met allerlei wetenschappelijke studies als referentie over vit.D metabolieten en een vermeend 'tekort'. Maar dat laat mijn hersenmist aka brainfart, niet toe. Dit om lotgenoten niet dezelfde fouten te laten begaan. Maar mijn lotgenoten zullen even op hun kin moeten kloppen. :(

Mijn trajectbegeleider denkt dat het wel zinvol is om een psych te bezoeken. wat wordt vergoed door de VDAB dus ik heb sowieso geen bezwaren. Maar moest het wel met mijn huisarts desomtrent hebben:scratch:

EEune vanwege mijn werktempo achten ze mij nog niet klaar om op de arbeidsmarkt te verschijnen. Dus verder doppen. Pff nu al meer dan halfjaar werkloos. Dat knaagt stilaan aan jou, de schuldgevoelens stapelen zich op.

---------- Post toegevoegd Sat 12 Jan 2013 om 20:21 ----------

Haha nice.

En volgens mij lijkt me de kans wel vrij groot dat de oorzaak een psychologisch mechanisme is. Het doet me precies wat denken aan een bepaald geval in de serie House MD.

op vtm hebben ze zomaar 1 seizoen eruit gelaten. Gewoon voor de lol. De rotzakken.:mad:

Heb je al is een keer je testosteronwaarde laten checken? Een te lage waarde kan lichamelijke en psychische klachten veroorzaken.

Vooraleer de internist cvs wilt diagnosticeren moet hij/zij oestrogeen dominantie testen(wat gepaard gaat met lagere testos waarden), en candida schimmelinfectie plus kwik vergiftiging. Dat zijn afwijkingen, complicaties die met regelmaat voorkomen bij cvs patienten. Velen geloven niet in kwikvergiftiging ten gronde van cvs. Maar je zou niet de eerste zijn met cvs en een hoog kwik gehalte in het bloed; tal van patiënten zijn al voorgegaan met het laten zetten van een amulgaan vulling. maar het kan natuurlijk ook een gevolg zijn van cvs. Correlatie is geen causatie blablabla:P En ja testosteron, dat is getest een jaartje en een half geleden.

Je instelling veranderen.

Nu doe je: pfff het gaat niet zo goed :(
tumblr_m8k1v8nw7D1qcerl3.jpg

Wat je moet doen is: het gaat niet goed :mad: en dan **** you lichaam en laat je adrenaline door je lichaam stromen en gebruik het. Je moet bijna doen alsof je de Hulk bent en met de attitude van Bring it on bro! Alsof niets je kan kleinkrijgen. Ik heb nu niet de indruk dat je dat doet. Fight it. Ga er krachtig tegen in.

Denk je echt dat dat gaat werken? Als je niet weet waar je precies tegenin moet gaan?

Jij dom kuiken Haaii
neuh, kijk mensen doorgaans niet eens in de ogen. Danm komt best hard aan, als ik uw post lees om mij vervolgens te realiseren dat ik dat geeneens aan durf.
Dat is nu net hoe dat allen komt, door zo'n dingen.
PM me alles over zo'n dingen haaii (of zet hier)
dan komen we mss nog ergens

Je snapt toch dat je door die post te reduceren je het punt mist. Het lijkt mij veel waarschijnlijker dat het juist door mijn klachten is dat is 'sociaalinept' ben.

Maar ik wil gerust van alles pm'en. Mij niet gelaten. Tis niet dat ik psychisch volledig gezond ben. Zal't niet hier neer zetten omdat dan dit topic van zijn oorspronkelijke spoor afdwaalt.

Denk dat het juist omgekeerd is, dat je enige vorm van angststoornis hebt, zou al je symptomen verklaren. En ja als je eraan toegeeft dan wordt je nog 'angstiger' (wat in lijn licht met sociaal slechter) en krijg je vicieuze cirkel.
Moest je er iets tegen nemen zou alles beter beginnen gaan denk ik, zou je als test eens iets tegen de angst kunnen nemen.
Maar ik raad aan dit niet blijven te doen, het is beter dat je enigszins er leert mee omgaan ipv medicijnen met neveneffecten.
Kan geen kwaad eens te proberen toch? Doe dat en helpen die medicijnen niet dan ben ik fout.
Aangezien de Whami altijd gelijk heeft ben ik niet fout :dunno:

Hoe gaat het nog met je man?

kwam nog iets tegen in mn cursus over de lumbaal punctie, denk niet dat je er nog iets aan hebt maar louter informatief dan :)

er bestaat risico op een inklemmingssyndroom van de kleine hersenen in het foramen magnum als er verhoogde intracraniale druk is. daarom moet vooraf altijd eerst de intracraniale druk getest worden via een oogfundus onderzoek waarbij papiloedeem als uitslag wijst op verhoogde druk

Laatst bewerkt:
Je snapt toch dat je door die post te reduceren je het punt mist. Het lijkt mij veel waarschijnlijker dat het juist door mijn klachten is dat is 'sociaalinept' ben.

Maar ik wil gerust van alles pm'en. Mij niet gelaten. Tis niet dat ik psychisch volledig gezond ben. Zal't niet hier neer zetten omdat dan dit topic van zijn oorspronkelijke spoor afdwaalt.

Je psychische toestand is absoluut gerelateerd aan je fysische.
Als je echt met problemen zit raad ik je aan hulp te zoeken. Ik durf je te garanderen dat ook je fysische toestand op zijn minst beter wordt.

kwam nog iets tegen in mn cursus over de lumbaal punctie, denk niet dat je er nog iets aan hebt maar louter informatief dan :)

er bestaat risico op een inklemmingssyndroom van de kleine hersenen in het foramen magnum als er verhoogde intracraniale druk is. daarom moet vooraf altijd eerst de intracraniale druk getest worden via een oogfundus onderzoek waarbij papiloedeem als uitslag wijst op verhoogde druk

Maar verhoogde druk op je hersentjes komt erg zelden voor neem ik aan? alleen bij een (goedaardige)tumor en bij extra vocht rond je hersenen of zoiets. sowieso dat degene die bevoegd zijn om een lumbaalpunctie voor te schrijven hier van op de hoogte zijn, maar wel handig om al te weten.

@originele benaming: Dat ontken ik helemaal niet. Integendeel, ik erken het zelfs! In de tweede alinea weliswaar.

Laatst bewerkt:
Je bent er wel echt heel erg mee bezig en zo erg op zoek he.
Het kan gewoon heel goed zijn dat dit psychisch is, lichaam en geest liggen zo dicht bij elkaar..

Terug
Naar boven