MuscleMeat

Het verhaal van haaii

• Topic Starter Topic Starter
Vit.D tekort heb ik sowieso niet. b12 is onwaarschijnlijk maar het kan alsnog daaraan te wijten vallen. Dat zal de toekomst uitwijzen. Behandel mezelf momenteel met b12 injecties.

Dankjewel voor het lezen en reageren.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Mar 2013 om 14:23 ----------

Oh en btw, ik heb onlangs een amalgaanvulling in mijn bek gevonden. Dacht dat die krengen al weg waren. Nu zit ik daar dus mee. Ik geloof niet zo in kwikvergiftiging in die zin dat het mijn symptomen kan verklaren. Maar ben er heilig van overtuigd dat extra belasting van mijn lichaam met kwik koste wat het koste vermeden hoort te worden. Ga afspraak maken met bio-tandarts in mijn gemeente. Dat treft wel, dat uitgerekend in mijn kleine boeregat zo'n tandarts is die dergelijke saneringen en aanverwante ingrepen verricht.

Vit.D tekort heb ik sowieso niet. b12 is onwaarschijnlijk maar het kan alsnog daaraan te wijten vallen. Dat zal de toekomst uitwijzen. Behandel mezelf momenteel met b12 injecties.

Ik zag wat je daar deed!

Mooi k*t al die klachten. Ik ben een onnozel iemand die nergens verstand van heeft, maar misschien kun je noni eens proberen?
Dit schijnt een of ander goedje te wezen wat op wonderbaarlijke wijze kan werken.

Me moeder heeft bv ziekte van crohn, en sinds ze elke dag dit spul zuipt heeft ze niet meer in het ziekenhuis gelegen.

Misschien is het het proberen waard.

Ik heb het reguliere medische circuit nog niet helemaal opgegeven.

Nu ziekte van crohn is een darm aandoening. Het hoeft niet eens een placebo te zijn. Het kan wel iets positief brengen. Maar ik zou liever allereerst een diagnose alvorens mezelf trachten te genezen.

Wil niet de alles afkeurende kl***zak uithangen. Maar de kans dat zoiets helpt is minimaal, en ik zou heel mijn budget kunnen vergooien aan zulke zelfremedies. Mijn broer vertelde mij ook eens goed bedoeld dat ik vit.A moest nemen, omdat zijn collega vit.A aan de lage kant had. En ook last had van vermoeidheid. Maar mij vergelijke met mensen die dezelfde symptomen hebben/ hadden hoeft niet noodzakelijk bij te dragen aan de juiste remedie. Dat zegt eigenlijk heel weinig over de onderliggende oorzaak, je kan die imho beter eerst uitvissen.

Btw: DML zei dat oestrogenen het immuunsysteem onderdrukken. Tips voor een hogere test en lager oestrogenen gehalte zijn dus welkom. Behalve vit.D aanbevelingen.

ps: wat zag jij wat ik daar deed?

Nu ziekte van crohn is een darm aandoening. Het hoeft niet eens een placebo te zijn. Het kan wel iets positief brengen. Maar ik zou liever allereerst een diagnose alvorens mezelf trachten te genezen.

Wil niet de alles afkeurende kl***zak uithangen. Maar de kans dat zoiets helpt is minimaal, en ik zou heel mijn budget kunnen vergooien aan zulke zelfremedies. Mijn broer vertelde mij ook eens goed bedoeld dat ik vit.A moest nemen, omdat zijn collega vit.A aan de lage kant had. En ook last had van vermoeidheid. Maar mij vergelijke met mensen die dezelfde symptomen hebben/ hadden hoeft niet noodzakelijk bij te dragen aan de juiste remedie. Dat zegt eigenlijk heel weinig over de onderliggende oorzaak, je kan die imho beter eerst uitvissen.

Btw: DML zei dat oestrogenen het immuunsysteem onderdrukken. Tips voor een hogere test en lager oestrogenen gehalte zijn dus welkom. Behalve vit.D aanbevelingen.

Daar heb je dan weer gelijk in, maar ik vond het het vermelden waard. Ik heb zelf nooit uitgezocht wat voor spul dat noni is. Een vroegere kameraad van me zijn moeder verkocht het en ineens zal het halve dorp er aan. Van mensen met kanker t/m me moeke dus met haar crohn.

Misschien niet de remedie die je zoekt, maar krachttraining is bewezen het test niveau te verhogen, ik weet niet of je nog traint vandaar.. Daarnaast kan je ook naar je eigen levensstijl kijken, er zijn natuurlijk veel aspecten die je test niveau onbewust kunnen onderdrukken (denk aan stress, slaaptekort, spijsverteringsstoornis etc.).

Ja stress en slaaptekort massaal aanwezig de laatste dagen. Is lastig omdat ik dit niet zelf in de hand heb. Lichte krachttraining heb ik reeds overwogen. Heb een paar kansloze trainingen achter de rug maar zie nog wel of ik ermee door ga. Ik doe korte intervallen, opdat mijn spieren weinig rust krijgen en ik zo sneller uitgeput ben. Dan belast ik mijn gewrichten minder. Meende ook eens gelezen te hebben dat korte rustpauzes meer hormonen aanmaak teweeg brachten. Maar dat kan onzin zijn.

Aan mijn slaap zou ik echt iets moeten veranderen.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Mar 2013 om 14:23 ----------

Oh en btw, ik heb onlangs een amalgaanvulling in mijn bek gevonden. Dacht dat die krengen al weg waren. Nu zit ik daar dus mee. Ik geloof niet zo in kwikvergiftiging in die zin dat het mijn symptomen kan verklaren. Maar ben er heilig van overtuigd dat extra belasting van mijn lichaam met kwik koste wat het koste vermeden hoort te worden. Ga afspraak maken met bio-tandarts in mijn gemeente. Dat treft wel, dat uitgerekend in mijn kleine boeregat zo'n tandarts is die dergelijke saneringen en aanverwante ingrepen verricht.

Ik heb ook nog een paar van die amalgaanvullingen, het wordt tijd die eens vervangen worden. Heb jij je verstandskiezen nog? Ik meende dat die ook voor de nodige problemen kunnen zorgen..

Niet je hele verhaal gelezen. :p

Heb je topic niet doorgelezen, maar hier kan ik wel wat tips over geven :o

Weet niet of je KT doet of niet overigens.

Kcal inname: op onderhoud, of iets hoger, iig voldoende
Eiwitten: niet trainen: 1g/kg, wel trainen: 1,8-2g/kg
Koolhydraten: is persoonlijk, denk aan een 1:2 ratio met eiwitinname
Vetten: zo hoog als mogelijk, 40 tot 50% van de inname.

Zou normaal geen ratio's aanbevelen, maar denk aan een e20 k30 v50 ratio.

Vetten verdeling onderling:
50-60% verzadigd, 30-40% enkelvoudig onverzadigd, 10% meervoudig onverzadigd

Vermijdt plantaardige olie (als de pest), supplementeer met wat visolie. Denk aan een omega 3:6 ratio van 1:1 tot 1:2, ideaal gezien. Tot 1:4 is prima.
(minstens 300mg DHA iig)

Vezels: aan de lage(re) kant, maximaal 25 gram.

Eet dierlijke producten: vet vlees, volle melk en eieren. Hier zitten heel veel stoffen zijn die belangrijk zijn voor testosteronproductie.
Koolhydraten uit complexe bronnen: rijst, pasta, aardappels, brood, brinta, havermout
Bak in roomboter.

Verder zal KT goed zijn uiteraard.
Slaap minstens 8 uur per dag.

Laat me weten wat je er van denkt.

Alsje topic hebt gelezen weet je dat haaii dat stadium al ietsje voorbij is :roflol:

He michiel, bedankt voor je uitgebreide reactie.

Waar ik jou, niet direct in volg is het vermijden van plantaardige oliën. Vanwaar die mening?

En ja ik was 2 jaar geleden gestopt met KT.

Nog iets, ik suppleer omega 3, maar hij is wat aan de hoge kant, vandaar heb ik besloten hem om de 2 dagen te nemen.

Er zit in

500EPA

450DHA

milligram uiteraard hé.

Had verstaan dat 700mg of meer je immuunsysteem onderdrukt, klopt dit?

En kan ik dit recht zetten door hem om de 2 dagen te nemen? Of werkt dat zo niet?

Er is trouwens een vreemde strekking in mijn cholesterolgehalte uit de bus gekomen bij mijn laatste bloed bepaling waarvan ik jullie mening wel eens wil horen. Zal mijn laatste bloedtesten een uploaden, morgen. En ik zeg dit opdat ik het ook effectief zou doen. anders duurt dat weer weken, mijzelf kennende.

---------- Post toegevoegd Thu 28 Mar 2013 om 17:28 ----------

Ik heb ook nog een paar van die amalgaanvullingen, het wordt tijd die eens vervangen worden. Heb jij je verstandskiezen nog? Ik meende dat die ook voor de nodige problemen kunnen zorgen..

Niet je hele verhaal gelezen. :p

Ja die heb ik nog. Zopas is er nog eentje bijgekomen. Ben nogal laat als het op groeien aankomt, en dat betreft niet alleen mijn tanden:o:D

He michiel, bedankt voor je uitgebreide reactie.

Waar ik jou, niet direct in volg is het vermijden van plantaardige oliën. Vanwaar die mening?
Het slechtse argument zou zijn dat het niet natuurlijk is, en iets industrieels. Ja natuurlijk is linolzuur uit een zonnebloempit natuurlijk, maar voor bijvoorbeeld zonnebloemolie moet je een gigantische hoeveelheid zonnebloempitjes samenpersen, dat is iets industrieels. Geen natuurlijke hoeveelheid iig.

Verder is te veel (meervoudig) onverzadigd vet slecht voor je celmembraan fosfolipiden, werkt het inflammatoir, en is het gelinkt aan een veeltal ziektes, waaronder kanker.
En ze zijn vanwege hun samenstelling erg instabiel, oxideren makkelijk.

De reden dat ze cholesterolgehaltes verlagen (in het bloed), is omdat bij een grotere inname, een groter gedeelte van je celmembraan fosfolipiden eruit gaat bestaan, waardoor ze minder stabiel zijn. Er wordt dan extra cholesterol genomen, voor extra stevigheid. Grotere inname van MOV verlaagt welliswaar (zo mogelijk tijdelijk) bloedcholesterol, maar dat is niet voordelig. De cholesterolproductie in de lever gaat echter omhoog.

Tevens verhoogd plantaardige olie waarschijnlijk de hoeveelheid geoxideerd LDL (= zeer slecht) en de hoeveelheid lipoproteine(a), en een hoog lp(a) is een risicofactor voor atherosclerose.

(Te veel) (industriele) plantaardige olie = chaos in het lichaam

Nog iets, ik suppleer omega 3, maar hij is wat aan de hoge kant, vandaar heb ik besloten hem om de 2 dagen te nemen.

Er zit in

500EPA

450DHA

milligram uiteraard hé.

Had verstaan dat 700mg of meer je immuunsysteem onderdrukt, klopt dit?

En kan ik dit recht zetten door hem om de 2 dagen te nemen? Of werkt dat zo niet?
Dat is niet te hoog gedoseerd imo. Is hartstikke prima.
Er zijn twee essentiele vetten, DHA (n-3) en arachidonzuur (n-6). EPA is een zwakkere versie van arachidonzuur, en stoort het metaboliseren ervan (produceert prostaglandinen die er voor zorgen dat arachidonzuur niet uit de cel vrijkomt, en dus niet zijn magie kan doen). Aangezien arachidonzuur inflammatie versnelt, is EPA in dat opzicht voordelig, omdat een grotere EPA/AA ratio inflammatie vertraagt. Dat is een beetje de hype rondom EPA.
Verder zou ik te veel EPA niet aanraden, beter laat je arachidonzuur gewoon z'n werk doen. Ik acht het goed mogelijk dat arachidonzuur bij het immuunsysteem betrokken is (studie ging geloof ik over natural killer cells), en dat daarom te veel EPA dit onderdrukt. Maar dat is een gok, heb het niet echt opgezocht.

Maar die hoeveelheden zijn prima dagelijks, imo.

Er is trouwens een vreemde strekking in mijn cholesterolgehalte uit de bus gekomen bij mijn laatste bloed bepaling waarvan ik jullie mening wel eens wil horen. Zal mijn laatste bloedtesten een uploaden, morgen. En ik zeg dit opdat ik het ook effectief zou doen. anders duurt dat weer weken, mijzelf kennende.
Ben benieuwd.
Weet iig wel dat te lage gehaltes niet goed zijn, oa gelinkt aan depressies.

Laatst bewerkt:
Keihard bedankt. Ik begin jouw visie nu beter te vatten. Hoe denk je over olijfolie? Gisteren een nieuwe fles gekocht. Ja olijfolie is 'tegen de natuur in'. Maar het is niet onmogelijk de zelfde hoeveelheid olie van olijven binnen te krijgen door deze puur te eten. Daarbij bevat het beduidend minder MOV. Of laat ik deze beter ook vallen :hihi:?

Koolzaadolie en arachideolie laat ik voortaan beter links liggen.

Je zegt dat prostaglandine ervoor zorgen dat arachidonzuur niet uit de cel komt. Maar je hebt type I en type II. Pg II was heeft een inflammatoire werking en pg I een anti-inflammatoire werking. Is dit een rechtstreeks effect? Of versnelt pg II inflammatie door arachidonzuur door te laten en doet pg I het tegenovergestelde? Soit niet zo belangrijk. Maar dat hierboven omtrent oliën is mij nu wel duidelijk.

Als mijn scanner zijn werk niet doet ga ik alles handmatig moeten overtypen, dat gaat tijd in beslag nemen. Groet.

Olijfolie kan prima. Als je het bij verhitting zoals koken gebruikt, niet te hard koken/bakken.

Je hebt voor zover ik weet 3 series prostaglandinen

Serie 1 uit DGLA (n-6) (= heb ik me niet in verdiept, maar wordt anti-inflammatoir genoemd)
Serie 2 uit AA (n-6) = pro-inflammatoir
Serie 3 uit EPA (n-3) = anti-AA, ook pro-inflammatoir maar veel minder dan serie 2, daarom vaak als anti-inflammatoir gezien

EPA kan zeg maar voor AA invallen, en stoort het metaboliseren van AA. Omdat het een veel zwakkere versie ervan is, werkt dat in dat opzicht als anti-inflammatoir. Dat kan voordelig zijn, als de ontwikkeling van een inflammatoire ziekte als hart- en vaatziekten al begonnen is, omdat een grotere EPA/AA ratio (of kleine AA/EPA ratio :p) de ontwikkeling vertraagd. Daarom zie je soms een voordelig effect van EPA supplementatie bij studies. Als die persoon vanwege een vertraagde ontwikkeling niet (of veel later dan normaal) komt te overlijden, lijkt het alsof EPA een beschermend effect heeft natuurlijk, in zo'n studie.

Overigens is inflammatie belangrijk bij elk herstel proces, ook bij het supercompensatie proces van KT. Een grotere AA/EPA ratio zal dat versnellen, oa omdat AA dingen produceert (PGF2 en PGF2-a) die een belangrijke anabolische werking hebben. Eerder supercompenseren en hogere trainingsfrequentie = win.

Laatst bewerkt:
wel eens psychologische hulp zoeken overwogen? kan veel helpen

Ja die heb ik nog. Zopas is er nog eentje bijgekomen. Ben nogal laat als het op groeien aankomt, en dat betreft niet alleen mijn tanden:o:D

Als je dan toch naar de tandarts gaat zou, laat dan ook even kijken naar je verstandskiezen. Die van mij waren ontstoken omdat ze tegen mijn wang 'drukten'. Ik kon ze daarom niet goed poetsen. Sinds ik ze kwijt voel ik mij ook een stuk beter. Er zijn ook een aantal top sporters die hun verstandskiezen hebben laten trekken om blessures te voorkomen, o.a. Robin van Persie...

Het zal waarschijnlijk niet de oorzaak zijn van je probleem, maar je weet het nooit. Inmiddels wel je hele verhaal gelezen.. :eek:

ah handig om te weten.

Insuline bevordert de conversie DGLA > AA. Maar aan de andere kant, insuline heeft weer een positief effect op mijn cellulaire magnesium opname. Mits ik Myalgische encephalomyelitis heb is dat weer wel interessant.

Pff heb nog steeds geen afspraak gemaakt met die bio tandarts. Wat een bange lozer ben ik toch. Heb wel de moed bijeen weten te rapen om naar de apotheek gegaan. selenium, zink, vit.C en koper besteld.

Zink voor zijn kwik in kwantiteit reducerende werking. Selenium hetzelfde, en omdat die zijn werk niet goed kan doen door kwik (hoge affiniteit tot kwik, daarmee). Vit.C voor de glutathion productie, goed tegen kwik, en je hebt het ook vaak tekort door kwik net zoals selenium. Zink ook nog eens voor mijn testosteron productie wat oestrogenen systematisch onderdrukt: beter werkend immuunsysteem. Koper omdat vit.C en zink mijn koper opname verstoren.

Ik deel dit even met jullie mede. Moest er iemand meelezen die in hetzelfde schuitje zit heeft die er misschien wel wat aan.

Nu ben ik van plan het zo te doen, eventuele aanmerkingen zijn welkom:

Zink en vit.C 's avond, weg van mijn maaltijd. Koper en selenium samen. 's Morgens of iets dergelijk. En magnesium bij mij avond eten omdat ik daardoor beter zou kunnen slapen. Ook weerhoudt magnesium selenium weer, dus dacht ik die ver van elkaar gescheiden te houden. Kunnen b vitamine complex selenium en koper te samen kwaad? B6 verstoort de koper absorptie ook, meende ik. hmmm. dan zou ik zeggen 's ochtends b complex, 's middags koper, selenium of in de ochtend of in de middag. Magnesium bij het avond eten en de rest 's avond bijna voor het slapen. Of is vit.C niet zo goed voor het slapen?

---------- Post toegevoegd Fri 29 Mar 2013 om 13:46 ----------

wel eens psychologische hulp zoeken overwogen? kan veel helpen

Ja ik zal nog eens naar roel, mijn trajectbegeleider bellen. die gelooft daar ook in. Ik heb er geen problemen mee, en het zou kunnen helpen, misschien. Maar geloof niet meer dat ik psychosomatisch ben. Als ik dat via de advb doe, is't gratis. Wat mooi meegenomen is.

Ik zou me niet te druk maken om die omzettingen, aangezien de efficientie ervan zwaar belabberd is (naar AA en EPA/DHA iig, DGLA weet ik niet).

Gewoon directe bronnen van AA, EPA en DHA innemen.
AA: eieren (75mg/ei), vlees (45mg/100g)
EPA: vis, supplement
DHA: eieren (20mg/ei), vis, supplement

(goh 3x raden waarom je soms een nadelig effect ziet bij ei/vlees consumptie ;p)

Ik zou niet direct heel veel AA aanraden (iig zonder EPA) als je je niet tip-top voelt, je weet maar nooit. Beetje experimenteren misschien.

Als je dan toch naar de tandarts gaat zou, laat dan ook even kijken naar je verstandskiezen. Die van mij waren ontstoken omdat ze tegen mijn wang 'drukten'. Ik kon ze daarom niet goed poetsen. Sinds ik ze kwijt voel ik mij ook een stuk beter. Er zijn ook een aantal top sporters die hun verstandskiezen hebben laten trekken om blessures te voorkomen, o.a. Robin van Persie...

Het zal waarschijnlijk niet de oorzaak zijn van je probleem, maar je weet het nooit. Inmiddels wel je hele verhaal gelezen.. :eek:

:Dgrote jongen

Ja, als ik dan toch ene keer in het decennium binnen spring, dan mag ze dat ineens grondig controleren. Vanzelfsprekend ook dat zij, 't is een vrouw als ik het goed verstaan heb, een algemenen controle mag doen naast de sanering. En dan zal ik ook over mijn verstandskiezen informeren.

---------- Post toegevoegd Fri 29 Mar 2013 om 13:46 ----------

Ja ik zal nog eens naar roel, mijn trajectbegeleider bellen. die gelooft daar ook in. Ik heb er geen problemen mee, en het zou kunnen helpen, misschien. Maar geloof niet meer dat ik psychosomatisch ben. Als ik dat via de advb doe, is't gratis. Wat mooi meegenomen is.

:thumbs: het kan je alleen maar verder helpen, en als het nog gratis is ook:D..
Gewoon doen joh, misschien duurt het nog een maand of 2 voor ze ook maar enige conclusies gaan trekken, maar dat is beter dan 2 maanden niks eraan doen.

Heb het gevraagd aan mijn broer en hij heeft geen vulling gezien. Zal dus een verkleuring zijn( of het licht). Eigenlijk wel goed. Maar nu heb ik wel net een vraag gesteld aan een biotandarts. Het gaat pal tegen mijn moraal in niet te antwoorden. Maar is ook zo belachelijk. een erg formele email van mij om info in te winnen om vervolgens te zeggen: LOL vergissing, laat ook maar. Schaam me een beetje.

Graag een telefoontje op het nr 011-63.19.66. Mijn assistente beantwoordt je vragen met plezier !
Vriendelijke groetjes,

Niet eens de moeite nemen mij even deftig in te lichten. Ja dan houd ik er ineens een hele brok minder schuldgevoelens aan over.:fluit:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven